معرفی و دانلود کتاب بر باد رفته - جلد 2

عکس جلد کتاب بر باد رفته - جلد 2
قیمت:
۲۰۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بر باد رفته - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بر باد رفته - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بر باد رفته - جلد 2

کتاب بر باد رفته - جلد 2 اثر مارگارت میچل در زمانی شروع می‌شود که جنگ داخلی آمریکا به پایان رسیده و اسکارلت برای نجات مزرعه‌ی تارا، حاضر است هر کاری انجام دهد. پس از مرگ ناگهانی میچل در سال 1949، چندین نویسنده و استودیوی فیلم‌سازی کوشیدند ادامه‌ی بر باد رفته را خلق کنند؛ اما هیچ‌کدام نتوانستند با این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر و فیلم پرافتخار هالیوود، وارد رقابت شوند.

درباره‌ی کتاب بر باد رفته - جلد 2

در کتاب بر باد رفته - جلد 1 خواندیم که اسکارلت و ملانی به تارا برگشتند و با مزرعه‌ و خانواده‌ای ویران‌شده مواجه شدند که هیچ‌ شباهتی به شرایط پیش از جنگ نداشت. پدر اسکارلت پس از مرگ همسرش، دچار زوال عقل شد و دیگر قادر به اداره‌ی مزرعه نبود؛ پس اسکارلت زمام امور را در دست گرفت. جلد اول درست در جایی به پایان رسید که اشلی از جنگ به مزرعه‌ی تارا برگشت. اسکارلت از دیدن اشلی خوشحال می‌شود؛ اما همچنان نمی‌تواند آتش عشقی را که در درونش شعله می‌کشد،‌ نادیده بگیرد. رابطه‌ی اشلی و اسکارلت به کجا می‌رسد؟ آیا رت باتلر که برای جنگیدن رفته بود، دوباره به زندگی اسکارلت بازمی‌گردد؟ زندگی خانواده‌ی اوهارا بعد از شکست جنوبی‌ها در جنگ داخلی چه می‌شود؟ درکتاب بر باد رفته - جلد 2 (Gone with the Wind)، سرنوشت همه‌ی این شخصیت‌ها تا حدودی مشخص می‌شود. اما وقتی آخرین سطور کتاب را می‌خوانید (از همه‌ی این‌ها گذشته، فردا روز دیگری است)، با خود فکر می‌کنید که اسکارلت فردا چه خواهد کرد؟

معرفی و دانلود کتاب بر باد رفته - جلد 2

از قضا نویسندگان بسیاری به این موضوع فکر کرده‌اند. پس از مرگ مارگارت میچل (Margaret Mitchell) در سال 1949، آن‌ها از برادر میچل، استفن، خواستند که اجازه دهد ادامه‌ی کتاب بر باد رفته را بنویسند. استفن در ابتدا همه‌ی پیشنهادها را رد می‌کرد؛ اما بعد به این نتیجه رسید که شاید نویسنده‌ای خوب بتواند با وفاداری به داستان بر باد رفته،‌ ادامه‌ی داستان رت و اسکارلت را بنویسد. او با استودیوهای ام‌جی‌ام و یونیورسال وارد مذاکره شد و آن‌ها هم آن ادواردز را برای نوشتن ادامه‌ی کتاب انتخاب کردند. او فیلم‌نامه‌ای با نام «تارا» نوشت؛ اما ام‌جی‌ام از این اثر استقبال نکرد. بعد از شکست این پروژه،‌ سال‌ها دعوای حقوقی بر سر ادامه‌ی کتاب بر باد رفته - جلد 2 ادامه داشت؛ تااینکه الکساندر ریپلی، نویسنده‌ی معروف رمان‌های عاشقانه و تاریخی، مأمور شد کتاب «اسکارلت» را به نگارش درآورد. او برای اینکه اثرش نژادپرستانه نباشد، اسکارلت را به کشور اجدادی‌اش، ایرلند برد. نقدهای منفی بسیاری درباره‌ی کتاب اسکارلت نوشته شد؛ بااین‌حال، این رمان در سال 1991 فروش فوق‌العاده‌ای داشت.

نویسنده‌ی دیگری که دست به نوشتن ادامه‌ی کتاب بر باد رفته زد،‌ اِما تنانت بود که با نوشتن دنباله‌ی کتاب «غرور و تعصب» شهرتی به هم زده بود. در این کتاب رت و اسکارلت و اشلی، همچنان مثلث عشقی خود را حفظ می‌کنند. بسیاری این ادامه را بیشتر دوست داشتند؛ اما تراست مارگارت میچل، همچنان از نتیجه‌ی کار راضی نبود.

نژادپرستانه بودن یا نبودن اثر مارگارت میچل، یکی از دعواهایی است که احتمالاً میان طرفداران کتاب و فیلم با مخالفان آن، تا ابد ادامه خواهد داشت. اچ‌بی‌او مکس فیلم بربادرفته را از روی پلتفرم و سایت خود برداشت و انتشارات مک‌میلان در جدیدترین نسخه‌های منتشرشده‌ی کتاب بر باد رفته، یادداشت «هشدار محتوای زننده» منتشر کرده است. بعضی عقیده دارند که نباید به آثار قدیمی با عینک دیدگاه‌های روز نگاه کرد. بارها و بارها در کتاب بر باد رفته - جلد 2 می‌خوانیم که جنوبی‌ها از مردمان شمال انتقاد می‌کنند؛ زیرا آن‌ها نمی‌دانند چگونه با بردگانی که آزاد کرده‌اند رفتار کنند. مردم جنوب و از جمله اسکارلت،‌ فکر می‌کردند که بردگان برای خدمت به آن‌ها آفریده‌ شده‌اند و آزاد کردن آن‌ها، هیچ دردی را دوا نمی‌کند. با همه‌ی این حرف‌ها، نباید از این نکته غافل شویم که میچل در این رمان دیدگاه‌های جنجال‌برانگیزی را مطرح می‌کند. دیدگاه‌هایی که هنوز هم در دنیای امروزی بر سر آن‌ها بحث می‌شود و جامعه‌ی آمریکا،‌ هنوز با آن‌ها درگیر است.

معرفی و دانلود کتاب بر باد رفته - جلد 2

مترجمان زیادی دست به ترجمه‌ی کتاب بر باد رفته زده‌اند؛ اما پس از گذشت بیش از شصت سال، هنوز هم دوره‌ی دو جلدی رمان بر باد رفته با ترجمه‌ی حسن شهباز، خریداران بسیاری دارد. انتشارات علمی و فرهنگی ناشر این اثر است.

جوایز و افتخارات کتاب بر باد رفته - جلد 2

  • برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر در سال 1937
  • برنده‌ی جایزه‌‌ی ملی بهترین کتاب داستانی از انجمن کتابفروشان آمریکا در سال 1936
  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های آمریکا
  • قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به دفعات متعدد
  • قرار گرفتن در فهرست 100 رمان برتر انگلیسی‌زبان به انتخاب مجله‌ی تایم
  • قرار گرفتن‌ در لیست کتاب‌های محبوب از دیدگاه بی‌بی‌سی در سال 2003
  • یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی آمریکایی به انتخاب PBS

نکوداشت‌های کتاب بر باد رفته - جلد 2

  • هر چند سال یک بار رمانی منتشر می‌شود که هم نام خودش را جاودانه می‌کند و هم نام نویسنده‌اش را. اما هیچ رمانی به گرد پای کتاب بر باد رفته نمی‌رسد؛ داستانی عاشقانه و حماسی از مارگارت میچل. (ادوین مک‌داوِل، نیویورک تایمز)
  • مارگارت میچل بدون شک به‌عنوان یک نویسنده‌ی نوقلم، شاهکاری بی‌مانند خلق کرده است. (جی. دانِلد آدامز،‌ نیویورک تایمز)
  • میچل در این کتاب بیش از هر چیزی انعطاف‌پذیری انسان‌ها را نشان می‌دهد و امیدواری را ابزاری حیاتی برای گذراندن بدترین دوره‌های زندگی می‌داند. (گاردین)

اقتباس سینمایی از کتاب بر باد رفته

یکی از مهم‌ترین،‌ پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و پرافتخارترین فیلم‌های سینمای هالیوود بر اساس کتاب بر باد رفته ساخته شده است. کلارک گیبل، ویوین لی و اولیویا دی هاویلند در این فیلم که برنده‌ی ده جایزه‌ی اسکار شده، نقش‌آفرینی کرده‌اند. تهیه‌کننده‌ی این اثر دیوید سلزنیک بود و کارگردانی آن را ویکتور فلمینگ بر عهده داشت. فیلم بر باد رفته تا حد زیادی به رمان اصلی مارگارت میچل وفادار است.

کتاب بر باد رفته - جلد 2 برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه و تاریخی از خواندن کتاب بر باد رفته - جلد 2 لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب بر باد رفته - جلد 2 می‌خوانیم

«بد نمی‌گذشت. متشکرم، وضع تارا هم بد نیست و مشکلات رفع شده... البته بعد از اینکه سربازان شرمن از آنجا گذشتند و روزهای وحشتناکی را دیدیم اوضاع بهتر شد. ولی هرچه بود گذشت. خوشبختانه خانه را نسوزاندند و غلامان ما هم گاو و اسب و خوکی که داشتیم به مرداب بردند و پنهان کردند. این پاییز گذشته هم محصول پنبه زیاد بد نبود؛ در حدود بیست عدل. البته این مقدار با آنچه تارا در گذشته داشت درخور مقایسه نیست؛ ولی نباید فراموش کرد که ما کسی را در آنجا نداریم که در کارها کمکمان کند. بابا عقیده دارد که سال آینده مسلماً وضع ما بهتر خواهد شد. ولی رت، نمی‌دانی که در آنجاها زندگی کردن چقدر حوصله‌ی آدم را سر می‌برد. فکرش را بکن! نه مهمانی و نه جشن روز و تنها حرفی که مردم می‌زنند موضوع بدبختی است و جنگ و ترمیم ویرانی‌های جنگ. نمی‌دانی آدم چقدر کسل و خسته می‌شود! بالاخره هفته‌ی پیش دیدم دیگر طاقت ماندن ندارم. پدرم هم عقیده داشت که بهتر است چند روزی را به آتلانتا بیایم و رفع خستگی کنم. فکر کردم حالا که اینجا آمده‌ام چند دست لباس بدوزم و بعد هم سفری به چارلزتون بکنم و چند روزی را پیش خاله‌ام بمانم. خدا کند آنجا پیشامدی کند که در یکی دو مهمانی شب‌نشینی شرکت کنم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بر باد رفته - جلد 2
نویسنده
مترجمحسن شهباز
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات752
زبانفارسی
شابک978-600-121-727-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بر باد رفته - جلد 2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بر باد رفته - جلد 2

برای دریافت کتاب بر باد رفته - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.