معرفی و دانلود کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1

عکس جلد کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1
قیمت:
۱۹۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1

کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 اثری کلاسیک، شاهکاری سترگ و کم‌نظیر و تنها کتاب مارگارت میچل، نویسنده‌ی نام‌آشنای امریکایی است. میچل در این کتابِ برنده‌ی جایزه‌ی ادبی پولیتزر که برای نخستین بار در سال 1936 به انتشار رسید، راوی فراز و نشیب‌های فراوان زندگی دختری به نام اسکارلت اوهارا و عشق‌ها و تلاطم‌های زندگی او در کورانِ جنگ داخلی امریکاست.

درباره‌ی کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1

مارگارت میچل (Margaret Mitchell) بیست‌وپنج‌ ساله هیچ‌گاه گمان نمی‌کرد شخصیت‌هایی که از روی بی‌حوصلگی و به هدف کشتنِ وقت خلق می‌کند، روزی به محبوب‌ترین و مشهورترین نام‌های تاریخ ادبیات جهان تبدیل شوند. میچل به دلیل جراحاتی که برداشته بود، خانه‌نشین شده بود. همسرش در دوران نقاهت، کتاب‌های بسیاری از کتابخانه برای او می‌آورد تا مارگارت را سرگرم کند. روزی به جای کتاب برای او ماشین تحریر برد و پیشنهاد کرد که کتاب خودش را بنویسد و به همین سادگی، یکی از حماسی‌ترین، پرمخاطب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین رمان‌های ادبیات جهان خلق شد.

اسکارلت اوهارا، قهرمان کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 (Gone With the Wind)، دختری جوان از اهالی جورجیا و از خانواده‌ای ثروتمند است. او در آستانه‌ی ازدواج است اما به جای توجه کردن به بی‌شمار هوادارانش، به اشلی ویلکز دل بسته است؛ مردی که دل در گروی محبت دخترعمویش دارد و به خاطر او، دستِ رد به سینه‌ی اسکارلت می‌زند. اسکارلت پس از این اتفاق، با مردی ماجراجو، مرموز و کنجکاو به نام رت باتلر آشنا می‌شود و همراهِ او، زندگی پرفرازونشیبی را تجربه می‌کند. این ایده‌ی به‌ظاهر ساده‌ی داستانی است که در پسِ آن، شرایط اجتماعی و تحولات سیاسی و رویدادهای بخشی از تاریخ آمریکا را می‌توان به‌روشنی دریافت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1

مارگارت میچل در کتاب صوتی بر باد رفته راوی جنگ داخلی امریکا از نگاه و مبتنی بر تجربه‌ی زیسته‌ی مردم جنوب این کشور است؛ جنگی که در آن دو جناح شمال و جنوب رو در روی هم قرار گرفتند: نیروهای شمال به رهبری آبراهام لینکلن و با نام اتحادیه و نیروهای جنوب به رهبری جفرسون دیویس و با نام مؤتلفه. دلیل جنگ نیز اختلاف بر سر قوانین برده‌داری بود. مارگارت میچل در کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 به‌خوبی نشان می‌دهد که مردم جنوب چه رفتاری با بردگان داشتند و جنگ تحت چه شرایطی آغاز شد و به چه نتایجی انجامید.

ردپای زندگی مارگارت میچل را می‌توان در جای‌جای کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 مشاهده کرد. میچل زاده‌ی جنوب امریکاست. او در کودکی روایات متعددی را از مادربزرگ ایرلندی-امریکایی‌اش درباره‌ی جنگ داخلی امریکا شنیده بود و با کلامِ او، زوال زندگی‌ها و عشق‌های بسیاری را تجربه کرده بود. مارگارت نیز همانند اسکارلت، قهرمان داستانش، دل به ستوان ارتشی بسته بود که در جبهه‌های جنگ جهانی اول کشته شد. همه‌گیری آنفلوآنزا مادربزرگ میچل را نیز از او گرفت. پس از بازگشت به آتلانتا و از سر گذراندن ازدواجی ناموفق، مارگارت بالاخره توانست خوشبختی را هرچند کوتاه، در زندگی دومش تجربه کند و در همان دوران بود که دست به خلق این شاهکار زد.

نوشتنِ کتاب بر باد رفته سه سال طول کشید. پس از اتمام کتاب، هارولد اس. لاتام، ویراستار نشر مک‌میلان از مارگارت میچل خواست تا دست‌نویس رمان را برای چاپ و انتشار به آن‌ها بسپرد. لاتام دیدار خود با میچل را چنین توصیف می‌کند: «من به لابی هتل رفتم و مارگارت میچل را دیدم که نشسته و در کنارش حجیم‌ترین کتابی که در تمام عمرم دیده بودم، قرار گرفته بود. او برخاست و به من گفت: بفرمایید! قبل از اینکه نظرم را عوض کنم، آن را از من بگیرید!» میچل بعدها گفت: «فکر نمی‌کردم یک ناشر شمالی رمانی درباره‌ی جنگ داخلی آمریکا را که یک نویسنده‌ی جنوبی نوشته، چاپ کند.» پس از آنکه محتوای کتاب توسط این نشر پذیرفته شد، مارگارت میچل چند فصل را بازنویسی کرد و سرانجام با توجه به سطر شعری از ارنست داوسون - من خیلی چیزها را فراموش کرده‌ام، سینارا!- عنوان بر باد رفته را برای کتاب خود برگزید. انتشارات مک‌میلان در ابتدا ده‌هزار نسخه‌ی اول کتاب را با قیمت سه دلار منتشر کرد؛ مبلغی که در آن‌زمان قیمت بالایی به حساب می‌آمد. در طول مدت یک سال، حدود 1.4 میلیون نسخه از کتاب به فروش رفت؛ به‌طوری‌که کارگران چاپخانه‌ی مک‌میلان، برای رساندن کتاب به کتاب‌فروشی‌ها ناگزیر بودند شبانه‌روزی کار کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1

کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 را به همت آوانامه، در همکاری با انتشارات نگاه، با ترجمه‌ی حسن شهباز و خوانش شیما درخشش، سحر بیرانوند، آرمان سلطان‌زاده، مهبد قناعت پیشه، مریم محبوب و گروهی دیگر از گویندگان توانای این نشر صوتی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب بر باد رفته

  • برنده‌ی جایزه‌‌ی ملی بهترین کتاب داستانی از انجمن کتابفروشان آمریکا در سال 1936
  • برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر در سال 1937
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های آمریکا
  • حضور در اغلب فهرست‌های پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • حضور در فهرست 100 رمان برتر انگلیسی‌زبان به انتخاب مجله‌ی تایم
  • حضور در فهرست کتاب‌های محبوب از دیدگاه بی‌بی‌سی در سال 2003
  • یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی آمریکایی به انتخاب PBS

نکوداشت‌های کتاب بر باد رفته

  • قصه‌گویی در ذات مارگارت میچل است. (مجله‌ی نیویورکر)
  • کتاب بر باد رفته اثری بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است. (شیکاگو تریبیون)
  • کتاب بر باد رفته را می‌توان بهترین رمانی دانست که تا به امروز از نویسندگانِ جنوب امریکا به انتشار رسیده است. (واشنگتن پست)
  • مارگارت میچل بی‌تردید در هیئت نویسنده‌ای نوقلم دست به خلق شاهکاری بی‌مانند زده است. (جی دونالد آدامز، نیویورک تایمز)
  • مارگارت میچل در کتاب بر باد رفته بیش از هر چیز قابلیت انعطاف‌پذیری انسان را به تصویر کشیده است و امید و ایمان او را دستاویزی حیاتی برای گذراندن دشوارترین و تلخ‌ترین دوره‌های زندگی به شمار می‌آورد. (گاردین)
  • کتاب بر باد رفته از جمله آثار کلاسیک ادبیات جهان است که شاید در ظاهر به نظر بیاید حاوی هیچ ویژگی برجسته و مشخصه‌ی ادبی بارزی نیست اما قدرت بیان و محتوای آن، دیگر جنبه‌های این اثر شگفت‌انگیز را تحت شعاع خود قرار داده است. مارگارت میچل ادعا نمی‌کرد که نویسنده‌ی بزرگی است اما به‌راستی چنین بود چرا که توانسته بود به‌شیوه‌ای داستانِ خود را به نگارش درآورد که طی گذر زمان هنوز و همچنان جذاب به نظر برسد. (ژاک بارزون، منتقد ادبی و نویسنده‌ی کتاب پانصد سال حیات فرهنگی غرب)
  • هر چند سال یک بار است که داستانی منتشر می‌شود که هم نام خود و هم نام نویسنده‌اش را تا ابد جاوادن می‌سازد اما شاید هیچ اثری به گردِ پای کتاب بر باد رفته نرسد؛ کتابی که عاشقانه، تاریخی، حماسی و بسیار دلنشین است. (ادوین مک داول، نیویورک تایمز)

معرفی و دانلود کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1

اقتباس‌های سینمایی از کتاب بر باد رفته

در سال 1939 با اقتباس از کتاب بر باد رفته، اثری سینمایی به همین نام، به کارگردانی ویکتور فلمینگ و با حضور ستارگانی مانند کلارگ گیبل، ویویون لی، اولیویا وی هاویلند، لسلی هاوارد، اونا مانسون و هتی مک‌دال بر پرده‌ی سینماهای امریکا و جهان به اکران درآمد. بر باد رفته از جمله آثار پرفروش و پرمخاطب سینماست که پس از اکران تا سی‌وچهار سال رکورددار بود و هنوز نیز از پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ محسوب می‌شود.

این اقتباس وفادارانه که از زمان اکران تا به امروز از زمره‌ی برجسته‌ترین و پرآوازه‌ترین و محبوب‌ترین آثار عاشقانه و کلاسیک جهان به شمار می‌آید، توانست ده جایزه‌ی اسکار را برای نقش‌آفرینان و دست‌اندرکاران خود به ارمغان بیاورد. فیلم بر باد رفته از جهات بسیاری اعجاب‌برانگیز است؛ از مصاحبه با بیش از 1400 بازیگر زن برای ایفای نقش اسکارلت گرفته تا برتری پنج برابری دستمزد بازیگر نقش اول مرد در مقایسه با نقش اول زن، مدت زمان طولانی فیلم (با احتساب زمان استراحت چیزی حدود 238 دقیقه!)، بیش از بیست بار اکران در سینما، انتخاب هتی مک دانیل به عنوان اولین زنِ سیاه‌پوست برای جایزه‌ی اسکار که با وجود بُردن این جایزه، به‌سختی و با وساطت کلارک گیبل توانست در مراسم حضور یابد و جایزه‌ی خود را دریافت کند و...

کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 را به تمامی علاقه‌مندان ادبیات کلاسیک جهان، به‌ویژه آثار ادبی امریکا و همین‌طور دوست‌داران داستان‌های تاریخی و رمان‌های عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 می‌شنویم

دیشب بخت با ما یار بود. درست قبل از اینکه پا به خانه بگذاریم، اسب تازه‌ای را که ماه گذشته ماما از «کنتوکی» خریده بود، به منزل آورده بودند و اوضاع خیلی درهم و برهم بود. راستی اسکارلت، تو باید حتماً این اسب را ببینی. غولی است! مخصوصاً به پدرت بگو که هر چه زودتر برای دیدنش به خانه‌ی ما بیاید. شک ندارم که از کنتوکی تا اینجا حساب مهتر بیچاره را یک‌سره کرده و چند تا از غلام‌هایی را که تا ایستگاه راه‌آهن «جونزبورو» رفته بودند، زیر دست و پا از بین برده. درست موقعی که من و برنت وارد شدیم، اسب را داخل طویله کرده بودند و این غول دیوانه چیزی نمانده بودکه طاق طویله را خراب کند. حتی لگدی هم به «توت‌فرنگی» نریان قبلی مادرم زد که بیچاره در دم مرگ است. ماما در آن موقع با یک کیسه پر از قند به طویله رفته بود تا بلکه او را رام کند. مضحک این بود که سیاه‌پوست‌ها همه از ترس زبانشان بند آمده بود و یکی دو نفر خودشان را از الوار شیروانی آویزان کرده بودند؛ اما ماما با او کاملاً گرم گرفته بود و نریان هم مرتب قندها را از دست او می‌خورد! باور کن که من کمتر کسی را مثل ماما دیده‌ام که بتواند اسب را رام کند.

در همین موقع وقتی چشمش به ما افتاد، خیره‌خیره نگاهمان کرد و گفت: «بله؟ شما چهارتا اینجا چه می‌کنید؟ نکند باز هم از دانشگاه بیرونتان کردند؟ ای بدتر از طاعون‌های مصر!» و چون دید اسب وحشی شروع به خرناس کشیدن کرد، فریاد زد: «زودتر گورتان را از اینجا گم کنید! مگر نمی‌بینید که عصبانی است؟ من فردا با شما صحبت خواهم کرد!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
79 دقیقه
بخش اول: فصل اول
81 دقیقه
بخش اول: فصل دوم
12 دقیقه
بخش اول: فصل سوم - قسمت اول
37 دقیقه
بخش اول: فصل سوم - قسمت دوم
49 دقیقه
بخش اول: فصل سوم - قسمت سوم
51 دقیقه
بخش اول: فصل چهارم
35 دقیقه
بخش اول: فصل پنجم - قسمت اول
44 دقیقه
بخش اول: فصل پنجم - قسمت دوم
41 دقیقه
بخش اول: فصل ششم - قسمت اول
46 دقیقه
بخش اول: فصل ششم - قسمت دوم
61 دقیقه
بخش اول: فصل ششم - قسمت سوم
40 دقیقه
بخش اول: فصل هفتم
50 دقیقه
بخش دوم: فصل هشتم - قسمت اول
35 دقیقه
بخش دوم: فصل هشتم - قسمت دوم
48 دقیقه
بخش دوم: فصل نهم - قسمت اول
55 دقیقه
بخش دوم: فصل نهم - قسمت دوم
43 دقیقه
بخش دوم: فصل نهم - قسمت سوم
14 دقیقه
بخش دوم: فصل دهم - قسمت اول
42 دقیقه
بخش دوم: فصل دهم - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش دوم: فصل یازدهم
53 دقیقه
بخش دوم: فصل دوازدهم - قسمت اول
23 دقیقه
بخش دوم: فصل دوازدهم - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش دوم: فصل سیزدهم - قسمت اول
32 دقیقه
بخش دوم: فصل سیزدهم - قسمت دوم
49 دقیقه
بخش دوم: فصل چهاردهم
28 دقیقه
بخش دوم: فصل پانزدهم - قسمت اول
30 دقیقه
بخش دوم: فصل پانزدهم - قسمت دوم
40 دقیقه
بخش دوم: فصل شانزدهم
32 دقیقه
بخش سوم: فصل هفدهم - قسمت اول
59 دقیقه
بخش سوم: فصل هفدهم - قسمت دوم
31 دقیقه
بخش سوم: فصل هجدهم - قسمت اول
37 دقیقه
بخش سوم: فصل هجدهم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش سوم: فصل نوزدهم - قسمت اول
31 دقیقه
بخش سوم: فصل نوزدهم - قسمت دوم
36 دقیقه
بخش سوم: فصل بیستم
58 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و یکم
28 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و دوم
37 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و سوم - قسمت اول
36 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و سوم - قسمت دوم
58 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و چهارم - قسمت اول
37 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و چهارم - قسمت دوم
28 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و چهارم - قسمت سوم
28 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و پنجم - قسمت اول
29 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و پنجم - قسمت دوم
39 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و ششم - قسمت اول
47 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و ششم - قسمت دوم
49 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و هفتم
31 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و هشتم - قسمت اول
32 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و هشتم - قسمت دوم
54 دقیقه
بخش سوم: فصل بیست و نهم
25 دقیقه
بخش سوم: فصل سی‌ام - قسمت اول
39 دقیقه
بخش سوم: فصل سی‌ام - قسمت دوم
5 دقیقه
گروه تولید کتاب صوتی بر باد رفته

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1
نویسنده
مترجمحسن شهباز
راویشیما درخشش، سحر بیرانوند، آرمان سلطان زاده، مهبد قناعت پیشه، مریم محبوب، گروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳۴ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1

کیمیا دو
۱۴۰۳/۲/۸
سلام و درود خدمت اولیای امور کتابراه کتاب با گویندگی دوستان بسیارعالی تر از همیشه خیلی وقته منتظر نسخه گویای کتاب بودم بسیار زیاد ممنونم از کتابراه عزیز که ما کسایی که وقت خوندن کتاب رو نداریم هم میتونیم کتابهارو گوش بدیم وفیض ببریمو نظرم در مورد کتاب نژاد پرستانه ازنظر من هست ولی خوب نمیشه براحتی خودمون رو جای اونوقت و اون زمان قرار بدیم و قضاوت کنیم ولی من چون عاشق آثار کلاسیک هستم از کتاب خیلی لذت بردم با اینکه توصیف زیاد داشت ولی حوصله سر برنبود و تقریبا همه شخصیت‌های اصلی کتاب کاملا بهشون پرداخته شده بود و عمیق بودن دوست داشتم کتاب رو زیاد
زهرا یقطین
۱۴۰۳/۲/۵
درود و احترام. این کتاب به قدری عالیه که میشه ساعت‌ها بهش گوش داد و لذت برد و خسته نشد. از دیروز که گوش دادنش رو شروع کردم، نزدیک به یک سوم کتاب رو شنیدم و خودمم در عجبم که چرا سیر نمیشم از شنیدنش! سپاس فراوان از مجموعه‌ی آوانامه که این کتاب رو تبدیل به یک شاهکار هنری کردند.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1

برای دریافت کتاب صوتی بر باد رفته - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.