معرفی و دانلود کتاب خانم پالفری در کلرمانت

عکس جلد کتاب خانم پالفری در کلرمانت
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانم پالفری در کلرمانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانم پالفری در کلرمانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانم پالفری در کلرمانت

کتاب خانم پالفری در کلرمانت یازدهمین رمان الیزابت تیلر، نمایش‌نامه‌نویس و رمان‌نویس مشهور بریتانیایی است و داستان زنی به‌ نام لورا پالفری در دهه‌ی 60 میلادی در شهر لندن را روایت می‌کند. این داستان جذاب و خواندنی، در مورد تغییرات و چالش‌هایی که با بالا رفتن سن در زندگی رخ می‌دهند، صحبت می‌کند. این رمان در سال 1971 نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی من‌بوکر شد. اثر حاضر ذیل مجموعه‌‌ی ادبیات داستانی نشر بیدگل منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب خانم پالفری در کلرمانت

داستان این کتاب در اواخر فصل پاییز روایت می‌شود.خانم لورا پالفری که به‌تازگی همسر خود را از دست داده، به هتل کلرمانت پا می‌گذارد و در آن‌جا با تعدادی از بانوان مسن ساکن هتل آشنا می‌شود. خانم پالفری دختری دارد که ساکن اسکاتلند است و نوه‌ای به‌نام دزموند دارد که در موزه‌ی بریتانیا کار می‌کند. روزی از روزها، خانم پالفری هنگام پیاده‌روی زمین می‌خورد و مرد جوانی به‌نام لودو که در زیرزمین یک خانه زندگی می‌کند، به‌ کمک او می‌شتابد. لودو رمان‌نویس بی‌تجربه و فقیری است که در حال نوشتن عنوان جدید خود است؛ خانم پالفری هم برای جبران زحمات لودو، او را به‌صرف شام دعوت می‌کند و دوستی عجیبی بین این دو نفر شکل می‌گیرد.

تنهایی، پیری و فرا رسیدن مرگ از موضوعات اصلی کتاب خانم پالفری در کلرمانت (Mrs. Palfrey at the Claremont) هستند. افراد مسنی که ساکن هتل کلرمانت هستند، همگی از تنهایی و بی‌حوصلگی رنج می‌برند و همواره چشم‌انتظار ملاقات دوستان و اعضای خانواده‌ی خود هستند. داستان حول محور دروغ خانم پالفری می‌چرخد؛ او که نمی‌خواهد دیگران به تنهایی او پی ببرند، به دروغ لودو، رمان‌نویس فقیر، را به‌عنوان نوه‌ی خود دزموند معرفی می‌کند و این دروغ سایه‌ی بزرگی روی زندگی او می‌اندازد.

سبک و درون‌مایه‌ی اکثر آثار الیزابت تیلر (Elizabeth Taylor)، حول محور رابطه‌ی یک هنرمند با دیگران می‌چرخد. این رابطه که اکثر مواقع برای بهره‌کشی و استفاده است، در این کتاب هم نمود پیدا می‌کند. لودو با خانم پالفری دوست می‌شود و رفتار او را به‌دقت مطالعه می‌کند، چون می‌خواهد از او برای نوشتن رمان جدیدش الهام بگیرد.

این رمان زیبا توسط انتشارات بیدگل و به‌قلم مزدک بلوری به زبان فارسی ترجمه شده است.

درباره‌ی مجموعه ادبیات داستانی نشر بیدگل

این مجموعه با هدف معرفی آثار فاخر نویسندگان مشهور دنیا به نگارش درآمده است و سعی دارد تا با ارائه آن‌ها شما را با فرهنگ‌های متفاوت در سراسر جهان آشنا نماید.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب خانم پالفری در کلرمانت

مایکل لیندزی-هاگ با اقتباس از این اثر یک سریال برای شبکه‌ی BBC ساخت که در اکتبر سال 1973 پخش شد. دن آیرلند، کارگردان و هنرپیشه‌ی مطرح کانادایی هم در سال 2005 این کتاب را به یک فیلم تبدیل کرد، فیلمی که جوآن پلورایت، بازیگر مشهور بریتانیایی، در آن به ایفای نقش پرداخت.

جوایز و افتخارات کتاب خانم پالفری در کلرمانت

  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی من‌بوکر در سال 1971
  • در فهرست صد رمان برتر مجله‌ی گاردین

نکوداشت‌های کتاب خانم پالفری در کلرمانت

  • برای من، کتاب خانم پالفری در کلرمانت یک شاهکار است. (گاردین)
  • نگاه ترحم‌آمیز و خنده‌دار الیزابت تیلر به تنهایی انسان در پیری. (آیریش‌ تایمز)
  • قلم الیزابت تیلر به زیبایی هرچه‌تمام‌تر نبرد و چالش‌های انسان در سنین بالاتر را به‌ تصویر می‌کشد. (نیویورک‌ تایمز)

کتاب خانم پالفری در کلرمانت مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به مطالعه‌ی آثاری مثل رمان‌های جین آستین علاقه‌مندند و از خواندن کتاب‌هایی درباره‌ی چالش‌ها و مشکلات زندگی انسان در سنین بالاتر لذت می‌برند، قطعاً از مطالعه‌ی این داستان جذاب پشیمان نخواهند شد.

با الیزابت تیلر بیشتر آشنا شویم

الیزابت تیلر در سوم جولای سال 1912 در شهر ردینگ انگلستان به دنیا آمد و تحصیلات خود را در همین شهر به پایان رساند. او در سال 1936 با جان تیلر، صاحب یک شیرینی‌فروشی، ازدواج کرد. وی در سال 1945، اولین رمان خود به‌نام «در خانه‌ی خانم لیپینکوت» را منتشر کرد و بعد از آن یازده رمان دیگر نیز نوشت. بیشتر آثار الیزابت تیلر حول محور زندگی عادی و چالش‌های آن می‌چرخند. نگاه زیرکانه و جذاب او به طبقه‌ی متوسط انگلستان خوانندگان بسیاری را از سرتاسر دنیا جذب کرد. شخصیت‌های داستان‌های الیزابت تیلر اغلب افراد ثروتمندی هستند که با غم و رنج و مشکلات زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. کینگزلی آمیس (رمان‌نویس و شاعر انگلیسی) او را «یکی از بهترین رمان‌نویس‌های قرن حاضر» توصیف کرده‌ است. آنتونیا فریزر (تاریخ‌نگار و نویسنده بریتانیایی) هم وی را «یکی از دست‌کم‌گرفته‌شده‌ترین نویسندگان قرن بیستم» خوانده‌ است. متأسفانه آثار این رمان‌نویس قهار در طول زندگیش چندان مورد توجه قرار نگرفت.

الیزابت تیلر در سال 1975 و در سن 63‌سالگی به‌علت سرطان درگذشت.

از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

  • کتاب در خانه‌ی خانم لیپینکوت (1945)
  • کتاب پالادین (1946)
  • کتاب منظره‌ای به بندرگاه (1947)
  • کتاب یک تاج رز (1949)
  • کتاب قایم‌باشک (1951)
  • کتاب زیبای خفته (1951)
  • کتاب فرشته (1957)

در بخشی از کتاب خانم پالفری در کلرمانت می‌خوانیم

آقای آزمند حالا از همه طرف محاصره شده بود، در محاصرۀ چانه‌هایی که یکریز می‌جنبیدند، یا دست‌کم به نظر خودش این‌طور می‌آمد. خانم دسالیس باب صحبت را باز کرد، دربارۀ کلاه‌ها و آرایشگرها، حراج‌های تابستانی، مدهای مسابقۀ اسب‌دوانی رویال اسکات و خانوادۀ سلطنتی، خانوادۀ سلطنتی، خانوادۀ سلطنتی. همیشه چیزی در روزنامه‌ها پیدا می‌شد که باب بحث دربارۀ این چیزها را باز کند.

اینجا در هتل کلرمانت، ملکۀ مادر از ‌لحاظ میزان محبوبیت در صدر نظرسنجی‌ها بود. شخصیت مستقلش الهام‌بخش همۀ آن‌ها بود. خانم پست آهی کشید و گفت: «هرچند پول خیلی کمک می‌کنه. تردیدی در این نیست.» به نظرش می‌آمد که تنگدستی تنها دلیلی بوده که باعث شده او نتواند چنین دوران بیوگی پرجنب‌وجوشی داشته باشد؛ صید ماهی آزاد با پوشیدن چکمه‌های ماهیگیری، رفتن به شب اول نمایش فیلم‌ها با نیم‌تاج و ژوپون توری؛ یا حرف زدن با اسب‌ها و مربی‌ها و سوارکارهای حرفه‌ای در چراگاه‌های اسب‌ها. این مدل زندگی هیچ ربطی به زندگی در هتل کلرمانت نداشت، اما ساکنان هتل در خیالشان این چیز‌ها را زندگی می‌کردند و می‌ستودند.

آقای آزمند با خودش فکر می‌کرد اینها همه حرف مفت است. یک‌مشت چرت‌وپرت و لاطائلات. و می‌دید که فقط خانم پالفری است که رغبتی ندارد در بحث دربارۀ این اراجیف شرکت کند. خانم پالفری حرف خانوادۀ سلطنتی که پیش می‌آمد فقط می‌گفت: «من حسرت پست و مقام اونها رو نمی‌خورم.» بقیۀ خانم‌ها هم فوراً درمی‌آمدند که: «البته که حسرت پست و مقامشون رو نمی‌خوریم!»

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
مقدمه
خانم پالفری در کِلِرمانت
پی‌نوشت‌ها
فهرست نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانم پالفری در کلرمانت
نویسنده
مترجممزدک بلوری
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-313-005-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانم پالفری در کلرمانت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خانم پالفری در کلرمانت

برای دریافت کتاب خانم پالفری در کلرمانت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.