معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن
قیمت:
۹۸۰۰ 4900 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن

کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن (میکروکتاب) نوشته رولف دوبلی، 99 راهکار ویژه و مفید را به شما ارائه می‌کند که بهره‌گیری از آن‌ها موجب آزاد شدن ذهن‌تان می‌شود و در نهایت می‌توانید انتخاب‌های بهتری در زندگی داشته باشید. این اثر یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های آلمان و پرفروش‌ترین‌های جهان است.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن:

تمام انسان‌ها در طول روز همیشه در حال تصمیم‌گیری، اندیشیدن، انتخاب کردن و … هستند، به عبارتی اعمالی که توسط ذهن صورت می‌گیرد. اما آیا این کار به درستی انجام می‌شود؟ آیا همیشه بهترین مورد انتخاب می‌شود و در مقایسه با دیگر موارد اشتباهی پیش نمی‌آید؟ این کتاب صوتی راهنمایی است که می‌کوشد در این موارد، به انسان‌ها یاری برساند و در حقیقت دید شفاف‌تری به آن‌ها ارائه بدهد.

کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن (The Art of Thinking Clearly) از اشتباهات شناختی شما سخن می‌گوید که در زندگی تمام انسان‌ها وجود دارند و همیشه دیده می‌شوند و در تمام تصمیمات زندگی تاثیر می‌گذارند، اما ما آن‌ها را به دلایلی نمی‌بینیم، اشتباهاتی که موجب می‌شوند تصمیمات غلط بگیرید. به عنوان نمونه حتماً چندین بار شده که با قاطعیت نتیجه‌ای بگیرید و چند روز بعد کاملاً برعکس آن رخ بدهد.

این میکروکتاب صوتی افکار شما را دگرگون می‌کند و شما بعد از شنیدن آن، به شکل دیگری جهان را نظاره می‌کنید و تصمیمات منحصر به فردتری می‌گیرید. این اثر بعد از چاپ به سرعت به چندین زبان جهان ترجمه شده و مورد توجه مخاطبان کتاب‌های روانشناسی و روان‌شناختی زیادی قرار گرفته است. رولف دوبلی در این کتاب صوتی با زبانی گویا و صریح، رفتار انسان را تحلیل و بررسی می‌کند و به او یادآور می‌شود که شاید بسیاری از انتخاب‌ها به صورت واضح و صادقانه گرفته نشوند.

شنیدن میکروکتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

شنیدن این کتاب صوتی به تمام علاقه‌مندان به داشتن یک زندگی شاد، عاقلانه و موفق به شدت پیشنهاد می‌شود.

رولف دوبلی را بیشتر بشناسیم:

رولف دوبلی (Rolf Dobelli)، نویسنده‌ی جوان و محبوب سوییسی در رشته‌ی فلسفه و در مقطع دکتری فارغ‌التحصیل شده است. او به دلیل نگارش کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» مورد توجه جهانیان قرار گرفت و با انتشار کتاب «هنر خوب زیستن» به یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌ها مبدل شد. خلاقیت و نوآوری در آثارش، او را به یک نویسنده‌ محبوب و برجسته تبدیل کرده است. همچنین او موسس چند شرکت و انجمن است و از او به عنوان شخصیت برجسته‌ای در اقتصاد و علم یاد می‌کنند.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن می‌شنویم:

زی گارنیک و دوستانش به رستوران رفتند و هنگام سفارش دادن متوجه شدند که پیش خدمت هیچ‌کدام را یادداشت نکرد. آن‌ها منتظر غذاهای اشتباه بودند که همه چیز دقیقا آنطور که خواسته بودند سرمیز آمد و از هوش عجیب پیش خدمت تعجب کردند، وقتی از رستوران بیرون آمدند زی متوجه شد چیزی جا گذاشته و مجدد برگشت و آن پیش‌خدمت باهوش را پیدا کرد و سراغ وسیله‌اش را گرفت. پیش خدمت او را نشناخت. زی غافلگیر شده بود، وقتی از پیش خدمت علت رفتار او را پرسید گفت: من سفارش‌ها را تنها تا زمانی که تحویل دهم در ذهنم نگه می‌دارم. نظریه زی می‌گوید: ما کارها را وقتی به طور کامل انجام می‌دهیم از حافظه‌مان پاک می‌کنیم و تنها کارهایی را به خاطر می‌آوریم که ناقص هستند.

حتی از این هم ساده‌تر است، اگر ذهنت درگیر چیزی است، کافی است برای آن یک برنامه با جزییات بنویسی، نگرانی‌ها کاملا حذف می‌شوند. کرت لوین به این نتیجه رسید که ما به ندرت کارهای تکمیل نشده را فراموش می‌کنیم. این کارها با سماجت در ضمیر خودآگاه ما باقی می‌مانند و رهایش نمی‌کنند. به عبارتی دیگر، وقتی ما کاری را به طور کامل انجام دادیم و آن را از لیست ذهنی خود خارج کردیم، از حافظه ما پاک می‌شود. کارهای بزرگ تا زمانی ذهن ما را درگیر می‌کنند که ایده شفافی درمورد نحوه برخورد با آن‌ها پیدا کنیم. زی گارنیک به اشتباه بر این باور بود که برای پاک شدن کارها از حافظه، لازم است آن کارها تکمیل شوند. اینطور نیست یک برنامه عملیاتی خوب کفایت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
2 دقیقه
مقدمه
11 دقیقه
فصل اول: خطای بقا
9 دقیقه
فصل دوم: خطای در دسترس بودن
9 دقیقه
فصل سوم: تضاد انتخاب
9 دقیقه
فصل چهارم: خطای استدلال استقرایی
7 دقیقه
فصل پنجم: خطای همزمانی
9 دقیقه
فصل ششم: خطر کاهش اغراق‌آمیز
10 دقیقه
فصل هفتم: قانون اعداد کوچک
9 دقیقه
فصل هشتم: کوری در برابر گزینه‌های دیگر
8 دقیقه
فصل نهم: چرا با شرایط موجود همراهی می‌کنی؟
10 دقیقه
فصل دهم: خطای برنامه‌ریزی
1 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن
نویسنده
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۹۸۰۰ 4900 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن

نرگس دیلمی
۱۴۰۰/۱۰/۳
اگر ۵ سال پیش این کتاب رو گوش میکردم حتما به نظرم فوق العاده بود، اما حالا که حدود ۵ سال روی خودم و باورهای محدود کننده کار میکنم و به زبان عامیانه مثبت اندیش شدم. بعضی از قسمتهای این کتاب با نگاه و نگرش من متفاوت بود. ولی برای مخاطبین و علاقمندان به این سبک میتونه جذاب باشه. اما برای کسایی که مثل من از عینک خوش بینی استفاده میکنن شاید خیلی جالب نباشه
محمد صادق هجری
۱۴۰۱/۷/۲۳
خلاصه بگم عالیه. من دو بار تاحالا بهش گوش دادم و شما رو از سر روانشناسی زرد و ناامیدی و افسردگی بد تر نجات میده.
برای این روزا که فشار روانی بالاس خعلی می‌تونه مفید باشه.
از دید من مفید‌ترین بخشش میرسه به جاهایی که باگ‌های ذهنی رو شرح میده و دیدگاه خعلی قوی تری نسبت به قبل از گوش دادن به این کتاب پیدا میکنید در مقابل مشکلات، حرف‌ها، کنش واکنش هاتون.
بشنوید و لذت ببرید
بهارک شاه پسند
۱۳۹۹/۶/۳۰
سلام وقت بخیر کتاب فوق العاده ایست که نوع نگاه شما را اساسا تغییر میدهد‌ اما سوال اینجاست که چرا میکرو کتاب رو عرضه کردید؟ تک تک کلمات این کتاب با دقت و ظرافت نوشته شده است قطعا برای خلاصه سازی آن، قسمت‌های خیلی مهمی را حذف کردید
سمانه عسکرزاده
۱۴۰۲/۸/۱۷
من لذت بردم از این کتاب
نکات خیلی مهمی که در زندگی باهاش سرکار داشتیم عنوان میکنه و راه حلهای زیبا وجالبی میگه. چطور با دیگران و مشکلات کاری برخورد کنیم و چطور مدیریت خوبی داشته باشیم نکته مهم این کتاب ساده و روان بودن جملات بود حتما مطالعه کنید البته من فایل صوتی خریداری کردم صدای گوینده بسیار عالی و ناثیر گذار بود
mortaza pakravan
۱۴۰۱/۱۱/۶
این کتاب که به روایت آقای فردوسی پور اون خیلی بیشتر دیده شده کتاب خوبیه ولی دوستانی که این کتاب رو مطالعه میکنن بهتره (البته این یه نظر شخصیه) از قبل با کتاب‌های خود یاری آشنایی داشته باشن چون بعضی از صحبت‌های این کتاب شاید در شنونده ناامیدی ایجاد کنه که با ترکیب با کتاب‌هایی در زمینه خودیاری میتونه بیشتر راهنما باشه.
محمد تقی طبرستانی
۱۴۰۱/۸/۲۵
با توجه به بداشت این جانب و مطالعه نقدهای انجام شده از این کتاب، ابعاد مختلفی از اعتبار نویسنده تا ناقص بودن نظریات ایشان مورد بحث قرار گرفته است. آن بخش که توجه مرا جلب کرد این بود که نظرات و طبیعتاً جهان بینی نویسنده محترم در تناقض با نظرات افرادی چون فلورانس اسکاول شین، آکهارت تول قرار میگیرد.
محمد داوطلب
۱۴۰۰/۱/۲۰
بسیار کتاب خوبی است و سر نخ‌ها را ارئه داده است. ولی برای اطلاعات بیشتر نیاز است که کتاب اصلی و کامل آن مطالعه گردد. در نهایت میکرو کتاب بسیار مفید بوده و برای راهنمایی افراد برای مطالعه کتاب کامل و یا مطالعه کتاب دیگر مناسب است.
سید محمد سیادت
۱۳۹۹/۵/۳۱
به نظر من قشنگ‌ترین اسمی که میشد برای این کتاب انتخاب کرد همین هنر شفاف اندیشیدن هست، چون با عمل به این دستورات واقعا شفاف می‌اندیشی. ایکاش زودتر از اینها این کتاب نوشته می‌شد. توصیه میشه چندین بار خوانده بشه
فاطمه افشار
۱۴۰۲/۱۰/۸
سلام. فقط میگم که تمام رشته‌های ذهنی م پنبه شد. کلی کتابهای موفقیت و انگیزشی خوندم. این میکروکتاب تمام ذهنیم رو عوض کرد. نویسنده چقدر واقع گرا ست. گینده بسیار صدای جذابی داد. ممنونم از کتابراه
maryam abb
۱۴۰۱/۴/۲۲
شک نکنید که کتاب بسیار عالی هست. خوشحالم که نسخه دیگ به غیر از اون که عادل خونده هم بود چون واقعا دوست داشتم این کتاب رو گوش بدم و این خوانش خیلیییی بهتره. صدای عادل رو نمیتونستم تحمل کنم
هما راستین
۱۳۹۹/۸/۴
لطفا کتاب کامل را با صدای همین راوی در کتابراه قرار دهید راوی و کتاب هر دو عالی فقط‌ای کاش خلاصه‌اش نمیکردین
فرزانه يوسفى
۱۳۹۹/۷/۲۸
من کتاب اصلى رو نخوندم بنابراین نمیتونم راجع به خوب خلاصه شدن یا نشدن فایل صوتى نظرى بدم ولى با این وجود نظرم اینه که این کتاب فوق العاده جذابه و حتى از معدود کتاب هایى هست که دوست دارم بارها بخونم یا گوشش بدم.
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۳/۳۱
این کتاب از دید من جدای از کتاب‌های زرد بود
و کتاب خیلی خوبی بود
چون واقع بینی درش زیاد بود
و افکار و عقاید اشتباهی که بواسطه کتاب‌های انگیزشی زرد، در مردم بوجود اومده را نقض میکنه
رضا توکلی
۱۴۰۰/۲/۲۵
موفقیت از درونت (تفکر) انجام میشه.
این کتاب گریزی از کتاب تفکر سریع و اهسته هستش اما با این‌حال حتما ارزش مطالعه داره و قطعا بعد خوندش اگر تواضع فکری داشته باشید شروع ب بهتر فکر کردن میکنید
Hamed Rahimyan
۱۳۹۹/۷/۵
بنظرم خوب خلاصه نشده و بهتره کاملش رو بخونید بیش از اندازه سر سری از رو مطالب رد میشه دوبلی مثال‌های خیلی خوبی برای باز کردن حرفاش داره
مشاهده همه نظرات 122

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.