معرفی و دانلود کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان فانی

عکس جلد کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان فانی
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهار هزار هفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهار هزار هفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان فانی

حتی اگر قرار باشد صد‌ و بیست سال هم عمر کنیم، بازهم می‌دانیم که یک انسان فانی هستیم و زمان محدودی را برای زندگی در اختیار داریم اما جای نگرانی نیست چون الیور برکمن در کتاب چهار هزار هفته به ما می‌آموزد چطور این زمان محدود را مدیریت کرده و نهایت استفاده را از آن ببریم. این اثر که زبان طنز و کنایه را برای بیان آموزش‌های خود انتخاب کرده است، از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب چهار هزار هفته

خب، واقعیت این است که هرچقدر هم زندگی را دوست داشته باشیم، ناچاریم سرانجام یک روز با مرگ روبه‌رو شویم و برای همیشه با دنیای زنده‌ها خداحافظی کنیم. الیور برکمن (Oliver Burkeman) با یک حساب سرانگشتی در کتاب چهار هزار هفته (Four Thousand Weeks) به شما ثابت می‌کند که میانگین طول عمر انسان‌ها چیزی حدود هفتاد تا هشتاد سال است و با این حساب، هر کدام از ما حدوداً چهار هزار هفته برای زندگی وقت داریم. به همین سادگی! اما آیا این مدت برای برآورده شدن آرزوهای ریزودرشت ما کافی است؟ البته که نه! باید یاد بگیریم که در کمترین زمان بیشترین فعالیت را داشته باشیم.

همه‌ی ما از همان دوران کودکی با اهمیت زمانبندی آشنا شده‌ایم و قطعاً بارها آن را امتحان کرده‌ایم. پس زمان‌بندی کردن برای هیچ‌کدام از ما مفهوم جدیدی نیست. اما قطعا وقتی در کودکی داشتیم برای امتحان ریاضی هفته‌ی بعد برنامه‌ریزی می‌کردیم، این فکر از ذهن ما نگذشته که شاید روزی مجبور باشیم برای باقی عمر خود برنامه‌ریزی کنیم. الیور برکمن در کتاب چهار هزار هفته نکته‌های تازه‌ای برای شما دارد که برای رسیدن به هدف‌هایتان به آن نکته‌ها نیاز خواهید داشت.

ناگفته نماند اگرچه در دنیای مدرن سرعت همه‌ی کارها نسبت به گذشته چندین برابر شده اما به همان نسبت هم بلندپروازی‌ها و آرزوهای انسان‌ها رشد کرده است. پس هر جور که به قضیه نگاه کنیم می‌بینیم برای رسیدن به همه‌ی خواسته‌های خود در زندگی باید برنامه‌ی دقیقی بچینیم و طبق آن عمل کنیم. کتاب چهار هزار هفته مملو از راهکارهای ساده و کاربردی است که به شما یاد می‌دهند خود را با تغییرات دنیای امروز مطابقت دهید. نگاه منطقی و واقع‌گرایانه‌ی نویسنده همراه با نکته‌های فلسفی و روانشناختی که برای شما بیان می‌کند، باعث می‌شوند با چشم باز زندگی و حقایق آن را ببینید.

کتاب حاضر را میثم همدمی به فارسی برگردانده و نشر نوین آن را به چاپ رسانده است..

جوایز و افتخارات کتاب چهار هزار هفته

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش آمازون
  • کتاب سال فایننشال تایمز در سال 2021

نکوداشت‌های کتاب چهار هزار هفته

  • این کتاب سرشار از پندهای حکیمانه و عاقلانه‌ای است که با شوخ‌طبعی و لحنی خیرخواهانه بیان می‌شود. (جو موران، نشریه‌ گاردین)
  • چهار هزار هفته کتابی است برای خواندن و تأمل؛ دلسوزانه، خنده‌دار و عاقلانه. از زمانی که آن را خوانده‌ام از ذهنم خارج نشده است. (نوامی آلدرمن، نویسنده)
  • تحلیل متفکرانه و اطمینان‌بخش الیور برکمن برای خوانندگانی که تحت تأثیر خواسته‌های (شاید غیرواقعی) زندگی قرار گرفته‌اند، یک مرهم است. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • کتاب بی‌نظیر چهار هزار هفته شما را به چالش می‌کشد و سرگرم می‌کند. حتی ممکن است شما را تشویق به تغییر زندگی‌تان کند. (رابی اسمیت)

کتاب چهار هزار هفته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران کتاب‌های خودسازی و موفقیت شخصی هستید، با خواندن این کتاب کیفیت زندگی خود را بالا برده و زمان خود را بهتر مدیریت می‌کنید.

با الیور برکمن بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان پرطرفدار حوزه‌ی فلسفه و خودیاری که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است، الیور برکمن نام دارد. این نویسنده در روزنامه‌نگاری هم دست داشته و توانسته جایزه‌ی روزنامه‌نگار جوان سال انجمن مطبوعات خارجی را از آن خود کند. همچنین در سال 2006 نام او در فهرست جایزه اورول قرار گرفته است. آثار الیور برکمن از بهترین نمونه‌های کتاب‌های خودسازی و فلسفه‌ی زندگی هستند و از تألیفات موثر در زمینه موفقیت شخصی و تغییر سبک زندگی به شمار می‌آیند. از این نویسنده می‌توانید آثار دیگری همچون کتا‌ب‌های «پادزهر» و «خوشبختی را در نیمه‌ی خالی لیوان بجویید» را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب چهار هزار هفته می‌خوانیم

همین تلاش‌هایی که جهت اجتناب از محدودیت‌های دردناک واقعیت به‌ کار می‌بندیم،‌ رابطۀ آشفتۀ ما با زمان را در پی دارند. بسیاری از راهبردهای ما برای بهره‌وری بیشتر هم تنها به بدتر شدن شرایط منتهی می‌شوند، چراکه آن‌ها صرفاً راه‌هایی‌اند برای اجتناب بیشتر. درهرحال، مواجهه با محدودیت زمان دردناک است، زیرا بدین معناست که انتخاب‌های دشوار اجتناب‌ناپذیرند و برای انجام دادن تمامی کارهایی که آرزویشان را داریم، زمان کافی وجود ندارد.

پذیرش دامنۀ محدود کنترلمان بر زمان نیز دردناک خواهد بود: چه‌بسا فاقد استقامت، استعداد یا توانمندی لازم برای جامۀ عمل پوشانیدن بر همۀ نقش‌هایی هستیم که به لزوم ایفایشان باور داریم؛ ازاین‌روست که به جای مواجهه با محدودیت‌های خویش و برای دستیابی به حسی از محدودیت‌ناپذیری، به راهبردهای اجتنابی روی می‌آوریم؛ خود را سخت‌تر تحت ‌فشار قرار می‌دهیم و در سودای کسب تعادل میان کار و زندگی می‌دویم یا اینکه به رویکردهای مدیریت زمان پناه می‌بریم که وعده می‌دهند به‌ واسطه‌شان برای هر کاری زمان خواهیم داشت و بدین‌ترتیب نیازی به انتخاب‌های دشوار نخواهد بود یا برای حفظ احساس کنترل همه‌جانبه بر زندگی، درگیر تعلل‌ورزی می‌شویم.

خب، وقتی هرگز پروژه‌ای مرعوب‌کننده را آغاز نکنیم، لزومی هم ندارد از شکست خوردن در آن نگران باشیم. برای رسیدن به بی‌حسی هیجانی، ذهنمان را زیر بار سنگینی از مشغله‌ها و حواس‌پرتی‌ها دفن می‌کنیم (نیچه می‌نویسد: «ما مشتاقانه به گونه‌ای بی‌ملاحظه و بیش از آن میزانی کار می‌کنیم که برای گذران زندگی لازم است، چراکه بدین‌ترتیب فرصتی برای تأمل و اندیشیدن نخواهیم یافت؛ این شتاب‌زدگی مسئله‌ای همگانی است زیرا همه در حال گریز از خویشتن‌اند»).

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیش‌درآمد: عاقبت همه می‌میریم
«بخش نخست»: انتخابِ انتخاب‌ها
1: به آغوش کشیدن محدودیت‌های زندگی
2: تله‌ی کارایی
3: چشم در چشم فناپذیری
4: بدل شدن به یک تعلل‌گرای بهتر
5: مسئله‌ی هندوانه
6: مزاحم صمیمی
«بخش دوم»: فراتر از کنترل
7: واقعیت آن است که هرگز وقت نداریم
8: زندگی همین حالاست
9: کشف مجدد استراحت
10: گرداب ناشکیبایی
11: باقی ماندن در اتوبوس
12: تنهاییِ کوچ‌نشین دیجیتال
13: بی‌اهمیت‌درمانیِ کیهانی
14: بیماری بشر
پایان سخن: فراسوی امید
پیوست: ده تکنیک برای به آغوش کشیدن محدودیت‌ها
قدردانی
راجع به نویسنده
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان فانی
نویسنده
مترجممیثم همدمی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-5213-13-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار هزار هفته

Siamak
۱۴۰۱/۱۰/۶
این کتاب با همه کتابهای مدیریت زمان دیگه فرق میکنه. در واقع نقدی هستش بر تمامی اون کتابها. بیشتر به نفس زندگی، قدر دونستن لحظه لحظه زندگی تاکید داره و غرق شدن تو کار رو یک فضیلت نمیدونه. زندگی، دوستان، سرگرمیهای اصیل، اینان که از نظرش مهمن. در آخر راهکارای کاربردی هم داده اما بیشتر یک کتاب فلسفیه و تا کتاب راهکار-محور. از اونجاییکه فایل انگلیسی کتاب رو دارم، نگاه کردمش، با اینکه رشته‌ام زبان بوده، متنش قدری برام سخت اومد. سرچ کردم دیدم فارسیشم هست. بنظرم مترجم هم بخوبی از پس کار براومده. مرسی از بروبچه‌های کتابراه برای قرار دادن این کتاب.
سعیده طاهری
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کتاب به نوعی اومده به مخاطبش تلنگرهایی درباره واقعیت و ماهیت زمان میزنه. به طور کلی میخواد بگه که شما هیچ وقت نمی‌تونید به زمان مسلط بشید چون لازمه تسلط روی چیزی این هست که از اون خارج بشید و اما ماهیت و جنس انسان از نوع زمان هست
سیاووش جلالی مهر
۱۴۰۲/۲/۱
نامی که برای این کتاب انتخاب شده است بسیار هوشمندانه بوده است. ارقام معنی دار همیشه هشدارهای به جایی برای ما هستند و محدودیت زمان حیات را نشان می‌دهند. استفاده از عنصر طنز در به خاطر سپردن مطالب کتاب تاثیر به سزایی دارد.
mortaza pakravan
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
ارزش زمان و درک لحظه لحظه زندگی را به خوبی بیان می‌کند و بیان میکند که زندگی از همین لحظه‌های پی در پی تشکیل می‌شود... (زمان مانند رودی مرا با خود می‌برد و من خود آن رودم...)
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۱۲
خیلی خوووووبه من با مقدمش شروع کردم هرچند که توی کل مسیر کتاب همش داره یه چیز میگه و حرفای تکراری میزنه اما اون چند تا نکته‌ی مهمی که داره روش مانور میده سوالای خیلی مهمی تو زندگیمون ایجاد میکنن
Saba
۱۴۰۲/۴/۱۶
بسیار عالی، از دید فلسفی به مفهوم مدیریت زمان پرداخته شده، مطالعه کتاب همراه با تفکر و تأمل را به همه عزیزان پیشنهاد میکنم
فاطمه عباسی جرتوده
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
سلام با خوندن این کتاب از خواب بیدار شدم
سید کاظم احمدی
۱۴۰۲/۲/۵
کتابی تاثیر گذار
ولی بیشتر صفحات مربوط به رفرنس بود
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب چهار هزار هفته

برای دریافت کتاب چهار هزار هفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.