معرفی و دانلود کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی

دانشجویان و اساتید رشته‌ی تربیت بدنی، همین‌طور برگزارکنندگان مسابقات و رویدادهای ورزشی دانشگاهی، با وجود کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی، به منبع دیگری برای آگاهی از مراحل اجرای مسابقات ورزشی و ورزش‌های همگانی نیاز نخواهند داشت. گروه مؤلفان این اثر، تمامی بایدها و نبایدها، قواعد، دستورالعمل‌ها و حتی پیشنهاداتی برای اجرای هرچه بهتر رخدادهای ورزشی را با جزئیات مطرح نموده‌اند و از بیان هیچ نکته‌ای در این کتاب علوم ورزشی غافل نشده‌اند.

درباره‌ی کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی

برای این‌که به اهمیت ورزش و تربیت‌بدنی در دانشگاه‌های امروزی پی ببرید، تنها کافی است نگاهی به واحدها و دروسی بیاندازید که طی دوره‌ی تحصیل برای دانشجویان رشته‌های مختلف، به‌عنوان درس‌های عمومی، در نظر گرفته می‌شود. همچنین اگر رویدادهای ورزشی درون‌دانشگاهی را نیز دنبال کنید، می‌بینید دانشگاه‌ها ضمن پرداختن به وظایف اصلی خود در زمینه‌ی تعلیم و آموزش آکادمیک، توجه ویژه‌ای نیز به ورزش‌های مختلف، در سطح حرفه‌ای و رقابتی داشته‌اند. همین موضوع موجب پدید آمدن شاخه‌ای جدید در حوزه‌ی مدیریت ورزشی شده که «مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی» نام دارد. رویدادهایی که از سوی متخصصان این دانش نوظهور مورد توجه قرار می‌گیرند، غالباً در ذیل دو دسته‌ی قهرمانی و همگانی-تفریحی می‌گنجند. برای آشنایی بیشتر با نحوه‌ی مدیریت رویدادهای ورزشی در سطح دانشگاه‌ها، توصیه می‌کنیم با کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی همراه شوید و از نکات و آموزه‌های آن نهایت بهره را ببرید. گروهی از مؤلفان، متشکل از هومن بابازاده شایان، معصومه بابایی مبارکه، اعظم ترابی قریه علی، نسرین شاه محمدیان، محمد عظیم‌نژاد، سارا کشکر و حمیدرضا یارقلی، به سرپرستی حمید قاسمی، کار نگارش این کتاب را به انجام رسانده‌اند. توجه داشته باشید که تمرکز اثر حاضر بیشتر بر دانشگاه‌های پیام‌نور و شیوه‌ی مدیریت ورزشی در این دانشگاه‌ها بوده است.

کتابی که پیش رو دارید، در پنج فصل تهیه و تدوین شده. فصل نخست آن به چگونگی برنامه‌ریزی در اداره‌های تربیت بدنی اشاره دارد و موضوعاتی را مطرح نموده که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: ارزش‌ها و آرمان‌های محوری این حوزه، اهداف بلندمدتی که برنامه‌ریزان مدیریت ورزشی دانشگاه‌ها دنبال می‌کنند، استراتژی‌هایی که توسط ایشان به کار گرفته می‌شوند، اهداف عملیاتی‌ای که طی سال‌های 1390 تا 1395 مورد توجه مسئولان این حیطه بوده‌اند، معرفی برنامه‌هایی که قابلیت اجرا در تقویم‌های ورزشی را دارند و... .

نویسندگان در نگارش فصل دوم کتاب بیشتر به ورزش‌های قهرمانی در دانشگاه‌ها توجه داشته‌اند. در این فصل، مسابقات المپیاد ورزشی در سطح درون‌استانی، مسابقات قهرمانی کشوری، المپیادهایی که درون دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند، دستورالعمل اجرایی مسابقات المپیاد برای تمامی مراحل آن‌ها، همچنین راهنمای مسابقات تک‌رشته‌ای برای قهرمانی کشور و شیوه‌های تأمین منابع مالی به جهت برگزاری مسابقات ورزشی، برخی از مباحث محوری این فصل محسوب می‌شوند.

اگر قصد دارید با آن دسته از رویدادهای ورزشی آشنا شوید که جنبه‌ی همگانی-تفریحی دارند، مطالعه‌ی فصل سوم این اثر را از دست ندهید. در این فصل از کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی، مأموریت‌های ورزش‌های همگانی، شیوه‌ی برگزاری جشنواره‌های ورزشی، ارتباط آمادگی جسمانی با ورزش‌های همگانی، اجرای فعالیت‌های فوق‌برنامه و اردوهای ورزشی، به‌دقت مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند.

نهضت داوطلبی موضوع اصلی فصل چهارم است که به‌تفصیل شرح داده می‌شود. فصل پنجم این کتاب نیز به رویدادهایی پرداخته که می‌توانند به‌طور همزمان، در کنار رخدادهای ورزشی صورت بگیرند. برگزاری کارگاه‌های علمی-آموزشی و کرسی‌های آزاداندیشی، وظایفی که کمیته‌های برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها به عهده دارند، ضرورت‌های برنامه‌ریزی همایش‌ها، روش‌های اطلاع‌رسانی برای برگزاری همایش‌های این‌چنینی، روش‌های ارسال مقالات علمی، شیوه‌ی ایجاد پوستر برای همایش، چگونگی سخنرانی در این همایش‌ها و نشست‌ها، آیین اعطای جوایز به برگزیدگان و نحوه‌ی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مباحث اصلی این فصل را تشکیل می‌دهند. بخش پیوست نیز شامل چک‌لیست‌ها و یا آیین‌نامه‌های است که در زمان اجرای رویدادهای ورزشی مفید خواهند بود.

حمید قاسمی، هومن بابازاده شایان، معصومه بابایی مبارکه، اعظم ترابی قریه علی، نسرین شاه محمدیان، محمد عظیم‌نژاد، حمیدرضا یارقلی و سارا کشکر، به‌عنوان نویسندگان این اثر، در تلاش بوده‌اند تا با اتخاذ رویکردی کاربردی، برنامه‌های عملیاتی و راهنمایی برای اجرای رویدادهای ورزشی در دانشگاه‌های پیام نور ارائه کنند تا از این طریق، الگویی سودمند در اختیار مدیران، مسئولین تربیت بدنی و اساتید و دانشجویان این رشته، برای برگزاری مسابقات و رخدادهای ورزشی قرار دهند. مؤلفان کتاب هم‌اکنون از فعالان حیطه‌ی تربیت بدنی در دانشگاه‌های گوناگون هستند و کوشیده‌اند تا در نگارش کتاب حاضر، تجربه‌ی چندین‌ساله و تخصص خود را با زبان و بیانی ساده به مخاطبان عرضه کنند. خوب است بدانید، محتوا و آموزه‌های این کتاب هم‌اکنون در دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور اجرا می‌شوند.

در نگارش تمامی فصول کتاب سعی شده تا ابعاد علمی و عملی موضوع به یک اندازه مورد بحث و بررسی قرار بگیرند. بنابراین، کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی را می‌توان راهنمایی دانست که علاوه‌بر داشتن فواید نظری، به مجریان رخدادهای ورزشی یاری می‌رساند تا در تمامی مراحل تنظیم، برنامه‌ریزی و اجرا عملکرد بهتری داشته باشند. این کتاب خواندنی به کوشش نشر حتمی به تمامی علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان کتاب‌های حوزه‌ی ورزش و علوم ورزشی ارائه شده است.

کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

چنان‌چه از فعالان حوزه‌ی ورزش، تربیت بدنی، مدیریت ورزشی و یا از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات ورزشی هستید، همچنین اگر مایل‌اید اطلاعات خود در رابطه با این حوزه‌ها افزایش دهید، پیشنهاد ما به شما مطالعه‌ی کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی می‌خوانیم

هدف این است که تمامی مراکز و واحدهای استانی با مشارکت در این رقابت‌ها ضمن ایجاد جنبشی اجتماعی در ورزش همگانی و قهرمانی به تقویت انگیزه رقابت و ارزیابی توان فنی اجرایی خود پرداخته و مراکز استانی ضمن شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و ارزیابی توانمندی خود در برگزاری رویدادهای کلان ورزشی نسبت به توسعه تربیت بدنی، استخراج و شناسایی استعدادهای ورزشی، اولویت‌بندی رشته‌های ورزشی، تعیین میزان کارایی برنامه‌های تربیت‌بدنی در مرکز و واحدها، تعیین میزان سهم ورزشی مراکز و واحدها، تحکیم زیرساخت‌های ورزشی استانی و جذب منابع مالی در جهت رشد کمی و کیفی فعالیت‌های ورزشی اقدام نمایند. مراکز استانی با برگزاری قدرتمند این رویداد که حکم مسابقات انتخابی را داراست می‌توانند تیم‌های آماده‌ای را روانه مسابقات تک‌رشته‌ای و در نهایت المپیادهای درون‌دانشگاهی و سراسری کشور نمایند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: برنامه‌ریزی در ادارات تربیت‌بدنی
مقدمه
بیانیه چشم‌انداز
ارزش‌های محوری
اهداف بلندمدت
استراژی‌ها
شاخص‌های کلیدی عملکرد
رئوس فعالیت‌های اداره کل امور تربیت‌بدنی
اهداف عملیاتی از سال 1390 تا 1395
انواع برنامه‌های عملیاتی قابل‌اجرا برای تقویم ورزشی
تقویم سال 1391 تا 1395
تقویم ورزشی استان‌ها
فصل دوم: مدیریت برگزاری رویداد‌های ورزش قهرمانی دانشگاهی
مقدمه
مسابقات المپیاد ورزشی درون‌استانی
مسابقات تک‌رشته‌ای (قهرمانی کشور)
المپیاد درون دانشگاهی
راهنمای برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی درون‌استانی (پیش از المپیاد - حین برگزاری و پس از آن)
راهنمای برگزاری مسابقات تک‌رشته‌ای قهرمانی کشور (پیش از المپیاد - حین برگزاری و پس از آن)
چگونگی راهبردهای جذب حامی مالی
چگونگی تدوین ساختار و شرح وظایف در تشکیلات برگزاری المپیادهای درون دانشگاهی
فصل سوم: مدیریت برگزاری رویداد‌های ورزش همگانی – تفریحی دانشگاهی
ماموریت ورزش همگانی
نحوه برگزاری جشنواره ورزش همگانی
شاخص‌های آمادگی‌جسمانی و ترکیب‌بدنی
آمادگی جسمانی و ورزش همگانی
فوق برنامه
کمپینگ یا اردو
فصل چهارم: مدیریت داوطلبان ورزشی دانشگاهی (نهضت داوطلبی)
مقدمه
نهضت داوطلبی
فصل پنجم: برگزاری همایش – کارگاه علمی – آموزشی و کرسی آزاداندیشی همزمان با رویداد‌های ورزش دانشگاهی
شرح وظایف کمیته برگزاری همایش و کارگاه‌ها
اقدامات لازم برای برنامه‌ریزی و سازماندهی همایش
راه‌های اطلاع‌رسانی همایش
سازمان همایش
راهنمای ارسال مقاله
نحوه تهیه پوستر
راهنمای ارائه سخنرانی در همایش
آئین تشریفات اجرایی برای جایزه‌دهندگان
کارگاه‌های آموزشی
منابع
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی
نویسنده، ، ، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات323
زبانفارسی
شابک978-600-6904-55-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی

برای دریافت کتاب مدیریت برگزاری رویدادهای ورزش دانشگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.