دانلود کتاب شکستن چرخه اختلال پرخوری: راهنمای خودیاری برای بهبودی


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب شکستن چرخه اختلال پرخوری: راهنمای خودیاری برای بهبودی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب شکستن چرخه اختلال پرخوری: راهنمای خودیاری برای بهبودی

کتاب شکستن چرخه اختلال پرخوری: راهنمای خودیاری برای بهبودی نوشته‌ی امین رفیعی پور، راضیه زاهدی و ناهید خان بابایی، راهنمایی عملی برای کمک به افراد مبتلا به پرخوری بیمارگونه، پراشتهایی و بی‌اشتهایی عصبی است.

وقتی (Body whys) - انجمن اختلالات خوردن ایرلند برای اولین بار در سال 1995 تأسیس شد، عمدتاً حمایتی را برای افرادی فراهم کرد که تحت تأثیر بی‌اشتهایی و پراشتهایی عصبی بودند. در سال‌های اخیر، افرادی با آن‌ها تماس گرفتند و در جستجوی حمایتی برای مقابله و غلبه بر اختلال پرخوری یا پرخوری اجباری بودند. بسیاری از تماس‌گیرندگان از طریق تلفن یا ایمیل با سیستم پشتیبانی، گزارش دادند که سال‌ها با اختلال‌شان در انزوا زندگی کرده‌اند. آن‌ها تا حد امکان اطلاعاتی را در مورد چگونگی رهایی از آن چیزی می‌خواهند که با عنوان اسارت یا اعتیاد به غذا تجربه کرده‌اند.

افراد زیادی به دنبال توصیه‌های عملی برای دستیابی به کنترل مجدد رفتارهایشان هستند. آن‌ها آماده‌اند تا وارد فرایند تغییر شوند و مایل هستند بدانند از کجا شروع کنند. شکستن چرخه اختلال پرخوری، پاسخ به نیازهای بیان شده از سوی افرادی است که می‌خواهند بدانند از چه راهی باید آغاز کنند.

در اختلال خوردن، از غذا برای تغذیۀ بدن استفاده نمی‌شود بلکه برای مدیریت نیازهای هیجانی است. اغلب به خوردن برای رفع نیازهای روانی، خوردن هیجانی گفته می‌شود. از غذا می‌توان برای آسایش، تسکین خود، تنظیم خلق، ابزاری برای مقابله با احساسات غیرقابل کنترل، مدیریت پریشانی هیجانی و احساس بهتر استفاده کرد. بسیاری از افراد تا حدی از این شیوه استفاده می‌کنند.

بیشتر مردم در برهه‌ای از زندگی‌شان پرخوری دارند. آن‌ها ممکن است خوردن‌شان را به دلایلی مانند احساسات ناراحت کننده محدود کنند. خوردن به عنوان یک مکانیسم دفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و وقتی مشکل‌آفرین می‌شود که به یک عادت یا رفتار خودکار تبدیل شود و به حس عدم کنترل بینجامد.

کتاب شکستن چرخه اختلال پرخوری: راهنمای خودیاری برای بهبودی (Eating disorders: a self help guide) برای دو هدف طراحی شده: به عنوان منبع اطلاعات و ابزار کاربردی برای کمک به کسب بینش بیشتر در مورد آنچه تجربه می‌کنید و توانمندسازی شما در انتخاب‌هایی که به تغییر کمک خواهد کرد.

این کتاب ممکن است به شما در دستیابی به درک بهتری از این موضوع کمک کند که چطور افکار، باورها، احساسات و رفتارها به هم پیوسته‌اند و بر روی یکدیگر اثر می‌گذارند. این امر ممکن است حس بیشتری از کنترل بر زندگی‌تان را فراهم آورد.

در بخشی از کتاب شکستن چرخه اختلال پرخوری: راهنمای خودیاری برای بهبودی می‌خوانیم:

بسیاری افراد گاهی پرخوری کرده و اغلب احساس می‌کنند بیش از آنچه باید، خورده‌اند و از پرخوری خود احساس ناراحتی می‌کنند. احساس عدم کنترل دارند و به خاطر خلق منفی یا دیگر احساسات‌شان دست به پرخوری می‌زنند. میل قوی‌ای به غذا وجود دارد که طاقت‌فرساست. مقدار غذای آنها به حدی است که اکثر مردم آن را غیرمعمول می‌دانند.

اخیرا، محققان، متخصصان سلامتی و پزشکان تأیید کردند که پرخوری یک اختلال خوردن مجزا است به نام اختلال پرخوری (BED). شناخته شده‌ترین اختلال خوردن یعنی بی‌اشتهایی عصبی شامل دوره‌های مکرری از پرخوری به دنبال پاکسازی اجباری از طریق ورزش، استفراغ عمدی یا استفاده از ملین‌ها است. تفاوت مهم بین پراشتهایی عصبی و اختلال پرخوری این است که در BED، تلاشی فوری برای مقابله با پرخوری از طریق پاکسازی، ورزش یا روش‌های دیگر وجود ندارد.

در این اختلال هم مانند سایر اختلالات خوردن، پیامدهای فیزیکی و روانشناختی برای افراد وجود دارد. سطوح شدید سرکوب افکار مرتبط با غذا می‌تواند باعث افزایش نگرانی‌های مربوط به وزن و ابتلا به اختلال پرخوری شود.

 ۶۱ صفحه، ۱ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-6298-90-2 

چاپ ۱۳۹۸: ۴۰۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۹۰۰۰ ت - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

مقدمه
بخش اول: اختلال پرخوری
اختلال پرخوری چیست؟
معیار تشخیص اختلالات خوردن در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی: DSM-V
تأثیر اختلال پرخوری
مراحل پرخوری
علل اختلال پرخوری چیست؟
عوامل زمینه ساز
عوامل تسریع کننده
عوامل تداوم بخش
چرخه رژیم گرفتن / پرخوری
درمان و حمایت
خودیاری
پزشک خانوادگیتان
کار با متخصص تغذیه
خانواده درمانی
مشاوره و رواندرمانی فردی
بخش دوم: تصمیم‌گیری برای کنترل مجدد
دلایل من برای تغییر عادات غذاییام
بخش سوم: خودیاری
چطور از خودیاری استفاده کنم
دفتر خاطرات غذایی
دستورالعمل‌های خاص ثبت خاطرات غذایی
ثبت خاطرات غذایی: غذاهای روزانۀ من
طراحی یک برنامۀ غذایی
نمونه‌ای از برنامۀ غذایی
مهارت‌هایی برای تغذیه سالم
رژیم غذایی را متوقف کنید
بخش چهارم: مقابله با تغییر
تغییر الگوهای فکریتان
مقابله با احساسات دشوار
افکاری در مورد تصویر بدنی
بخش پنجم: مراقبت از خودتان
مراقبت از سلامت جسمیتان
مراقبت از سلامت هیجانیتان
مقابله با مشکلات
جدول ثبت خاطرات غذایی
برنامۀ غذایی
بخش ششم: اختلالات خوردن / راهنمای خودآموز
این بخش چه کمکی خواهد کرد؟
اختلال خوردن چیست؟
انواع اختلال خوردن
پراشت‌هایی عصبی
اختلال پرخوری
چطور تشخیص دهم مبتلا به اختلال خوردن هستم؟
تصاویری ایدهآل از سوی جامعه و رسانه‌ها
پیش داوری در مورد افراد چاق
عزت نفس پایین و عدم اعتماد به نفس
کمال‌گرایی و انتظارات غیر واقعی
انتظارات خانواده و نگرش‌ها نسبت به یکدیگر
چه باورهایی، افراد را در خطر ابتلا به اختلال خوردن قرار می‌دهد؟
اختلالات خوردن چه اثراتی دارند؟
1. تغییراتی در میزان سوخت و سازتان
2. استفراغ کردن باعث نمی‌شود از همۀ کالری‌های خورده شده خلاص شوید.
3. ملین‌ها و مُدرها به افراد برای کاهش وزن کمکی نمی‌کنند.
4. اجتناب از بیرون رفتن یا انجام امور
5. وارسی
6. تغییراتی در سلامتیتان
چطور اختلال خوردن بر بدنتان اثر می‌گذارد
چطور اختلالات خوردن بر احساس شما اثر می‌گذارد
خلاصه
آیا می‌خواهم این چیزها را تغییر دهم؟
گام‌های بعدی
نمی‌خواهم تغییر کنم
هنوز مطمئن نیستم، فکر می‌کنم سخت باشد
می‌خواهم تغییر کنم، چه کاری باید انجام دهم؟
References

راهنمای دانلود کتاب شکستن چرخه اختلال پرخوری: راهنمای خودیاری برای بهبودی

برای دانلود کتاب شکستن چرخه اختلال پرخوری: راهنمای خودیاری برای بهبودی و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  شکستن چرخه اختلال پرخوری: راهنمای خودیاری برای بهبودی