معرفی و دانلود کتاب صوتی زنان فوق العاده

عکس جلد کتاب صوتی زنان فوق العاده
قیمت:
۸۵۰۰۰ 59500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان فوق العاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان فوق العاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنان فوق العاده

باربارا پیم با سبک کمدی منحصربه‌فرد خود در کتاب صوتی زنان فوق العاده داستان زنی را از زبان خودش روایت می‌کند که تمام عمر، زندگی خود را وقف دیگران کرده و با ورود انسان‌های جدید به زندگی‌اش، در یک مثلث عشقی گرفتار می‌شود...

درباره‌ی کتاب صوتی زنان فوق العاده

تعبیر «زنان فوق‌العاده» (Excellent Women) در اشاره به آن قشر از زنانی که وظایفی به‌ظاهر کوچک اما اساسی را در خدمت کلیساها و سازمان‌های داوطلبانه انجام می‌دهند به کار می‌رود. این عبارت برای اولین بار توسط بارابار پیم (Barbara Pym) در نسخه‌ی اولیه و منتشرنشده‌ی رمان او Civil to Strangers استفاده شد و از رمان «سندیتون» جین آستین وام گرفته شده است. منتقدان بسیاری همواره آثار پیم را با به سبب شباهت فضای داستان‌هایش با‌ آستین مقایسه می‌کنند و برخی او را «جین آستین مدرن» می‌خوانند.

راوی این رمان، میلدرد لتبری، یکی از همان زنان فوق‌العاده‌ای است که داستان زندگی خود را در سی‌ و چند سالگی و در بریتانیای دهه‌ی 1950 برای ما روایت می‌کند. او همواره خود را به‌خاطر چیزهای کوچک و بزرگ سرزنش می‌کند و این خودتحقیری در وجود او ریشه‌دار است. میلدرد همیشه در زندگی توسط مردان نادیده گرفته شده و مثل دیگر زنان فوق‌العاده در یک زندگی راهبه‌وار امیال جنسی خود را سرکوب و در عوض تمام فکر و ذکر خود را صرف انجام کارهایی کرده است که به‌تدریج میان او و خودش فاصله می‌اندازد. غافل از این که تمام این مدت مانند فنری بوده که برای زمانی طولانی فشرده شده است و قرار است به‌زودی رها شود...

میلدرد در تمام زندگی خود یک زن فوق‌العاده بوده است. از آن دست زنانی که شاید شما هم در اطرافیان خود یکی از آن‌ها را سراغ داشته باشید. هم‌آن‌هایی که مانند میلدرد تمام زندگی خود را وقف دیگران می‌کنند. در خانه تمام وجودشان در خدمت خانواده است و پختن غذاهای متنوع و پهن کردن سفره‌های رنگ‌به‌رنگ و نظافتکاری و رتق‌وفتق امور خانه‌داری. میلدر باهوش است اما قرار نیست از این هوش و استعداد در کار خود استفاده کند و وظایف کاری‌اش در اداره محدود به کارهای ساده و کوچکی و عاری از خلاقیتی مثل امور بایگانی و نمونه‌خوانی و غلط‌گیری است. او به‌صورت داوطلبانه در کلیسای محل هم کار می‌کند و حتی در آن‌جا هم جز آراستن گل‌های عبادتگاه یا معاشرت با عبادت‌کنندگان وظیفه‌ی بیشتری بر عهده ندارد. درواقع «فوق‌العاده» صفتی است که مردان به این زنان داده‌اند اما نه در مفهوم مثبت آن؛ بلکه به این معنا که آنان بی‌دردسرند و نه‌تنها باعث ایجاد زحمت نمی‌شوند، بلکه همواره بار از روی دوش زندگی مردان برمی‌دارند.

او تنها در آپارتمانش زندگی می‌کند. تنها با خیال‌های خود و رؤیابافی‌هایش که گاهی در آن‌ها ناپرهیزی می‌کند و از چارچوب‌هایش چند قدمی بیرون می‌رود. ولی ناچار است برگردد چون آن جهان آزاد و رها چیزی جز یک رؤیای خام و یک توهم گذرا نیست. اما با آمدن همسایه‌های جدید، زندگی او دستخوش تغییرات بزرگی می‌شود. او تصمیم می‌گیرد برای اولین بار بیش از چند قدم به سوی تحقق رؤیای خود بردارد...

نکوداشت‌های کتاب صوتی زنان فوق العاده

- یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین رمان‌های قرن بیستم. (الکساندر مک کال اسمیت)
- اثری شگفت‌انگیز که به ما یادآوری می‌کند تنهایی می‌تواند یک انتخاب باشد. (The New Yorker)
- کار پیم به ما اطمینان می‌دهد که حتی بهترین و اخلاقی‌ترین افراد، دارای ظرفیتی برای اشتباه کردن هستند. (The New York Times)
- خواندن آثار باربارا پیم تجربه‌ای فوق‌العاده مملو از احساسات، هیجان‌ها و ادراک‌های غیرقابل تکرار است. (Newsweek)
- یکی از بهترین نمونه‌های کمدی فاخر انگلستان که در طول هفتاد و پنج سال گذشته ظاهر شده است. (Lord David Cecil)

اقتباس از کتاب صوتی زنان فوق العاده

این رمان در قالب یک نمایشنامه‌ی رادیویی در دهه‌ی 1950 در رادیو بی‌بی‌سی پخش شد.

کتاب صوتی زنان فوق العاده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار رمان‌هایی هستید که فضاهای زنانه را به‌خوبی به تصویر می‌کشند، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر یکی از «زنان فوق‌العاده» را در اطرافیان خود سراغ دارید، یک نسخه از این کتاب را به او هدیه بدهید تا شاید او هم مجاب شد در زندگی خود تغییری اساسی ایجاد کند؛ البته نه با شیوه‌ای که میلدرد پیش می‌گیرد!

باربارا پیم را بیشتر بشناسیم

اولین اثر این رمان‌نویس انگلیسی با نام Some Tame Gazelle با استقبال بالایی مواجه شد. اما علی‌رغم این محبوبیت سایر آثار او نادیده باقی ماندند. چند سال بعد و در سال‌های پایانی عمر پیم، زمانی که لرد دیوید سیسیل و فیلیپ لارکین، پیم را به عنوان دست‌کم‌گرفته شده‌ترین نویسنده نامزد کردند، او و آثارش بار دیگر احیا شدند. در همان سال «کوارتت در پاییز» او نامزد جایزه‌ی بوکر شده بود. ویژگی منحصر به فرد نوشته‌های پیم توجه به رفتارها و منش انسان‌هاست که گاهی اوقات مرز باریکی با مضحک بودن دارد و موقعیت‌های خنده‌داری را خلق می‌کند. شهرت و محبوبیت پیم و آثارش با مرگ او در 67 سالگی نه‌تنها کاهش نیافت، بلکه آثار او کماکان مخاطبان و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی زنان فوق العاده می‌شنویم

وارد کلیسا شدیم و رفتیم سروقت مرتب کردن و دسته‌بندی کردن گل‌ها و مشخص کردیم که هر چیزی کجا باید استفاده شود. وینی فرد در مقام خواهر کشیش محل، امتیاز همسر کشیش را تصاحب کرده بود و همیشه محراب کلیسا را خودش آذین‌بندی می‌کرد، اما باید اعتراف کنم که کارش را همیشه خیلی خوب انجام نمی‌داد. من کار آذین‌بندی پنجره‌ی خیلی محقری را که هیچ‌کس هیچ‌وقت توجهی به آن نمی‌کرد تمام کرده بودم و حالا به خواهر بلت در تزئین لوح شمایل مسیح مصلوب کمک می‌کردم. با زحمت بسیار شیشه‌های قدیمی مخصوص کنسرو گوشت را با سیم مفتولی سر جایشان محکم می‌کردیم تا بعد آن‌ها را از گل پر کنیم. البته بنا بود از گل‌های سوسن لیدی فارمر برای تزئین محراب استفاده شود. همه یکریز حرف می‌زدند و من یاد توصیف ترولوپ از لیلی دیل و گریس کرالی افتادم، که هردو مرتب به کلیسا می‌رفتند و تقریباً چنان جسورانه رفتار می‌کردند که گویی دستیاران کشیش‌اند. تا مدتی کار در صلح و صفا پیش رفت و کسانی که برای کمک آمده بودند هر کدام به تزئین گوشه‌ای از کلیسا مشغول بودند و جولیان و پدر گریتور کس می‌چرخیدند و دیگران را تشویق می‌کردند، اما خودشان هیچ کمک خاصی نمی‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
1 دقیقه
پشت جلد یک
1 دقیقه
پشت جلد دو
1 دقیقه
سخن نصراله مرادیانی
23 دقیقه
فصل اول
21 دقیقه
فصل دوم
21 دقیقه
فصل سوم
28 دقیقه
فصل چهارم
25 دقیقه
فصل پنجم
22 دقیقه
فصل ششم
22 دقیقه
فصل هفتم
27 دقیقه
فصل هشتم
25 دقیقه
فصل نهم
37 دقیقه
فصل دهم
21 دقیقه
فصل یازدهم
18 دقیقه
فصل دوازدهم
19 دقیقه
فصل سیزدهم
20 دقیقه
فصل چهاردهم
16 دقیقه
فصل پانزدهم
33 دقیقه
فصل شانزدهم
31 دقیقه
فصل هفدهم
16 دقیقه
فصل هجدهم
27 دقیقه
فصل نوزدهم
26 دقیقه
فصل بیستم
22 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
25 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
21 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
15 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
19 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم
30 دقیقه
فصل بیست‌وششم
20 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم
25 دقیقه
مقدمه‌ی ای. ان. ویلسون بر کتاب زنان فوق‌العاده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنان فوق العاده
نویسنده
مترجممزدک بلوری
راویشیوا کرمی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۵۰۰۰ 59500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنان فوق العاده

ساناز فداکار
۱۴۰۱/۷/۱۲
کتاب خوبی که با شیوه خلاقانه رویکرد تازه‌ای رو القا میکنه و با گفتار طنز گونه از تلخی دنیای شخصیت اول داستان کم میکنه میلدرد کسی ست که به ارزشهای خودش به عنوان یک انسان واقف نیست و طبیعتا از زنانگی درکی جز خاله زنک بودن و ایثار محض نداره با اینکه روال داستان آهسته و بدون هیجانه اما نکاتی هست که گاهی واقعا لبخند به لبم آورد و تونستم تعمیم به مسائل زندگیم بدم خانم کرمی هم خوانش درخور و توانا داشتند
فاطمه خجسته
۱۴۰۲/۸/۲۶
کتاب خوبی بود. داستان از زبان دختری مجرد و بالای سی سال تعریف شده بود که بازتابی از نگاه اطرافیانش به موضوع مجرد بودنش رو به نمایش گذاشته بود و گاهی هم بازگویی افکار شخصیت اصلی داستان رو در برمی‌گرفت، در طول داستان از شرایط اجتماعی، باورهای مذهبی و آداب و رسوم محل زندگیش هم صحبت‌هایی کرده بود.
niloofar-1401
۱۴۰۲/۱/۳۱
روایتی جذاب و پر از توصیف عواطف و جزئیات مهمی که از دید زن‌های آن برهه‌ی تاریخی بیان شده.
صبا رحیمی باهوش
۱۴۰۲/۳/۷
داستانی کمدی و تلخ که در جاهایی از کتاب خسته کننده هم میشود
فهیمه گل کار
۱۴۰۱/۶/۲۴
موضوع داستان برایم جذاب نبود وبا سلیقه من جور نبود ممنون
کتایون عطار
۱۴۰۱/۱۰/۳
کتاب خوبی بود و ارزش گوش دادن و داشت
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۱/۶/۲۳
شیرین با نمک و جذاب
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنان فوق العاده

برای دریافت کتاب صوتی زنان فوق العاده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.