دانلود کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات

در کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات، امیرحسین رحمانپور و محمدرضا اصفهانی، انواع رژیم‌های کم‌کربوهیدرات محبوب را برای شما گردآوری کرده‌اند تا با توجه به سبک زندگی و علاقه‌های خود بتوانید رژیم دلخواه خود را انتخاب کنید و به تناسب اندام برسید.

در سال‌های اخیر رژیم‌های کم کربوهیدرات (Low Carb Diet) محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. در رژیم‌های کم کربوهیدرات یا همان لوکارب شما با توجه به سبک رژیم، کربوهیدرات دریافتی را محدود می‌کنید. پژوهش‌های بسیار زیادی نشان داده‌اند که رژیم‌های کم کربوهیدرات به کاهش وزن سریع، بهبود ترکیب بدنی و دیگر جنبه‌های سلامتی کمک می‌کنند.

به جرات می‌توان گفت که رژیم کم کربوهیدرات یا همان رژیم لوکارب، کارسازترین روش برای کاهش وزن در کوتاه مدت است. همواره ما با شنیدن کلمه رژیم یاد تحمل گرسنگی کشیدن برای لاغری می‌افتیم. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم رژیم لوکارب، کاهش وزن بدون احساس گرسنگی است. در این رژیم می‌آموزید که چگونه به آسانی کیلوهای اضافی را آب کنید بدون اینکه گرسنگی‌های طاقت فرسا را تحمل کنید.

شاید قصد شما فقط کاهش وزن نباشد و به دنبال بهبود سلامتی خود نیز هستید. اگر به دنبال پیشگیری از بیماری دیابت، بهبود کلسترول و جلوگیری از بیماری‌های زوال عقل مثل آلزایمر هستید، رژیم لوکارب کمک زیادی به شما در این راه می‌کند.

چرا رژیم لوکارب را موثر می‌دانیم؟

در رژیم‌های لوکارب، هدف حذف منابع کربوهیدراتی ناسالم و غیر مفید مثل آرد و برنج سفید و نیز استفاده از غلات کامل مثل جو دو سر است. تحقیقات خیلی زیادی نشان داده‌اند که کربوهیدرات‌های تصفیه شده سبب افزایش انسولین می‌شوند. انسولین، هورمونی ذخیره‌ساز است و با فرستادن سیگنال به سلول‌ها فرمان ذخیره‌سازی چربی را می‌دهد. این رژیم سبب ترشح کمتر انسولین می‌شود و در نتیجه مقاومت انسولین اتفاق نمی‌افتد و بدن‌تان شروع به حل کردن چربی‌ها می‌کند.

در رژیم لوکارب با محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌ها، مقدار مصرف پروتئین‌ها و چربی‌های باکیفیت و سالم را بالا می‌بریم تا احساس اشباع بیشتر و چربی‌سوزی سریع‌تر پیدا کنیم.

در کتابچه رژیم لوکارب چه مواردی بیان شده است؟

در کتابچه «راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات» به وارسی انواع مختلف رژیم‌های لوکارب مثل کتوژنیک، لوکارب استاندارد، رژیم اتکینز و دیگر رژیم‌های با کربوهیدرات پایین پرداخته شده است.

تیم دوپامین برای اولین بار در ایران به وارسی شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین رژیم‌های لوکارب می‌پردازد. هر یک از این رژیم‌ها به صورت جامع بررسی و روش انجام آن برای شما آورده شده است. هر یک از رژیم‌های حاضر نقاط ضعف و قوتی دارند که شما را یاری می‌کنند تا انتخاب بهتری بین رژیم‌های کم کربوهیدرات با توجه به سبک زندگی‌تان داشته باشید.

در بخشی از کتابچه راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات می‌خوانیم:

مطالعه‌های انجام شده نشان می‌دهند که فاز کتوسیس برای برخی از فعالیت‌های ورزشی مانند تمرین‌های استقامتی مفید است. علاوه بر این هر چه شما بیشتر فعال باشید راحت‌‌تر می‌توانید وارد فاز کتوسیس شوید.

هنگامی که شما تمرین می‌کنید ذخایر گلیکوژنی بدن تخلیه می‌شود. به طور معمول با خوردن کربوهیدرات این ذخایر مجدد پر می‌شوند.

با این حال اگر کربوهیدرات دریافتی شما محدود باشد ذخایر گلیکوژنی هم خالی باقی می‌ماند. در واکنش به ذخایر خالی گلیکوژنی کبد شما تولید کتون‌ها را افزایش می‌دهد تا به عنوان سوخت جایگزین برای عضلات استفاده کند.

یک مطالعه نشان داد هنگامی‌که تراکم کتون خون پایین باشد ورزش به افزایش کتون تولید شده کمک می‌کند. با این حال اگر کتون خون از قبل بالا بوده باشد ورزش باعث بالاتر رفتن آن نخواهد شد.

در خاطر داشته باشید که اگرچه ورزش کردن باعث افزایش تولید کتون می‌شود اما 1 تا 4 هفته زمان می‌برد که بدن به استفاده از کتون‌ها و اسیدهای چرب به عنوان سوخت اصلی بدن عادت پیدا کند.

در طی این زمان شدت فعالیت تمرینی خود را کمتر کنید تا سازگاری کامل را به دست آورید.

فهرست مطالب

فواید رژیم کم کربوهیدرات
رژیم‌های کم‌کربوهیدرات چگونه عمل می‌کنند؟
انسولین و مقاومت انسولین چیست؟
روش‌های کاهش مقاومت انسولین در بهبود حساسیت انسولین
محدود کردن کربوهیدرات سطح انسولین را پایین می‌آورد.
چرا باید کربوهیدرات کمتری مصرف کنید؟
از کجا بدانیم که چقدر کربوهیدرات باید بخوریم؟
چگونه مصرف کربوهیدرات‌ها را محدود کنیم؟
مواد خوراکی با کربوهیدرات بالا که در رژیم کم‌کربوهیدرات باید محدود شوند
روزانه چقدر پروتئین بخوریم؟
انواع رژیم کم کربوهیدرات
رژیم کتوژنیک
فواید رژیم کتوژنیک برای سلامتی
شباهت‌ها و تفاوت‌های رژیم کتوژنیک و اتکینز
16 ماده خوراکی مجاز در رژیم کتوژنیک
رژیم اتکینز
رژیم پالئو
رژیم دوکان
رژیم زون
رژیم سواحل جنوبی
رژیم مدیترانه‌ای
جمع‌بندی
منابع

 ۸۵ صفحه، ۱ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
چاپ ۱۳۹۸، قیمت الکترونیکی: ۱۹۰۰۰ ت - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات

برای دانلود کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات
ali amiri
۱۳۹۸/۸/۱۶
به نام خدا کتاب بسیار عالی و کاربردی مثل بقیه کتابهای امیر حسین عزیز واقعا عالی، بینظیر. دوستان ورزشکار حتما مطالعه کنید. کتاب بزرگتر، عضله ای تر و قوی تر هم توصیه میکنم مطالعه کنید
محمد ولی پور
۱۳۹۸/۸/۱۶
بسیار عالی بود صد برابر پولی که میدید بازدهی داره براتون.
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۲)