معرفی و دانلود کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم: تنظیم سلولی و مولکولی سازگاری به فعالیت ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم: تنظیم سلولی و مولکولی سازگاری به فعالیت ورزشی

کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم نوشته‌ی کلود بوچارد، به تأثیر حرکات ورزشی و بدنی در تنظیم و سازگاری فعالیت سلول‌ها و مولکول‌ها می‌پردازد و می‌کوشد آخرین یافته‌های این حیطه را توضیح دهد. کتاب پیش رو با استناد به رویکردها و کشفیات تازه‌ی علم بیولوژی مولکولی، از نقش ورزش در تنظیم هورمون‌های غدد درون‌ریز، عملکرد سیستم ایمنی، پاسخ‌های التهابی، عملکردهای مغزی، ژنتیک و سلول‌های بنیادی می‌گوید.

درباره‌ی کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم

یکی از شاخه‌های بسیار مهم زیست‌شناسی که به سطوح سلولی و مولکولی ارگان‌های زنده می‌پردازد، بیولوژی مولکولی است. بااینکه از پیدایش این حوزه کمتر از صدسال می‌گذرد ولی نقش آن در پیشرفت‌های علوم ژنتیک، پزشکی، دارویی و فناوری نانو انکارناپذیر است. این دانش، رفتار و برهم‌کنش سلول‌ها و مولکول‌ها را مطالعه کرده و مکانیسم‌ها و اصول آن را بررسی می‌کند. به همین خاطر است که خیلی از حوزه‌های علوم زیستی با این شاخه در ارتباط هستند و از آن تأثیر می‌گیرند. کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم (Molecular Aspects of Exercise Biology and Exercise Genomics Vol 2) نوشته‌ی کلود بوچارد (Claude Bouchard) یکی از منابع مهم در این رشته محسوب می‌شود که تلاش دارد نقش فعالیت‌های بدنی را در سطح سلولی بررسی کند. این کتاب با کمک گرفتن از آخرین یافته‌های این حیطه، نشان می‌دهد که انواع حرکات ورزشی چه تأثیری بر فعالیت‌های درون‌سلولی دارد و چطور باعث تنظیم و سازگاری این بخش‌ها خواهد شد.

در چند دهه‌ی اخیر موضوع فعالیت‌های ورزشی در سطح عملی بسیار موردتوجه قرار گرفته. مخصوصاً از زمانی که علومی همچون پزشکی و زیست‌شناسی به ورزش نزدیک شدند، تحقیقات زیادی در مورد اثرات ورزش بر بدن انسان انجام گرفت. در سال‌های اخیر این پژوهش‌ها به سطح سلولی و مولکولی رسید و بر روی این حوزه معطوف شد. دلیل عمده‌ی آن نقش بسیار مهم ارگان‌های زنده‌ی درون‌سلولی در سلامت و بیماری انسان‌هاست. به همین خاطر اگر تأثیر مثبت فعالیت‌های ورزشی بر سطوح میکروسکوپی اثبات می‌شد، با اطمینان بیشتری می‌شد گفت که ورزش باعث تنظیم سوخت‌وساز بدن شده و درنتیجه به ارتقای سلامت و کاهش بیماری منجر خواهد شد. کلود بوچارد در کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم، همین موضوع را دست‌مایه قرار داده و تلاش کرده آن را اثبات نماید. او جدیدترین رویکردها و کشفیات علم زیست‌شناسی مولکولی را مدنظر قرار می‌دهد و با کمک گرفتن از آن‌ها، نقش فعالیت‌های ورزشی را در تنظیم هورمون‌های غدد درون‌ریز، عملکرد سیستم ایمنی، پاسخ‌های التهابی و عملکردهای مغزی تشریح می‌کند. او همین‌طور از تأثیر ورزش بر ژنتیک، سلول‌های بنیادی، عضله‌ی اسکلتی و بافت استخوان می‌گوید و نشان می‌دهد که چطور باعث درمان بیماری‌های مزمن خواهد شد.

کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم را نشر حتمی با ترجمه‌ی ارسلان دمیرچی، بهنام روزبه، غلام رسول محمد رحیمی، فرزانه ملکی، مهرداد فتحی، محمد مهدی پور و معصومه السادات مدرسی منتشر کرده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی

مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی و علم ترجمه‌ی سنتز پروتئین (Progress in Molecular Biology and Translational Science series)، مجموعه کتاب‌هایی هستند که به علم زیست‌شناسی مولکولی می‌پردازند و می‌کوشند آخرین ایده‌ها و رویکردها و کشفیات این حوزه را معرفی نمایند. این کتاب‌ها به حوزه‌ی مختلف، از زیست‌شناسی و پزشکی تا ورزش اشاره دارند و ارتباط آن‌ها با این بیولوژی را بررسی می‌کنند. نشر حتمی تاکنون دو جلد از این آثار را ترجمه و منتشر کرده است.

کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم: تنظیم سلولی و مولکولی سازگاری به فعالیت ورزشی می‌خوانیم

درحالی‌که نقش مهم miRNAها در سلامتی و بیماری به خوبی اثبات شده است، تنظیم انواع مختلف miRNA با فعالیت ورزشی به تازگی مورد ارزیابی قرارگرفته است. اکثر مطالعات تأثیر محرک‌های فعالیت ورزشی را بر بیان miRNAهای عضلات اسکلتی و گردش خون، بررسی کرده‌اند. با این حال، سیستم‌های دیگر بدن ازجمله سیستم قلبی عروقی و سیستم ایمنی بدن نیز به فعالیت ورزشی پاسخ می‌دهند و تعجب‌آور نیست که تغییرات در بیان miRNA در بخش‌های مربوطه، نیز گزارش شده است. به عنوان مثال، یک وهله فعالیت مقاومتی در افراد تمرین نکرده، باعث تغییرات معنی‌داری در بیان 20تا 40 نوع از miRNAها در جمعیت‌های متفاوتی از لوکوسیت‌های گردش خون ازجمله نوتروفیل‌ها، سلول‌های تک هسته‌ای محیطی خون و سلو‌ل‌های کشنده طبیعی شد به طور مشابه، در مردان جوان سالم، 30دقیقه دویدن روی نوارگردان با شدت 80 درصد VO2maxباعث تنظیم متفاوت 56 نوع miRNAبیان شده در لوکوسیت‌ها پس از فعالیت ورزشی شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل یازدهم: تمرین ورزشی و تنظیم بیولوژی بافت استخوان و کلاژن
فصل دوازدهم: فعالیت ورزشی و تنظیم هورمون‌های غدد درونریز
فصل سیزدهم: فعالیت ورزشی و تنظیم تولید آدیپوکین و میوکین
فصل چهاردهم: فعالیت ورزشی و تنظیم پاسخهای التهابی
فصل پانزدهم: فعالیت ورزشی و تنظیم عملکردهای سیستم ایمنی
فصل شانزدهم: فعالیت ورزشی و تنظیم شکل‌پذیری عصبی و عملکرد شناختی در مغز سالم و بیمار
فصل هفدهم: فعالیت ورزشی، اتوفاژی و آپوپتوز
فصل هجدهم: فعالیت ورزشی و سلول‌های بنیادی
فصل نوزدهم: فعالیت ورزشی و بیان ژن
فصل بیستم: فعالیت ورزشی، عضله اسکلتی و میکرو RNAهای گردش خون
فصل بیست و یکم: فعالیت ورزشی به عنوان یک قرص ترکیبی برای بیماری‌های مزمن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم: تنظیم سلولی و مولکولی سازگاری به فعالیت ورزشی
نویسنده
مترجمارسلان دمیرچی، بهنام روزبه، فرزانه ملکی، مهرداد فتحی، محمد مهدی پور، معصومه السادات مدرسی، غلام رسول محمدرحیمی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-600-355-547-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم

برای دریافت کتاب مباحث پیشرفته در بیولوژی مولکولی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.