معرفی و دانلود کتاب چرا پیر می‌شویم: و چرا پیری سرنوشت محتوم ما نیست

عکس جلد کتاب چرا پیر می‌شویم: و چرا پیری سرنوشت محتوم ما نیست
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا پیر می‌شویم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا پیر می‌شویم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا پیر می‌شویم: و چرا پیری سرنوشت محتوم ما نیست

اکسیر جوانی در میان صفحات کتاب چرا پیر می‌شویم پنهان شده است! دیوید ای. سینکلیر با همکاری متیو دی. لا پلانته در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز و نامزد جایزه‌ی گودریدز، از دیدگاه علم ژنتیک و زیست‌شناسی، پاسخی قطعی به سؤال «چرا برخی افراد بیشتر عمر می‌کنند؟» می‌دهد و به شما می‌گوید که راز یک زندگی سالم، شاد و طولانی چیست.

درباره‌ی کتاب چرا پیر می‌شویم

چرخه‌ی زندگی انسان بسیار ساده است: به دنیا می‌آییم، رشد می‌کنیم، به سن بلوغ می‌رسیم، پیر می‌شویم و در آخر همه‌مان می‌میریم. تابه‌حال چنین چرخه‌ای ساده، پیش‌بینی‌پذیر و تغییرناپذیر به نظر می‌رسید؛ اما وقتی کتاب چرا پیر می‌شویم (Lifespan: Why We Age and Why We Don’t Have To) را بخوانیم، به دیدگاه جدیدی از زندگی برمی‌خوریم که ممکن است ما را برای رویارویی با یکی از بزرگ‌ترین‌ ترس‌های بشریت، یعنی پیری و مرگ، آماده می‌کند. همانطور که می‌دانیم، پیری یکی از دلایل اصلی مرگ است. دیوید ای. سینکلیر (David A. Sinclair) اعتقاد دارد که پیری نوعی بیماری به حساب می‌آید که پیشرفت‌های پزشکی امکان غلبه بر آن را دارند. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟

کتاب چرا پیر می‌شویم سه بخش دارد. در بخش اول سینکلیر توضیح می‌دهد که چگونه علم در طول چند دهه‌ی اخیر، درک ما را از روند پیری دگرگون کرده است. مهم‌ترین پیام کتاب دیوید ای. سینکلیر در این چند کلمه خلاصه شده: پیری بیماری است. شاید در ابتدا با خود فکر کنیم که چنین جمله‌ی ساده‌ای چگونه این‌قدر اهمیت دارد؟ در سیستم پزشکی مدرن، همه‌ی امکانات صرف درمان بیماری‌ها می‌شود. تا زمانی که پیری را در دسته‌ی بیماری‌ها قرار ندهیم، هیچ‌کس به این موضوع مهم توجه نمی‌کند. در ابتدای سال 2022، سالمندی و پیری رسماً در دسته‌ی بیماری‌ها قرار گرفت و احتمالاً تا پنجاه سال آینده، روند پیری تا حد زیادی متوقف شود! سینکلر اعتقاد دارد که 20 درصد از روند پیری مرتبط با ژنتیک است و بقیه‌ی آن، به سبک زندگی فرد بستگی دارد. موضوعی که در بخش بعد، به‌طورکامل توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب چرا پیر می‌شویم

دانشمندان در بیست سال گذشته، در حوزه‌ی افزایش طول عمر تحقیقات زیادی منتشر کرده‌اند. با وجود این موضوع، هنوز راجع‌به چیزهای زیادی اطلاعات نداریم. دیوید ای. سینکلیر در دومین بخش از کتاب چرا پیر می‌شویم، درباره‌ی تحقیقات و روش‌های درمانی فعلی صحبت می‌کند. در زمان پیری اطلاعات موجود در اپی‌ژنوم ما از دست می‌روند. اپی‌ژنوم که دی‌ان‌ای ما را احاطه کرده، کدهای دی‌ان‌ای را به پروتئین تبدیل می‌کند. درواقع اپی‌ژنوم در زمان جوانی اطراف دی‌ان‌ای را گرفته‌ است؛ اما با افزایش سن، پروتئین‌های اپی‌ژنوم اندک‌اندک استحکام خودرا از دست می‌دهند و به‌این‌ترتیب، بخشی از اطلاعات ما از بین می‌روند. درست مانند یک سی‌دی که خراش برمی‌دارد. در این میان سیرتوئین‌ها لایه‌ی دور دی‌ان‌ای را محکم نگه می‌دارند و روند پیری را تنظیم می‌کنند. به همین دلیل است که بعضی از دانشمندان آن را «ژن طول عمر» می‌دانند. سینکلیر پس از ارائه‌ی شواهد علمی بیشتر در این بخش، به این نتیجه می‌رسد که روزه‌داری، ورزش منظم، قرار گرفتن در معرض سرما، کالری‌شماری و مصرف بعضی از داروها در افزایش سیرتوئین و کاهش سرعت روند پیری مؤثر هستند.

حال تصور کنیم که همه‌ی مردم دنیا به توصیه‌های دیوید ای. سینکلیر عمل کردند، علم پیشرفت کرد و روند پیری را کاملاً متوقف کرد. در این صورت، آینده چگونه خواهد بود؟ آیا زمین گنجایش چنین جمعیتی را خواهد داشت؟ در بخش سوم کتاب چرا پیر می‌شویم، به این سؤال پاسخ داده می‌شود. در این بخش سینکلیر علاوه بر زیست‌شناسی، از فلسفه نیز برای جواب این سؤال کمک می‌گیرد.

کتاب چرا پیر می‌شویم پر است از شواهد علمی. دیوید ای. سینکلیر از زندگی شخصی خود مثال می‌آورد، به اجزای بدن انسان جان می‌بخشد و با زبانی ساده و سرگرم‌کننده، مفاهیم علمی دشوار و پیچیده را برای مخاطبان کتاب توضیح می‌دهد. سینکلیر این کتاب را با همکاری متیو دی. لاپلانته نوشته. نشر نوین بعد از خریدن حق کپی‌رایت کتاب چرا پیر می‌شویم، آن را با ترجمه‌ی میثم همدمی روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب چرا پیر می‌شویم

  • کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب علم و فناوری در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب چرا پیر می‌شویم

  • اگر تابه‌حال فکر کرده‌اید که چگونه پیر می‌شویم، آیا می‌توانیم روند پیری را آهسته یا معکوس کنیم، آیا می‌توانیم صد سال زندگی کنیم، کتاب چرا پیر می‌شویم را که شبیه یک رمان پلیسی است بخوانید. سینکلیر در این کتاب از طریق راهبردهای علمی و عملی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک زندگی طولانی و سالم داشت. (مارک هایمن، پزشک و نویسنده‌ی کتاب «جوانی ماندگار»)

  • این رؤیایی‌ترین کتابی است که درباره‌ی پیری خوانده‌ام. دم را غنیمت بشمارید و این کتاب را بگیرید! (دین اورنیش، پزشک و نویسنده‌ی کتاب «دانش تغذیه»)

  • دیوید ای. سینکلیر در این کتاب گیرا و آگاهی‌بخش، سؤالاتی راجع‌به چگونگی روند پیری می‌پرسد و این‌که آیا انسان‌ها می‌توانند بر روند انحطاط‌گونه‌ی پیری غلبه کنند. کتاب چرا پیر می‌شویم زیبا، هیجان‌انگیز و عمیق است. (سیدارتا موکرجی، پزشک و نویسنده‌ی کتاب «ژن: تاریخ خودمانی»

  • کتاب‌های کمی مرا وادار کرده‌اند که به‌طور اساسی راجع‌به علم فکر کنم. کتاب چرا پیر می‌شویم این کار را با من کرد. هرکس که به‌سمت پیری می‌رود، باید این کتاب را بخواند. (لروی هود، استاد مؤسسه‌ی فناوری کالیفرنیا و بنیان‌گذار مرکز بیولوژی سیستمی)

  • کتابی الهام‌بخش از دیویدای. سینکلیر که با مطالعه‌ی آن می‌توانیم زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری داشته باشیم و همواره احساس جوانی کنیم. (سارا گاتفرید، پزشک و نویسنده‌ی کتاب «درمان هورمونی»)

کتاب چرا پیر می‌شویم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث زیست‌شناسی و علم ژنتیک پیرامون موضوع پیری و مرگ علاقه دارید و می‌خواهید راز جوانی را بدانید، کتاب چرا پیر می‌شویم را بخوانید.

در بخشی از کتاب چرا پیر می‌شویم: و چرا پیری سرنوشت محتوم ما نیست می‌خوانیم

بوستون دنیایی به‌کلی متفاوت داشت؛ دنیایی به‌راستی منجمد. من روی پوشیدن ژاکت، پلیور و لباس‌زیر بلند حساب باز کرده بودم و زمان زیادی از اوقاتم را در محیط‌های داخلی سپری می‌کردم. همانند اغلب همکاران دوره‌ی فوق‌دکتری، اغلب در طول شب کار می‌کردم. من واقعاً به کارم متعهد بودم، منتها علت اصلی اینکه بسیاری از شب‌ها به خانه برنمی‌گشتم این بود که نمی‌خواستم در معرض سرمای هوای بیرون قرار بگیرم.

این روزها با خودم می‌گویم که کاش رویکرد متفاوتی اتخاذ کرده بودم. کاش در هوای سرد قدم می‌زدم و سرما را تحمل می‌کردم. کاش در اواسط ژانویه پاهایم را در رود چارلز فرومی‌بردم. چراکه از قرار معلوم، قرار دادن بدن در دمایی نه‌چندان راحت، یکی از راه‌های مؤثر دیگر برای فعال‌سازی ژن‌های طول عمر است.

با خروج از مناطق دمایی خنثی -یعنی بازه‌ی دمایی کوچکی که در آن بدن ما برای گرم یا خنک کردن خودش نیازی به فعالیت اضافی ندارد- اتفاق‌های زیادی رخ می‌دهد. در این حالت الگوی تنفسی ما تغییر می‌کند، الگوی جریان خون معطوف به پوستمان -بزرگ‌ترین بافت بدن- عوض می‌شود و ضربان قلبمان تند یا کند می‌شود. این واکنش‌ها فقط به همین "دلیل" رخ نمی‌دهند، بلکه تمامی‌شان ریشه‌هایی ژنتیکی دارند که به نبرد مگنا سوپرستز برای بقایش طی میلیاردها سال بازمی‌گردند.

"هم‌ایستایی" یعنی تمایل جاندار به جست‌وجو کردن تعادل پایدار، یک اصل زیستی همگانی است. درواقع نیروی هدایتگرِ مدارِ بقا هم‌ایستایی است و ازاین‌رو به هر جا بنگریم آن را خواهیم دید -به‌ویژه در دامنه‌های پایینی دماسنج.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
در تحسین کتاب
پیش‌درآمد: دعای یک مادربزرگ
بخش نخست: آنچه می‌دانیم (گذشته)
یکم: زنده‌باد زندگی
دوم: پیانیست دیوانه
سوم: همه‌گیری پنهان
بخش دوم: آنچه در حال یادگیری‌اش هستیم (حال)
چهارم: عمر طولانی در دنیای کنونی
پنجم: قرصی بهتر برای بلعیدن
ششم: گام‌هایی بلند در پیش‌اند
هفتم: عصر نوآوری
بخش سوم: آنچه انتظارمان را می‌کشد (آینده)
هشتم: سیمای آینده
نهم: مسیر پیش رو
جمع‌بندی
قدردانی
نکاتی درباره‌ی سینکلر
مقیاس مقادیر
فهرست شخصیت‌ها
فهرست اصطلاحات
درباره‌ی نویسندگان
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا پیر می‌شویم: و چرا پیری سرنوشت محتوم ما نیست
نویسنده،
مترجممیثم همدمی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-5213-33-3
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا پیر می‌شویم

بهار اسکندری
۱۴۰۳/۱/۲۴
خیلی طولانی و خارج از حوصله من بود مطالب رو هم جالب توضیح نمیداد. بطور خلاصه، میگفت باید روزه بگیرین و ورزش کنین و... که خیلی خلاصه تر میتونست بگه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چرا پیر می‌شویم

برای دریافت کتاب چرا پیر می‌شویم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.