معرفی و دانلود کتاب صوتی خشم در هارلم

عکس جلد کتاب صوتی خشم در هارلم
قیمت:
۶۱۰۰۰ 42700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشم در هارلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشم در هارلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خشم در هارلم

چستر هایمز یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آفریقایی - آمریکایی قرن بیستم بود. کتاب صوتی خشم در هارلم یکی از بهترین آثار این داستان‌نویس فقید محسوب می‌شود. این رمان درباره‌ی جوان سیاهپوست و ساده‌دلی‌ست که ناخواسته درگیر وقایعی تبهکارانه و بدفرجام می‌شود. گفتنی‌ست که خشم در هارلم علاوه بر برانگیختن تحسین عامه‌ی مخاطبین، در سال 1958 برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ رمان پلیسی فرانسه نیز شد.

درباره کتاب صوتی خشم در هارلم:

با نگاهی گذرا به تاریخ ادبیات آمریکا در قرن بیستم، دو جریان اصلیِ متمایز از هم را تشخیص می‌دهیم: نخستین جریان، صبغه‌ی ادبی پررنگی دارد و علی‌رغم رنگ و روی آمریکایی، بیشتر متأثر از فضای هنری اروپاست. بهترین تجلی این جریان را می‌توان در آثار دو غول نامی رمان آمریکا، ویلیام فاکنر و ارنست همینگوی دید. به موازات این جریان ادبی اما جریان دیگری نیز در ادبیات داستانی آمریکا وجود داشت که به کل ریشه در خاک این سرزمین داشت: جریانی موسوم به «ادبیات ژانر»، که تا مدت‌ها با تحقیر مورد اشاره قرار می‌گرفت و شایسته‌ی عنوان «ادبیاتِ جدی» قلمداد نمی‌شد. اما طی اندک زمانی، با همت نویسندگانی چون ریموند چندلر، جنایی‌نویس بزرگ و بی‌همتا، ادبیات ژانرمحور که نخستین ویژگی آن سرگرم‌کننده بودنش است، به رسمیت شناخته شد و به عنوان نقطه‌ی تلاقی عناصر فرهنگ عامه و حساسیت‌های روشنفکرانه، حتی نزد برخی جایگاهی مهم‌تر از ادبیاتِ به اصطلاح فاخر پیدا کرد. در این میان نقش سینما را نباید از یاد برد. اگر طرفدار سینمای کلاسیک هالیوود باشید، حتماً می‌دانید که بسیاری از نوآرها و یا کمدی - رمانتیک‌های شاهکار دهه‌های 40 و 50، از رمان‌های عامه‌پسند زمان خود اقتباس شده‌اند.

باری، مقدمه‌ی فوق به بهانه‌ی معرفی کتاب خشم در هارلم (A Rage in Harlem) نوشته شده؛ اثری درخشان از ادبیات جنایی آمریکا؛ رمانی نفسگیر با رگه‌هایی از طنزی غریب و خاص که نمونه‌اش را تنها در اشعار راک‌استارهای سیاه‌پوست می‌توان یافت و بس!

چستر هایمز نویسنده‌ی سیاه‌پوست آمریکایی، در رمان خشم در هارلم قواعد ژانر جنایی را در خدمت بازگویی واقعیات تیره و تار جامعه‌ی خود درآورده، و از این رهگذر اثری پدید آورده که توأمان سرگرم‌کننده و تأمل‌برانگیز به شمار می‌رود. البته همین مسئله که امروز به عنوان نقطه‌ی قوت کار هایمز مطرح می‌شود، در سال 1957 که خشم در هارلم منتشر شد، بیشتر نوعی ژست و ادای بیهوده و بی‌معنی به نظر می‌رسید. البته نباید از یاد برد که هایمز سیاه‌پوست بود و این طبعاً پیش‌فرض‌هایی درباره‌ی توان او در نوشتن به سبک و سیاقی پدید می‌آورد که تا آن زمان خاص نویسندگان سفیدپوست پنداشته می‌شد. با این همه چستر هایمز نشان داد که ادبیاتِ خوب هر دسته‌بندی نژادی و طبقاتی را بی‌اعتبار می‌سازد.

اما کمی درباره‌ی داستانِ رمانی که پیش‌رو دارید: قهرمان این اثر جوان سیاه‌پوستِ ساده‌دلی به نام جکسون است که در یک مؤسسه‌ی کفن و دفن کار می‌کند. او عاشق دختری به نام امابل است و به خاطر رسیدن به او، حاضر است دست به هر کاری بزند. همین می‌شود که به طمع سود بردن از یک پروژه‌ی جعل اسکناس، تمام داروندار خود را به دست کلاهبرداری شیاد می‌سپارد. غافل از آنکه برای او پاپوش دوخته و طعمه‌ی پلیسش ساخته‌اند...

اقتباس از کتاب صوتی خشم در هارلم:

رمان خشم در هارلم در سال 1991 بدل به فیلمی سینمایی، به کارگردانی بیل دوک با همین عنوان شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خشم در هارلم:

- اثری پیشگام و مترقی. (Penguin Random House)
- دستاوردی بزرگ در ادبیات جنایی آمریکا. (New York Times)
- چستر هایمز یکی از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان آمریکایی قرن بیستم است. (Amazon)

کتاب صوتی خشم در هارلم مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر را بیش از همه به دوست‌داران ادبیات جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

با چستر هایمز بیشتر آشنا شویم:

چستر هایمز (Chester Himes) به سال 1909، در ایالت میزوری آمریکا به دنیا آمد. او تا حدود سال 1930 زندگی بی‌بندوباری داشت و با سابقه‌ی اخراج از دانشگاه و سرقت مسلحانه، نزد خانواده و جامعه چیزی بیش از وصله‌ای ناجور نبود. هایمز اما استعدادی داشت که قرار بود او را از ورطه‌ی تباهی نجات داده و به شخصی بزرگ و مهم در فرهنگ آمریکا بدلش سازد. این استعداد، «نوشتن» بود.

نخستین رمان چستر هایمز در سال 1954 با عنوان «اگر فریاد زد رهایش کن» منتشر شد. این داستان به سبب درونمایه‌های انتقادی‌اش مورد استقبال بسیاری از منتقدین وقت قرار گرفت، اما سبب نشد نویسنده به آن رفاه و آسایشی برسد که همواره چشم‌به‌راه آمدنش بود. به همین خاطر هایمز کم‌کم به نوشتن داستان‌های عامه‌پسند روی آورد؛ و در همین بستر هم بود که خوش درخشید و به نویسنده‌ای به راستی مهم بدل شد. سرانجام او در سال 1984 از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی خشم در هارلم می‌شنویم:

شرط‌بندها دو سر میز نشسته بودند. مرد خپل و کچل قهوه‌ای رنگی به اسم «کپه‌ی دلار» یک سر میز نشسته بود: مرد سفیدپوستی با موهای خاکستری به اسم «ابی یهودی» سر دیگر میز. کپه دلار روی باخت تاس‌بازها شرط می‌بست: با هر کسی که روی برد شرط بسته بود. ابی یهودی روی برد یا باخت، به استثنای جفت شش و کور کور 13. این بزرگ‌ترین بازی کرپس 14 ایستاده در هارلم بود.

جکسون همه‌ی تاس‌بازهای معروف را به قیافه می‌شناخت. آن‌ها در هارلم مشهور بودند. اسب سرخ، کالیبر 44 و پیر خرفت قماربازهای حرفه‌ای بودند: شراب شیرین، آب‌نبات چوبی، چینی نفهم و زن زیبا پاانداز بودند. دکتر هندرسون دندان‌پزشک بود. آقای فوت صاحب دفتر مرکزی لاتاری بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
پشت کتاب
1 دقیقه
درباره‌ی مجموعه‌ی ادبیات داستانی بیدگل
14 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
یک
21 دقیقه
دو
15 دقیقه
سه
24 دقیقه
چهار
9 دقیقه
پنج
9 دقیقه
شش
8 دقیقه
هفت
16 دقیقه
هشت
12 دقیقه
نه
17 دقیقه
ده
16 دقیقه
یازده
29 دقیقه
دوازده
12 دقیقه
سیزده
19 دقیقه
چهارده
18 دقیقه
پانزده
19 دقیقه
شانزده
17 دقیقه
هفده
14 دقیقه
هجده
21 دقیقه
نوزده
22 دقیقه
بیست
15 دقیقه
بیست و یک
20 دقیقه
بیست و دو
21 دقیقه
بیست و سه
22 دقیقه
بیست و چهار
6 دقیقه
بیست و پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خشم در هارلم
نویسنده
مترجممزدک بلوری
راویعرفان آیتی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۱۰۰۰ 42700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خشم در هارلم

Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
دست شما درد نکنه، خوب وسرگرم کننده بود، و تقریبأ تبعیض نژادی رو مورد بحث قرارداده بود در حین بعضی حوادث، ولی آخرش خوب بود، کلا سرگرم کننده بود، سپاسگزارم
مرتضی شاهی
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
دو فصل اول رو باید کمی حوصله کرد تا داستان مسیرش رو پیدا کنه سبکی متفاوت ولی دوست داشتنی داره
پریسا صمدی
۱۴۰۱/۸/۱۰
خشن و خوب. آموزنده به روش خشونت امیز نگارنده👌
حسین تهرانی
۱۴۰۱/۲/۱۶
روایت داستان در پیچ و خم داستان جالب بود ممنون
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خشم در هارلم

برای دریافت کتاب صوتی خشم در هارلم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.