معرفی و دانلود کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز

عکس جلد کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز
قیمت:
۱۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز

کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز به دست عباس جعفری و دکتر ابولفضل فراهانی، دو تن از بازیکنان تیم ملی تنیس روی میز ایران نوشته شده است که در آن به آموزش پایه‌ای ورزش مفرح و جذاب تنیس روی میز می‌پردازند. با مطالعه‌ی این کتاب، تاریخچه تنیس روی میز، قوانین این بازی، طرز به‌دست‌گرفتن راکت و آموزش تکنیک‌‌های پایه و... را می‌آموزید.

درباره‌ی کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز

عباس جعفری و ابوالفضل فراهانی، هر دو ملی‌پوشان ایرانی حاضر در بسیاری از تورنومنت‌های بین‌المللی تنیس روی میز بوده‌اند و این روزها هم فعالیت‌های خود را به عنوان عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه و همین‌طور مربی این ورزش محبوب ادامه می‌دهند. در همین راستا و برای آموزش همه‌جانبه‌ی این رشته‌ی ورزشی به مبتدیان، کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز را، که یکی از معدود منابع فارسی آموزش این رشته‌ی پرطرفدار است، با زبانی ساده، روان و قابل فهم نوشته‌اند و انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی آن را به چاپ رسانده است.

معرفی و دانلود کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز

تنیس روی میز، از معدود رشته‌های ورزشی به‌‌شمار می‌رود که به سادگی و کمترین وسایل و تجهیزات می‌توان به آن مشغول شد. در اغلب پارک‌ها، میزهای پینگ‌پنگ به چشم می‌خورند و فقط کافی است راکت و توپ کوچک پینگ‌پنگ را در کیفتان گذاشته باشید تا بتوانید لحظات شادی را با انجام این ورزش تجربه کنید. همین‌طور کوچک بودن میز و فضایی که برای بازی نیاز دارد، باعث می‌شود، خیلی از افراد در خانه‌های خود، میز پینگ‌پنگ داشته باشند و هر زمان که می‌خواهند از انجام این رشته‌ی ورزشی لذت ببرند. تنیس روی میز در سطح مبتدی احتیاج به تحرک بسیار زیاد، شرایط فیزیکی خاص و وسایل ویژه و گران‌قیمت ندارد و از پیر و جوان، کودک و حتی افراد کم‌توان جسمی به‌راحتی می‌توانند این ورزش را همراه با هم بازی کنند و از آن لذت ببرند. پس کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز می‌تواند برای هر کسی مفید باشد.

علاوه بر این، تنیس روی میز، در سطوح پیشرفته و حرفه‌ای ورزشی جای می‌گیرد که به آمادگی جسمانی بالا، قدرت ذهنی بسیار زیاد و تکنیک‌های پیشرفته احتیاج دارد و حتی تماشای آن، با شور و هیجان فوق‌العاده‌ای همراه است. همین است که تنیس روی میز را به ورزشی ایده‌آل برای انتخاب به عنوان ورزش تخصصی تبدیل می‌کند. آموزش کودکان از سنین پایین برای یادگیری حرفه‌ای و پیشرفته‌ی این ورزش، در رشد فیزیکی، ذهنی و شخصیتی هم به آن‌ها کمک می‌کند. قدرت تصمیم‌گیری در صدم ثانیه، هماهنگی عصبی و عضلانی بسیار بالا و تحمل فشار بالا در تمرینات پیشرفته، افراد را برای ساختن یک زندگی موفق‌تر کمک می‌کند.

کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز همه‌ی آنچه را باید درباره‌ی تنیس روی میز بدانید به شما آموزش می‌دهد. فصل اول این کتاب تاریخچه‌ی تنیس روی میز را در جهان و ایران بررسی می‌کند. در فصل دوم وسایل و تجهیزات این ورزش معرفی می‌شود و نویسندگان فصل سوم کتاب را به شرح تکنیک‌های پایه در این ورزش اختصاص داده‌اند. فصل چهارم مربوط به ریکاوری بعد از تمرین و مسابقات است و فصل پنجم فیزیولوژی تنیس روی میز و اینکه چه بخش‌هایی از بدن در این ورزش درگیر می‌شود را توضیح می‌دهد. فصل ششم کتاب به بیان اهمیت آمادگی جسمانی و ذهنی در بازی تنیس روی میز اختصاص دارد و فصل هفتم به مسئله‌ی تغذیه‌ی ورزشکاران می‌پردازد. فصل هشتم درباره‌ی سنجش، ارزیابی و امتیازدهی و فصل نهم نیز مربوط به قوانین و مقررات این رشته‌ی ورزشی است. همچنین در فصل دهم مخاطب واژه‌شناسی تنیس روی میز خواهید بود.

نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز، علاوه‌بر زبان شیوای کتاب، که باعث می‌شود خواننده به صورت کامل از موضوع سر در بیاورد، عکس‌های رنگی متعددی است که به یاری مخاطب می‌آیند تا همه چیز را به‌خوبی ببیند و فرایند یادگیری به طور کامل اتفاق بیفتد. این عکس‌ها خصوصا در زمان آموزش تکنیک‌ها و حرکات ورزشی بسیار کاربردی هستند.

کتاب پیش رو به همت انتشارات حتمی چاپ و منتشر شده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند به ورزش تنیس روی میز قرار گرفته است.

کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز برای چه کسانی منناسب است؟

کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز برای همه‌ی بازیکنان تنیس روی میز و مربیان این رشته مناسب است. همین طور هر کس به این رشته‌ی ورزشی علاقه دارد، با خواندن این کتاب، می‌تواند اطلاعات جامعیرا درباره‌ی آن به دست آورد و پینگ‌پنگ را به صورت اصولی و درست بیاموزد.

در بخشی از کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز می‌خوانیم

کم و زیاد شدن سرعت توپ به سفتی و شلی دانه‌ها و همچنین به عرض دانه‌ها بستگی دارد. اگر دانه‌های لاستیک سفت باشد سرعت توپ زیاد می‌شود و اگر دانه‌های لاستیک شل باشد سرعت توپ کم و وقتی عرض دانه‌ها کم باشد سرعت آن نیز کم می‌گردد. این نوع رویه‌های دانه‌دار به‌دلیل اینکه پیچ کمتری به توپ می‌دهد اغلب بازیکنان دفاعی از آن استفاده می‌کنند. ممکن است بازیکنان از رویه راکتی استفاده کنند که با وجود اینکه دارای لاستیک با رویه صاف می‌باشد ولی پیچ و سرعت به توپ نمی‌دهد به این نوع رویه آنتی اسپین (Anti spin) یا ضدپیچ می‌گویند که این نوع رویه راکت با لاستیک دارای حالت ارتجاعی کم برای خنثی کردن پیچ توپ و ابرشل دارای منافذ زیاد برای جلوگیری از سرعت توپ می‌باشد. امروزه بازیکنان از راکت‌های ترکیبی در مسابقات استفاده می‌کنند. این راکت‌ها در یک طرف دارای رویه صاف معمولی و طرف دیگر رویه آنتی اسپین می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: چرا تنیس روی میز؟
فصل اول: تاریخچه تنیس روی میز
فصل دوم: وسایل و تجهیزات در تنیس روی میز
فصل سوم: آموزش تکنیک‌های پایه در تنیس روی میز
فصل چهارم: ریکاوری (بازگشت به حالت اولیه) در تنیس روی میز
‌فصل پنجم: فیزیولوژی تنیس روی میز
فصل ششم: اهمیت آمادگی جسمانی و ذهنی در تنیس روی میز
فصل هفتم: تغذیه در تنیس روی میز
فصل هشتم: سنجش و ارزشیابی در تنیس روی میز
فصل نهم: قوانین و مقررات در تنیس روی میز
فصل دهم: واژه‌های تنیس روی میز
منابع و مآخذ
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-600-6904-22-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز

برای دریافت کتاب آموزش مقدماتی تنیس روی میز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.