معرفی و دانلود کتاب صوتی به مهربانی باران: قصه‌هایی درباره احکام تقلید

عکس جلد کتاب صوتی به مهربانی باران: قصه‌هایی درباره احکام تقلید
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به مهربانی باران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به مهربانی باران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به مهربانی باران: قصه‌هایی درباره احکام تقلید

مهری ماهوتی در کتاب صوتی به مهربانی باران در قالب داستان به مسأله‌ی «تقلید» پرداخته و احکام دین را با زبانی شیوا و روان به کودکان آموزش می‌دهد. خوانش این قصه بر عهده‌ی آیناز رومیانی بوده و از مجموعه «قصه‌های زینب» انتخاب شده است.

درباره کتاب صوتی به مهربانی باران:

انتشارات سماوا با همکاری رادیکو از ابزار قصه برای آموزش به بچه‌ها کمک گرفته و در قالب داستان‌هایی صوتی احکام دینی را به کودکان می‌آموزد. یعنی همان امری که اغلب پدرها و مادرها دغدغه‌ی آن را دارند و این امر به‌هیچ‌وجه امری تازه و نو نیست. بنابراین اثری که پیش روی شماست، موضوع آموختن احکام دین به فرزندان را برای والدینِ دغدغه‌مند سهل کرده و از آنجایی که خود بچه‌ها راوی این داستان بوده‌اند، باعث تشویق آنان به کتاب‌خوانی نیز شده است. کتاب صوتی به مهربانی باران نیز در زمره همین آثار قرار می‌گیرد. این اثر به موضوع اجتهاد و تقلید می‌پردازد و مهری ماهوتی با لحنی شیرین، داستانی جذاب و زبانی ساده این موضوع را به کودکان آموزش می‌دهد.

اگر کسی حتی آشنایی نسبی با آثار تألیف شده در حوزه‌ی کودک داشته باشد، مهری ماهوتی را می‌شناسد. این نویسنده‌ی نام‌آشنا و برجسته که تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده، سابقه‌ای بس درخشان در تألیف آثار آموزنده برای کودک و نوجوان دارد. با او در کتاب شنیدنی به مهربانی باران که یکی از داستان‌های مجموعه‌ی قصه‌های زینب است همراه می‌شویم و از او درباره‌ی احکام تقلید می‌شنویم.

این اثرِ تأثیرگذار هدیه‌ای‌ست ویژه برای هر کسی که می‌خواهد با زبانی ساده با احکام دین آشنا شود. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، این اثر نه تنها می‌تواند با روایت قصه‌هایی شیرین و اثرگذار کودکان را با احکام تقلید آشنا سازد، بلکه از آنجا که راوی این داستان‌ها خود کودکان هستند، این امر می‌تواند تأثیری دو چندان بر کتاب‌خوان شدن آن‌ها بگذارد.

درباره مجموعه قصه‌های زینب:

داستان‌های مجموعه‌ی قصه‌های زینب به هدف آشنایی کودکان 7 تا 12 سال با احکام دین به نگارش درآمده‌اند و روایت‌گر قصه‌های دخترانی هستند که در آستانه‌ی سن تکلیف قرار دارند و در هر داستان با یکی از احکام دین همچون نماز، روزه، حجاب و... آشنا می‌شوند. خوانش این قصه‌ها بر عهده‌ی خود بچه‌ها بوده و زبان شیرین و نثر روان آن از دیگر ویژگی‌هایی‌ست که دو چندان بر تأثیرگذاری این مجموعه می‌افزایند.

کتاب صوتی به مهربانی باران مناسب چه کسانی است؟

کودکان 7 تا 12 سال و هم‌چنین کسانی که در آستانه‌ی سن تکلیف قرار دارند، مخاطبان اصلی کتاب به مهربانی باران هستند.

با مهری ماهوتی بیشتر آشنا شویم:

این شاعر و نویسنده‌ی برجسته سال 1340 و در بابل متولد شد. مهری ماهوتی کار نوشتن را با فعالیت در «کیهان بچه‌ها» شروع کرد. مقام اول در جشنواره مطبوعات، کتاب برگزیده ناشران، کتاب شایسته تقدیر برای کتاب مروارید مکه و کتاب برگزیده‌ی جشنواره کتاب رشد از جمله افتخاراتی‌ست که ماهوتی موفق به دریافت آن‌ها شده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «قصه‌های زینب، صدای بال فرشتگان و نهنگ یونس» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی به مهربانی باران می‌شنویم:

«این کتاب از هر معلم و پیش‌نمازی آگاه‌تر است. هر لحظه‌ای که لازم باشد می‌توانی به سراغش بروی و جواب سوالت را یاد بگیری.»

زینب پرسید:‌ «بابا توی این کتاب نوشته است که اگر فرش با خون نجس شود چه کار کنیم تا پاک شود؟» بابا محکم و جدی جواب داد: «بله! اما ننوشته است با دختر بازیگوشی که استکان‌ها را می‌شکند و زیر پایش را هم نگاه نمی‌کند باید چه کار کرد.» زینب لبش را گاز گرفت و پشت مادربزرگ قایم شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
به مهربانی باران

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به مهربانی باران: قصه‌هایی درباره احکام تقلید
نویسنده
راویآیناز رومیانی
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
5000 ت - 0.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به مهربانی باران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به مهربانی باران

برای دریافت کتاب صوتی به مهربانی باران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.