معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ

کاپیتان هادوک دوست‌داشتنی یادداشت‌های جدَّش، سر فرانسیس هادوک را پیدا کرده که خبر از وجود یک گنج می‌دهند. در کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ نوشته‌ی هرژه ماجراهایی را می‌خوانید که هادوک به همراه تن‌تن و یار باوفایش، میلو، برای یافتن گنج از سر می‌گذرانند. گفتنی است مجموعه ماجراهای تن‌تن و میلو از پرطرفدارترین کمیک‌بوک‌هایی است که تاکنون منتشر شده و بیش از دویست میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ

اثری که پیش روی شماست، با نام راز اسب تک شاخ (The Secret of the Unicorn) نوشته‌ی هرژه (Hergé) یازدهمین مجلد از مجموعه کمیک‌های ماجراهای تن‌تن است. کتابِ نامبرده، با نام فرانسویِ Le Secret de La Licorne از ژوئن سال 1942 تا ژانویه‌ی سال 1943 در روزنامه‌ی Le Soir به چاپ می‌رسید. انتشار این داستان، هم‌زمان با اشغال بلژیک توسط آلمان نازی بود.

در قسمتِ راز اسب تک شاخ داستان کاپیتان هادوک روایت می‌شود که معمایی را کشف کرده که جدش، سر فرانسیس هادوک سال‌ها پیش، در قرن هفدهم آن را مطرح کرده بود. او درحالی‌که مشغول تمیز کردن زیر شیروانی خود بوده، گنجه‌ای را یافته که در آن یادداشت‌های سر فرانسیس هادوک قرار داشت. در آن یادداشت‌ها، از یک گنج بسیار ارزشمند سخن به میان می‌آید و این‌گونه می‌شود که کاپیتان هادوک، تن‌تن و میلو تصمیم می‌گیرند گنج را بیابند و معمای طرح‌شده را حل کنند. در قسمتی از داستان مطالعه می‌کنیم که تن‌تن، میلو و کاپیتان هادوک برای یافتن راه‌حل معما مجبور می‌شوند سه کشتی سر فرانسیس هادوک را که اسب شاخدار نام دارند، بیابند و برای یافتن آن‌ها، باید با دارودسته‌ی خلافکاری به رقابت بپردازند که برای رسیدن به هدف خود -که همان یافتن کشتی‌ها باشد- از هیچ‌ کاری ابایی ندارند.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ

بد نیست بدانید پس از آن‌که انتشار راز اسب تک شاخ در روزنامه‌ی Le Soir به پایان رسید، طولی نکشید که به شکل یک کتاب کامل توسط انتشارات کسترمن منتشر شد. جلد این اثر نیز، مشابه کمیک «داستان ستاره‌ی اسرارآمیز» چندان دستخوش تغییر نشد. همان‌طور که احتمالاً مشاهده کرده‌اید، عکس روی جلد کتاب یک کشتی شناور روی آب را نشان می‌دهد. این در حالی است که ماجراهای کتاب تن تن 11: راز اسب تک شاخ در خشکی می‌گذرد و تنها زمانی که خاطرات جد هادوک بیان می‌شود، داستان به دریا و کشتی کشانده می‌شود. در مجلد دوازدهم مجموعه‌ ماجراهای تن‌تن که با نام «گنج راکام سرخ پوش» به انتشار رسیده، داستان کاملاً روی کشتی ادامه می‌یابد.

تاکنون چهار مجلد از مجموعه داستان‌های تن‌تن و میلو در دو قسمت منتشر شده‌اند. اثری که پیش روی شماست نیز در همین دسته‌بندی جای می‌گیرد. دقیقاً یک ماه بعد از انتشار قسمت اول، قسمت دوم آن که «گنج‌های راکهام» نام داشت، در روزنامه به چاپ رسید. «هفت‌گوی بلورین»، «مقصد کره‌ی ماه» و «روی ماه قدم گذاشتیم» دیگر داستان‌هایی بودند که در دو بخش عرضه شدند. بد نیست بدانید کشتی‌ای که در کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ آمده و از آن سخن به میان آوردیم، از یک کشتی واقعی الهام گرفته شده است. در سال 1690، کشتی‌ساز مشهوری به نام سالیکان، کشتی‌ای ساخت و آن را The Brilliant نام نهاد که منبع الهام هرژه شد. برخی دیگر نیز عقیده دارند در سال 1936، عکسی در مجله‌ای چاپ شده که الهام‌‎بخش هرژه بوده است.

کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ با استقبال گسترده‌ای از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد. بسیاری این اثر را بهترین کتاب مجموعه‌ی تن‌تن می‌دانند و برخی دیگر عقیده دارند که راز اسب تک شاخ تنها کتابی است که ما در آن شاهد تن‌تنِ ماجراجو (و نه خبرنگار) ‌ هستیم. گفتنی‌ست شخصیت سر فرانسیس هادوک نیز مورد اقبال بسیاری قرار گرفت.

کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ را نادر تکمیل همایون به زبان فارسی برگردانده و نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است. گفتنی است این کتاب در سال 2019، نامزد جایزه‌ی Retro Hugo شده بود.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هرژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن، خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌شوند و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابند. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، فهرستی کامل از مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن است.

  1. تن‌ تن در سرزمین شوراها (1929)
  2. تن‌ تن در کنگو (1931)
  3. تن‌ تن در آمریکا (1932)
  4. سیگارهای فرعون (1934)
  5. گل آبی (1936)
  6. گوش شکسته (1937)
  7. جزیره‌ی سیاه (1938)
  8. عصای اسرارآمیز (1939)
  9. خرچنگ پنجه‌طلایی (1941)
  10. ستاره‌ی اسرارآمیز (1942)
  11. راز اسب شاخدار (1943)
  12. گنج‌های راکهام (1944)
  13. هفت گوی بلورین (1948)
  14. معبد خورشید (1949)
  15. سرزمین طلای سیاه (1950)
  16. هدف کره‌ی ماه (1953)
  17. به ماه قدم گذاشتیم (1954)
  18. ماجرای تورنسل (1956)
  19. کوسه‌های دریای سرخ (1958)
  20. تن ‌تن در تبت (1960)
  21. جواهرات کاستافیوره (1963)
  22. پرواز شماره‌ی 714 (1968)
  23. تن‌ تن و پیکاروها (1976)
  24. تن‌ تن و هنر الفبا (1983 ناتمام، 1986 چاپ اولیه، 2004 چاپ کامل)

اقتباس از کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ

  • در سال 2011، استیون اسپیلبرگ با الهام از این کتاب و دو کمیک دیگر از مجموعه‌ی ماجراهای تن‌تن، فیلمِ ماجراجویی‌های تن تن (The Adventures of Tintin) را ساخت.
  • در سال 1991، استودیو فرانسوی الیپس و استودیو فرانسوی نلوانا نُهمین قسمت از مجموعه انیمیشن تن‌تن را به این داستان اختصاص دادند. این قسمت به دلیل وفاداری کامل از کتاب اصلی، در دو قسمت سی‌دقیقه‌ای پخش شد.
  • در سال 1957، یکی از قسمت‌های مجموعه‌ی تن‌تن که توسط استودیوهای بلویژن ساخته شده بود، به کتاب راز اسب شاخدار اختصاص یافت.

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه کتاب‌های تن تن

  • در سال 2011، فیلم سینمایی ماجراجویی‌های تن تن (The Adventures of Tintin) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Allan Spielberg)، با الهام از این مجموعه کتاب ساخته و اکران شد. فیلم نامبرده بر اساس سه جلد از کتاب‌های تن تن نوشته شده بود: «گنج‌های راکهام»، «خرچنگ پنجه‌طلایی» و «راز اسب شاخدار».
  • در سال 2002، یوخن گرنر‌ (Jochen Gerner)، هنرمند فرانسوی، از کتاب تن تن در آمریکای هرژه اقتباسی طنز و سیاسی - اجتماعی صورت داد.
  • در سال 1991، ستودیوی فرانسوی Ellipse و شرکت انیمیشن کانادایی Nelvana با وام گرفتن از کتاب تن تن در آمریکا قسمتی از مجموعه‌ی تلویزیونی ماجراهای تن تن (The Adventures of Tintin) را ساختند.
  • در سال 1989، یک شرکت بازی‌سازی فرانسوی، نخستین بار تن تن را در قالب بازی‌های ویدئویی در اختیار مخاطبان قرار داد.
  • طی سال‌های 1992 تا 1993، رادیو بی‌بی‌سی پنج (BBC Radio 5) مجموعه‌ای رادیویی را با اقتباس از کتاب‌های تن تن تولید کرد. در این مجموعه، ریچارد پیرس در نقش تن تن و اندرو ساکس در نقش میلو به ایفای نقش پرداخته‌اند.
  • در سال 2010،‌ چارلز برنز، کارتونیست آمریکایی، کتاب را با نام X'ed Out تألیف کرد. الهامات او از کتاب هرژه به وضوح قابل مشاهده بود.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های تن تن

  • ترجمه به بیش از هفتاد زبان؛
  • فروش بیش از 200 میلیون نسخه؛
  • اقتباس‌های متعدد تلویزیونی، رادیویی، سینمایی و نمایشی؛
  • یکی از صد کتاب برتر کودکان به انتخاب تایم اَوت (Time Out) در سال 2022.

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های تن تن

  • تن تن یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های کودکان است. (سایت آمازون)
  • تن تن به شما الهام می‌بخشد تا در دنیای بزرگسالان جوان بمانید. (چارلی هیگسون، نویسنده)
  • ماجراجویی‌هایی فوق‌العاده در سرتاسر جهان. (فرانک کاترل-بویس، ده کتاب ضروری برای کودکان در سال 2020)
  • مجموعه کتاب‌های تن تن و میلو به مخاطبان جوان خود نشان می‌دهد که دنیا با همه‌ی پیچیدگی‌هایش، در نهایت از آنِ آن‌ها است. (وال استریت ژورنال)
  • ماجراهای تن تن و میلو یکی از مجموعه کتاب‌های مورد علاقه‌ی من در دوران کودکی است... این مجموعه من را ترغیب کرد تا مجموعه‌ی کارتونی خودم را بسازم. (پیتر می، رمان نویس جنایی)
  • من شیفته‌ی راه و روشی شده‌ام که هرژه داستا‌ن‌هایش را تعریف می‌کند. ماجراهایی بزرگ و حماسی درباره‌ی یک خبرنگار جوان که به سرتاسر دنیا سفر می‌کند تا قصه‌هایی برای روایت کردن بیابد. (استیون اسپیلبرگ، کارگردان مطرح آمریکایی، «ماجراهای اسپیلبرگ: مصاحبه»، نیویورک تایمز، 2011)

کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کمیک ‌بوک‌های تن تن و میلو مخاطبان اصلی کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ هستند.

در بخشی از کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ می‌خوانیم

آهان!... فهمیدم!... این تیکه‌کاغذ حتماً تو دل کشتی، دور دکل پیچیده شده بوده. دکل کشتی که شکسته، این کاغذ افتاده بیرون و قل خورده زیر مبل... حالا معلوم شد!... اونی که کشتیم رو دزدیده حتما می‌دونسته این کاغذ تو دل کشتیه. وقتی دیده کاغذی تو کشتی نیست، فکر کرده من کاغذ رو برداشته‌م. دوباره برگشته خونه‌م که کاغذ رو ازم پس بگیره. کل خونه رو زیرورو کرده تا کاغذ رو پیدا کنه، نگو کاغذ قل خورده بود این زیر... چه شرلوک هلمزی شده‌ای واسه خودت، تن‌تن! اما این تیکه کاغذ به چه دردشون می‌خوره؟ کاش می‌تونستم معنی واقعی این جمله‌ها رو بفهمم... مگه این‌که... آره خب... معلومه... چیز دیگه‌ای نمی‌تونه باشه!...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-5212-49-7
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 11: راز اسب تک شاخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.