معرفی و دانلود کتاب بر باد رفته - جلد 1

عکس جلد کتاب بر باد رفته - جلد 1
قیمت:
۲۰۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بر باد رفته - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بر باد رفته - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بر باد رفته - جلد 1

داستانی درباره‌ی جنگ داخلی آمریکا، برده‌داری، عشق، گرسنگی و خیانت. در قلب کتاب بر باد رفته - جلد 1 اسکارلت اوهارا قرار گرفته است: دختری مغرور، جذاب و سنگ‌دل که با وجود خواستگاران متعدد، به مردی دیگر علاقه دارد. مارگارت میچل تنها رمان خود را در سال 1936 منتشر کرد و با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. بر اساس این کتاب پرفروشِ برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر، در سال 1939 یکی از بهترین و پرافتخارترین آثار سینمایی هالیوود ساخته شد.

درباره‌ی کتاب بر باد رفته - جلد 1

ردپای زندگی شخصی مارگارت میچل (Margaret Mitchell) را می‌توان در بسیاری از بخش‌های کتاب بر باد رفته (Gone with the Wind) دید. او که در سال 1900 در آتلانتا (جنوب آمریکا) به دنیا آمد، داستان‌های جنگ داخلی آمریکا را از مادربزرگ آمریکایی‌-ایرلندی‌اش، آنی فیتزجرالد استفنز شنیده بود. این پیرزن زوال زندگی شاد خانوادگی را در مزرعه‌شان به چشم دیده بود؛ درست مانند شخصیت اصلی رمان، اسکارلت اوهارا. میچل در جوانی به یک ستوان ارتش دل بست که بعد از اعزام به جبهه‌های جنگ جهانی اول کشته شد. او پس از یک سال تحصیل در کالج اسمیت، خبر درگذشت مادرش را بر اثر پاندمی آنفلوانزای سال 1918 شنید و به زادگاهش، آتلانتا، بازگشت. ازدواج اولش ناموفق بود؛ اما دومین ازدواج مارگارت بر عشق بنا شده بود و تا پایان زندگی کوتاهش ادامه داشت.

مارگارت میجل نوشتن کتاب بر باد رفته را در سال 1926 آغاز کرد؛ در زمانی که در دوره‌ی نقاهت پس از یک تصادف رانندگی به سر می‌برد. او پس از سه سال کار روی این رمان، آن را رها کرد. لوئیس دوایت کول، ویراستار انتشارات مک‌میلان، میچل را به‌خوبی می‌شناخت و در سال 1933 از این نویسنده خواست که دست‌نویس رمانش را به انتشارات او بدهد. خانم میچل نپذیرفت. دو سال بعد، هارولد اس. لاتام، دیگر ویراستار انتشارات مک‌میلان، به شهر آتلانتا رفت و از میچل درخواست ملاقات کرد. او دیدارش با این نویسنده‌ی تازه‌کار را این‌گونه توصیف می‌کند: «من به لابی هتل رفتم و مارگارت میچل را دیدم که نشسته و در کنارش حجیم‌ترین کتابی که در تمام عمرم دیده بودم، قرار گرفته بود. او برخاست و به من گفت: بفرمایید! قبل از اینکه نظرم را عوض کنم، آن را از من بگیرید!» میچل بعدها گفت: «فکر نمی‌کردم یک ناشر شمالی رمانی درباره‌ی جنگ داخلی آمریکا را که یک نویسنده‌ی جنوبی نوشته، چاپ کند.»

اما این پایان ماجرای کتاب بر باد رفته نبود. عنوان کتاب در ابتدا «فردا روز دیگری است» (تکیه‌کلام اسکارلت) بود و قهرمان آن پانسی نام داشت. پس از اینکه لاتام با انتشار کتاب موافقت کرد، مارگارت میچل منابع تاریخی را بررسی و چند فصل اول کتاب را بازنویسی کرد. سرانجام عنوان اصلی کتاب با توجه به سطری از شعر ارنست داوسون انتخاب شد: «من خیلی چیزها را فراموش کرده‌ام، سینارا! [همه چیز] بر باد رفته» انتشارات مک‌میلان در ابتدا ده‌هزار نسخه با قیمت سه دلار منتشر کرد که در آن‌زمان قیمت بالایی به حساب می‌آمد. طی یک سال، 1.4 میلیون نسخه از کتاب به فروش رفت؛ به‌طوری‌که کارگران چاپخانه‌ی مک‌میلان، شبانه‌روزی کار می‌کردند.

معرفی و دانلود کتاب بر باد رفته - جلد 1

اما بهتر است پس از این کلیات، به‌سراغ اصل مطلب برویم: بهار سال 1861 است. اسکارلت اوهارا، دختر زیبا و متکبر اهل جنوب آمریکا، در مزرعه‌ای بزرگ به نام تارا در جورجیا زندگی می‌کند. پسران زیادی دلباخته‌ی او هستند؛ اما اسکارلت می‌خواهد با اشلی ویلکز ازدواج کند. او روزی می‌شنود که اشلی با ملانی هملیتون، دخترعموی اهل آتلانتایش، نامزد کرده. در مهمانی مزرعه‌ی ویلکس که همه‌‌ی ساکنان جورجیا در آن حضور دارند، اسکارلت پنهانی با اشلی دیدار و به او ابراز عشق می‌کند. اشلی اما دست رد بر سینه‌‌اش می‌زند و به او می‌گوید که با وجود علاقه‌اش به اسکارلت، می‌خواهد با ملانی ازدواج کند؛ زیرا شبیه خودش است. وقتی اشلی پس از سیلی خوردن از اسکارلت صحنه را ترک می‌کند، اسکارلت ناگهان متوجه می‌شود که تنها نیست. مردی ماجراجو و کنجکاو به نام رت باتلر، از اول تا آخر شاهد این صحنه بوده است. همه چیز در جورجیا آرام به نظر می‌رسد؛ تااینکه یک جنگ، سرنوشت همه‌ی شخصیت‌های کتاب را عوض می‌کند: جنگ داخلی آمریکا.

مارگارت میچل داستان جنگ داخلی را از دیدگاه تجربیات شخصی مردم جنوب آمریکا روایت می‌کند. در این جنگ دو جناح شمال و جنوب رودروی یکدیگر قرار گرفتند: نیروی شمال با رهبری آبراهام لینکلن با نام اتحادیه و نیروی جنوب به رهبری جفرسون دیویس با نام مؤتلفه یا ائتلافیه. اختلاف آن‌ها بر سر قوانین برده‌داری بود. میچل در کتاب بر باد رفته - جلد 1 به‌خوبی نشان‌ می‌دهد که مردمان جنوب چه رفتاری با بردگان داشتند، سربازان جنوب با چه عقایدی به جنگ رفتند و... . در واقع او طرف بازنده‌ی جنگ را نشان می‌دهد؛ با همه‌ی خوبی‌ها و بدی‌هایش.

مترجمان زیادی دست به ترجمه‌ی کتاب بر باد رفته زده‌اند؛ اما پس از گذشت بیش از شصت سال، هنوز هم دوره‌ی دو جلدی رمان بر باد رفته با ترجمه‌ی حسن شهباز، خریداران بسیاری دارد. انتشارات علمی و فرهنگی ناشر این اثر است.

جوایز و افتخارات کتاب بر باد رفته - جلد 1

  • برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر در سال 1937
  • برنده‌ی جایزه‌‌ی ملی بهترین کتاب داستانی از انجمن کتابفروشان آمریکا در سال 1936
  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های آمریکا
  • قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به دفعات متعدد
  • قرار گرفتن در فهرست 100 رمان برتر انگلیسی‌زبان به انتخاب مجله‌ی تایم
  • قرار گرفتن‌ در لیست کتاب‌های محبوب از دیدگاه بی‌بی‌سی در سال 2003
  • یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی آمریکایی به انتخاب PBS

نکوداشت‌های کتاب بر باد رفته - جلد 1

  • هر چند سال یک بار رمانی منتشر می‌شود که هم نام خودش را جاودانه می‌کند و هم نام نویسنده‌اش را. اما هیچ رمانی به گرد پای کتاب بر باد رفته نمی‌رسد؛ داستانی عاشقانه و حماسی از مارگارت میچل. (ادوین مک‌داوِل، نیویورک تایمز)
  • مارگارت میچل بدون شک به‌عنوان یک نویسنده‌ی نوقلم، شاهکاری بی‌مانند خلق کرده است. (جی. دانِلد آدامز،‌ نیویورک تایمز)
  • میچل در این کتاب بیش از هر چیزی انعطاف‌پذیری انسان‌ها را نشان می‌دهد و امیدواری را ابزاری حیاتی برای گذراندن بدترین دوره‌های زندگی می‌داند. (گاردین)
  • هر چند وقت یک‌بار کتابی منتشر می‌شود که برای همه‌ی نسل‌ها جذاب است. کتاب بر باد رفته از آن دسته آثار کلاسیکی است که در ظاهر به نظر می‌رسد هیچ ترفند ادبی خاصی در آن به کار نرفته؛ اما قدرت درونی فوق‌العاده‌ی آن همه چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. مارگارت میچل ادعا نمی‌کرد نویسنده‌ی بزرگی است؛ ولی او نویسنده‌ی خوبی بود و به موضوعاتی پرداخت که هنوز هم جذاب هستند. (ژاک بارزون، منتقد ادبی و نویسنده‌ی کتاب «پانصد سال حیات فرهنگی غرب»)
  • بهترین رمانی که تاکنون از نویسندگان جنوب آمریکا منتشر شده است. (واشنگتن پست)
  • بی‌نظیر و فراموش‌ناشدنی! (شیکاگو تریبون)
  • مارگارت میچل یک قصه‌گوی ذاتی است. (نیویورکر)

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب بر باد رفته - جلد 1

یکی از مهم‌ترین،‌ پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و پرافتخارترین فیلم‌های سینمای هالیوود بر اساس کتاب بر باد رفته ساخته شده است. کلارک گیبل، ویوین لی و اولیویا دی هاویلند در این فیلم که برنده‌ی ده جایزه‌ی اسکار شده، نقش‌آفرینی کرده‌اند. تهیه‌کننده‌ی این اثر دیوید سلزنیک بود و کارگردانی آن را ویکتور فلمینگ بر عهده داشت. فیلم بر باد رفته تا حد زیادی به رمان اصلی مارگارت میچل وفادار است.

معرفی و دانلود کتاب بر باد رفته - جلد 1

کتاب بر باد رفته - جلد 1 برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه و تاریخی از خواندن کتاب بر باد رفته - جلد 1 لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب بر باد رفته - جلد 1 می‌خوانیم

در آن دقایقی که حرف می‌زد و تبسم می‌کرد و از زیر چشم به گوشه‌کنار نظری می‌انداخت، مرد غریبه‌ای را دید که تنها در تالار ایستاده و در همان حال که سعی می‌کند خود را خون‌سرد و بی‌اعتنا نشان دهد، جسورانه چشم از او برنمی‌دارد. همین توجه زیاد، کنجکاویِ آمیخته با مسرتی در او پدید آورد و از تصور اینکه جمال و دلبری او، احساسات مرد بیگانه‌ای را برانگیخته، ازخودبی‌خود شد. آن مرد در نظرش کاملاً پیر آمد، حداقل سی‌وپنج سال داشت و بلندقامت و ورزیده بود. ظاهراً تا به امروز مردی را ندیده بود که این‌طور شانه‌های پهن و عضلات قوی داشته باشد. حتی بیش از آنچه یک نجیب‌زاده و آقا باید ورزیده باشد، او ورزیده بود.

وقتی نگاهش با نگاه او تلقی کرد، مرد لبخند زد و دو ردیف دندان‌های سپید را که از پاکی به دندان‌های حیوان بیشتر شباهت داشت، از زیر سبیل پرپشت سیاهش نمودار ساخت. رنگ چهره‌اش همرنگ صورت راهزنان دریایی، سبزه‌ی سیر بود و چشمانش جسور و سیاه، مثل چشمان دزد دریانوردی بود که یک کشتی بادبانی مجللی را در حال حرکت دیده یا دختری را بعد از ماه‌ها محرومیت، در چند قدمی خود مشاهده کرده است. در سیمایش، بی‌پروایی آمیخته با خون‌سردی نهفته بود و به روی لبان متبسمش، طنز و بدگمانی دیده می‌شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بر باد رفته - جلد 1
نویسنده
مترجمحسن شهباز
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات750
زبانفارسی
شابک978-600-121-726-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بر باد رفته - جلد 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بر باد رفته - جلد 1

برای دریافت کتاب بر باد رفته - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.