معرفی و دانلود کتاب جاناتان مرغ دریایی

عکس جلد کتاب جاناتان مرغ دریایی
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی نوشته‌ی ریچارد باخ، داستان زندگی یک مرغ دریایی به نام جاناتان است که می‌خواهد چیزی را به دست بیاورد که همه از محال بودن آن سخن می‌گویند. این کتاب به صورت دو زبانه (فارسی - انگلیسی) است.

کتاب دو زبانه‌ی جاناتان مرغ دریایی (Jonathan Livingston Seagull) اثر نمادینی است از «ریچارد باخ»، داستان‌نویس معاصر آمریکایی که شاید در نگاه اول تصور شود برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده، در حالیکه در تمام سال‌های زندگی شایسته است آن را هر از گاهی مطالعه کنیم تا به یادمان بیاورد که روزگاری هرکدام از ما قهرمانی از خود در ذهن‌مان داشتیم که در اسارت روزمرگی، آن را به فراموشی سپرده‌ایم.

این کتاب در چهار بخش نوشته شده که هر بخش گویای مفهومی از روند زندگی است. در بخش بعدی در عین این‌ که کتاب درباره‌ی فردیت هست، بر آموزش تأکید نموده و این‌ که هرکس در قبال اطرافیان نیز مسئولیت دارد و در بخش سوم مسئله‌ی مهم دیگری به نام آزادی مطرح می‌شود. موضوعی که در طول داستان بارها و بارها «جاناتان» به آن اشاره می‌کند و این که غایت و نهایت همه‌ی کارها به آزادی ختم می‌شود.

اما بخش چهارم که به اعتقاد نویسند‌ه‌ی آن زمان انتشارش در بهار سال 2013 فرا رسید آن هم بعد از این‌ که پنجاه سال از نوشتن آن گذشته ولی به چاپ نرسیده بود پیام نهایی «جاناتان مرغ دریایی» را عشق و رهایی از تعصبات کورکورانه می‌داند. ریچارد باخ (Richard Bach) در بخشی از انتهای کتابش می‌نویسد:

«... در قرن بیست‌ویکِ شما که با قدرت و مذهب محصور شده، گلوی آزادی را با تسمه‌ای فشرده‌اند. نمی‌بینی!؟ آن‌ها می‌خواهند دنیای شما را امن کنند، نه آزاد... دوره‌ی من گذشته است. اما زمان تو، هنوز نه.»

«جاناتان مرغ دریایی» به عنوان پرفروش‌ترین اثر «باخ» در ایران چاپ‌های بسیار زیادی داشته است.

در بخشی از کتاب جاناتان مرغ دریایی می‌خوانیم:

جاناتان خیلی آرام دور و بر صخره‌های دوردست می‌چرخید و اطرافش را نگاه می‌کرد. فلچر، همان مرغ جوان و جدی، شاگرد خوبی شده بود. او بسیار سبک و نیرومند بود، ولی چیزی که در این میان اهمیت داشت، اشتیاق او برای پریدن بود. در همان لحظه مانند توده‌ی خاکستری و مثل تیری که از کمان رها شده باشد با شیرجه‌ای با سرعت صد و پنجاه مایل در ساعت از کنار استادش عبور کرد. یک‌باره تصمیم گرفت که چرخش آرام و عمودی را با شانزده شماره به نمایش درآورد و شماره‌ها را بلند می‌شمرد.

- «... هشت... نه... ده... حواست هست جاناتان، من دارم از سرعتی که در هوا هست هم جلو می‌زنم... یازده... دوست دارم مثل تو درجا بایستم... سیزده... این سه شماره آخری... چهارده... آآآآآخ‌خ‌خ‌خ!»

دست‌ کشیدن‌های یک‌دفعه‌ای فلچر از پرواز، آن هم زمانیکه به اوج رسیده بود، نشان‌ دهنده‌ی عصبانیت او از شکست بود. او در آسمان با چرخشی به پشت افتاد و خیلی محکم به دور خودش چرخید، ولی عاقبت سی متر پایین‌تر از آن جایی که استادش بود، نفس‌ زنان آرام گرفت.

«جاناتان تو داری وقتت را برای من هدر می‌دهی! من خیلی نادانم. تلاش زیادی می‌کنم، ولی موفق نمی‌شوم!»
جاناتان به مرغی که زیر پاهایش در حال پرواز بود نگاه کرد و سری تکان داد.

«تا زمانی‌ که با سختی زیادی خودت را بالا می‌کشی، نمی‌توانی موفق شوی. تو در همین اول کاری چهل مایل از سرعتت را از دست داده‌ای! باید بکوشی خیلی نرم و سبک باشی. متوجه‌ای؟ استوار، ولی نرم.»

آن‌گاه سعی کرد خودش را به مرغ جوان نزدیک کند.
«بیا با هم امتحان کنیم. حالا چگونه اوج گرفتن مرا زیر نظر بگیر. خیلی نرم... یک شروع آرام و سبک.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جاناتان مرغ دریایی
نویسنده
مترجممرتضی سعیدی تبار
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-6041-00-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های چند زبانه
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جاناتان مرغ دریایی

حانیه رنجبر
۱۴۰۱/۱۰/۶
کتاب خیلی خوبی بود تصاویر پرواز را خوب توصیف کرده بود و من خیلی راحت میتونستم تصاویر در ذهنم مجسم کنم حتی لذت پرواز برایم قابل فهم بود و خیلی خوب اندیشه‌ی پرواز را در ذهن پدیدار میکرد ولی نقدی که از این کتاب میشه کرد اینکه میتونست داستان را با پروبال دادن به اندیشه‌های جاناتان وسعت بده و خیلی از هدف و اندیشه‌های جاناتان بحث کرده بود و جای خالیش حس میشد به خاطر همین یه ستاره ندادم
ارام خالقی
۱۴۰۱/۱۰/۳
کتاب خیلی مفهومی و عمیق بود در واقع کتابی بود که پایانش شروع طرح کلی سوال توی ذهنم بود که کمال مطلق برای ما ادما چیه؟ چجوری میشه بهش رسید و جاناتان ما برای پیمودن این راه چه کسیه؟ و کلی سوالات دیگه.
این کتاب برای اونایی که مثل من شیفته کتابای فلسفی هستند گزینه خوبیه و میشه چندین بار خوندش
خ۲ خ۲۰
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
با سلام راستش من چندروز پیش کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی رو خریدم و گوش کردم. آنقدر مجذوب نوشته‌های این کتاب شدم ک تصمیم گرفتم نسخه متنیشو هم بخرم.. و بخونم خیلی خوشحالم
این کتابو مطالعه کردم.. از لحاظ روحی و روانی به آرامشی رسیدم که قابل وصف نیست ممنون از سایت خوب کتابراه
Mojtaba Qanbari
۱۳۹۹/۱/۴
کتاب فوق العاده ایه. دیدگاه جالبی در مورد مسائل شناختی مثل امید، حس کمال طلبی و باور درونی انسان از خودش داره و برخلاف حجم کم، حرفهای زیادی برای گفتن داره. خوندنش رو توصیه میکنم علی الخصوص این نسخه اخیر که شامل فصل چهارم هم هست که پس از سالهای زیاد چاپ نشدن دوباره به کتاب اضافه و چاپ شده.
حسام محمدی
۱۴۰۱/۳/۱۷
کتابی که لحظه به لحظه در کنار مرغ دریایی سفر میکنی پرواز میکنی اوج میگیری شیرجه میزنی
پر از احساس هدف مندی و دید درستی به انسان میدهد راجع به اینکه چطور به انسان‌های اسطوره نگاه کنیم چطور در موردشون فکر کنیم و چطور خودمون اسطوره شیم عاشق این کتاب لعنتیم❤️
محمد مهدوی الوار
۱۴۰۲/۱۰/۴
سلام این کتاب یک کتاب عالی برای تغییر می‌باشد به همگان، مخصوصا دوستان، دانش آموزان کتاب خوان عزیزم سفارش می‌کنم این کتاب را حتما حتما مطالعه نمایند. میلاد فرج پور عزیز حتما کتاب را بخوانید. مرتضی خیری عزیز این کتاب را بخوانید. محمد مهدوی الوار
محمد حسین حاتمی زاده
۱۳۹۷/۱۰/۱۲
به نظرم خواندن کتاب دید بهتری ر گا به انسان برای ادامه زندگی‌اش میدهد
اگر هر آدمی در طول روز و در بین فعالیت‌های روزمره ساعاتی را به مطالعه خویش اختصاص بدهد باعث گشایش درهای خوشبختی به سوی خود خواهد شد
مژده رجب زاده
۱۳۹۹/۷/۲۹
کتاب مفهومی‌ای بود در کل
ولی به نظرم خیلی میتونه به شرایط فعلی جامعه‌ی ایران شبیه باشه
مخصوصا اخرای داستان
ادمو به فکر فرو میبره
mahdiye H.m
۱۳۹۹/۴/۳۱
خیلی جالب بود! نوشته‌ای روان و قابل تصویر سازی در ذهن بود.
خیلی راحت میتونیم داستان رو با شرایط و حال شخصی و اجتماعی مون تطبیق بدیم..
F Z
۱۳۹۹/۳/۱۹
کتابی کوتاه. اما ایده و دیدگاهش کمی متفاوته به نظرم، خلاصش اینه که خیلی خودمونو درگیر سنت‌ها قید و بند‌ها نکنیم، و به سراغ اهداف و افکار خودمون باشیم
Elham Mehraban
۱۳۹۸/۱/۳
سال‌ها بود میخواستم این کتاب را بخونم کاش زودتر خوانده بودم اوایل کتاب کودکانه است ولی ادامه بدید و رهاش نکنید عالی تموم شد
یاسمن آفرین
۱۳۹۹/۲/۱۶
جز کتاب‌هایی که به نظرم همه باید یک بار بخواننش و این که در عین داشتن داستان ساده و روان ولی مفهوم ارزشمندی به آدم یاد میده
سینا داودى
۱۳۹۷/۹/۱۶
کسایی که میگن این کتاب خوب نبود احتمالا درکش نکردن. این کتاب مفاهیم خیلی بزرگی رو با داستان‌ ساده ش میگه
سیاوش یگانه
۱۳۹۸/۷/۲۷
این کتاب واقعا عالیه انگار یه بخشی از درون آدم رو بیدار می‌کنه و دیدت رو تغییر میده
معصومه نقویان
۱۳۹۸/۶/۱۶
من خیلی خوشم اومد. مفاهیم زیبایی رو بیان کرد. ‌ مجددا میخونمش. کتابراه عزیز ممنون👌👏👏👏
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب جاناتان مرغ دریایی

برای دریافت کتاب جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.