معرفی و دانلود کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

برای دانلود قانونی کتاب چطور زندگی می‌کنی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور زندگی می‌کنی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

کتاب چطور زندگی می‌کنی؟ به‌قلم گنزابورو یوشینو، یکی از آثار کلاسیک ژاپنی برای کودکان و نوجوانان است که آنچه را واقعاً در زندگی اهمیت دارد، به آنان می‌آموزد. داستان این کتاب پرفروش بین‌المللی درباره‌ی یک پسر نوجوان پانزده ساله به‌نام کاپر است. او بعد از فوت پدرش، مجبور به زندگی در روستای کوچکی شده و همینجاست که برای اولین‌بار در زندگی با مفاهیم اخلاقی و فلسفی مهمی روبه‌رو می‌شود.

درباره‌ی کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

کتاب چطور زندگی می‌کنی؟ (How Do You Live) اولین بار در سال 1937 میلادی منتشر شد و سال‌هاست که در کشور ژاپن به‌عنوان یک اثر کلاسیک برای خوانندگان نوجوان شناخته می‌شود. این کتاب ابتدا، توسط یوزو یاماموتو (Yūzō Yamamoto) نوشته شده بود اما بعدتر وی به‌دلیل ابتلا به بیماری نتوانست نوشتن آن را ادامه دهد. همینجا بود که گنزابورو یوشینو (Genzaburō Yoshino) ابتکار عمل را به دست گرفت و این داستان را به اتمام رساند.

معرفی و دانلود کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

داستان کتاب چطور زندگی می‌کنی؟ با دو صدا روایت می‌شود. اولین صدا متعلق به کاپر پانزده ساله است که پس از مرگ پدرش مجبور می‌شود با تغییرات اجتناب‌ناپذیر و عظیمی از جمله مفهوم خیانت در دوستی مواجه شود. و دومی متعلق به داییِ اوست. کاپر مجبور است شهر را ترک کند و برای زندگی همراه مادرش به روستایی در حومه‌ی توکیو برود. در همین هنگام و با شروع روند تغییرات در زندگی این نوجوان پانزده ساله، دایی‌اش برای او نامه‌هایی می‌نویسد، دانشش را با او به اشتراک می‌گذارد و در مورد سؤالات بزرگ زندگی به او مشاوره می‌دهد. سؤالاتی بنیادین که کاپر با آن‌ها مواجه شده و پاسخی برایشان ندارد. در طول داستان، کاپر، درست مانند دانشمند همنام خود، نیکلاس کوپرنیک، به ستاره‌ها نگاه می کند و از کشفیات خود در مورد آسمان‌ها، زمین و طبیعت انسان لذت می‌برد. او می‌آموزد که چگونه زندگی کند و درمی‌یابد که چه چیزهایی در زندگی از اهمیت حقیقی برخوردار هستند.

در کتاب چطور زندگی می‌کنی؟ می‌خوانید که کاپر با در نظر گرفتن بزرگترین سؤالات زندگی برای اولین بار، به دایی عزیزش روی آورده تا از خرد او بهره‌مند شود. و دایی نیز پسر را در سفری برای کشفیات فلسفی راهنمایی می‌کند. در واقع گنزابورو یوشینو داستانی بی‌انتها را ماهرانه به رشته‌ی تحریر درآورده که تأملی در باب معنای انسان بودن ارائه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

شاید در بسیاری از منابع ذکر شده باشد که یوشینو در ابتدا قصد داشت این کتاب را به‌صورت یک خودآموز اخلاقی بنویسد اما بعدتر و با به خاطر آوردن تجربه‌های دوران نوجوانی خود، به این نتیجه رسید که داستانی با محوریت یک پسر نوجوان، بهتر می‌تواند پیام‌های اخلاقی و انسانی مدنظرش را منتقل کند. او این کتاب را در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که برخی از عناوین آن به این شرح هستند: «یک تجربه‌ی عجیب»، «یک دوست شجاع»، «سیب نیوتن و شیرخشک»، «دوست نیازمند»، «ناپلئون و چهار مرد جوان»، «حادثه‌ی آن روز برفی» و ... .

راضیه کریم‌پور کتاب چطور زندگی می‌کنی را به فارسی برگردانده و انتشارات دانش‌آفرین آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

کارگردان و انیماتور مشهور ژاپنی هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) به گفته‌ی خود در کودکی علاقه‌ی زیادی به این اثر ارزشمند داشته و به همین دلیل آخرین انیمه‌ی خود را در سینمای ژاپن با نام این کتاب به روی پرده برد. در یکی از صحنه‌های این انیمه که برای مخاطبان بین‌المللی، به نام «پسرک و هرون (The Boy and the Heron)» ترجمه شده، شخصیت نقش اول، کتابِ «چطور زندگی می‌کنی؟» را از مادرش هدیه می‌گیرد و شروع به خواندن آن می‌کند. بااین‌حال، خود فیلم، اقتباس مستقیمی از این کتاب نیست.تنها اقتباس مستقیم موجود از این کتاب، مانگایی‌ست که در سال 2017 با عنوان How Do You Live? Cartoon Stories و توسط شوییچی هاگا (Shoichi Haga) تولید و به بازار عرضه شد.

جوایز و افتخارات کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

  • حضور در لیست پرفروش‌‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌ها در کتابفروشی‌های مستقل آمریکا
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سطح بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

  • یک رمان مهم، ارزشمند و شگفت‌انگیز در زمانه‌ی امروز، درست به همان اندازه که در سال 1937 نیز به‌جا و به‌موقع بود. (نقد آسیایی کتاب)
  • یک اثر کلاسیک و عمیق ژاپنی. (پابلیشرز ویکلی)
  • کتاب‌های کلاسیک محدودی برای نوجوانان نوشته شده‌اند که به‌اندازه‌ی این اثر فلسفی و عمیق باشند. (آدام گاپنیک، نشریه‌ی نقد کتاب نیویورک تایمز)
  • نگاهی آرام اما ژرف به زندگی و چگونگی انسان بودن. (Kirkus Reviews)
  • این کتاب به‌سادگی فراموش نمی‌شود. (خلاصه‌ی کتاب، نیویورک تایمز)

کتاب چطور زندگی می‌کنی؟ برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این اثر نوجوانان علاقه‌مند به داستان و رمان هستند. اما چنانچه به ادبیات و فرهنگ ژاپن علاقه دارید، قطعاً از مطالعه‌ی این رمان عمیق و جذاب لذت خواهید برد!

در بخشی از کتاب چطور زندگی می‌کنی؟ می‌خوانیم

کوپر به ندرت توفوی سرخ‌شده خورده بود. مواقع نادری که چنین غذایی بر روی میز شام ظاهر می‌شد، معمولاً بدون اینکه به آن دست بزند بقیه غذاهای روی میز را می‌خورد. چیزی درباره‌ی توفو وجود داشت که باعث می‌شد نتواند آن را بخورد و برخلاف کوپر، اوراگاوا هر روز این غذا را می‌خورد. راستش چنین چیزی کوپر را کنجکاو کرده بود اما در آن لحظه اوراگاوا بدون اینکه حتی روحش خبر داشته باشد، درگیر اسم‌ مستعار مضحکی شده بود. این مسئله کمی مایه‌ی دلسوزی بود و کوپر دلش نمی‌آمد درباره‌ی این قضیه به همراه هوری فضولی کند. حتی علاوه بر این‌ها همه‌ی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی، اوراگاوا را برای مسائل مختلف اذیت و مسخره می‌کردند. راستش را بخواهید یک نگاه به اوراگاوا کافی بود تا متوجه شوید چرا بقیه این‌قدر سر به سرش می‌گذارند. اوراگاوا قد متوسطی داشت اما نیم‌تنه‌ بالایی‌اش به طرز آزاردهنده‌ای دراز بود. لباس‌هایش شل و ول بود و اصلاً به تنش نمی‌نشست و بدتر از همه‌ی این‌ها یک کلاه مضحک کوچک داشت که کاملاً صاف و درسته مانند کلاه سربازی روی سرش می‌چسبید. وقتی مسئله به تناسب اندامش می‌رسید، همیشه چیزی به طرز قابل ملاحظه‌ای اشکال داشت و انگار درست به نظر نمی‌رسید. چه پرتاب کردن توپ بود چه دویدن. در تمام فعالیت‌های ورزشی کاملاً دست و پا چلفتی به نظر می‌آمد. با دیدن حرکات ناموزونش نمی‌توانستید جلوی خودتان را بگیرید که به یک کاراکتر کارتونی فکر نکنید.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم انگلیسی
یادداشتی از نیل گیمن
مقدمه
فصل اول: یک تجربه‌ی عجیب
دفترچه دایی: در باب نحوه‌ی نگاه کردن به همه چیز
فصل دوم: یک دوست شجاع
دفترچه دایی: در باب تجربه‌ی حقیقی
فصل سوم: سیب نیوتن و شیرخشک
دفترچه دایی: در باب روابط انسان‌ها و طبیعت اکتشافات واقعی
فصل چهارم: دوست نیازمند
دفترچه دایی: در باب فقر و انسانیت
فصل پنجم: ناپلئون و چهار مرد جوان
دفترچه دایی: چه چیزی یک انسان را بزرگ می‌کند: در باب زندگی ناپلئون
فصل ششم: حادثه‌ی آن روز برفی
فصل هفتم: خاطرات پله‌ی سنگی
دفترچه دایی: در باب مشکلات، اشتباهات و عظمت انسان‌ها
فصل هشتم: بازگشت فاتحانه
فصل نهم: نرگس‌های زرد و بوداها
فصل دهم: صبح بهاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور زندگی می‌کنی؟
نویسنده
مترجمراضیه کریم پور
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-5667-00-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چطور زندگی می‌کنی؟

برای دریافت کتاب چطور زندگی می‌کنی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.