معرفی و دانلود کتاب کارآفرینی در ورزش

برای دانلود قانونی کتاب کارآفرینی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارآفرینی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارآفرینی در ورزش

کتاب کارآفرینی در ورزش، تألیف ابوالفضل فراهانی، عبدالمهدی نصیرزاده و مریم وطن دوست، به برسی و معرفی مشاغل مرتبط با ورزش می‌پردازد. این کتاب را می‌توان منبعی بسیار خوب در زمینه‌ی کارآفرینی ورزشی به شمار آورد.

درباره کتاب کارآفرینی در ورزش

علوم ورزشی از سابقه‌ی دیرپا و بسیار طولانی برخوردار هستند و دارای ابعاد گسترده‌ای می‌باشند. ورزش از طریق ایجاد تقاضا برای کالاها و خدمات ورزشی، زمینه و ظرفیت لازم برای توسعه‌ی کارآفرینی را فراهم می‌سازد. از سویی ایجاد و توسعه‌ی کسب و کار ورزشی به توسعه‌ی ورزش در میان جوامع کمک می‌کند.

ابوالفضل فراهانی، عبدالمهددی نصیرزاده و مریم وطن‌دوست با استفاده و بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها در زمینه‌ی ایجاد مشاغل ورزشی اقدام به تألیف کتاب کارآفرینی در ورزش نموده‌اند. کتاب حاضر در دوازده فصل و با این عناوین تدوین شده است: کلیات کارآفرینی در ورزش، تعریف کارآفرینی و ابعاد و انواع آن، کارآفرینی در سازمان‌های ورزشی، کارآفرینی فردی، آموزش کارآفرینی، آشنایی با برنامه استراتژیک کارآفرینی در ورزش، مفاهیم و تعاریف خلاقیت، فرهنگ کسب و کار در ورزش، آشنایی با کارآفرینان بین‌المللی و اجتماعی، مدیریت کارآفرینی در سازمان‌های ورزشی، عوامل محیطی مؤثر بر کارآفرینی سازمان‌های ورزشی، آشنایی با بازار کار و استخدام در ورزش.

بخش پایانی کتاب به طرح سؤالاتی در زمینه‌ی کارآفرینی ورزشی اختصاص داده شده است که متناسب با مطالب ارائه‌شده در هر فصل می‌باشد. شما می‌توانید پاسخ مربوط به هر سؤال را نیز در همین بخش مشاهده کنید.

معرفی و دانلود کتاب کارآفرینی در ورزش

آیا مشاغل ورزشی فقط به مربی‌گری و مدیریت اماکن و تسهیلات ورزشی خلاصه می‌شود؟ مشاغل مرتبط با ورزش زمینه‌های متعددی را در بر می‌گیرد نظیر ساخت وسایل و تجهیزات ورزشی. ساخت تجهیزات و وسایل ورزشی و همچنین پوشاک ورزشی از مشاغلی هستند که از مدت‌ها قبل، افراد زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند؛ اما نیاز به الگوهای نوین در آن‌ها به‌شدت احساس می‌شود.

امور پژوهشی در امر ورزش از حوزه‌های جدید کاری در ورزش است. تأسیس انجمن‌های علمی - پژوهشی، چاپ و نشر مقالات و مجلات ورزشی و برگزاری کنگره‌ها و سمینارهای علمی - ورزشی که اخیراً شاهد توسعه‌ی آن‌ها هستیم فرصت‌های شغلی بسیاری را برای افراد متخصص و غیرمتخصص فراهم نموده که با استفاده از تجربیات سایر کشورها بدون شک می‌توان فرصت‌های بیشتری را برای اشتغال در این حوزه فراهم کرد.

این‌ها و بسیاری موارد دیگر، زمینه‌های ایجاد مشاغل ورزشی جدید را پیش چشم ما می‌گشایند که توجه به آن‌ها جزو نیازهای اساسی جوامع به شمار می‌رود؛ چراکه از طرفی سبب گسترش ورزش میان افراد جامعه می‌شود و از طرفی گامی در راستای کارآفرینی است.

کتاب حاضر را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب کارآفرینی در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به سیاست‌گذاران و مدیران ورزشی و همچنین افراد علاقه‌مند به مشاغل ورزشی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کارآفرینی در ورزش می‌خوانیم

مسأله بعدی که بیان می‌شود کارآفرینان واقعی به‌ندرت در سازمان‌های بزرگ ورزشی یافت می‌شوند، این است که سازمان‌های ورزشی به تشویق آن‌ها نمی‌پردازند. سازمان‌های ورزشی، کارآفرینان را افرادی تنها می‌یابند نه عضوی از یک گروه کاری، چراکه علاقه بیشتری به پروژه‌های خاص دارند تا فعالیت در امور روزمره شرکت. کارآفرینان اغلب افرادی عیب‌جو، شورشی و با روحیه آزاد به نظر می‌رسند که اغلب در کار خود تأخیر داشته، نامنظم بوده و خود را با معیارهای تعیین‌شده از سوی سازمان‌های ورزشی، وفق نمی‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات کارآفرینی در ورزش
فصل دوم: تعریف کارآفرینی، ابعاد و انواع آن
فصل سوم: کارآفرینی در سازمان‌های ورزشی
فصل چهارم: کارآفرینی فردی
فصل پنجم: آموزش کارآفرینی
فصل ششم: آشنایی با برنامه استراتژیک کارآفرینی در ورزش
فصل هفتم: مفاهیم و تعاریف خلاقیت
فصل هشتم: فرهنگ کسب و کار در ورزش
فصل نهم: آشنایی با کارآفرینان بین‌المللی و اجتماعی
فصل دهم: مدیریت کارآفرینی در سازمان‌های ورزشی
فصل یازدهم: عوامل محیطی مؤثر بر کارآفرینی سازمان‌های ورزشی
فصل دوازدهم: آشنایی با بازار کار و استخدام در ورزش
منابع و مأخذ
سوالات فصل
پاسخنامه
اصطلاحات و لغات کارآفرینی ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارآفرینی در ورزش
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-600-6904-57-3
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارآفرینی در ورزش

مهدیه دریاباری
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
به نظرم کتاب کامل و مفیدیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کارآفرینی در ورزش

برای دریافت کتاب کارآفرینی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.