معرفی و دانلود کتاب صوتی شتری که باوفا بود (مجموعه با ادب چون)

عکس جلد کتاب صوتی شتری که باوفا بود (مجموعه با ادب چون)
قیمت:
۷۰۰۰ 4900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شتری که باوفا بود (مجموعه با ادب چون) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شتری که باوفا بود (مجموعه با ادب چون) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شتری که باوفا بود (مجموعه با ادب چون)

کتاب صوتی شتری که باوفا بود (مجموعه با ادب چون) نوشته‌ی زهرا زواریان، درباره شتر وفادار امام سجاد است که وابستگی و ارادت زیادی به صاحب خود دارد و نمی‌خواهد به هیچ وجه از ایشان دور شود اما سرانجام به خاطر پیری و فرسودگی، مجبور است که با شتربانش به صحرا برود.

درباره کتاب صوتی شتری که باوفا بود:

دومین جلد از مجموعه با ادب چون به کتاب صوتی شتری که باوفا بود، اختصاص دارد. داستان از جایی آغاز می‌شود که شتر امام سجاد دیگر پیر شده و توان کار کردن ندارد. به همین خاطر امام اجازه می‌دهد که شتر به همراه شتربانش به صحرا برود و آزاد باشد. اما شتر وفاداری خاصی به صاحب خود دارد چون سال‌ها همراه ایشان بوده و باهم به سفرهای مختلف همچون حج و کربلا رفته‌اند؛ برای همین دوست ندارد که از امام سجاد دور شود و بی‌قراری‌های فراوانی‌ می‌کند ولی سرانجام سرنوشت جور دیگری رقم می‌خورد و مجبور می‌شود که از مدینه برود.

زهرا زواریان در مجموعه پنج جلدی با ادب چون، با زبانی کودکانه داستان حیواناتی را روایت می‌کند که ادب و احترام خود را به شیوه‌های مختلف به امامان شیعه نشان می‌دهند. او درباره هدفش از نوشتن این مجموعه می‌نویسد: «در نظر داشتم به صورت غیر مستقیم به کودکان آموزش دهم که حیوانات نیز می‌فهمند و شعور و درک دارند؛ در واقع خواستم ادب و معرفتی را که حیوانات نسبت به ائمه معصومین دارند، در قالب داستان روایت کنم.»

«اسبی که دو بال داشت، در حلقه شیرها، شتری که با وفا بود، شیری که سلام کرد و وقتی آهو خانم به تله افتاد» عنوان‌های مجموعه با ادب چون هستند.

زهرا زواریان را بیشتر بشناسیم:

یکی از نویسندگان و پژوهشگران ادبی فعال پس از انقلاب، زهرا زواریان است که از سال 1367 به طور رسمی وارد فضای داستان نویسی شد و کار خود را با ماهنامه ادبیات داستانی حوزه هنری و سید مرتضی آوینی آغاز کرد. او پیش از این، چندسالی در آموزش و پرورش مشغول به کار بود.

او در مدتی که با مرتضی آوینی همکاری می‌کرد، به مدت دوسال دبیر صفحه داستان مجله سوره بود و پس از شهادت آوینی، سردبیری ماهنامه ادبیات داستانی را برعهده گرفت.

زواریان به عنوان نویسنده‌ای فعال در حوزه کودک و نوجوان شناخته می‌شود و همچنین به ادبیات دینی و نگارش داستان‌هایی مذهبی علاقه‌مند است.

برخی از آثار این نویسنده عبارتند از:

- روایت جنگ در ادبیات حماسی زنان
- داستان زهیر (نگاهی به سرخی آتش)
- رمان دیانا که بود
- رمان زنی در جزیره گمنام
- شخصیت زن در ده سال داستان نویسی
- شبستان دل (سفرنامه حج)
- رمان بهشته من
- نزدیک تر بیا احمد (داستان معراج)
- خاتون عشق (داستان حضرت نرجس خاتون، علیهاالسلام)
- چهار بانوی تاریخ ساز
- رمان دامنی از جنس آب

کتاب صوتی شتری که باوفا بود برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مخصوص کودکان 10 تا 12 ساله‌ای است که به داستان‌های مذهبی علاقه مند هستند و می‌خواهند روایتی جالب از سرگذشت اهل بیت بشنوند.

در بخشی از کتاب صوتی شتری که باوفا بود می‌شنویم:

شتر قصه‌ی ما دیگر پیر شده بود؛ نه دیگر نای کار کردن داشت نه توان سفر کردن. از کار افتاده بوده و نمی‌توانست به خوبی فرمان ببرد. امام سجاد (ع) وقتی حال و روزش را دید گفت: این شتر را به صحرا ببرید و رهایش کنید؛ او باید استراحت کند و به چرا مشغول شود.

شتربان پیر وقتی این حرف را شنید، خیلی خوشحال شد و از ته دل ذوق کرد. به شتر آب و ینجه داد و دست روی سرش کشید. فکر کرد خودش هم دیگر پیر شده و نای کار کردن ندارد؛ بهتر است به همراه شتر به صحرا برود و سایه بانی برای خود درست کند. آخر عمری سرش را راحت روی زمین بگذارد و از کار کردن بازنشسته شود.

صبح زود شتربان از خواب بیدار شد، بار و بنهاش را بست و به سراغ شتر رفت. او را بیدار کرد، آب و ینجه‌اش را داد و افسارش را در دست گرفت. خدمت امام رفت و با امام خداحافظی کرد. امام دست روی سر شتر کشید و سفارش او را به شتربان پیر کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
شتری که باوفا بود ( جلد دوم مجموعه با ادب چون)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شتری که باوفا بود (مجموعه با ادب چون)
نویسنده
راویسرور رخشانی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰ 4900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شتری که باوفا بود (مجموعه با ادب چون)

برای دریافت کتاب صوتی شتری که باوفا بود (مجموعه با ادب چون) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.