معرفی و دانلود کتاب صوتی توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر

عکس جلد کتاب صوتی توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر
قیمت:
۹۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توانمندی‌های نهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی توانمندی‌های نهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر

کتاب صوتی توانمندی‌های نهان اثری از آدام گرانت، استاد دانشگاه، کارآفرین و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز است. گرانت در این کتاب منتخب گودریدز، از عوامل تأثیرگذار بر موفقیت انسان‌ها سخن گفته است و آن را نه محدود به گروهی خاص از نوابغ بلکه حق انسانی تمامی افراد بشر می‌داند و نوید می‌دهد که با کسبِ مهارت‌های کاربردی و رویکردهای صحیح، دستیابی به آن، برای هر فردی امکان‌پذیر است.

درباره‌ی کتاب صوتی توانمندی‌های نهان

آدام گرانت (Adam Grant) در کتاب صوتی توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر (Hidden Potential: The Science of Achieving Greater Things) به ما نشان می‌دهد که هر کسی می‌تواند با استفاده از مسیر و ابزارهای درست، به هر سطحی از موفقیت که می‌خواهد، دست پیدا کند. در جهان امروز که به‌شدت بر موفقیت متمرکز است و آن را هدف نهایی زندگی و اعمالِ هر فردی برمی‌شمارد، عجیب نیست که این مسئله، به حیاتی‌ترین دغدغه‌ی انسان امروزی تبدیل شده باشد. بسیاری از انسان‌ها در فضای رقابتی دنیای مدرن، خود را شکست‌خورده می‌دانند چرا که در مقایسه‌ی با استانداردهای از پیش‌تعریف‌شده، خودشان را فاقد دستاوردهای لازم می‌بینند. آن‌ها گمان می‌کنند که موفقیت ارتباط مستقیمی با مهارت‌های ذاتی دارد و از این رو، در مواجهه با چالش‌ها و معضلاتِ اجتناب‌ناپذیر، دست از تلاش و پشتکار می‌کشند اما به باور آدام گرانت، این یک اشتباه بزرگ است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی توانمندی‌های نهان

آدام گرانت در کتاب صوتی توانمندی‌های نهان به مخاطبِ خود نشان می‌دهد که استعداد، دلیلی بر موفقیت نیست و چه بسیار افرادی که مطابق با تعاریف کلیشه‌ای عاری از استعدادهای لازم بوده‌اند اما به کارهای خارق‌العاده دست زده و به موفقیت رسیده‌اند. او خودش را مثال می‌زند و اینکه با وجود برخی محدودیت‌ها و دشواری‌های فراوان، توانسته دوبار به مقام قهرمانی شیرجه‌ی المپیک نوجوانان برسد. گرانت نبوغ را دلیلِ کافی و شرط ضروری برای پیشرفت نمی‌داند و در عوض باور دارد که برگزیدنِ چنین شیوه‌ی تفکری جز انفعال، ناامیدی و کمال‌گرایی، چیزی برای فرد در بر ندارد.

کتاب صوتی توانمندی‌های نهان، مسیرها، ترفندها و راهکارهای کاربردیِ منتهی به موفقیت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. آدام گرانت در این کتاب سه نکته‌ی کلیدی را مطرح می‌کند که به کمکِ آن، می‌توانید از تمامِ توانی که دارید، نهایتِ بهره ببرید و به موفقیت دست یابید. او به این موضوع باور دارد که برای گام نهادن در مسیر موفقیت، باید کمی سختی و آزار را تحمل کنید. طی این فرآیند، طبیعی است که احساس ناخوشایندی داشته باشید چرا که در حال یادگیری هستید و آموختن همیشه دشوار و چالش‌برانگیز است. کشف کنید که از چه راهی بهترین نتیجه از یادگیری برای شما حاصل می‌شود و در طول مسیر، گهگاه از منطقه‌ی امن خود بیرون بیایید تا بتوانید به بالاترین بازدهی دست پیدا کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی توانمندی‌های نهان

نکته‌ی بعدی، مقابله با دلزدگی و بی‌حوصلگی است و برای این کار می‌توانید از ایجاد تنوع و تازگی در فرآیند یادگیریِ خود بهره ببرید. وقتی خسته می‌شوید، دیگر ادامه ندهید. کمی استراحت کنید و از زندگی لذت ببرید. و مورد آخر دریافت و ارائه‌ی مشورت است. همیشه وقتی می‌خواهیم به فرد بهتری تبدیل شویم، از دیگران نظرسنجی می‌کنیم. نظرات و بازخوردهای دیگران می‌تواند به بهبود عملکرد ما بینجامد و از این رو، نباید از آن غافل شد. علاوه بر آن نباید از «اثر مربی» نیز به‌راحتی گذشت. اغلب آنچه به دیگران مشورت می‌دهیم، درست همان چیزی است که خودمان بیشتر از هر کسی نیاز به شنیدنش داریم.

آدام گرانت در کتاب صوتی توانمندی‌های نهان به ما می‌آموزد که پیشرفت ارتباط مستقیمی با نبوغ و استعداد ندارد بلکه از تلاش ما برای یادگیری و فراهم ساختنِ بستر مناسب، منتج می‌شود. آنچه با آن به دنیا می‌آییم، خمیر بی‌شکلی است که باید خودمان همت کرده و آن را آن‌قدر ورز دهیم تا به قالب و هیئت دلخواه درآوریم. تکیه کردن بر توانایی‌های ذاتی و دست‌وپا زدن در ناامیدی و افکار محدودکننده درباره‌ی نبوغ و استعداد، برای ما نتیجه‌ای را در بر ندارد. گرانت در این کتاب به ما می‌آموزد که پیشرفت و موفقیت به یک‌باره حاصل نشده و در پی تکرار و استمرار و گذشت زمان به دست می‌آید و چه بهتر که بتوانیم خود را در این مسیر عمیق‌تر بشناسیم و توانمندی‌های نهانی خودمان را کشف کنیم تا به نتیجه‌ی مطلوبمان دست یابیم.

کتاب توانمندی‌های نهان را میثم همدمی به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر نوین آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر صوتی رادیو گوشه و با خوانش حمید محمدی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب توانمندی‌های نهان

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • کتاب منتخب گودریدز
  • کتاب منتخب ویراستاران آمازون

نکوداشت‌های کتاب توانمندی‌های نهان

  • توانمندی‌های نهان کتابی درخشان است که دانسته‌های شما را درباره‌ی آنچه برای موفقیت لازم می‌دانید، در هم خواهد شکست. ای کاش می‌توانستم به گذشته برگردم و این کتاب را به خودم هدیه دهم. (سرنا ویلیامز، قهرمان تنیس)
  • توانمندی‌های نهان کتابی است که والدین، مربیان و رهبران باید بخوانند. آدام گرانت در این کتاب به شما می‌گوید که هر چه تاکنون درباره‌ی پتانسیل‌های خود فکر می‌کردید، اشتباه بوده است. (مارک کوبان، سرمایه‌گذار و کارآفرین برتر)
  • توانمندی‌های نهان بهترین کتاب آدام گرانت است که می‌تواند منبع الهامی قوی برای دنبال کردن رؤیاهایتان به شمار رود. (مالکوم گلدول، روزنامه‌نگار و نویسنده)
  • کتاب توانمندی‌های نهان به ما می‌آموزد که برای رسیدن به موفقیت، می‌توانیم از بزرگ‌ترین منبع خود یعنی وجودِ انسانی‌مان استفاده کنیم. با رعایت توصیه‌های آدام گرانت، زندگی بهتری پیش رو خواهیم داشت. (یویو ما، نوازنده‌ی برجسته و برنده‌ی جایزه‌ی گرمی)

کتاب صوتی توانمندی‌های نهان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی توانمندی‌های نهان را به تمام افرادی پیشنهاد می‌کنیم که درصددند با پرورش توانایی‌های درونیِ خود، به فردی موفق، تأثیرگذار و منحصربه‌فرد تبدیل شده و در مسیر موفقیت و شادکامی گام بردارند.

در بخشی از کتاب صوتی توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر می‌شنویم

پس از آنکه تقریباً تمام طول یک تابستان را در خانه و مشغول بازی‌های ویدئویی گذراندم، مادر خشمگینم کشان‌کشان مرا به استخر شنایی در محله‌مان برد. در همان حال که بدون آمادگی به استخر رسیدم، مسئول نجات‌غریق استخر را دیدم که با ظرافت عجیبی روی سکوی شیرجه پیش رفت و به داخل استخر شیرجه زد. به هوا پرید، بدنش را به‌سان توپی جمع کرد و خیلی سریع به دور خود چرخید. پس از دوبار پشتک زدن حین شیرجه بی‌آنکه قطره‌ای آب به اطراف بپاشاند در دل استخر ناپدید شد. حیرت کرده بودم.

باقی روزهای تابستان را صرف یادگرفتنِ چند شیرجه‌ی ساده کردم و در فصل پاییز که دانش‌آموز اول دبیرستان بودم، در آزمون‌های شنا حاضر شدم. مربی تیم ما اریک بست بود که چندین مدال‌آور المپیک را تعلیم داده بود. اریک گفت که برایم هم خبرهای خوبی دارد و هم خبرهایی بد. خبر بد این بود: شیرجه زدن نیازمند ظرافت، انعطاف‌پذیری و قدرتی انفجاری است. من همچون فرانکشتاین راه می‌رفتم و نمی‌توانستم بدون خم کردن زانوهایم انگشت پایم را لمس کنم و حتی مادربزرگ مربی هم می‌توانست بهتر از من بپرد. ببخشید، شما گفتید خبر خوبی هم دارید؟

خبر خوب این بود که اریک اهمیتی نمی‌داد چقدر در این کار افتضاحم. او هرگز پای کسی را که مایل بود در آنجا حضور داشته باشد از استخر خود قطع نمی‌کرد. ضمناً شیرجه‌زنی هم ورزش عجیب‌وغریبی محسوب می‌شد؛ این رشته اغلب ورزشکارانی را جذب خودش می‌کرد که جثه، سرعت یا قدرت لازم برای سایر ورزش‌ها را نداشتند. اریک پیش‌بینی کرد که اگر تلاش کنم، تا سال آخر دبیرستان، می‌توانم یکی از فینالیست‌های رقابت‌های ایالتی در رشته‌ی شیرجه شوم.

اریک شعله‌ی انگیزه را در من برافروخت. گرچه فقط در سطح مبتدی شیرجه می‌زدم، مصمم شده بودم که همین سطح را کاملاً درست انجام دهم. وقتی نوبت شیرجه‌زدن من تمام می‌شد، ملتمسانه به اریک می‌گفتم: «یک بار دیگر!»

اریک در پایان تمرینات مرا به زور از استخر بیرون می‌کرد. نمی‌خواستم تا تک‌تک اشتباهاتم اصلاح نشده‌اند، آنجا را ترک کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
24 دقیقه
پیش‌درآمد - قسمت اول: رویاندن گل‌های سرخ از دل بتن
25 دقیقه
پیش‌درآمد - قسمت دوم: مهارت‌های پیش‌گو و عامل موفقیت
9 دقیقه
قسمت اول
23 دقیقه
قسمت دوم
25 دقیقه
قسمت سوم
26 دقیقه
قسمت چهارم
17 دقیقه
قسمت پنجم
22 دقیقه
قسمت ششم
29 دقیقه
قسمت هفتم
9 دقیقه
قسمت هشتم
33 دقیقه
قسمت نهم
16 دقیقه
قسمت دهم
34 دقیقه
قسمت یازدهم
25 دقیقه
قسمت دوازدهم
31 دقیقه
قسمت سیزدهم
27 دقیقه
قسمت چهاردهم
8 دقیقه
قسمت پانزدهم
17 دقیقه
قسمت شانزدهم
40 دقیقه
قسمت هفدهم
21 دقیقه
قسمت هجدهم
21 دقیقه
قسمت نوزدهم
15 دقیقه
قسمت بیستم
28 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
21 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
22 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
21 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
23 دقیقه
نکاتی برای اثرگذاری بیشتر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر
نویسنده
مترجممیثم همدمی
راویحمید محمدی
ناشر چاپی نشر نوین
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی توانمندی‌های نهان

sara
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
آدام گرانت از ده چهره تاثیرگذار دنیاست. و این کتابش نقشۀ راه امنی برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگه. و شگفت‌انگیز اینکه گرانت در کتاب توانمندی‌های نهان، نشون میده که همۀ افراد با هر پیشینه و وراثت و پتانسیلی قادرن به کمک اصولی توانمندی‌های بی‌نظیر از خودشون نشون بدن. اون به کمک نمونه‌های عینی از افراد موفق دنیا این ادعا رو ثابت می‌کنه.
گرانت بر اهمیت شرایط یادگیری بیش از هر عامل محیطی و وراثتی تأکید داره.
اون معتقده در جهانی که دل‌مشغول استعدادهای ارثیه، این تصور غلبه داره که افرادی می‌درخشن که فوراً توانایی‌هاشون رو نشان بدن. اما افراد بسیار موفق در این استعدادهای اولیه‌شون باهم متفاوت‌ان. شما نمی‌تونید از نقطه اوج‌گیری افراد بفهمین که اونا درنهایت در کجا فرود میان. چون هر کسی در صورت برخورداری از فرصت و انگیزۀ مناسب برای یادگیری می‌تونه با پرورش یه سری مهارت‌ها در خودش موفق بشه. آنچه که در مورد توانمندی‌ها اهمیت داره، نقطۀ شروع شما نیست، بلکه میزان مسافتیه که طی می‌کنین.
این کتاب توی سه قسمت نوشته شده. که در بخش اول مهارت‌های خاصی را معرفی کرده که ما رو به قله‌ می‌رسونه.
توی بخش دو روش‌هایی رو برای حفظ کردن انگیزه گفته.
توی بخش سوم روی ساختن سیستم‌هایی با هدف گسترش فرصت‌ها تمرکز داره.
روح اله مظاهرپور
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
برای درک کردن هر درس باید چندین بار گوش داد چون اولش اصلا نمیشه فهمید که در مورد چی داره حرف میزنه بنظر من اگر نکات مهم درس را دسته بندی میکرد بهتر بود
سجاد سجاد
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب بسیار عالی، نویسنده عالی و دارای راهکارهای کاربردی برای توسعه فردی. صدای آقای محمدی هم که مثل همیشه فوق العاده.
اکبر امینی
۱۴۰۳/۱/۱۴
آقای محمدی تو برنامه تلویزیونی کتاب را معرفی کرد. منم علاقه مند شدم. نکات خوبی داره و صدا هم عالیه
Raana Mansouri
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب خوبی بود انتظارم بیشتر از این بود از کتاب آدام گرانت شاید نحوه ترجمه کردن آن کمی ضعیف بوده
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی توانمندی‌های نهان

برای دریافت کتاب صوتی توانمندی‌های نهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.