معرفی و دانلود خلاصه کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی

عکس جلد خلاصه کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی

نسیم نیکولاس طالب در میکروکتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی، یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز، سعی دارد تا نوع دیدگاه و تفکرات شما را نسبت به موضوعات مختلف تغییر دهد و معیارهای منطقی و استدلالی‌تان را به چالش بکشد.

موضوع اصلی میکروکتاب قوی سیاه (The black swan) درک و مدیریت ریسک‌های نشأت گرفته از رویدادهای پیش‌بینی نشده است؛ رویدادهایی که نتایج خوبی ندارند و کسی هم در انتظار آن‌ها نبوده یا احتمال رخ دادنشان بسیار کم است. ظهور گوگل، جنگ ایران و عراق، پیدایش داعش، جنگ جهانی اول و دوم، فروش کتاب‌های هری پاتر و ... از جمله رویدادهایی هستند که می‌توانیم اصطلاح قوی سیاه را به آن‌ها بدهیم.

قبل از کشف قاره استرالیا مردم فکر می‌کردند که همه‌ی قوهای روی کره زمین سفید باشند. این باور از یک شهود عمیق و باورپذیر تلقی می‌شد، یعنی هیچ فردی قویی به رنگ‌های دیگر ندیده بود. به همین دلیل همه‌ی انسان‌ها مطمئن بودند که تنها قوی سفید وجود دارد! پیدا شدن نخستین قوی سیاه به اندازه‌ای برای پرنده‌شناسان تعجب‌آور بود که تعدادی از آنان تا قوی سیاه را از نزدیک ندیدند باور نکردند. داستان هم دقیقا از همینجا آغاز شد.

میکروکتاب قوی سیاه محدودیت علم را به شما نشان می‌دهد. نسیم نیکولاس طالب (Nassim Nicholas Taleb) در این اثر به شما ثابت می‌کند که برخی اوقات مشت نمونه خروار نیست. گاهی باور و دیدگاه یک دنیا با مشاهده یک قوی سیاه عوض می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین مباحثی که در میکروکتاب قوی سیاه به آن پرداخته می‌شود، جلوگیری از پیش‌بینی و مقاوم شدن در برابر شکست و همچنین اتفاقات منفی است. این میکروکتاب تلاش دارد تا بیان کند که تئوری قوی سیاه و دیدنش کاملا به خود شما بستگی دارد. نیکلاس طالب معتقد است: «باید به صورت صحیح هدف‌گذاری نمایید. تنها در این صورت است که می‌توانید یک قوی سیاه را به قوی سفید تبدیل کنید.»

این میکروکتاب با مقدمه‌ای هیجان‌انگیز شروع می‌شود. طالب داستان جالبی از دیدن نخستین قوی سیاه در استرالیا را شرح می‌دهد. نویسنده در این اثر می‌خواهد به شما ثابت کند که حقایق همواره وجود دارند و نمی‌توان آن‌ها را با گذر زمان و مکان نادیده گرفت. او به موضوع مهمی به نام اصل پیش‌بینی می‌پردازد. بسیاری از ما بیشتر لحظات زندگی‌مان را صرف پیش‌بینی می‌کنیم؛ اینکه هوا امروز چطور خواهد شد، تورم اقتصادی چه زمانی تمام می‌شود، آینده کشور چگونه خواهد شد و ... . شاید قادر به پیش‌بینی بشتر مسائل باشیم، اما دلیل بر درست بودن آن‌ها نیست؛ زیرا قوی سیاه امکان دارد هر لحظه خودش را نشان دهد و تمام پیش‌بینی‌های ما را باطل نماید.

نسیم نیکولاس طالب را بیشتر بشناسیم:

به عنوان نویسنده و تحلیل‌گر ریسک لبنانی - آمریکایی شناخته می‌شود. نسیم نیکولاس طالب در کشور لبنان بزرگ شده اما مدتی بعد به دلیل شروع جنگ‌های داخلی، کشورش را ترک کرده و به فرانسه می‌رود. با حضور در فرانسه به تحقیق و بررسی ابعاد جدیدی از فلسفه و اصل شک‌گرایی پرداخت. همین موضوع باعث شد تا او کتابی با عنوان «قوی سیاه» بنویسد؛ کتابی که نظر بسیاری از فیلسوفان و تحلیل‌گران را به خود جلب کرد.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی می‌خوانیم:

زمانی که یک اروپایی می‌خواهد در مورد یک آمریکایی حرف بزند او را «بی‌فرهنگ، ضعیف در ریاضی و بی‌دانش» قلمداد می‌کند. احتمالا به این دلیل است که آمریکایی‌ها علاقه‌ای به معاملات دست و پا گیر ندارند و این از نظر اروپایی‌ها که دائم سرشان در حساب و کتاب است، بی‌فرهنگی محسوب می‌شود. اما حقیقتی وجود دارد و آن این است که آمریکا برخلاف کشورهای موزه‌رو، به خلاقیت بها می‌دهد و در این زمینه تلاش می‌کند. در زمینه جهانی شدن آمریکا توانست با خلاقیت به صادر کردن مشاغل بپردازد. اقتصاد آمریکا روی تولید ایده تمرکز دارد. آمریکا محصولات شرکت‌هایی چون نایکی، دل و... را به کشورهای خواهان صادر می‌کند. اما قطعات آن باید توسط کشورهای در حال توسعه تولید شود و کارهای معاملاتی و حساب و کتابش هم توسط کشورهای اروپایی صورت بگیرد. البته اقتصادی که در آن به ایده‌ها بها می‌دهد، نشان می‌دهد که به سایر ایده‌های کوچک‌تر پاداشی داده نمی‌شود و بین سایر تولید کنندگان ایده نابرابری شکل می‌گیرد.

در دنیای معمولی‌ها رویدادهای خاص نمی‌توانند به صورت تنهایی کاری از پیش ببرند. فقط اتفاقات و رویدادهایی که به صورت جمعی هستند، اهمیت دارند. به عنوان مثال یک انسان معمولی در سال در حدود 800 هزار کالری مصرف می‌کند.

حتی اگر در یک روز خودتان را با خوردن زیاد خفه کنید باز هم در میزان کالری سالیانه شما تاثیری نخواهد گذاشت. اما در مقابل آدمی که وزن زیادی دارد، رقم کالری قابل توجه است و در دنیای معمولی‌ها عجیب به نظر می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه: درباره پَر و بال پرندگان
شکل تازه‌ای از ناسپاسی
زندگی داستانی غیرعادی است
فصل اول: دوران آموزشی یک شک‌گرای تجربی
درباره ثابت کردن خود
نابودی بهشت
تاریخ و مسئله سه گانه ابهام
درسی که در تاکسی آن را آموختم
چهار سال و نیم بعد از فارغ‌التحصیلی و کمی چاق‌تر
فصل دوم:قوی سیاه یوجنیا
فصل سوم: بورس‌باز و روسپی
حواست به مقیاس‌پذیر بودن باشد
مقیاس‌پذیری و پدیده جهانی‌سازی
فصل چهارم: چطور احمق نباشیم
چطور می‌توانیم از بوقلمون درس بگیریم؟
تاریخچه کوتاهی از مسئله قوی سیاه
فصل پنجم: تایید
نقش تجربه‌گرایی منفی
فصل ششم: خطای ناشی از قصه‌پردازی
شکافتن مغزها
گذشته‌ای که هنوز نگذشته است را به یاد بیاور
اشتباه کردن در نهایت دقت
قصه‌پردازی و قوی سیاه
فصل هفتم:با امید چیزی زندگی کردن
فصل هشتم: خوش اقبالی شکست‌ناپذیر
قبرستان ادیبان
چیزی که تو می‌بینی و چیزی که نمی‌توانی ببینی
من یک قوی سیاه هستم
فصل نهم: خطای قمارخانه‌ای
ناهار در کنار دریاچه کومو
فصل دهم: رسوایی پیش‌بینی
بازگشتی به ندیدن قوی سیاه
مشکل متخصص بودن
اگر می‌بینی عمق رودخانه‌ای کم است، از آن رد نشو
فصل یازدهم: چطور فضله پرنده را پیدا کنیم؟
فصل دوازدهم: حاکمیت دانایان، یک رویا
گذشته‌ی گذشته و آینده‌ی گذشته
فصل سیزدهم: اگر نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم، پس چه کار کنیم؟
ایده تصادف مثبت
فصل چهاردهم: از سرزمین معمولی‌ها به سرزمین افراطی‌ها
روندهای معکوس از سرزمین افراطی‌ها
فصل پانزدهم: منحنی توزیع نرمال
فصل شانزدهم: زیباشناسی تصادفی
قوی سیاه خاکستری
فصل هفدهم: منحنی توزیع نرمال در مکان‌های نادرست
فصل هجدهم: عدم قطعیت شیادان
فصل نوزدهم: چگونه از قوی سیاه انتقام بگیریم
سخن آخر
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی
نویسنده
مترجمفاطمه فراهانی
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات343
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی

Ahmad Ghanbarnezhad
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
چندین سال قبل با این کتاب و نویسنده‌اش از طریق کتاب‌های مختلف من جمله کتاب "هنر پیش بینی کردن" از فلیپ تتلاک آشنا شده بودم ولی بدلایلی تا حالا موفق به خواندن این کتاب نشده بودم. با توجه به خلاصه بودن کتاب، زود کتاب رو تموم کردم، هم متنش نسبتا قابل قبول ترجمه شده و هم پیوستگی مطالب در خلاصه کتاب تا حدی حفظ شده بود. نگاهی متفاوت به پدیده‌ها و وقایع اطراف زندگی نمودن، نحوه ارزیابی پیش بینی‌هایی زیادی که در زندگی با آن مواجه هستم از جمله مواردی که در این کتاب به پرداخته شده است. مطالعه این کتاب در کنار کتاب هنر شفاف اندیشیدن می‌تواند بسیار جالب و مورد توجه باشد. نویسنده از اشخاص بنام و موفق بورس می‌باشد و از این نظر بیان کتاب جالب توجه می‌باشد. خواندن این کتاب رو به عموم توصیه میکنم.
بابک عقیلی
۱۴۰۲/۵/۱۲
من اصل این کتاب را نخواندم. اما در این میکرو کتاب چیزی بیش از همه برای من مهم به نظر اومد این هست که؛ چشمها را باید شست و جوری دیگه نگه باید کرد، این راه حل خوبی برای مدیریت ذهن هست
روح الله محمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بهتر بود که مترجم چندین بار کتاب رو مطالعه کنه. خلاصه کردن یک کتاب فقط به معنی نوشتن قسمت‌های از کتاب نیست. لازمه که نگارنده مطالب رو درک کرده باشه
مهران همایونفر
۱۴۰۰/۱/۲۷
خلاصه کردن هر مطلبی نیاز به درک جامع از آن مطلب دارد
در حالی که ظاهرا مترجم این کتاب متوجه کلیت مطلب نشده و فقط سرفصل‌ها رو بازنویسی کرده
Hamid Reza Sadeghi
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
درود بر ناممکن ها فوق‌ العاده است و تاثیر گذار حتما دانلود کنید
کیوان ملک
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
دریک کلام آماده هرجور اتفاقی باشید و تعجب نکنید
فرهاد سامانیفر
۱۴۰۱/۸/۲۴
کرونا، یه نمونه خیلی بارز قوی سیاه
مهدی حسنی
۱۴۰۰/۲/۴
آنچنان چنگی به دل نمیزنه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی

برای دریافت خلاصه کتاب قوی سیاه: تاثیر بسیار زیاد غیرممکن‌ها روی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.