معرفی و دانلود کتاب مبانی تمرینات عملکردی: اصول، مفاهیم و کاربردها

عکس جلد کتاب مبانی تمرینات عملکردی: اصول، مفاهیم و کاربردها
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی تمرینات عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی تمرینات عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی تمرینات عملکردی: اصول، مفاهیم و کاربردها

چاک ولف در کتاب مبانی تمرینات عملکردی با هدف تناسب اندام و قهرمانیِ شما در رویدادهای ورزشی تمرینات ویژه‌ای را تدوین کرده است. این کتاب نتیجه‌ی 40 سال تجربه‌ی نویسنده در ابعاد مختلف ورزشی است و به شما کمک می‌کند با ارتقای عملکردتان به بهترین بازدهی برسید.

درباره‌ی کتاب مبانی تمرینات عملکردی

تمرینات عملکردی به مجموعه‌ای از حرکات گفته می‌شود که بتوانند تمامی عضلات را درگیر کنند. به‌عنوان مثال هنگامی که فرد پرشی انجام می‌دهد، علاوه بر درگیر شدن عضلات پا، سیستم اعصاب، قلب و عروق و عضلات دیگر او نیز دچار چالش می‌شود. در طراحی این‌گونه تمرینات هر چه تمرین تشابه بیشتری به فعالیت واقعی داشته باشد، تأثیر آن نیز بیشتر است.

در کتاب مبانی تمرینات عملکردی (Insights into Functional Training)، نوشته‌ی چاک ولف (Chuck Wolf) با اصول کلی این تمرینات و مزایای آن در حل مشکلات مفصلی و تقویت عضلات خود آشنا خواهید شد و روش برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه را یاد می‌گیرید. به‌علاوه اطلاعات موجود در این اثر به شما کمک می‌کند به بازسازی توان فیزیکی خود و ارزیابی صحیح وضعیت سلامتی‌تان بپردازید.

این کتاب در 14 فصل تدوین شده و شکل‌گیری آن بر پایه‌ی نوآوری، اصول علمی و ارائه‌ی تمرینات عملی نوین است تا بتوانید بهترین نتیجه را از عملکرد خود به دست بیاورید. در مجموع در کتاب مبانی تمرینات عملکردی سعی مولف بر آن بوده است تا ابتدا مفاهیم را از سطح مقدماتی با شما در میان بگذارد، سپس به بررسی حرکات سه‌بعدی مفاصل انسان بپردازد.

بخش آناتومی عملکردی این اثر مشابه هیچ‌یک از کتاب‌های سنتی آناتومی نیست، بنابراین شما می‌توانید از آن به عنوان منبعی ارزنده برای یادگیری روند فعالیت عضلات استفاده کنید. همچنین در بخش تمرینات سنتی به شما توضیح داده خواهد شد که چطور در رویکرد ورزشی چاک ولف اصول حرکتی با مفاهیم کاربردی ترکیب می‌شود.

تمرینات حاضر کاملاً بر پایه‌ی دانش روز طراحی شده و در تدوین آن‌ تجربیات متخصصان تناسب اندام مورد استفاده قرار گرفته است. به‌علاوه اطلاعات جامع این کتاب حاصل سال‌ها فعالیت نویسنده بر مفاهیم حرکتی است و در تدوین برنامه‌ها از رایج‌ترین نوع تمرینات استفاده شده است.

کتاب مبانی تمرینات عملکردی حاصل ترجمه‌ی نظام نعمتی، مهدیس حسنی، پردیس وطن خواه و لیلا یوزباشی است که انتشارات مبانی آن را منتشر کرده است.

کتاب مبانی تمرینات عملکردی مناسب چه کسانی است؟

ورزشکاران، مربیان و دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی و فیزیوتراپی می توانند از یادگیری مفاهیم مستند و کاربردی این کتاب لذت ببرند.

در بخشی از کتاب مبانی تمرینات عملکردی می‌خوانیم

کیفیت انقباض برون‌گرای عضلات برای داشتن حرکت مؤثر و کارآمد ضروری است. اثر نیروی جاذبه و نیروی عکس‌العمل زمین که یک اثر سه‌بعدی است باید با کاهش شتاب و کنترل انجام شود تا بتوانیم حرکت و کارآیی مناسبی داشته باشیم. از کتاب‌ها آموخته‌ایم «انقباض‌های برون‌گرا،» انقباضاتی هستند که با افزایش طول عضلات همراه هستند. بااین‌حال، این تعریف از منظر سه‌بعدی بودن حرکت به‌خوبی تبیین نشده است.

عمل طویل شدن یک عضله هنگام تحمل بار به‌صورت برون‌گرا را می‌توان در هنگام افزایش طول عضلات، کشش عضلات، کاهش شتاب حرکت، جذب نیروی جاذبه و ذخیره انرژی قبل از آزاد شدن آن، مشاهده کرد. هر زمانی که نیاز به کنترل یا کاهش شتاب حرکت داریم، مثل وقتی‌که در حالت ایستاده هستیم یا خم می‌شویم تا بپریم، طول بافت نرم اعم از عضله و فاشیا برای کاهش شتاب حرکت قبلی، افزایش می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار ویراستار علمی
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: آشنایی با مفاهیم، اصول و کاربرد تمرینات عملکردی
فصل دوم: روش سه‌بعدی مفصل به مفصل جهت اجرای حرکت
فصل سوم: آناتومی عملکردی: یک دیدگاه در حال تحول
فصل چهارم: مطالعه در مورد مفاصل
فصل پنجم: بزرگ‌راه‌های انعطاف‌پذیری: مسیری برای افزایش اجرای عملکردی
فصل ششم: صخره‌های حرکتی بزرگ: پراهمیت ساده
فصل هفتم: ترکیب سنت با تمرینات عملکردی، یکپارچه
فصل هشتم: ارزیابی عملکردی
فصل نهم: بینش‌های پیش برنامه‌ریزی
فصل دهم: تغییرپذیری طراحی برنامه
فصل یازدهم: تمرینات حرکتی برای گروه‌های خاص
فصل دوازدهم: برنامه‌ریزی پیرامون مشکلات مفصلی
فصل سیزدهم: استفاده از مفاهیم حرکتی در تمرین
پیوست یک: مروری بر شش بزرگ‌راه انعطاف‌پذیری
پیوست دو: روند تقویت مفاصل ران و زانو
پیوست سه: روند بازسازی شانه
پیوست چهار: منابع
پیوست پنج: نمونه فرم پیشینه‌ی سلامتی مؤسسات حرکت انسان
پیوست شش: لغت‌نامه
دیباچه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی تمرینات عملکردی: اصول، مفاهیم و کاربردها
نویسنده
مترجمنظام نعمتی، مهدیس حسنی، پردیس وطن خواه، لیلا یوزباشی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-95781-7-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی تمرینات عملکردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی تمرینات عملکردی

برای دریافت کتاب مبانی تمرینات عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.