معرفی و دانلود رمان بر باد رفته

عکس جلد رمان بر باد رفته
قیمت:
۵۰۰۰۰ 25000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی رمان بر باد رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی رمان بر باد رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی رمان بر باد رفته

رمان بر باد رفته، شاهکار بی‌تکرار مارگارت میچل است که نخستین بار در سال 1936 به چاپ رسید و یک سال بعد جایزه‌ی پولیتزر را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورد. این رمان عاشقانه – تاریخی بیانگر سرگذشت دخترجوان و جذابی به نام اسکارلت در گیرودار جنگ داخلی‌ آمریکاست.

درباره‌ کتاب بر باد رفته:

بر باد رفته (Gone with the Wind) رمانِ عشق و حماسه است. داستان کتاب، در آمریکای نیمه‌ی دوم قرن 19 می‌گذرد. کشور درگیر جنگ داخلی است. آتش ناامنی هر دم تهدیدآمیزتر می‌شود؛ در این میانه، ما با سرگذشت دختر جوانی به نام اسکارلت اوهارا آشنا می‌شویم، که در فضای جنگ و ارعاب، سودای عشق و عاشقی در سر می‌پروراند. اسکارلت، دختری زیبارو و اهل جنوب آمریکاست. او مانند بیشتر قهرمان‌های زنِ رمان‌های آمریکایی، از سرشتی مغرور و در عین حال روحیه‌ای حساس برخوردار است. همین دوگانگی میان غرور و احساس است که از اسکارلت شخصیتی ماندگار می‌سازد.

دختری با این جاذبه‌ها، قطعاً مردان بسیاری را در طلب خود می‌بیند. وضعیت درباره‌ی اسکارلت نیز به همین ترتیب است. اما از آنجا که هر داستان عاشقانه‌ی خوبی، ضرورتاً باید از یک تعارض و شکست آغاز شود، اوضاع بر وفق خواست و میل اسکارلت جوان پیش نمی‌رود. او دل در گرو اشلی ویلکز دارد؛ مرد جوانی که به نوبه‌ی خود، به دختر دیگری به نام ملانی اظهار عشق کرده است. اما آیا اشلی به راستی عاشق ملانی‌ست؟ آیا او هیچ علاقه‌ای به اسکارلت ندارد...؟

اما این‌ها تمام ماجرا نیستند؛ اسکارلت، علاوه بر اشلی، مرد دیگری را نیز کنار خود می‌بیند: رت باتلر. مردی با روحیه‌ای جسور و سرزنده، و البته گاهی آزاردهنده. اسکارلت که همزمان با وخیم‌تر شدن شرایط جنگ، خود را بیشتر و بیشتر در شرایطی ناپایدار می‌یابد، پس از از دست دادن همسر نخست خود، چارلز، به آتلانتا می‌رود تا در کنار ملانی زندگی کند. این امر آغازگر سلسله‌ای از ماجراهاست که در نهایت منجر به کشف عشق حقیقی از سوی اسکارلت می‌شود.

کتاب بر باد رفته، علاوه بر روایت کردن داستانی زیبا و مملو از احساس و طنز و هیجان، تصویری واقع‌گرایانه از آمریکای درگیر در جنگ داخلی ارائه می‌دهد. مارگارت میچل، با هنرمندی تمام، احساسات عمیق خود در مقام یک زن نویسنده را با وقایع تاریخی سهمگینِ کشور خود ترکیب کرده است؛ ترکیبی که نتیجه‌اش، اثری کم‌نظیر در عالم ادبیات است؛ شاهکاری به نام بربادرفته!

افتخارات کتاب بر باد رفته:

- برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر ادبی (1937)
- برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی (1936)
- شناخته شده به عنوان یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی آمریکایی توسط PBS

نکوداشت‌های کتاب بر باد رفته:

- بهترین رمانی که تاکنون از نویسندگان جنوب آمریکا منتشر شده است. (The Washington Post)
- بی‌نظیر و فراموش‌ناشدنی! (Chicago Tribune)
- خانم میچل در این اثر خود را به عنوان قصه‌گویی ذاتی معرفی کرده است. (The New Yorker)

کتاب بر باد رفته برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان به عنوان اثری که از شأنی کلاسیک برخوردار است، برای تمام علاقه‌مندان به ادبیاتِ داستانی مناسب و خواندنی‌ست؛ خصوصا برای خوانندگانی که به داستان‌های تاریخی و یا عاشقانه علاقه دارند.

با مارگارت میچل بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی، مارگارت میچل (Margaret Mitchell)، به سال 1900 در ایلات جورجیا دیده به جهان گشود، و در سال 1949، بر اثر سانحه‌ی رانندگی از دنیا رفت. بیشتر عمر خود را به روزنامه‌نگاری گذراند. تنها بیست و شش سال داشت که نگارش بربادرفته را آغاز کرد؛ رمانی که نام نویسنده‌اش را در تاریخ ادبیات آمریکا به ثبت رساند. به جز بر باد رفته مجموعه‌ای به نام لاست لایسن نیز از وی به جا مانده که شامل برخی نوشته‌های دوران نوجوانی اوست.

در بخشی از رمان بر باد رفته می‌خوانیم:

در اولین روزهای محاصره، وقتی یانکی‌ها استحکامات و سنگر‌های جای جای شهر را در هم می‌شکستند، اسکارلت با شدت گرفتن شلیک توپ‌ها آن‌قدر وحشت کرد که تنها کاری که از دستش بر می‌آمد این بود که دست‌هایش را با درماندگی روی گوش‌هایش می‌گرفت و هر لحظه انتظار داشت به ابدیت بپیوندد. وقتی صدای سوت توپ شلیک شده‌ای به آن‌ها نزدیک می‌شد، اسکارلت با عجله به اتاق ملانی می‌دوید، خودش را روی تخت کنار ملانی می‌انداخت، هر دو محکم همدیگر را بغل می‌کردند و در حالی که سرهای‌شان را در بالش فشار می‌دادند، جیغ می‌کشیدند: "آه! خدایا!"

آن‌ها سرشان را زیر بالش پری پنهان می‌کردند تا صدای انفجار تمام شود و اسکارلت در سکوت به ملانی ناسزا می‌گفت که او را از پناهگاه امن‌تر زیر پله‌ها محروم کرده است. اما دکتر، راه رفتن را برای ملانی قدغن کرده و اسکارلت هم مجبور بود پیش او بماند. پریسی و وید هم سراسیمه به طرف زیرزمین تاریک و تار عنکبوت گرفته می‌دویدند، پریسی تا آن‌جا که می‌توانست جیغ می‌کشید و وید هم هق هق گریه می‌کرد و سکسکه می‌زد.

وحشت به دنیا آمدن هر لحظه بچه ملانی به هراس تکه تکه شدنش اضافه شده بود و هر‌وقت این فکر از ذهنش می‌گذشت، عرقی سرد بر بدنش می‌نشست. اگر درد زایمان شروع شود اسکارلت چه باید بکند؟ او ترجیح می‌داد ملانی بمیرد تا این‌که در خیابانی که توپ و گلوله مانند باران بهاری می‌بارید دنبال دکتر برود و می‌دانست اگر تا حد مرگ هم پریسی را کتک بزند او جرأت بیرون رفتن ندارد. اگر بچه به دنیا بیاید چه کار باید بکند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابرمان بر باد رفته
نویسنده
مترجمالهام رحمانی
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات1104
زبانفارسی
شابک978-964-8007-54-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ 25000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات رمان بر باد رفته

sanieh sanieh
۱۴۰۰/۲/۵
اول که دلم می‌خواد برم مرحوم مارگارت رو صدا کنم بگم پاشو بقیشو بنویس، من نمیدونم آخرش چی میشه این دیوانه کنندست.
اسکارلت دختر شجاع و بی پرواییه و این جذابه ولی مسلما اگه یکم عاقل بود و یکم خودخواهیش کم تر بود خیلی آدم بهتری می‌بود، هرچند برای داستان جذابه ولی خب به چشم یه قهرمان نمیشه بهش نگاه و
کرد، چون زندگی خودش، خواهرش، فرانک، رت، بچه هاش، اشلی خیلیای دیگه رو سر غرور و خودخواهی هاش خراب کرد. خب خیلیا هستن که شجاعن ولی عاقلم هستند و عقل شجاعت رو تعدیل می‌کنه. شخصیت رت برام جالب بود و اینکه هر وقت اسکارلت می‌خواست کار خوب کنه میگفت نه تو ذات بدی داری و فقط ظاهرا می‌خوای کار خوب کنی و هر وقت می‌خواست کار بد کنه تشویقش می‌کرد ولی بعدش بهش عذاب وجدانم میداد، بهر حال شخصیت جذابی داشت و خیلی جالب بود. و چیز جالب توجه دیگه فرهنگ صد و پنجاه سال پیش مردم آمریکاست، کسایی که وقتی یکی بهشون ابراز علاقه می‌کرد باید فوری ازدواج می‌کردند ولی الان سالها با هم زندگی می‌کنن ولی آخرشم معلوم نیست با هم ازدواج کنن و چقدر دوره زمونه عوضشون کرده و ما هم کم کم داریم به همون سمت و سو میریم. دید واقع بینانه خانم مارگارت فوق العاده بود، اینکه اگر چه یسری جاها از برده داری حمایت می‌کرد ولی در مورد شخصیتها خیلی بی طرفانه و طبیعی نوسته بود نه مثل خیلی داستانهای دیگه که شخصیت‌های خوب و بد افسانه‌ای خلق میکنن، آدمهای این داستان عین آدمهای واقعی فراز و نشیب شخصیتی داشتند.
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۶/۲۴
پُرکِشش، پرُ فراز و نشیب، هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی 👌
اگه صبور نیستین، بهتون خوندن این کتاب رو پیشنهاد نمی‌کنم (!)؛ چون هم طولانیه، هم توصیفاتش زیاده و هم مقداری طول می‌کشه که داستان به جاهای خوبش برسه... اما اگه صبر کنین، یکی از به یاد ماندنی‌ترین کتاب‌های عمرتون رو می‌خونین و لذت
اگه از
می‌برین... یک سری از اخلاقای اسکارلت، چشم پوشی کنیم، شجاعت و تابو شکنی و اراده راسخش واقعاً تحسین برانگیز بود. همین طور اون عبارت معروفش که همیشه به کارش می‌برد، واقعاً فکر میکنم یه جاهایی به درد می‌خوره! (حالا بهش فکر نمی‌کنم. بعداً که تونستم تحمل کنم بهش فکر می‌کنم)
علی رغم یه بخش‌هایی از داستان، که توصیفات اضافی بود، یه بخش‌های دیگه‌ای از داستان نیاز بود که تکلیف بقیه شخصیت‌ها هم معلوم بشه و متاسفانه این اتفاق نیفتاده بود؛ اما این کتاب اینقدر هیجان انگیز و بی نظیره که به راحتی میشه از این اشکالش صرف نظر کرد.
Sahar Ghafori
۱۳۹۹/۵/۲۵
با سلام. این رمان رو من خیلی وقت پیش خوندم. شخصیت اصلی داستان ک اسکارلت نام داره ب قشنگی توصیف شده تا جایی ک گاهی خودتو درقالب اسکارلت تصور میکنی. ابتدا تصویر دخترکی زیبا و از خود راضی ک صرفا دوس داره نگاه هر بیننده‌ای رو به خودش جلب کنه نمایان میشه. دختری که نه طاقت نه شنیدن داره نه بی توجهی. عشقی ک احساس میکنه در وجودشه صرفا به علت دست نیافته بودن براش جذاب و زیباس تا جایی که ب خاطر به دست آوردنش از هیچ چیزی دریغ نمیکنه. در ادامه خیلی زیبا نشون میده دخترک لوسی ک همه تصورشو دارن در نمای دیگ‌ای از شخصیتش یک زن جسور و نترسه که ب جبر زمانه میشه ستون یک خانواده. زنی ک با زیرکی وشجاعتش در بحبوحه جنگ و قحطی دست از تلاش برای خانوادش برنمیداره. و اما رت باتلر!! یک مرد پخته جذاب و محکم! ک برخلاف انسان‌های ب ظاهر با اصل و نصب تشریفاتی دور و برش عقاید و رفتارهای بی باک خودش رو داره ب سبک خودش زندگی میکنه و هرآنچه ک درست تصور میکنه انجام میده. ب نظرم شخصیت پردازی نویسنده به جا و کاملا درسته. خوندن این رمان پختگی و صبر خودش رو طلب میکنه ک با پایانی زیبا تا ابد در ذهن خواننده ماندگار میشه
سپیده اقایی
۱۴۰۲/۷/۵
این اولین رمان خارجی بود که خوندم قبل از این هیچ علاقه‌ای نداشتم رمان بخونم چون سه تا رمان معروف ایرانی خوانده بودم که نه تنها اموزنده نبودن بلکه شخصیت‌های تکراری و داستانی بی محتوا داشتن و من اصلا علاقه نداشتم دوباره رمان بخوانم ولی تعریف این کتاب و شنیده بودم و دوست داشتم بخونم سبک کتاب‌هایی که و میپسندم نظیر کتاب کیمیاگر، کتابخانه نیمه شب، سینوهه هست این کتاب هم جزو کتاب‌های بی نظیری بود که خواندم. حجم کتاب زیاده ولی عمیقا توصیفات قشنگی داره که باعث میشه تمام شخصیت هارو مثل فیلم در ذهن تجسم کنی و من از این کار لذت میبرم اسکارلت شباهت‌های اخلاقی به خودم داره و من فوق العاده از شخصیت رت باتلر خوشم میادتنها قسمت ناراحت کننده داستان اونجاییه که توی اخرین صفحه بهت زده میشی که داستان تموم شده و پایان باز داره.... اسکارلت نماد شخصیتی هست که درون همه ما هست و موقع نیاز و احتیاج بی باکانه تلاش میکنیم و بقامون رو حفظ میکنیمرت نماد وجدان و مظهر عشق بود برای من توی داستان اون همیشه تضادی لذت بخش از تصمیم گیری‌ها پیش روی اسکارلت میذاشت و این عشق شیرینی بود که هرجا نا امید میشد اسکارلت رت همونجا کنارش ظاهر میشد و بهش کمک میکردکاملا فراز و نشیب‌های شخصیت‌هایی مختلف و زیرکانه توی کتاب میتونید بشناسید و ببینید که چطور ادم وقتی داخل بازی هست و دست بقیه حریف‌ها رو نمیبینه کورکورانه عمل میکنهاسکارلت اگر کمی بیشتر به اطرافیانش توجه میکرد واقعا قهرمان داستان میشد و دوست‌های کمتری رو از دست میداد. هرچند که نیازش به بقا باعث شد فقط در ادم‌های اطرافش بدنبال منفعت بگرده و ارضای روح خودشاز ناکامی هاش. عشق اشلی وهمی بود از رویای کودکیشوتنها حسی که اسکارلت رو به گذشته گره میزد
س حسنپور
۱۳۹۹/۳/۲۱
کتاب خیلی خوبیه، میشه گفت یکی از شاهکارهای ادبیات جهانه، از لحاط فضاسازی. کد دهی. توصیف وضعیت اجتماعی امریکا در زمان جنگ داخلی. ولی نویسنده این کتاب چیزی از ماجراهای تاسف بار برده داری نگفته، اوضاع برده‌ها اینجوری که ایشون تعریف کردن در رفاه کامل نبوده کیه که ندونه اون بنده‌های خدارو با چه وضعیتی و از وطنشون هرچند وطن وحشی. کشوندنشون تو امریکا مهرشون زدن به اسم صاحباشون؟کسانی که خودشون هیچ وقت یه نجیب زاده یا یه فرد اصیل امریکایی نبودند ونسلهای قبلیشون وارد امریکا شدن و سرخ پوستهارو بیرون کردن از امریکا که خونشون بود. امریکایی اصیل همون سرخپوستها بودند نه خانواده‌هایی که از همه جای اروپا ریختن تو امریکا شروع کردن به بیرون کردن ساکنیین اصلیش. و اما سیاه هابه هر رنگ پوستی که باشن بالاخره انسانن. وقتی سالها ظلم و توهین و تحقیر و فقر رو تحمل کردند، مسلما وقتی ازاد بشن حالا فرق نداره به دست یانکی‌ها یا هر گروه دیگه ای‌اینجوری رفتارهای عقده‌ای و خلاف اخلاق انجام میدن که انتفام خودشونو اجدادشونو بگیرن، پیشنهاد میکنم رمان ریشه‌ها نوشته الکس هیلی رو نیز مطالعه کنید نقطه مقابل این کتابه. و یه چیزه دیگه این خانم اسکارلت واقعا یه هوسران به تمام معنا بود ادم حتی نمیتونه بگه کل امریکایی‌ها اینجورین. چون اونها هم اصول وعقایدی داشتن تو اون زمونه که ایشون همرو له کرد، بدتر از همه‌ی کار‌هایی که کرد شوهر دزدی از خواهرش بود حال ادمو بد میکرد با کاراش حتی رت هم به بدیه اون نبود. فیلمشم خوبه نسبت به فیلمهای الان امریکایی
سحر محمدی
۱۴۰۰/۲/۱۳
رمان خوبیه و با فراز و نشیب شخصیت اول کتاب ینی اسکارلت آدم هیجان زده میشه و گاهی خودت رو در این شخصیت میبینی... ولی بنظر من میشه این کتابو نقد هم کرد.. مثلا اسکارلت بیشتر مواقع حماقت میکرد نه باهوش! عاشق اشلی بودن اصلا جالب نبود چون در طول داستان هیچوقت درست و حسابی باهاش حرف نزد و همیشه اینو ک هیچ میخوندیم تنها گیرش نمیاره.. واصلا عشقی از طرف اشلی حس نمیشد و این منو اذیت میکرد.. و هیچوقت درس خوبی از اشتباهاتش نگرفت در طول داستان و من همش منتطر بودم که دیگه بعد از این موضوع احتمالا میفهمه ک حماقت کرده ولی در ادامه اونو باهوشو ذکاوت تصور میکردیم آخرشم ک معلوم نشد واقعا به اشتباهاتش پی برده یا بقول خودش فردا روز دیگر است و باز روز از نو و روزی از نو... تنها شخصیت جالب برام شخصیت رت باتلر بود و همچنین سختیهایی ک اسکارلت در جنگ در تارا کشید هم واقعا خوب بود! شخصیت ملانی هم بنظرم اصلا خوب نبود چون اون واقعا یه احمق بود.. و دلم خیلی برای وید هم سوخت ک اسکارلت اصلا بهش توجهی نداشت.. در کل رمان خوبی بود ولی عاااالیه عالی نبود بنظرم!
سیما قهرمانی
۱۴۰۱/۷/۲۴
رمان بسیار زیبا و شگفت انگیزی بود و با وجود طولانی بودن ابدا کسل کننده نیست و هر چی جلو میره دوست نداری که به اتمام برسه و در حالی که این کتاب سال‌های قبل نوشته شده اما همچنان ناب و خاص است ونویسنده به موضوعات پیرامون و شخصیت‌های داستان با وسواس زیادی پرداخته و با چنان مهارتی موضوع رو پیش میبره که آدم فکر میکنه داستان زندگی خود نویسنده است نه تخیلات ذهنی او. و همینطور خواننده متوجه میشه که شخصیت و مقام یک فرد در جامعه و ادب و نزاکت و خانواده و طرز رفتار یک شخص چقدر مهم است و با گذشت سالها چیزی از آن برای نسل جدید باقی نمانده و این جای بسی تاسف دارد. در کل رمان عالی شگفت انگیز و جاودانه است و هر خواننده‌ای هرگز آن را فراموش نخواهد کرد
Seyed Amin Golestaneh
۱۳۹۷/۴/۳۱
اولش کسل کننده و یه جورایی منحرف بود
اوسطش زیبا
آواخرش فوق العاده بود
اینکه یه دخترِ تنها، تونست با تلاش، خودش و خانوادش را از گرسنگی و فقر نجات بده جالب بود. یه جورابی هم جامعه چندین سال پیش آمریکا را نشون میداد که مثل الان ما در حال پوست انداختن بود. مخصوصا وضعیت جامعش پس از جنگ برای من ملموس‌تر
بود. انگار داشت جامعه ما پس از جنگ را شرح میداد
یه جمله جالب‌ داشت " فعلا بهش فکر نمیکنم. هر موقع تونستم تحملش کنم بهش فکر میکنم" این جمله یه جورایی جادو میکرد. این جمله کمکش میکرد که سختی‌ها و مصیبت‌ها را پشت سر بذاره و تو اتفاقات زمانه گیر نکنه و زمین‌گیر نشه
سما سزاوار
۱۳۹۶/۱۱/۱۹
رمان بسیار زیبا وبی نظیری بود وبا وجود طولانی بودن اصلا خسته کننده نیست وهر چی پیش میره دوست نداری که تموم بشه ودر حالی از نوشتن این کتاب زمان بسیار زیادی گذشته موضوع همچنان ناب و خاص هست ودقیقا به موضوعات پیرامون وشخصیت‌های داستان با وسوا پرداخته شده ونویسنده با چنان مهارتی موضوع رو ادامه میده که فکر میکنی زندگی خودشه نه داستان و تخیلات ذهنی واینکه خواننده پی میبره که چقدر شخصیت ومقام یک فرد در جامعه ادب نزاکت وخانواده وطرز رفتار چقدر مهم بوده وبا گذشت سالها حالا چیزی از اون برای این نسل که ما باشیم نمونده و این جای تاسف داره به هر حال رمانی عالی وجاودانه هست وهر گز فراموش نخواهم کرد.
لیلی
۱۴۰۱/۹/۸
کتابی که چهارده سالگی خواندم و بارها و بارها مرورش کردم تا جایی که تقریبا تمام دیالوگهای بین رت و اسکارلت و شماره صفحه مربوط به هر دیالوگ رو حفظ بودم. عمیقا بعد از خوندن کتاب تا مدتها ناراحت بودم و خودم را با این امید که رت برمیگرده تسلی میدادم. تنها کتابی که اسم تمام شخصیتهاش رو هنوز یادم هست. توی یادم میاد اون مقطع اسم خیلی از بستگان و اطرافیانم رو با اسم شخصیتهای کتاب صدا میزدم یکی رت باتلر بود، یکی ملانی و یکی اسکارلت و.... هیچ کتابی مثل بر باد رفته در زندگی من جریان نداشت. ۵ ستاره برای چهارده سالگی و ۴ ستاره اگر الان بخواهم به کتاب امتیاز می‌دم.
Elhaam Tavallaa
۱۴۰۱/۶/۴
قبلا درباره‌اش شنیده بودم،، بعد از چند سال اینجا دیدم و خوندم،،، چشم هام درد گرفتن چون تبلت رو نمیذاشتم زمین بسکه این داستان پر کشش هست،، بالاخره هم نسخه کاغذیش رو هم خریدم و فیلمش رو هم البته.... و اگر چند بار دیگه هم ببینم و بخونم همچنان برام جذابه،،، شخصیت پردازی این کتاب به قدری ماهرانه هست که در روانشناسی برای نامگذاری روی شخصیت‌های مختلف از اسامی این رمان استفاده میکنن،،، مثلا میگن مراجعه کننده‌ای دارم که شخصیتش رت باتلر هست یا فلان مراجعه کننده اسکارلت هست،، ده سال نوشتن این کتاب طول کشیده و حاصلش این شاهکار شده صدبار بخونیدو لذت ببرید،، خدارو شکر که خوندم 😊
پری سا
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
کتاب جذابی هست؛ ممنون از کتاب راه عزیز. سیر این رمان در اوایل قرن نوزدهم رخ میده و در زمان خودش از بهترین رمان‌های عاشقانه‌ای هست که نگارش شده؛ شخصیت اصلی داستان دختر جوان مغروری هست که در بحبوحه جنگ وارد یه داستان عاشقانه واقعی در قلب خودش میشه و گویا با تمام وجود سعی در انکار اون داره (شاید به و خاطر خلق خوی مردانه و غرور بیش از حدش) و در عین حال دارای ظرافت‌های رفتاری و هوش خارق العاده و عزم جدی در انجام هر کاری هست که باعث شیفتگی اطرافیان نسبت به اون میشه.
سارا پوراشرف
۱۴۰۱/۸/۶
هم کتابش رو خوندم هم فیلمش رو‌دیدم، دوستان عزیزم حتما اول کتاب رو بخونین بعد اگه سراغ فیلم هم نرفتین مهم نیس چیزی رو از دست نمیدین
از معدود کتاب‌هایی هست که قهرمانش انقد لجوج و خودخواه هست و همین کتاب رو برای من جذاب کرد
می تونه درس بزرگی برای هممون باشه بعضی چیزا (مثل عشق به اشلی) فقط الکى تو ذهنمون بزرگ هستن و در واقعیت عملا هیچی نیستن
امیدوارم همه قبل دیر شدن به اشتباهاتمون پی ببریم
M SH
۱۴۰۰/۱/۲۰
سلام
خوب بود.. داستان با اینکه طولانیه ولی خسته ات نمیکنه. اولش سخته تا با اسم افراد و مکان‌ها آشنا بشی و عادت کنی بعدش داستان تو رو با خودش میکشه و میبره... نویسنده مکان‌ها و حتی گفتگو هارو انقدر با جزئیات توضیح داده راحت در ذهن آدم تجسم میشه.. پر از اتفاقه از نوع خوب و بد.. و آخری تامل برانگیز که نمیدونی ناراحت بشی و سردرگم یا خوشحال و امیدوار یا شایدم هردو... موفق باشید و سلامت
مریم گلی
۱۳۹۵/۵/۵
خوندنشو پیشنهاد میکنم این کتابو خوندم فیلمشو هم دیدم بقدری زیبا نوشته شده که با تمام وجودت میتونی لمسش کنی صحنه به صحنه شو برای خودت بازسازی کنی حدودا 20صفحه اولو که دووم بیاری بقیه ش واقعا باهات حرف میزنه
مشاهده همه نظرات 261

راهنمای مطالعه رمان بر باد رفته

برای دریافت رمان بر باد رفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.