معرفی و دانلود کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول: تنظیم سلولی و مولکولی سازگاری با فعالیت ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول: تنظیم سلولی و مولکولی سازگاری با فعالیت ورزشی

بیولوژی مولکولی دانشی‌ست که درباره‌ی چگونگی سازگاری عضلات با تمرین ورزشی، اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار می‌دهد. کلود بوچارد در کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول، درباره‌ی رهیافت‌های تازه‌ی این علم پیرامون بهبود عملکرد و آمادگی جسمانی سخن خواهد گفت.

درباره‌ی کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول

بیولوژی مولکولی دانشی بر پایه‌ی مطالعات زیست‌شناسی در زمینه‌ی مولکولی است که در سال 1930 پایه‌گذاری شده است. این دانشِ میان‌رشته‌ای بیشتر با علم ژنتیک و بیوشیمی سروکار دارد، اما علومی چون شیمی و زیست‌شناسی نیز در آن دخیل‌اند. در زیست‌شناسی مولکولی برهم‌کنش‌های مولکولی در فعالیت‌های زیستی مورد بررسی قرار می‌گیرد و این بررسی از طریق مطالعه‌ی سامانه‌های درون سلولی انجام می‌شود که ارتباطات میان دی‌ان‌ای، پروتئین و... را نشان می‌دهند. در کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول (Molecular and cellular regulation of adaptation to exercise)، نوشته‌ی کلود بوچارد (Claude Bouchard)، از دستاوردهای این علم و تأثیر آن در دقت مطالعات ورزشی سخن خواهد رفت.

تکنیک‌های مولکولی در بیولوژیِ فعالیت‌های ورزشی تحولی ایجاد کرده که درباره‌ی پیچیدگی و وسعت شبکه‌های سیگنالِ درون سلولی اطلاعات دقیقی ارائه می‌دهد و نقش پررنگ و دخالت این مسئله را در پاسخ بدن به تمرین‌های ورزشی بیان می‌کند. بیولوژی مولکولی در حقیقت ابزار مهمی‌ست که ورزشکاران حرفه‌ای و عموم مردم می‌توانند به‌مدد آن سلامت و عملکرد جسمانی خود را بهبود ببخشند. در این اثر کلود بوچارد تغییرات سلولی در بافت و اندام بدن را بررسی می‌کند، از مسیر سیگنال‌های سلولی سخن می‌گوید و درباره‌ی تأثیرات فعالیت ورزشی منظم به شما اطلاعاتی مفیدی ارائه می‌دهد.

در کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول، درباره‌ی مباحث گوناگونی چون حقایق ژنی، مصرف کربوهیدرات در جریان استراحت و فعالیت ورزشی، تنظیم سوخت‌وساز پروتئین، انواع متابولیسم و تأثیر فعالیت ورزشی بر آن و بسیاری موضوعات مهم دیگر خواهید خواند. این کتاب ترجمه‌ی مهدی عباس زادگان، مهشید مهذب، بهنام حیدری و میترا خادم الشریعه است و انتشارات مبانی آن را در اختیار عموم مخاطبان و دوستداران کتاب‌های تخصصی ورزشی قرار داده.

در نکوداشت کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول

  • جلد نخست کتاب «پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی»، بر شواهد جمع‌آوری‌شده در مورد تنظیم مولکولی و سلولیِ سازگاری‌های مختلفی که در پاسخ به ورزش صورت می‌گیرد، متمرکز است. (سایت آمازون)

کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول مناسب چه کسانی است؟

ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای و پژوهشگران حوزه‌ی ورزش و تربیت بدنی و ژنتیک می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

با کلود بوچارد بیشتر آشنا شویم

کلود بوچارد پروفسور و مدیر آزمایشگاه ژنومیک انسانی در مرکز تحقیقات زیست‌پزشکی پنینگتون در لوئیزیانا است. او دارای کرسی اعطایی «جان دبلیو بارتون» پدر ژنتیک و تغذیه بوده و تحقیقاتش در حوزه‌های ژنتیک سازگاری با ورزش و مداخلات تغذیه‌ای و همچنین ژنتیک چاقی و بیماری‌های آن متمرکز انجام پذیرفته است. بوچارد همچنین تألیف چندین کتاب و بیش از 1000 مقاله علمی را در کارنامه‌ی خود دارد. از جمله جوایز دریافتی او باید به جایزه‌ی افتخاری از انجمن علوم ورزشی کانادا در سال 1988، جایزه‌ی استنادی از کالج پزشکی ورزشی آمریکا در سال 1992 و جوایز متعدد دیگر اشاره کرد.

دکتر بوچارد در سال 2001 به عضویت «Order of Canada» درآمد و استاد بازنشسته‌ی دانشکده پزشکی دانشگاه لاوال شد. علاوه‌بر‌این، او از اعضای کالج پزشکی ورزشی آمریکا، انجمن اپیدمیولوژیک آمریکا، انجمن چاقی، انجمن تغذیه آمریکا، انجمن قلب آمریکا و ... به‌شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول می‌خوانیم

فعالیت ورزشی به‌ویژه به هنگام نیاز و حفظ انرژی بیشتر بر تمامی بافت‌ها و اندام‌های بدن انسان اثر می‌گذارد. ادبیات زیادی در مورد رخداد تغییرات متابولیکی و فیزیولوژیکی در پاسخ به فعالیت ورزشی استقامتی، با شدت بالا و مقاومتی حاد وجود دارد، اگرچه موضوعات بیشتری برای یادگیری همچنان باقی است. به‌طور مشابه، مطالعات رو به رشدی با توجه به سازگاری بافت‌ها، اندام‌ها و دستگاه‌ها به فعالیت ورزشی و تمرین، به‌ویژه با توجه به تمرین استقامتی و مقاومتی وجود دارد. اگرچه پیشرفت‌های موثری در مورد موضوع عمومی سازگاری به فعالیت ورزشی انجام شده است، ولی هنوز شکاف‌های بزرگی در دانش موجود وجود دارد که توجه ما را جلب می‌کند.

یک شکاف اساسی در پیکره‌ی بنیادی دانش بیولوژی فعالیت ورزشی، درک محدود از موضوع مبدل‌های ملکولی درگیر در تنظیم سازگاری به تمامی شکل‌های فعالیت حاد و مزمن و مسیرها و شبکه‌های ملکولی مرتبط با مزایای سلامتی فعال بودن می‌باشد. شکاف‌های زیاد دیگری در دانش وجود دارند و تعدادی از آن‌ها در اینجا به‌صورت برجسته و ویژه بحث شده‌اند. یک ضعف آشکار این است که بیولوژی فعالیت ورزشی فقط کسری از حیطه‌ی بی‌تحرکی، فعالیت بدنی، فعالیت ورزشی و آمادگی جسمانی را مطالعه و تحت پوشش قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: سازگاری به فعالیت ورزشی حاد و منظم: از روش‌های استقرایی تا بیولوژی هماهنگ کل بدن
فصل 2: فعالیت ورزشی و تنظیم متابولیسم کربوهیدرات
فصل 3: فعالیت ورزشی و تنظیم متابولیسم چربی
فصل 4: فعالیت ورزشی و تنظیم سوخت‌وساز پروتئین
فصل 5: فعالیت ورزشی و تنظیم نوسازی میتوکندری
فصل 6: فعالیت ورزشی استقامتی و تنظیم سوخت‌وساز عضله اسکلتی
فصل 7: فعالیت ورزشی و تنظیم هایپرتروفی عضله اسکلتی
فصل 8: فعالیت ورزشی و تنظیم سوخت‌وساز بافت چربی
فصل 9: فعالیت ورزشی و تنظیم سوخت‌وساز کبد
فصل 10: سازوکارهای مولکولی تغییرات ناشی از تمرین ورزشی در ساختار و عملکرد عروقی: عضله اسکلتی، عضله قلبی و مغز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول: تنظیم سلولی و مولکولی سازگاری با فعالیت ورزشی
نویسنده
مترجممهدی عباس زادگان، مهشید مهذب، بهنام حیدری، میترا خادم الشریعه
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات279
زبانفارسی
شابک978-622-95593-9-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول

برای دریافت کتاب پیشرفت در بیولوژی مولکولی و علوم کاربردی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.