معرفی و دانلود کتاب مغز خود را زنده نگهدارید

عکس جلد کتاب مغز خود را زنده نگهدارید
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز خود را زنده نگهدارید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز خود را زنده نگهدارید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز خود را زنده نگهدارید

کتاب مغز خود را زنده نگهدارید نوشتۀ لارنس کتس و منینگ روبین، اصول مربوط به نوروبیک را شرح داده و چگونگی تأثیر تمرینات با افزایش سن در ارتقای سلامت کلی مغز را بررسی می‌کند.

با نزدیک شدن جمعیت بیش از 76 میلیون نفری کودکان نسل انفجار به سنین میان‌سالی و پس‌ از آن، مسئله حفظ قدرت ذهنی در طول عمر اهمیت روزافزونی پیداکرده است. باید گفت توجه زیادی به حفظ و افزایش قابلیت‌های مغز در سنین کهن‌‌سالی بیشتر شده و دانشمندان نسبت به این امر خوش‌بین بوده‌اند.

عصب شناسان سراسر جهان با کمک ابزارهای قدرتمند و جدید زیست‌شناسی مولکولی و تصویربرداری مغز، توانسته‌اند ذهن را حین تفکر مورد بررسی قرار دهند. دانشمندان تقریباً هر روز اعلام می‌کنند بسیاری از باورهای منفی در مورد مغز سالخوردگان افسانه‌ای بیش نیست: «قدیمی‌ترها عاقل‌ترند» فقط کلیشه‌ای امیدبخش نیست بلکه واقعیت دارد. به همان اندازه که می‌توانید سلامتی فیزیکی خود را حفظ کنید، می‌توانید اختیار سلامت روان و تناسب آن را بر عهده گیرید. اگرچه دانش نوروبیک هنوز جدید است و اما به‌ اندازه‌ی کافی از طریق آزمایشات مورد اثبات قرار نگرفته است. این دانش پایه‌ای علمی و جامع دارد؛ در واقع نوروبیک ترکیبی جالب از یافته‌های مهم در خصوص مغز و استراتژی مشخصی برای حفظ مغز و انعطاف‌ پذیری آن در هنگام پیری است.

در کتاب مغز خود را زنده نگهدارید Keep Your Brain Alive تمرین‌های نوروبیک برای جلوگیری از فراموشی و افزایش سلامت ذهن و مغز را خواهید خواند.

لارنس کتس (Lawrence C Katz) پروفسور زیست عصب‌شناسی در مرکز پزشکی دانشگاه دوک و محقق موسسه‌ی پزشکی هووارد هاگز است. او تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه شیکاگو به اتمام رسانده و فوق دکترای خود را در دانشگاه راکفلر گرفته است. او در همین دانشگاه با دکتر ترستن ویزل برنده‌ی جایزه نوبل، همکاری کرد. وی متخصصی بین‌المللی و مشهور در رشد و عملکرد قشر پستانداران محسوب می‌شود. تحقیقات اخیر وی در خصوص نرورتروفین و اثر آن‌ها بر رشد سلول‌های عصبی در مجامع علمی شهرت زیادی دارد و منجر به نوشتن این کتاب شده است. دکتر کاتز بیش از 50 مقاله‌ی علمی چاپ و جوایز بین‌المللی زیادی را دریافت کرده است.

منینگ روبین (Manning Rubine) که عقبه‌ی نویسندگی غنی دارد بیشتر سال‌های شغلی خود را صرف نوشتن در زمینه‌ی ارتباط و تبلیغات در شرکت‌های بزرگی همچون گری و جی والتر کرده و شرکت تبلیغاتی سینمایی خود را تأسیس نموده است. او به‌عنوان مدیر خلاق و داوطلب در لیگ مبارزه با افترا، در تبلیغات عمومی زیادی مشاوره و همکاری کرده است. وی از دانشگاه ریچموند و جانز هاپکینز مدرک فی بتا کاپا دریافت کرده است.

در بخشی از کتاب مغز خود را زنده نگهدارید می‌خوانید:

حواس پنجگانه‌ی ما مثل ورودی یا دروازه هستند که مغز از طریق آن‌ها تماس کامل خود را با دنیای بیرون برقرار می‌کند. ما بطور عمده بر حواس بینایی و شنوایی خود متکی هستیم زیرا آن‌ها به سرعت اطلاعات زیادی را از محیط به ما منتقل می‌کنند. حواس دیگر ما - بویایی، چشایی و لامسه - کمتر مورد مراجعه قرار می‌گیرند. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید، چشمان خود را ببندید و سعی کنید در اتاقی راه بروید. ناگهان خواهید دید که جهان اطراف شما به‌ شدت تغییر می‌کند. صداها، بوها و خاطرات فضایی شما از محیط فیزیکی پیرامون برای آگاهی دادن به شما فعال می‌شوند. با حذف بینایی، حس لامسه‌ی شما ناگهان قوت می‌گیرد. حتی راه رفتن در محیطی آشنا نیز چالشی واقعی خواهد بود و مغزتان هشدارهای زیادی را دریافت می‌کند.

مغز شبکه‌ی عظیمی از مسیرها را داراست که مبتنی بر اطلاعات بصری می‌باشند. به همین دلیل است که بسیاری از تجارب روزانه مربوط به خواستگاه بینایی می‌باشند. از ارتباطات بصری در مجلات، تلویزیون و آگهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا افراد برای خرید تشویق شوند.

در جهانی که در آن تمامی اقلام کوچک، بسته‌بندی شده و در بسته‌های بدون بو ارائه می‌شوند، تلاش برای استفاده از دیگر حواس مثل لامسه و بویایی به مراتب بیشتر از آنچه ما از آن آگاهیم، کاهش می‌یابد. اطلاعات و روابط مبتنی بر بویایی در گذشته بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند. حس بویایی قوی اغلب برای بقا ضروری بود. بومیان آمریکایی می‌توانستند حیوانات را از طریق بوی آن‌ها ردیابی کنند؛ کشاورزان می‌توانستند بوی تغییرات آب و هوایی را احساس کنند؛ بویایی برای اطمینان یافتن از سلامت غذا اهمیت ویژه‌ای داشت؛ پزشکان از حس بویایی خود برای تشخیص بیماری استفاده می‌کردند. امروزه، اگر شغل بخصوص مثل ساخت عطر نداشته باشید، بوها همانند ماسک عمل می‌کنند (به همین دلیل از عطرها و دئودورانت‌ها استفاده می‌کنیم).

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
پیشگفتار...
از نظریه تا عمل
فصل اول: نوروبیک: علم نوین در تمرین مغزی
مقدمه
مبنای علمی نوروبیک
فصل دوم: مغز چگونه کار می‌کند؟
مقدمه
قشر مغزی و هیپوکامپ
ارتباطات: چگونه چیزی را می‌آموزیم
حافظه
الگوهای روزمره مغز شما را می‌میرانند
مغز تشنه‌ی نوآوری است
حواس دست‌نخورده‌ی ما
حس ششم: عواطف
فصل سوم: نحوه‌ی کار با نوروبیک چگونه است؟
مقدمه
چگونه از این کتاب استفاده کنیم
فصل چهارم: شروع و به پایان بردن روز
مقدمه
فصل پنجم: رفتن و برگشتن از محل کار
مقدمه
فصل ششم: در محل کار
مقدمه
فصل هفتم: در فروشگاه
مقدمه
فصل هشتم: هنگام غذا خوردن
مقدمه
فصل نهم: هنگام تفریح
مقدمه
نکات پایانی فصل اول
نکات پایانی فصل دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز خود را زنده نگهدارید
نویسنده،
مترجمنیما گنجی
ناشر چاپیانتشارات آکادمیک
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-600-8423-80-5
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز خود را زنده نگهدارید

حمیدرضا زمانیان
۱۴۰۰/۳/۱
تمرینات بسیار عالی و مفیدی تو کتاب هست، که من چند تاشو انجام دارم میدم و این تمرینات رو دارم تبدیل به عادت‌های روزانه‌ام میکنم، مطالب کتاب خیلی کاربردیه و برای محیط‌های مختلف تمرینات مختلف ارائه میده، خیلی کنجکاو بودم که چطور میتونم خلاقیت‌ام رو زیاد کنم، این تمرینات در زمینه خلاقیت و کارکرد مغز عالین
الهام هژبری
۱۴۰۱/۷/۳۰
پیشتر از خوندن این کتاب به صورت جسته گریخته مطالبی در مورد مبارزه با آلزایمر با انجام غیر معمول کارهای روزمره خونده بودم اما توی این کتاب به صورت علمی و کمی جزیی تر با نحوه‌ی ثبت اطلاعات بر مغزاشنا شدم که به واسطه‌ی این آشنایی دلیل توصیه‌های قبل رو درک کردم.
Maryam Kashani
۱۴۰۱/۱/۱۱
دیپاک چوپرا در قسمتی از کتاب ابر مغز ارجاع میده و تمرینات این کتاب میتونه بر روی عملکرد مغز و حافظه تاثیر بزاره
سارا رضایی
۱۳۹۸/۱۰/۳۰
خیلی مفید و کاربردی بود
علیرضا حسنپور
۱۳۹۸/۵/۲۳
خوب بود ولی خیلی به جزئیات پرداخته.
علیرضا احمدیان
۱۳۹۸/۱/۹
بی نظیر است
Miad Zarimeydani
۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بسیار عالی
فقط من نمیدونم چه کنم با تخفیف‌های نگرفته ام
محمد جنامی
۱۴۰۰/۸/۳
فوق العاده استفاده کردم
احسان فیضی
۱۳۹۷/۸/۲
کتاب مفید و کاربردی برای بهتر زیستن
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب مغز خود را زنده نگهدارید

برای دریافت کتاب مغز خود را زنده نگهدارید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.