معرفی و دانلود کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد

عکس جلد کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد

کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد جلد اول از مجموعه‌ی «چشمت روز بد نبیند» به حساب می‌آید و داستان سه دوست ماجراجو و بازیگوش است که موقعیت‌هایی خنده‌دار را رقم می‌زنند. در میان این دوستان، گوردون مغز متفکر گروه است که همه نقشه‌های شیطانی را طراحی و اجرا می‌کند و نهایتاً همه را به دردسر می‌اندازد. البته باید هشدار دهیم که مایکل وید و لورا وید مسئولیت رفتارهای بعدی خوانندگان این کتاب را به‌هیچ‌وجه بر عهده نمی‌گیرند!

درباره‌ی کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد

به نظرتان پرندگان مرده مرده و دوچرخه‌ای که برای سه نفر ساخته شده باشد، چه وجه اشتراکی با یکدیگر دارند؟ کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد (And Then It Happened: Book One) را بخوانید تا متوجه شوید داستان‌های سه پسر‌بچه‌ی وروجک و سربه‌هوا، هیچ‌وقت تمام نمی‌شود! مایکل وید (Michael Wade) و لورا وید (Laura Wade) در داستان اول، روایت سه دوستی را روایت می‌کنند که با کارهای شیطنت‌آمیزشان،‌ دیگران را به ستوه آورده‌اند. اما احتمالاً شما که داستان‌ها را می‌خوانید، از خنده روده‌بر شوید!

معرفی و دانلود کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد

فرض کنید هر روز برای پرنده‌ها دانه می‌ریزید و هر روز با دیدن تصویر نوک زدن آن‌ها به دانه، دلتان غنج می‌رود. حالا اگر یک روز صبح بیدار شوید و ببینید حیاطتان پر است از جنازه‌های پرنده‌های بیچاره، چه فکری با خود می‌کنید؟ احتمالاً به این نتیجه می‌رسید که کسی همه‌ی این‌ پرنده‌ها را کشته است. اما اثری از خون و خون‌ریزی نیست. پس احتمالاً این پرنده‌ها به یک بیماری عجیب مبتلا شده‌اند. اما چرا همه در حیاط شما مرده‌اند؟ نکند دانه‌هایی که برایشان می‌ریختید، مسموم بوده باشند؟ گوردون و پائولو و راوی کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد، که هیچ‌وقت نامش را نمی‌فهمید، درست می‌خواهند همسایه‌شان به چنین نتیجه‌ای برسد. پس نقشه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز می‌کشند و منتظر واکنش همسایه‌ی پیرشان می‌مانند. اما داستانی که مایکل وید و لورا وید در ادامه تعریف می‌کنند، خارج از تصورات این سه پسر وروجک است.

در هر کدام از داستان‌های کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد، این سه دوست موقعیت‌هایی خنده‌دار را برای خوانندگان رقم می‌زنند. مایکل وید یکی از نویسنده‌های فعال است که در طول سال به ده‌ها مدرسه در سراسر کانادا می‌رود و برای دانش‌آموزان سخنرانی می‌کند. او درباره‌ی فرایند نوشتن سخن می‌گوید، از همه‌ی بچه‌ها می‌خواهد که یک نوشته‌ی خنده‌دار بنویسد و حتی برای بچه‌ها فاش می‌کند که ایده‌ی کتاب‌ها و داستان‌هایش از کجا پیدا می‌شوند!

کتاب پرنده‌های مرده و تله برای دزد را مریم مفتاحی با همکاری انتشارات ققنوس منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی چشمت روز بد نبینه

مجموعه‌ی چشمت روز بد نبینه شامل 14 جلد کتاب می‌شود و لورا و مایکل وید اولین جلد آن را در سال 2003 در کشور کانادا منتشر کردند. این مجموعه‌ کتاب با روایت اول شخص نوشته شده است و داستان‌های پسری بدون‌نام است که همراه با دو دوست صمیمی‌اش، گوردون و پائولو، دردسرهای بسیاری برای اطرافیانشان درست می‌کنند. داستان‌های هر جلد از یکدیگر مستقل هستند و می‌توانید آن‌ها را بدون ترتیب بخوانید. شخصیت‌های اصلی و فرعی کتاب عبارتند از:

  • راوی: او همیشه از خودش با عنوان «من» یاد می‌کند و در رابطه‌ی دوستانه‌شان نقش دانای کل را دارد.
  • گوردون: او همان کسی است که همه را به دردسر می‌اندازد. البته بعداً همه را از دردسر نجات می‌دهد!
  • پائولو: او مرد عمل است و همیشه با ابزارآلات کار می‌کند. او همراه خانواده‌اش در مزرعه ساکن است.
  • خانم هاگزبریت: معلم این سه پسربچه در مدرسه‌ی دولتی «دانگلمور»
  • آقای ایوانز: مدریر مدرسه
  • آقای باتِرورت: همسایه‌ی راوی

انتشارات ققنوس این مجموعه را در 7 جلد با ترجمه‌ی مریم مفتاحی منتشر کرده است. جلدهای مجموعه‌ی چشمت روز بد نبیند به ترتیب عبارتند از:

  • کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد
  • حمله‌ی مترسک‌ها و داستان دستشویی
  • روز بدشانسی گوردون و خانه‌ی ارواح
  • تعقیب و گریز در برف و مامان‌بزرگ نابکار خلافکار
  • کوسه‌ماهی و وضعیت اضطراری
  • مامان خرسه و وگاس
  • با چنین دوستانی و وقتی بچه بودیم

کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزدبرای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد برای گروه سنی 7 تا 12 سال مناسب است. اگر فرزندتان به کتاب خواندن علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، یک جلد از مجموعه‌ی چشمت روز بد نبیند را برای او تهیه کنید. مطمئن باشید که مجذوب کتاب خواندن خواهد شد!

در بخشی از کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد می‌خوانیم

پدر و مادرها خیلى بامزه‌اند. از همان کودکى هر روز به شما یادآورى مى‌کنند: «مراقب غریبه‌ها باشید. با غریبه‌ها حرف نزنید. از غریبه‌ها دورى کنید.» حالا هر سه نفرمان، من و گوردون و پائولو، توى اتوبوسى نشسته بودیم که راننده‌اش غریبه بود و به اردویى مى‌رفتیم که غریبه‌ها (حتماً خودتان حدس زده‌اید) اداره‌اش مى‌کردند! من گفتم انگارنه انگار داریم به اردو مى‌رویم، انگار ما را دزدیده‌اند. پائولو گفت شاید ما را مثل برده‌ها بفروشند. گوردون گفت شاید این غریبه‌ها ما را به کشتارگاه ببرند و گوشتمان را چرخ کنند و همبرگر درست کنند، بعد هم به سوپرمارکت بفروشند، آن وقت بقیه تابستان را مى‌شویم همبرگرهاى گرد و سرخمان مى‌کنند و تا ذره‌ی آخر خورده مى‌شویم. اوه! گوردون کمک لازم دارد!!!

نیازى به گفتن نیست که وقتى اتوبوس از جاده به داخل دروازه بزرگى پیچید که تابلوى «به اردوى اوت‌بک خوش آمدید» داشت، ما چطور نفس راحتى کشیدیم. اتوبوس ایستاد. بعد ما پشت‌سرهم راه افتادیم و چند غریبه به استقبالمان آمدند. غریبه‌اى که سنش از بقیه بیشتر بود، خودش را سرمربى اردوگاه معرفى کرد و گفت براى ناهار به سالن غذاخورى برویم. همان موقع یک قانون دیگر مربوط به بچه‌ها یکباره به ذهنم راه پیدا کرد: «از غریبه‌ها غذا قبول نکنید.»

تازه پنج دقیقه بود که به اردوگاه رسیده بودیم، اما قانون دیگرى را هم شکسته بودیم. تصادفاً ناهار همبرگر بود. من و پائولو به گوشت توى بشقاب زل زدیم. فقط گوردون بود که اشتهاى خوردن داشت. بعد از ناهار، اوضاع کمى بهتر شد. سرمربى و بقیه دست‌اندرکاران در مورد برنامه‌هاى طول هفته برایمان حرف زدند و بعد ما را به کلبه‌مان راهنمایى کردند. باید توى کلبه‌هاى چوبى قدیمى مى‌خوابیدیم، هر ده بچه توى یک کلبه، در کل هم ده تا کلبه وجود داشت. پائولو نگاهى به اطراف انداخت و گفت: «دستشویى کجاست؟»

فهرست مطالب کتاب

کلکسیون پرنده‌های مرده
1: کلکسیون پرنده‌هاى مرده
2: روز بزرگ ماهیگیرى
3: کلاه
4: اردوى تابستانى
5: چیزهاى مرده
6: دوچرخه سه‌نفره
7: جنگ بزرگ تخم‌مرغى
8: بوقلمون نگهبان
9: هالووین
10: مصیبت کریسمس
تله براى دزد
1: سورتمه‌سوارى
2: روز برفى
3: روز خرس
4: طوطىِ پَرکنده
5: موش صحرایى گنده
6: قوانین گوردون
7: شهربازى
8: اردو
9: تله براى دزد
10: ماهى گنده
11: مسخره‌بازى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد
نویسنده،
مترجممریم مفتاحی
ناشر چاپیانتشارات آفرینگان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات158
زبانفارسی
شابک978-600-391-321-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد

برای دریافت کتاب کلکسیون پرنده‌های مرده و تله برای دزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.