دانلود کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار)


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار)

والتر متویچوک و ویندی درایدن در کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار)، به شکلی گیرا و واضح توضیح می‌دهند که چگونه REBT، احساسات منفی سالم و ناسالم را از یکدیگر تشخیص می‌دهد، سپس چهار رفتار غیرمنطقی را تفسیر می‌کنند که هسته‌ی اصلی آشفتگی رفتاری و هیجانی در نظر گرفته شده‌اند.

REBT به چه معناست؟

اصطلاح REBT برای اختلالات احساسی مثل افسردگی، اضطراب، خشم و همچنین اختلالات رفتاری مثل مورد سوءاستفاده قرار گرفتن و کمبود اعتماد به ‌نفس، به کار می‌رود. REBT به‌خوبی می‌تواند برای اختلالات روان‌پزشکی و دامنه‌ی وسیعی از مشکلات زندگی روزمره نیز به کار رود. اخیراً در زمینه‌ی روانشناسی پیشرفت‌هایی رخ داده است. REBT علاوه بر روحیه، آشفتگی هیجانی را بهتر می‌کند و سلامتی روانی را افزایش می‌دهد.

معرفی کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار):

کتاب حاضر، راهنمای مستقیمی برای تازه‌واردان به عرصه‌ی اصول تئوری و استراتژی‌های رفتار درمانی عقلانی - هیجانی (REBT) است. این راهنما با مدل ABC ارائه ‌شده توسط آلبرت آلیس از تنظیم تا توسعه‌ی رویکرد CBT توسط وی شروع می‌شود. کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار) (Rational Emotive Behaviour Therapy) در نهایت برای افرادی که تازه با عرصه‌ی REBT آشنا شده‌اند، امکان ارائه‌ی این امر را فراهم می‌کند که مراجعین خود را با استفاده از REBT به غلبه بر مشکلات خود سوق دهند و به آن‌ها نحوه‌ی ادامه و گسترش درمان‌های دریافتی را آموزش دهند.

این راهنما استراتژی‌های درمانی و اصول تئوری REBT را به افرادی معرفی می‌کند که تازه به این عرصه ورود کرده‌اند. تجربه نشان می‌دهد که وقتی تازه‌واردان به ‌خوبی با اصول آشنا شوند و تمرین کنند، به آموزش دیدن REBT به‌ طور کامل علاقه‌مند می‌شوند. این اثر با مدل ABC الیس، از ابتدا شروع کرده و تا ارائه‌ی رویکرد CBT پیش می‌رود. کسانی که تجربه کافی در این زمینه ندارد غالباً نمی‌دانند که چه چیزی به معنی رفتار منطقی از منظر REBT است. والتر متویچوک (Walter Matweychuk) و ویندی درایدن (Windy Dryden) اینکه چه چیزی معنی کلمه منطق را از دیدگاه REBT می‌دهد، برای شما روشن خواهند کرد. پس از آن، شما چهار رفتار را درک می‌کنید که هسته‌ی اصلی آشفتگی هیجانی و رفتاری غیرمنطقی در نظر گرفته شده است.

با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که چگونه کسانی که تکنیک REBT را به کار می‌برند، هر دو دیدگاه عقلی و تغییر احساسی را فراهم می‌کنند. در نهایت، تازه‌واردان به عرصه‌ی REBT امکان ارائه‌ی اینکه چگونه مراجعین خود را با استفاده از REBT به غلبه بر مشکلات آتی خود سوق دهند و به آن‌ها نحوه‌ی ادامه و گسترش درمان‌های دریافتی را آموزش دهند، به‌دست می‌آورند.

والتر متویچوک و ویندی درایدن را بیشتر بشناسیم:

دکتر والتر متویچوک روان‌درمانگر بالینی تمام‌ وقت در دانشگاه پنسلوانیا در فیلادلفیا آمریکا است و به دانشجویان دکترا، رفتاردرمانی اخلاقی – احساسی را آموزش می‌دهد. او با دکتر آلیس و بک، روی این موضوع کار کرده و به ‌خوبی از شباهت‌ها و اهمیت تفاوت بین این دو فرم‌ پیشگام رفتار درمانی شناختی آگاه بود. او به روان‌درمانگری در مطب خود ادامه می‌دهد و در زمینه‌ی روان‌شناسی کاربردی در دانشگاه نیویورک (جایی که رفتاردرمانی روان‌شناختی را برای دانشجویان فوق لیسانس آموزش می‌دهد) پروفسور است. او در نوشتن مقاله‌ی «غلبه بر اعتیادها و رفتاردرمانی عقلانی - هیجانی: راهنمای تازه‌واردان» با ویندی همکاری کرده است.

دکتر ویندی دریدن مشاور و روان‌درمانگر پاره‌ ‌وقت و نویسنده‌ی بین‌المللی درحوزه‌ی رفتاردرمانی شناختی و پروفسور مطالعات روان‌درمانی در گلداسمیت، دانشگاه لندن است. او بیش از 40 سال روان‌درمانی کرده و نویسندگی و ویرایشگری بیش از 215 کتاب را در کارنامه‌ی خود دارد.

نکوداشت‌های کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار):

- دکتر منیوچوک و درایدن، کتابی عالی را نوشتند که نه‌تنها اصول و تئوری REBT را توضیح می‌دهد، بلکه به خوانندگان انجام‌دهنده‌ی REBT یاری می‌رساند تا به دیگران کمک کنند. این کتاب، معرف عالی برای REBT است که به روانشناسان نیز کمک خواهد کرد. (دکتر ریموند دیئگویسپ مدیر آموزش حرفه‌ای مؤسسه آلبرت آلیس و پروفسور روانشناسی دانشگاه اس تی جان)

- ارائه‌ی گیرایی است از هنر RBET، قابل فهم، مختصر و مناسب برای بسیاری از مشکلات در حین درمان و در زندگی. خوانندگان دیگر مقالات CBT، می‌توانند از رویکرد فلسفه‌ی فرانک در مواجهه با سختی و ناملایمت ایده گرفته و خود را به چالش بکشند. (دکتر روث گرینبرگ دارنده‌ی دیپلم افتخاری و گواهینامه درمان CBT آکادمی روان شناخت درمانی)

کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار) به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این راهنما که برای افراد تازه‌کار در این زمینه تالیف شده است، توصیه‌های مفیدی را برای مشاوران و روان‌شناسان، در عین آموزش REBT یا رویکرد خلقی - شناختی دیگر ارائه می‌دهد. REBT برای بسیاری از تمرین‌دهندگان جذاب است؛ زیرا روشی مؤثر در روان‌درمانی شناختی بر مبنای پدیدارشناسی است که برای بسیاری از مشکلات بالینی جوانان، بزرگسالان و کودکان کاربرد دارد.

در بخشی از کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار) می‌خوانیم:

خصوصیت منحصر به ‌فرد دیگر REBT، این است که به پایه و اساس بیولوژیکی تفکر غیرمنطقی تأکید می‌کند. REBT، بیان می‌کند که تمایل ما برای داشتن نگرش سخت‌گیرانه در برابر مشکلات مهم، بیشتر پایه و اساس بیولوژیکی دارد تا پایه و اساس یادگیری. این نقض قدرت اختیار یا جبرگرایی نسبت به رفتار نیست. REBT، تأثیر فرهنگ و محیط را انکار نمی‌کند. الیس بیان می‌کند که انسان آفریده شده و برای تفکر به طرز غیرمنطقی پرورش داده شده است. او پیشنهاد می‌کند که به‌طور وسیعی این به طبیعت بیولوژیکی ما به‌عنوان انسان برمی‌گردد؛ درواقع ما تمایل داریم نسبت به آنچه برای ما مهم است، سفت‌وسخت رفتار کنیم. همه‌ی مردم این رفتار را به‌آسانی در برابر مسائل مهمشان بروز می‌دهند؛ اما برخی از مردم آسان‌تر از بقیه عمل می‌کنند. بیولوژی انسان، امکان تفکر منطقی را نیز فراهم کرده که به‌عنوان رفتارهای منعطف خوانده می‌شوند.

به هر حال، داشتن نگرش‌های منعطف، نیاز به تلاش و تمرین دارد؛ بنابراین، اگر ما خیلی مطابق طبیعت انسانی‌مان رفتار کنیم و رفتارهای سفت‌وسخت را در برابر ناملایمات در پیش بگیریم، باید برای داشتن رفتارهای منعطف در برابر ناملایمات، خلاف طبیعت ذاتی‌مان رفتار کنیم. به‌علاوه REBT، نشان می‌دهد که طبیعت منصفانه نیست و برخی از مردم به خاطر بیولوژی منحصربه‌فردشان که مستعد اتخاذ نگرش‌های سخت‌گیرانه است، باید سخت‌تر تلاش کنند یا حتی به طرز قابل توجهی سخت‌تر از دیگران تلاش کنند تا بتوانند در برابر ناملایمات زندگی منعطف رفتار کنند. این دیدگاه بدبینانه نیست. REBT، درخصوص اینکه مردم چگونه خودشان را آشفته می‌کنند و چه چیزی می‌تواند منجر به رهایی نگرش‌های سخت‌گیرانه (که آشفتگی عاطفی را ایجاد می‌کنند) شود، دقیق است. تئوری REBT، نشان می‌دهد که ممکن است داشتن برخورد منعطف در مقابله با مشکلات آسان نباشد و حتی گاهی در مواجهه با مسائل مهم بسیار سخت است.

 ۸۳ صفحه، ۶۸۶ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-741117-1 

چاپ ۱۳۹۹: ۲۰۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۴۵۰۰ ت - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

مقدمه
فصل اول: ABC، مدل ویژه‌ی احساس REBT
مدل متمایز REBT
در ابتدا رفتارهای بنیادین را بروز می‌دهد
کاربرد در برابر اتفاقات گذشته
کاربرد برای اتفاقات آینده
فصل دوم: احساسات منفی سالم و ناسالم
خصوصیات احساسات منفی سالم و ناسالم
احساسات منفی ناسالم و رفتار دفاعی
احساسات ناسالم منفی و عواقب روان‌شناختی
احساسات منفی و اصطلاحات مربوطه
زمینه‌های استنباطی احساسات منفی ناسالم
زمینه‌های استنباطی احساسات منفی سالم
فصل سوم: سختی و انعطاف‌پذیری در رفتارهای انسان
نکات اصلی رفتار سخت‌گیرانه
نگرش‌های منعطف، هسته‌ی اصلی سلامت احساسی می‌باشند
ترجیحاتی که برای شما بسیار با ارزش است، کاملاً مستعد بروز دیدگاه‌های سفت‌وسخت می‌شوند.
سفت‌و‌سخت فکر کردن و فیزیولوژی انسان
فصل چهارم: مشتق‌های رفتاری بزرگنمایی و بزرگنمایی نکردن
نگرش بد دیدن هر چیزی
نگرش بد ندیدن
نگرش بد دیدن و اضطراب
نگرش بد ندیدن و نگرانی
بد دیدن و دیگر احساسات منفی ناسالم
نگرش بد ندیدن و احساسات منفی سالم
فصل پنجم: مشتق‌های رفتاری حساسیت و تحمل بیش ‌از حد
نگرش‌های حساسیت بیش ‌از حد
رفتار تحمل بیش ‌از حد
نگرش حساسیت بیش ‌از حد و طفره رفتن
فصل ششم: رفتارهای مشتق‌شده‌ی بی‌ارزش شمردن و پذیرش
نگرش‌های سخت‌گیرانه، منجر به نگرش‌های بی‌ارزش شمردن می‌شوند
نگرش‌های منعطف، منجر به نگرش‌های پذیرش می‌شوند
نگرش‌های حساسیت بیش ‌از حد و طفره رفتن
رفتارهای مشتق‌شدهی بی‌ارزش شمردن و پذیرش
نگرش‌های سخت‌گیرانه، منجر به رفتارهای بی‌ارزش شمردن می‌شود
نگرش منعطف، منجر به رفتارهای پذیرفتن می‌شود
نگرش‌های بی‌ارزش شمردن و احساسات منفی ناسالم
نگرش‌های خود‌ بی‌ارزش‌پنداری و افسردگی
نگرش‌های خود ‌بی‌ارزش‌پنداری و احساس گناه
نگرش‌های دیگران را بی‌ارزش شمردن و خشم ناسالم
نگرش‌های زندگی را بی‌ارزش شمردن و ناامیدی
یادداشت‌ها
فصل هفتم: فرآیند متمایز REBT درمانی
همدلی فلسفی
برخورد درمانی رهنمودی – فعالانه
آموزش مدل ABC احساسات
اصول مسئولیت‌پذیری احساسی
بحث منطقی، تجربی و عملکردی
بحث کردن عملکردی
بحث کردن تجربی
بحث کردن منطقی
گفتگو مناسب تمرینی
فصل هشتم: گره‌گشایی دیدگاه ذهنی
شناخت و پاسخ به شک‌ها، دودلی‌ها و مخالفت‌ها
من همیشه در زندگی‌ام این‌گونه بودم
نگرش‌های منطقی، فقط برای مشکلات کم‌اهمیت به‌کار می‌رود نه مشکلات مهم
مثبت در نظر گرفتن نگرش‌های غیرمنطقی و منفی در نظر گرفتن نگرش‌های منطقی
تفاوت بین دیدگاه ذهنی و تغییرات احساسی
فصل نهم: تغییرات احساسی ناشی از دیدگاه ذهنی
تمرین در خانه، منجر به تغییر احساسی می‌شود
آشفتگی عاطفی، جلوی تغییرات احساسی را می‌گیرد
فصل دهم: آموزش دادن به مراجعین برای اینکه درمانگر REBT خود شوند
درمانگران REBT، تشویق به خوددرمانی می‌کنند
آماده کردن مراجعین برای پاسخ به اشتباه‌هایشان
استفاده‌ی مستقل و مستمر از مدل ABC
تناسب روانی، مشابه تناسب بدنی است
منابع

راهنمای دانلود کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار)

برای دانلود کتاب رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار) و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  رفتار درمانی عقلانی - هیجانی REBT (راهنمای درمانگران تازه کار)
روانشناسی بالینی، رفتار درمانی، روان درمانی، رفتار درمانی عقلانی هیجانی الیس، نظریه رفتار درمانی عقلانی هیجانی الیس، تکنیک های درمانی الیس، درمان شناختی رفتاری الیس، درمان منطقی هیجانی، REBT چیست، رفتار درمانی چیست، فرایند درمان الیس، مدل abc الیس، تکنیک abc در روانشناسی، قانون abc، مدل نگرش abc، abc نظریه، روانشناسی ABC، روش درمان آلبرت الیس، رویکرد cbt، رویکرد cbt چیست، رویکرد cbt در روانشناسی، تکنیک های cbt، دانلود کتاب cbt، احساسات منفی سالم و ناسالم، خصوصیات احساسات منفی سالم و ناسالم، نگرش منفی، اضطراب، استرس و اضطراب، نگرانی، درمان اضطراب، راه های درمان اضطراب، درمان اختلال اضطرابی، اختلال های اضطرابی، روانشناسی اضطراب، درمان نگرانی، راه های غلبه بر نگرانی، غلبه بر نگرانی، سلامت روان، شناخت درمانی، جنبه های روانشناسی، شناخت درمانی افسردگی، والتر متویچک، والتر ماتویچوک، ویندی دریدن، Walter Matweychuk، Walter J Matweychuk، Windy Dryden، Rational Emotive Behaviour Therapy، Rational emotive behaviour therapy a newcomers guide، کتاب راهنمای درمانگران تازه کار