معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید

پروفسور تورنسلی دزدیده شده و همه در پی او می‌گردند! کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید نوشته‌ی هرژه داستان کاپیتان هادوک، تن‌تن و میلو را روایت می‌کند که در پی یافتن پروفسور تورنسلی، تمدن اینکاها را کشف می‌کنند و البته حسابی به دردسر می‌افتند! مجموعه‌ی تن‌تن و میلو از مشهورترین و پرفروش‌ترین کمیک‌بوک‌های جهان است.

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید

اثری که پیش روی شماست، با نام معبد خورشید (Prisoners of the Sun) نوشته‌ی هرژه (Hergé) چهاردهمین مجلد از مجموعه‌ی ماجراهای تن‌تن است. این اثر در ادامه‌ی ماجراهای مجلد پیشین، یعنی کتاب «هفت گوی بلورین» به رشته‌ی تحریر آمده است. در واقع داستان حاضر در دو کتاب به انتشار رسیده است.

معبد خورشید از تاریخ سپتامبر سال 1946 تا آوریل سال 1948 در مجله‌ای به چاپ رسید. سپس بعد از اتمام، به همت انتشارات کسترمن در قالب کتابی مستقل منتشر شد. این اثر نیز، همچون مجلدهای قبلی با استقبال منتقدان و خوانندگان مواجه شد و به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرد.

در داستان حاضر ماجرای تن‌تن، سگ باوفایش میلو و کاپیتان هادوک را پی می‌گیریم که به دنبال پروفسور تورنسلی می‌گردند که دزدیده شده. اگر پیش‌تر مجلدی را از مجموعه‌ی ماجراهای تن‌تن مطالعه کرده باشید، به‌خوبی می‌دانید که هیچ کاری در این کتاب بدون دردسر پیش نمی‌رود و کاپیتان هادوک، تن‌تن و میلو خطرات و اتفاقات زیادی را در این مسیر پشت سر می‌گذارند. بعد از مواجهه با مخاطرات بسیار، در نهایت محلی که تورنسلی در آن جا زندانی شده است را می‌یابند. اینجاست که به‌یک‌باره تمدنی پنهان را کشف می‌کنند: تمدنِ اینکاها.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید

در این میان، رهبر اینکاها که از دیدن هادوک، تن‌تن و میلو بسیار متعجب شده، آن‌ها را به مرگ محکوم می‌کند، اگرچه اندکی بعد، امتیازی عجیب برای‌شان قائل می‌شود: آن‌ها می‌توانند خودشان زمان مرگ‌شان را تعیین کنند. خبرنگار باهوش و زیرکِ داستان ما که از پیش می‌داند خورشیدگرفتگی‌ای در کار است، این ساعت را برای مرگ خود، میلو و کاپیتان هادوک برمی‌گزیند. ماجرای کتاب معبد خورشید از جایی جالب‌تر می‌شود که اینکاها گمان می‌کنند خودِ تن‌تن خورشیدگرفتگی را به وجود آورده و در واقع اوست که آن را کنترل می‌کند. چنین گمان اشتباهی باعث می‌شود اینکاها فکر کنند که با افرادی بس قدرتمند روبه‌رو هستند...

گفتنی‌ست کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید را نادر تکمیل همایون به زبان فارسی برگردانده و نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌شوند و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابند. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد.

اقتباس‌ها از کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید

به دلیل آن‌که کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید در دو قسمت منتشر شده، همه‌ی اقتباس‌های صورت‌گرفته از آن، چه در قالب تلویزیون و سینما و چه در صنعت بازی‌های ویدئویی با اقتباس‌ها از کتاب «هفت گوی بلورین» یکسان است. ما در ادامه به برخی از این اقتباس‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در سال 1969، شرکت انیمیشن‌سازی بلویژن استودیو، نخستین انیمیشن بلند خود را با نام تن تن و معبد خورشید منتشر کرد.
  • در سال 1991، دوازدهمین قسمت مجموعه انیمیشنی که با همکاری استودیوی فرانسوی Ellipse و شرکت انیمیشن کانادایی Nelvana و با اقتباس از کتاب هرژه تولید شده بود، به کتاب معبد خورشید اختصاص یافت.
  • در سال 1997، شرکت فرانسوی Infogrames یک بازی ویدیویی را بر اساس داستان حاضر تولید کرد.

کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کمیک بوک‌های ماجراهای تن تن و میلو از مطالعه‌ی کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید می‌خوانیم

- چه‌قدر خوشحالم! دیگه چیزی نمونده تورنسل عزیزمون رو تحویل بگیریم. و امان، امان از این پیسکو، عجب چیزی بود... عجب روز خوبیه امروز... بهترین روز زندگیمه... آره، همه‌چیز داره به خوبی‌وخوشی تموم میشه.
- چرا حالا اخم کردید دوست عزیز؟... الآن تورنسل رو تحویل می‌گیریم و همه‌چیز به حالت قبل برمیگرده...
- آره، همه‌چیز مثل قبل می‌شه، ولی خودتون که دیدید، ما تحت نظریم...
- ای بابا، مهم نیست که! یه‌کم دوروبرتون رو نگاه کنید. این سرخ‌پوست‌ها عجب ملت غریبی‌اند!
- لامای خوشگل من، آخه تو چه‌قدر نازی... چه رنگ‌هایی، چه پشمی... آخه ببینید این لاما رو...
- چه‌قدر هم ازخودراضیه...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-5212-77-0
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 14: معبد خورشید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.