معرفی و دانلود کتاب جستارهایی در باب عشق

عکس جلد کتاب جستارهایی در باب عشق
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جستارهایی در باب عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جستارهایی در باب عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جستارهایی در باب عشق

کتاب جستارهایی در باب عشق اثر برجسته و شناخته شده‌ی آلن دوباتن است که با نگاهی فلسفی موضوع عشق را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. (فایل کتاب در تاریخ 1399/03/13 جایگزین شده است.)

ماجرای کتاب جستارهایی در باب عشق (Essays In Love) درباره زن و مردی است که به طور اتفاقی در پروازی کنار هم قرار می‌گیرند و پس از اینکه گفت‌و‌گویی کاملا عادی میان آن‌ها شکل می‌گیرد، بیشتر به هم توجه می‌کنند و بعد از پایان پرواز نیز تصمیم می‌گیرند همدیگر را ملاقات کنند.

در ادامه این دو نفر بیشتر با هم آشنا می‌شوند، سعی می‌کنند همدیگر را تحت‌ تاثیر قرار دهند و کارهایی برای هم انجام دهند. رفته رفته عاشق می‌شوند و دیگر جنبه‌های این رابطه خود را نمایان می‌کند. درگیری‌ها و فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کنند و… آلن دوباتن (Alain de Botton) نیز در این مسیر از ابتدا همه‌ی رفتارها، احساسات، واکنش‌ها و هر آنچه را که در یک رابطه عاشقانه مهم و قابل توجه باشد زیر نظر می‌گیرد و به بررسی آن می‌پردازد.

دوباتن در کتاب جستارهایی در باب عشق با بهره‌گیری از نظرات ارسطو، سارتر، ویتگنشتاین و گروچو مارکس، داستان عاشقانه‌ای بسیار خلاقانه و پر جزئیات خلق کرده که از دریچه‌ی فلسفه مورد پرداخت قرار گرفته است.

کتاب جستارهایی در باب عشق به شما در گرفتن تصمیم‌های درست و جلوگیری از اشتباهات احتمالی در یک رابطه‌ی عاطفی بسیار کمک می‌کند، خواندن آن را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب جستارهایی در باب عشق می‌خوانیم:

وقتى از موضع عشق یک‌ سویه به کسى (یک فرشته) نگاه مى‌کنیم و در مورد لذت‌هایى خیال‌پردازى مى‌نماییم که از بودن با او در بهشت ممکن است ارزانى ما نشود، آن وقت ناخودآگاه مستعد آن هستیم تا یک خطر بزرگ را نادیده بگیریم. اینکه اگر او هم به عشق‌مان جواب مثبت بدهد، ممکن است بسیار زود جذابیتش براى ما رنگ ببازد. ما به این دلیل عاشق مى‌شویم که مشتاقیم به همراه کسى که به اندازه بدى‌هاى خودمان خوب و ایده‌آل است از فساد خودمان بگریزیم. خب، اما اگر این فرد روزى برگردد و به عشق ما جواب مثبت بدهد، آن وقت چه؟ فقط مى‌توانیم شوک‌زده شویم. در این صورت آن موجود الهى، آن طور که ما امید داشتیم چگونه مى‌تواند این قدر بد سلیقه باشد که فردى مثل ما را دوست داشته باشد؟ اگر براى عاشق شدن، باید باور داشته باشیم که معشوق به طریقى از ما برتر است، وقتى که عشق‌مان پاسخ مثبت بگیرد، آیا با یک تناقض تلخ و ظالمانه روبه‌رو نمى‌شویم؟ اگر او واقعا این قدر شگفت‌انگیز است، چطور مى‌تواند فردى مثل من را دوست داشته باشد؟

2 براى دانشجویان روان‌شناسى عشق هیچ زمانى غنى‌تر از حال و هوا و گیجى صبح روز بعد از واقعه وجود ندارد. اما کلوئه در مقایسه با گیجى زمان بیدار شدن از خواب کارهاى مهم‌ترى داشت. او به حمام مجاور اتاق خواب رفته بود تا موهایش را بشورد و من از صداى برخورد آب بر روى کاشى‌هاى حمام بیدار شدم. در تخت ماندم، و خودم را در میان هیئت و رایحه به جاى مانده‌ى او در ملحفه‌ها غرق کردم. صبح شنبه بود و پرتوهاى بى‌رمق خورشید ماه دسامبر از پشت پرده‌ها به درون اتاق مى‌تابیدند. این براى من یک امتیاز بود که در حریم و منزل او به خود پیچیده بودم و به چیزهایى نگاه مى‌کردم که زندگى روزانه‌ى او را پر مى‌کند، به دیوارهایى که هر روزه رو به آن‌ها از خواب بلند مى‌شود، به ساعت شماطه‌دارش، به بسته آسپرین، و به ساعت مچى و گوشواره‌هایش که بر روى پاتختى نمایان بود. عشق من در قالب شیفتگى به چیزهاى متعلق به کلوئه تجلى یافته بود. شیفتگى به نشانه‌هاى مادى یک زندگى که هنوز مى‌بایست به طور کامل آن را کشف مى‌کردم. اما به نظر مى‌رسید بى‌نهایت غنى است، و سرشار از شگفتى‌ها، زیرا موجودى خارق‌العاده همه روزه آن‌ها را لمس مى‌کرد. در یک گوشه اتاق یک رادیوى زرد درخشان قرار داشت، یک پوستر از نقاشى‌هاى ماتیس که بر یک صندلى تکیه داشت. لباس‌هاى دیشب‌اش که در کمد نزدیک آینه آویزان بودند. یک ستون کتاب‌هاى جلدِ نرم که بالاى قفسه روى هم چیده شده بودند و کمى آن طرف‌تر کلیدها و کیف دستى، یک بطرى آب معدنى و گوپى فیل عروسکى بر روى کشویى جاى داشتند. با نوعى شیفتگى خاص، نسبت به هر چیزى که متعلق به او بود عاشق شده بودم. همه‌ى آن‌ها مسحور کننده، برازنده، و متفاوت از همه‌ى چیزهایى بودند که آدم مى‌توانست به شکل عادى در فروشگاه‌ها خریدارى کند.

فهرست مطالب کتاب

1. تقدیرگرایى در عشق
2. بت‌سازى
3. معناى پنهانِ اغواگرى
4. اصالت
5. ذهن و جسم
6. مارکسیسم
7. نت‌هاى ناکوک
8. عشق یا لیبرالیسم
9. زیبایى
10. عشق گویا
11. در او چه مى‌بینید؟
12. شک و ایمان
13. صمیمیت
14. تأیید من
15. دمدمى مزاجىِ دل
16. هراس از شادى
17. انقباض‌ها
18. تروریسم عاشقانه
19. فراسوى نیک و بد
20. تقدیرگرایى روانى
21. خودکشى
22. عقده‌ى مسیح
23. حذف کردن
24. درس‌هاى عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جستارهایی در باب عشق
نویسنده
مترجممحمدرضا اخلاقی منش
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-176-157-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جستارهایی در باب عشق

Foad Abdollahpour
۱۳۹۸/۶/۱۱
کتاب مناسبی از جهت پرداختن به روابط بین دو زوج است البته تقریبا نثری نیمه سنگین دارد و خواندن کتاب را چندین بار توصیه می‌کنم
بعد از خواندن این کتاب توصیه می‌کنم حتما کتاب سیر عشق را از این نویسنده که بیست سال پس از نوشتن کتاب جستارهایی در مورد عشق نوشته شده است بخوانید
آن کتاب به نظر من پختگی از در
بیشتری این کتاب قالب داستانی بین ربیع و کرستن دارد که همین خط فکری کتاب حاضر را به پختگی و شیوایی بیشتری به قلم در آورده است.
مهرنوش کبیری
۱۳۹۸/۱۰/۱۴
«چه بسا حقیقت این است که تا کسی ندیده باشدمان، وجود نداریم. نمی‌توانیم درست حرف بزنیم تا وقتی کسی به حرف‌مان گوش بدهد و در یک کلام کاملا زنده نیستیم تا زمانی که دوست داشته بشویم... انسان‌ها به یکدیگر نیاز دارند تا خود را تعریف کنند و خودآگاهی بیابند. بدون عشق، قابلیت دارا بودن هویت را از دست در عشق می‌دهیم. تأییدی مدام از «خود» ما وجود دارد. شگفت نیست که مرکزیت تمام ادیان تصور خداوندی است که قادر است در هر حال ما را ببیند.»
freshteh nejadrasooli
۱۳۹۷/۵/۵
تمام شد
ترجمه متاسفانه خوب نبود و ویرایش زبانی نیاز داره
و همچنین ویرایش فنی توسط کتابراه
دیدگاه کتاب کاملا بر اساس فلسفه غربه و چیزی هم جز این انتظار نیست.
کتاب خوبی بود. اگر علاقه مند به فلسفه و روانشناسی باشید ازش لذت می‌برید.
هر چند در پایان کتاب فهمیدم این کتاب درمورد عشق نیست! عشق در ادبیات ما این مفهوم رو نداره.
kimia soraya nejad
۱۳۹۹/۹/۱۰
یکی از دوستان نوشته بودند در انتهای کتاب متوجه میشید درباره عشق نیست چون تو ادبیات ما عسق همچین معنی نمیده.
اگر تمایل به عشق عرفانی و فناناپذیر دارید بفرمایید ادبیات قدیم ایران رو مطالعه کنید ولی اگر دنبال فنون رابطه‌های امروزی و عشقی در دسترس است میگردید؛ جای خوبی اومدید. این کتاب محشره و برای ما ایرانیا که رابطه رو بلد نیستیم واقعا لازمه یادگیری یکسری از نکاتش.
Sajjad krb
۱۳۹۹/۲/۲۵
ترجمه بد بود و کتاب خوب تقریبا میتوان یک سیر رابطه را در این کتاب تجربه کرد و از دیدگاه نویسنده با مسائل پیش رو در ان مواجه شد. کتاب تجربه‌ی خوبی از اشتباهات است که حتی اگر جوابی هم به سوالات ندهد باز شما را به فکر وا می‌دارد. من لذت بردم، هرچند ترجمه علائم نگارشی هم نداشت تا حدی.
Zar
۱۴۰۲/۷/۲۲
این کتاب شروع یک رابطه رمانتیک رو با جزییات و افکار و احساس‌هایی که تحت تاثیر عشق بوجود میاد را توصیح میدهد و مدام در حال بررسی این موضوع است که آیا احساساتی که تجربه می‌کند منحصر به همین فرد است، چرایی عشق، و روند را در قالب داستانی رمانتیک که در ذهن فرد عاشق هستیم پیش میبرد.
پریسا ت
۱۳۹۸/۱۰/۴
محتوای کتاب خوبه ولی ترجمه ضعیفه، در قسمت‌های داستانی تقریبا خوب و روانه ولی وقتی نویسنده به تحلیل و فلسفه بافی میپردازه، ترجمه دچار افت میشه و اوردن چندین عبارت وصفی پشت سر هم زیاد به چشم میخوره که باعث میشه مفهوم جمله گم بشه گاهی برای فهمیدن بعضی جملات باید چندبار اونارو از اول خوند
مصطفی شریفی
۱۴۰۰/۴/۲
باید این قبیل کتاب‌ها به جوان‌ها و حتی نوجوان‌های ما تدریس بشه بجای علوم اجتماعی دوران راهنمایی که توش یک مشت خزعبلات بود تا آمادگی شروع یک رابطه عشقی سالم رک داشته باشند. می‌ریم که سیر عشق رو هم بخونیم😊
ترلان تبار
۱۴۰۱/۲/۱۵
جز اولین کتاب‌هایی است که اینجا گوش دادم با یک داستان کلی از مسائل روابط عاطفی رو میگه. شاید کتاب‌های دوباتن کلا به نظر سطحی بیاد اما به نظرم خیلی خوبه که مفاهیم عمیق رو‌ جوری میگه که به درد همه بخوره.
Mohi Ghasemi
۱۴۰۰/۱۱/۸
کتاب عالی بود ولی ترجمه ضعیف بود قسمت‌هایی از کتاب که با فلسفه همراه میشد قابل درک نبود متاسفانه طوری که مفهوم کلی جمله از بین می‌رفت، در کل پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونید
محمود سبحانی نژاد
۱۴۰۰/۱۰/۹
خیلی زیبا بود. من که خوشم اومد، در قالب رمان رفتار و افکار ضد و نقیض عاشق و معشوق رو به تصویر می‌کشد و سوالاتی فلسفی و گاه پاسخ‌هایی پنهان را در باب عشق عرضه می‌دارد
سارا حقیقی
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
کتاب جالبی هست در مورد روابط عشقی و سیری که برای همه مشترک اما ما فکر میکنیم تو اون حال و هوا خاص‌ترین اتفاق فقط برای ما و معشوق هست. خوندنش پیش نهاد میکنم
Fatemeh Muradi
۱۳۹۸/۴/۲۱
دیدگاهی بسیار عاقلانه نسبت به عشق و احساسات عواطف و انتظارات غیر معقول بشر نسبت ب جنس مخالف در زندگی مشترک توصیه مکنم حتما بخونین و با چشم باز عاشق بشین😍😊
مهراد نوری
۱۳۹۹/۱/۱۲
کتاب ارزش خواندن دارد. مشکلات املایی داشت، ترجمه به نظرم ترجمه مناسبی نبود.
نکته‌ها و مواردی بود که قابل تأمل بود.
Mahtab M
۱۳۹۸/۲/۶
کتابشو دوست داشتم، یک داستان ساده و واقعی که ممکنه برا هر کسی رخ بده ولی انالیزهای روانشناسانه داشت. ارزش خوندن دارررره
مشاهده همه نظرات 68

راهنمای مطالعه کتاب جستارهایی در باب عشق

برای دریافت کتاب جستارهایی در باب عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.