معرفی و دانلود کتاب تمام عاشقان در شب

عکس جلد کتاب تمام عاشقان در شب
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمام عاشقان در شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمام عاشقان در شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمام عاشقان در شب

کتاب تمام عاشقان در شب، رمانی گیرا و عاطفی به قلم نویسنده‌ی جوان و به‌نام ژاپنی، میه کو کاواکامی است که از طرف نشریات و مجلات مختلفی از جمله واشنگتن پست و تایم به عنوان کتاب سال 2022 انتخاب شده است. این کتاب داستان آشنایی زنی تنها و غیراجتماعی به نام فومیکو با یک معلم جوان مهربان به نام میتسوتسوکا را روایت می‌کند و به پیچیدگی‌های روابط عاطفی این دو نفر و دشواری‌های زندگی فومیکو در جامعه‌ی مدرن ژاپن می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب تمام عاشقان در شب

اثری که پیش رو دارید، کتاب تمام عاشقان در شب (All the Lovers in the Night)، رمان دیگری از نویسنده‌ی مشهور ژاپنی میه کو کاواکامی (Mieko Kawakami) است که باز هم ما را به دل جامعه‌ی ژاپن معاصر می‌برد و زندگی یک زن جوان تنها را برای ما به تصویر می‌کشد. این زن فومیکو نام دارد و در انزوای کامل به سر می‌برد. او در یک کلاس آموزشی با مردی به نام میتسوتسوکا آشنا می‌شود و این آشنایی تاثیر زیادی بر زندگی فومیکو می‌گذارد.

فومیکو زن سی و پنج ساله‌ی مجردی است که به عنوان یک نمونه‌خوان آزاد برای یک انتشارات کار می‌کند. او تنها زندگی می‌کند. سه سال قبل از کار در یک انتشارات استعفا داده و از آن به بعد در خانه به کار می‌پردازد. دلیل استعفای فومیکو این بود که توانایی برقراری گفت‌وگو و رابطه با دیگران را نداشت. همین عدم توانایی‌اش در معاشرت با همکاران، در طول زمان به تمسخر شخصیت او ختم شده بود. او از این تلاش طاقت فرسا برای معاشرت با مردم خسته شده و به عبارتی فرار کرده بود. همان‌طور که انتظار می‌رود، فومیکو دوستی ندارد و تنها رابطه‌ی انسانی او با همکارش هیجیری است که برخلاف او شخصیتی اجتماعی دارد. فومیکو سال‌ها به همین شکل یک زندگی روتین و بدون فراز و نشیب را طی کرده است، اما از جایی تصمیم می‌گیرد به تنهایی‌اش پایان بدهد و تحولی در زندگی‌اش به وجود بیاورد. در راستای اجرایی کردن این تصمیم در یک کلاس ثبت‌نام می‌کند و از قضا با یک مرد به نام میتسوتسوکا آشنا می‌شود و امید در قلب او جوانه می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب تمام عاشقان در شب

کتاب تمام عاشقان در شب سیزده فصل و یک مقدمه دارد و از زبان خود فومیکو نوشته شده است. این کتاب با نثری شاعرانه و فضاسازی قدرتمند شما را به زندگی فومیکو در ژاپن امروز می‌برد. فومیکو، شخصیتی بیرون‌افتاده، دغدغه‌مند و مسئله‌دار با عواطف قدرتمند است و نگاهی تیزبین و حساس به همه چیز دارد. او به کوچک‌ترین جزئیات لحظات زندگی روزمره توجه می‌کند و در برقراری تعادل میان زندگی شخصی و کار دچار مشکل است و با مفاهیمی چون معنا و هدف زندگی، عشق، تنهایی و پذیرش گذشته دست و پنجه نرم می‌کند.

میه کو کاواکامی در سال 1976 در ژاپن متولد شد. او در ابتدا در صنعت موسیقی فعالیت می‌کرد، اما بعد از انتشار چند آلبوم از خوانندگی کناره گرفت و به نویسندگی پرداخت. او در طول دوران فعالیت ادبی‌اش چندین رمان نوشت که هر کدام جوایز ادبی بسیاری را از آن خود کرده و با استقبال منتقدین و خوانندگان در سراسر مواجه شده‌اند. رمان‌های «بهشت» و «خانم ساندویچ یخ» از جمله آثار اوست که به فارسی ترجمه شده‌اند. کتاب تمام عاشقان در شب نیز همانند دیگر‌ آثار میه کو کاواکامی به نقش طبقه‌ی اقتصادی و جنسیت در زندگی زنان، اخلاقیات و ساختارهای جامعه‌ی مدرن می‌پردازد و شما را با ژاپن معاصر آشنا می‌کند. او پیچیدگی‌های روابط انسانی را به خوبی نشان می‌دهد و تاثیرات عشق بر زندگی افراد را به تصویر می‌کشد.

کتاب تمام عاشقان در شب را راضیه کریم پور به فارسی برگردانده و انتشارات دانش آفرین به بازار کتاب ایران عرضه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب تمام عاشقان در شب

  • نامزد جایزه‌ی ادبی انجمن ملی منتقدین کتاب درسال 2022
  • کتاب سال 2022 به انتخاب پابلیشرز ویکلی
  • کتاب سال 2022 به انتخاب اپرا دیلی
  • کتاب سال 2022 به انتخاب واشنگتن پست
  • کتاب سال 2022 به انتخاب مجله‌ی تایم

نکوداشت‌های کتاب تمام عاشقان در شب

  • میه کو کاواکامی، نویسنده‌ی کتاب مشهور «بهشت»، رمان زیبا و شاعرانه‌ی دیگری نوشته است. (مجله‌ی تایم)
  • کتاب میه کو کاواکامی با برجسته کردن زندگی درونی آدم‌های بیرون‌افتاده از اجتماع، به ساختارهای طبقاتی و جنسیتی جامعه می‌پردازد. همانند دیگر کتاب‌های او که سازوکار بازتولید را مورد بررسی قرار می‌دهند، کتاب تمام عاشقان در شب نیز ساختارهای اجتماعی را به چالش می‌کشد. (فایننشنال تایمز)
  • میه کو کاواکامی به عنوان یکی از بهترین و تاثیرگذارترین نویسندگان دوران ما، بار دیگر به پیوندهای انسانی، کار و روابط خصوصی می‌اندازد که بسیار ارزشمند است. (Ms. Magazine)
  • کتاب تمام عاشقان در شب رمانی بسیار خوش ساخت و جذاب است که شخصیت اصلی آن علیه تاریکی شبی نامقدس بر می‌خیزد. (واشنگتن پست)
  • رمانی لطیف و درخشان که پرتره‌ی دیگری از زندگی زنان جوان به تصویر می‌کشد. (بوکلیست)
  • نویسنده‌ی کتاب تمام عاشقان در شب روند شناسایی عواطفش را برای ما روشن می‌کند و پرتره‌ای نیروبخش و دلگرم‌کننده ارائه می‌دهد که در نوع خودش بهترین است. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب تمام عاشقان در شب برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان ادبیات ژاپن، به ویژه کسانی که به رمان‌هایی با مضامین عاشقانه و فلسفی علاقه دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تمام عاشقان در شب می‌خوانیم

از همان جوانی، نمی توانستم مانند انسانی عادی در مکالمات و گفتگوها شرکت کنم، چه برسد به اجتماعی بودن و بیرون رفتن با بقیه، و هرگز نتوانستم خودم را با جو خاص آن دفتر اداری کوچک وفق بدهم. در ابتدا، همکارانم مرا به صرف شام یا نوشیدنی دعوت می کردند ولی همیشه دعوتشان را رد می کردم و زنجیره ای از عذر و بهانه های مبهم می آوردم، و آن ها از یک جایی به بعد دیگر از من درخواست نکردند. این گونه، حتی قبل از اینکه بفهمم، کاملاً تنها مانده بودم. هیچ کس با من صحبت نمی کرد مگر اینکه چیزی نیاز داشت، و زمانی که شیرینی یا کلوچه سر کار می آوردند، جعبه شان همیشه مستقیماً از کنار میز من رد می شد و به میز دیگری می رفت. اگر دیگران فقط مرا تنها می گذاشتند مشکلی نبود، ولی بی تفاوتی آن ها در طول زمان، نشانه هایی از تلخی خاطر را بروز داد که در سکوت و نگاه هایشان دیده می شد، تا جایی که دیگر رفتن به سر کار غیرقابل تحمل شده بود.

من که تمام اوقات روزم را تنهایی سپری می کردم و با هیچ کس حرف نمی زدم، می شنیدم که دیگران در زمان های خاصی از روز چیزهایی را درباره ام زمزمه می کنند. چند تن از همکارانم حتی در حضور من از زبان مخفی من استفاده می کردند و چون تصورشان این بود که متوجه حرفشان نمی شوم، درست جلوی چشمانم با آن زبان صحبت می کردند و با خندیدنشان از من یک احمق می ساختند. به محض اینکه چنین چیزی تبدیل به یک اتفاق عادی شد، شروع به پرسیدن سوال های کنجکاوانه ای کردند که هیچ ربطی به کار نداشت. نمی خوای ازدواج کنی؟ چرا نه؟ تو روزهای تعطیل چیکار می کنی؟ می گفتم که خانه می مانم و بعد آن ها می خندیدند یا بهتر است بگویم عملاً خرناس می کشیدند. با این همه پول که نگه می داری چیکار می کنی؟ و این سوالات یکی پس از دیگری تکرار می شدند. هر وقت مطمئن نبودم چه جوابی بدهم سکوت می کردم. این کار باعث می شد دخترانی که نزدیکم نشسته بودند گوش هایشان را تیز کنند و همچنین حواسشان بود که نگاهشان را از روی کامپیوتر برندارند، و عادت کرده بودند حین خندیدن دهانشان را بسته نگه دارند تا صدایی ایجاد نکنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمام عاشقان در شب
نویسنده
مترجمراضیه کریم پور
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-5667-37-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمام عاشقان در شب

سمیرا رحیمی
۱۴۰۳/۳/۸
داستان جالبی نداشت تا انتها منتظر بودم یک اتفاق خاصی پیش بیاد ولی خیلی بی معنی بود فضا هم پر از ناامیدی و غم و پوچی بود!!
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تمام عاشقان در شب

برای دریافت کتاب تمام عاشقان در شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.