معرفی و دانلود کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی

عکس جلد کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی
قیمت:
99000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی

کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی نوشته‌ی محمدرضا مفیدی، به مهم‌ترین مولفه‌های تحقیق در شهرسازی در سطح دانشگاهی که شامل تدوین طرح پیشنهادی یا پروپوزال، مبانی پژوهش شهری، فرآیند روش‌های تحقیق عمومی و تخصصی مرتبط با حوزه‌ی شهری است، اشاره می‌کند.

تحقیق از نظر لغت به معنی درست کردن و یافتن حقیقت است. در اصطلاح علمی یعنی اجرای روش‌های همراه با طرح و اندیشه که برای کشف حقیقت به کار می‌رود. در واقع روشی برای مطالعه منظم و سازمان‌یافته پدیده‌ها به منظور کشف رابطه بین آن‌ها و درک قوانین و قواعد کلی حاکم بر آن‌ها می‌باشد.

بدیهی است هدف اصلی هر تحقیق، همانطور که در تعریف آمده جستجوی حقیقت و رسیدن به واقعیت است. بر همین اساس؛ وقتی می‌گوییم تحقیق می‌کنیم، می‌خواهیم اعلام نماییم که قصد یافتن رابطه یا روابطی در بین امور و یا توجیه مسئله‌ای را داریم و در صدد آن هستیم که برای سوال و مشکل خود پاسخ و راه حل پیدا کنیم! بنابراین هدف پژوهشگر کشف اصول و قواعد کلی و توضیح رابطه بین عوامل و پدیده‌های مورد مطالعه است.

هنگامی که به معنا و مفهوم واژه شهری می‌اندیشیم، بی‌درنگ سیماهای شهری گوناگونی از قبیل ساختمان‌های بلند مرتبه درخشان، آزادراه‌های شلوغ و پر پیچ و خم، ساختمان‌های مخروبه و بدشکل، سکونتگاه‌های مرتفع، مواد زاید و پسمانده‌ها و زباله‌ها، پارک‌های محلی و در نهایت شهروندان در نظرمان تجسم می‌شود. این طور که به نظر می‌رسد تفاوت‌های شدید فرهنگی در این سیماهای شهری، که ناشی از وجود فرهنگ‌های گوناگون آفریقایی، آسیایی، اروپایی و آمریکایی است، وجود دارد. این واقعیت حاکی از تنوع زندگی شهری و فضای جهان وطنی زندگی در کلان شهرها است.

در حال حاضر سیماهای شهری عمدتا شامل: فرهنگ، هنر، موسیقی، اوقات فراغت و تفریح، جنب و جوش و سوداگری، رواج مواد مخدر، نابرابری‌های اجتماعی میان فقرا و ثروتمندان، زیرساخت‌های فرسوده، شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل و آلودگی‌های زیست محیطی است.

در بخشی از کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی (research advanced methods in urban) می‌خوانیم:

نظریه‌های برنامه‌ریزی شهری در حقیقت الفبای تحلیل مسائل پیچیده شهرهای امروزی می‌باشند. امروزه شهرها بستر رخداد مسائل مختلفی می‌باشند که بدون در دست داشتن نظریه‌های کارآمد نمی‌توان آن‌ها را تحلیل نمود. نظریات شهری در حقیقت به عنوان یک ابزار کارآمد تحلیل برخی از مسائل پیچیده فراروی را ساده‌تر می‌کنند. دست کم طی سی سال اخیر است که نظریات اجتماعی به نحو بارزی وارد جغرافیای شهری گردیده و عده‌ای از معروف‌ترین جغرافی‌دانان جهت تحلیل پدیده‌های شهری از نظریه و خصوصا نظریات اجتماعی استفاده کرده‌اند.

با توجه به مسائل پیچیده شهری زمان ما مرزهای سنتی جغرافیای شهری به سرعت شکسته می‌شود و شناخت و ارزیابی و بهبود کیفیت زندگی شهری، ورای یک شاخه علمی خاص قرار می‌گیرد. با وجود این جغرافیادانان در ارزیابی کیفیت زندگی شهری و بهبود بخشی به شرایط آن بیش از متخصصین دیگر رشته‌های علمی سهم دارند. زیرا فقط در جغرافیای شهری محیط رفتاری با تمام ابعادش تحلیل می‌گردد. در چند سال اخیر نظریه‌های اجتماعی، محور اصلی تحلیل‌های جغرافیای انسانی از جمله جغرافیای شهری را تشکیل داده است. به گونه‌ای که به نظر معروف‌ترین جغرافی‌دانان معاصر ساختمان‌های اجتماعی را نمی‌توان از ساختمان‌های فضایی جدا کرد. نظریه‌های جدید مربوط به جامعه و فضا و فضا و جامعه تا سال 1980 در تاریخ علم جغرافیا سابقه نداشته و اعتبار علمی جغرافیای جدید نیز مربوط به این نظریات می‌باشد.

البته تحلیل مسائل شهری تنها با استفاده از نظریه‌های اجتماعی صورت نمی‌گیرد و در این میان استفاده از نظریه‌های سازمان فضایی، نظریه‌های ساخت شهر، نظریه‌های روابط متقابل شهر و روستا و سایر نظریه‌های دیگر نیز استفاده می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی پژوهش‌های شهری
فصل دوم: چارچوب پژوهش «شیوه تدوین پروپوزال»
فصل سوم: فرایند روش تحقیق
فصل چهارم: مولفه‌های تحقیق در شهرسازی
فصل پنجم: شیوه تدوین گزارش پایان‌نامه و رساله
فصل ششم: شیوه تدوین دفاعیه
فصل هفتم: شیوه نگارش مقالات علمی – پژوهشی فارسی و لاتین
فصل هشتم: معرفی و آموزش نرم افزارهای کاربردی تحقیق
فصل نهم: تشریح انواع مدل‌های تحقیق
فصل دهم: شیوه استناددهی به منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سیمای دانش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات401
زبانفارسی
شابک978-600-120480-7
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
99000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی

زینب همتی
۱۴۰۰/۷/۱
عالیه.... به همه شهرسازان پیشنهادمیدم این کتابو بخونن
لیلا عابدی فرد
۱۴۰۱/۲/۱۶
بسیار خوب و متنوع است
Maryam Kashani
۱۴۰۰/۶/۶
👌
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی

برای دریافت کتاب روش تحقیق پیشرفته در شهرسازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.