معرفی و دانلود کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم

عکس جلد کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم
قیمت:
۸۳۵۰۰ ۵۸,۴۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم

شاید در نگاه اول این‌طور به نظر نرسد، اما کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست اثر مایک راکر،‌ یک کتاب علمی و پژوهشی است که به شما ثابت می‌کند تفریح قدرت تحول زندگی شما را دارد و برخلاف آنچه تصور می‌کنید، چندان هم دور از دسترس نیست.

درباره‌ی کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست

حس شادی یکی از مرموزترین و فریبنده‌ترین احساسات دنیاست. تمام موجودات زنده، با غریزه‌ای آفریده شده‌اند که به‌طور طبیعی به دنبال شادی باشند. شادی برای ما به معنای بقا و زندگی است. از نظر ما این حس، بهترین حالتی است که هرکس می‌تواند داشته باشد و هر وقت بخواهیم حسن نیتمان را به دیگران نشان دهیم، برایشان آرزوی خوشی و خوشبختی می‌کنیم. ولی آیا واقعاً خوشحالی مترادف خوشبختی است؟

مایک راکر (Mike Rucker) در کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست (The Fun Habit) ایده‌ی متفاوتی دارد. او بر خلاف آنچه که انتظار می‌رود، حس غم و ناراحتی را محرک انگیزه و پیشرفت می‌داند. او به عنوان یک روان‌شناس محقق مدت زیادی را در رابطه با موضوع شادی تحقیق می‌کرد و نتایج تحقیقاتش را نیز در زندگی شخصی‌اش به کار می‌بست. او هر کاری می‌کرد تا با تجربه‌ی شادی کیفیت زندگی‌اش را بالا ببرد و در یکی از وبلاگ‌های شخصی‌اش نیز ماهانه مطالب و توصیه‌هایی برای داشتن زندگی شادتر ارائه می‌داد. زندگی او در بهترین حالتِ ممکن بود و همه به موفقیت‌هایش در همه‌ی زمینه‌های زندگی، غبطه می‌خوردند. اما درست بعد از انتشار یکی از مقاله‌هایش، اتفاق عجیبی افتاد. او در آن مقاله از تجربه‌ی یک تفریح دونفره با برادرش نوشته بود، اما درست بعد از انتشار آن متوجه شد که برادرش از دنیا رفته است. زمانی که همه در این فکر بودند که او چقدر از چنین تفریح خانوادگی‌ای خوشحال است و این ایده چقدر می‌تواند برای آن‌ها کارآمد باشد، مایک در سوگ و عزای برادرش بود و به این فکر می‌کرد که چقدر خوشبختی می‌تواند شکننده باشد. پس از آن او به دلیل یک آسیب‌دیدگی تحت عمل جراحی مفصل پا قرار گرفت و بعد از آن متوجه شد که دیگر نمی‌تواند مثل قبل در مسابقات دو شرکت کند. این خبر برای او که یک ورزشکار حرفه‌ای بود، بسیار ناگوار و ناراحت‌کننده بود. این اتفاقات بد زنجیره‌ای اما برای مایک راکر یک درس بزرگ داشت؛ و آن هم این بود که تلاش برای یافتن شادی همه‌چیز به شما می‌دهد به غیر از خود حس شادی.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست

کتابی که پیش روی شماست بر داشتن تفریح و حس خوب تأکید می‌کند و به صورت علمی به شما اثبات می‌کند که تفریح می‌تواند باعث سلامت جسمی و روانی شود. اما نویسنده پیش از شروع مطالب آن، باید این نکته را یادآوری می‌کرده که رسیدن به شادی تنها از دل غم می‌گذرد. جنگیدن برای رهایی پیدا کردن از غم کاری بیهوده است، زیرا غم به ذهن فرصتی می‌دهد تا آنچه را که تجربه کرده و برایش دردناک بوده هضم کند و بپذیرد. پس باید این نکته را دانست که همواره شاد بودن کاری نشدنی است و اگر هم شدنی باشد، بسیار مضر و آسیب‌زاست.

مایک راکر در مقابل این مفهوم، از موضوع دیگری صحبت می‌کند که در ظاهر شبیه اما در باطن بسیار با شادی متفاوت است. «تفریح» همان میدانی است که راکر در کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست بر روی آن مانور می‌دهد و آن را از بسیاری از جهات، بهتر از حس شادی محض معرفی می‌کند. تفریح از جنس «عمل» است و می‌توان آن را با هدفی غیر از شادی، مثل آرامش و یا آموزش نیز انجام داد. همین ماهیت غیرجبری تفریح باعث می‌شود تا فشار روانی ناشی از «همیشه خوشحال بودن» از بین برود و مغز به فعالیت‌هایی پناه ببرد که به واقع باعث آرامش‌اش می‌شوند.

تفریحات تنها اعمالی لحظه‌ای و گذرا نیستند؛ می‌توان از دل تفریحات، عادات سالمی را شکل داد که در طولانی مدت مسیر زندگی را متحول کنند. از کودکی به ما توصیه شده که از تفریح دست بکشیم و تنها بر سخت‌کوشی تمرکز کنیم. اما امروزه این حقیقت به اثبات رسیده که ما برای داشتن ذهنی سالم و کارآمد، نیاز به تفریحات سودمند و سازنده داریم. بچه‌ها این کار را به صورت طبیعی انجام می‌دهند اما بزرگسالان برای تفریح کردن موانعی را بر سر راه خود می‌بینند. کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست به شما کمک می‌کند تا این موانع را از سر راه بردارید و از لذت‌های کوچک و مفید، بهره ببرید.

کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست با تلاش مریم تقدیسی به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای مهدی فضلی می‌شنوید. نشر صوتی جیحون و انتشارات بذر خرد، ناشران این کتاب هستند.

نکوداشت‌های کتاب تفریح یادگرفتنی‌ست

  • این کتاب در دسترس، کاربردی و پژوهشی نه تنها به شما یادآوری می‌کند که آنچه واقعاً در زندگی مهم است لذت بردن است، بلکه به شما نشان می‌دهد که این کار چقدر می‌تواند آسان باشد. کتابی شاد که طرز فکر شما را در مورد سرگرمی تغییر خواهد داد! (Thomas Erikson)
  • ترکیب استادانه‌ی علم و تجربه‌ی شخصی؛ کتاب تفریح یادگرفتنی‌ست قدرت شگفت‌انگیزی را که ما برای بهبود وضعیت فعلی خود داریم آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که سرگرمی کلید یک زندگی لذت‌بخش و رضایت‌بخش است. خوانندگانی که به دنبال راهبردهای عملی مبتنی بر علم هستند، این کتاب را دوست خواهند داشت. (Nir Eyal)

کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و توسعه‌ی فردی، از این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم می‌شنویم

من در طول همه‌گیری کووید نوزده به یک گریز نیاز داشتم، درحالی‌که تحت فشار شدید دو کار همزمان قرار داشتم؛ یکی نوشتن کتابی درباره‌ی تفریح، که تفریحی هم در کار نبود و دیگری مدیر ارشد مسئول مراکز بهداشت. نه وقت داشتم و نه پول. ولی همان‌طور که مشاهده کردید برای گریز موقت از زندگی روزمره نه به زمان زیاد نیاز دارید و نه به پول زیاد. به همین دلیل با استفاده از راهکارهای ابداعی خودم تصمیم گرفتم یک روز را در جواهری نهفته در مناطق حومه‌ای مرکز کارولینای شمالی سپری کنم، محلی به نام چاه رحمت. نام این چاه هم آنچه را که هست توصیف می‌کند و هم آنچه را که نیست؛ مجتمع پزشکی، مرکز کنفرانس یا محل جلسات. آنچه که هست خلوتگاهی پنهان در بیراهه‌ای است که در آن با مهمان‌نوازی و احترام از مردم پذیرایی می‌کنند و پناهگاهی آرام است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
سخن ناشر
4 دقیقه
یادداشت نویسنده
13 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
فصل یک: چاره‌ی کار تفریح است
14 دقیقه
فصل یک ـ قسمت دو
23 دقیقه
فصل یک ـ قسمت سه
18 دقیقه
فصل دو: وقت بازی
20 دقیقه
فصل دو ـ قسمت دو
20 دقیقه
فصل دو ـ قسمت سه
20 دقیقه
فصل دو ـ قسمت چهار
24 دقیقه
فصل سه: برای همه‌ی لحظاتتان از سیستم سیور استفاده کنید
23 دقیقه
فصل سه ـ قسمت دو
12 دقیقه
فصل سه ـ قسمت سه
19 دقیقه
فصل چهار: به جای لحظه‌ی حال، از لحظه‌ی بعد از لحظه‌ی حال لذت ببرید
16 دقیقه
فصل چهار ـ قسمت دو
26 دقیقه
فصل پنج: فرار بزرگ
22 دقیقه
فصل پنج ـ قسمت دو
19 دقیقه
فصل شش: کشف و شهود
23 دقیقه
فصل شش ـ قسمت دو
17 دقیقه
فصل هفت: دوستی عجیب است
21 دقیقه
فصل هفت ـ قسمت دو
19 دقیقه
فصل هشت: تفریح با فرزندان
22 دقیقه
فصل هشت ـ قسمت دو
22 دقیقه
فصل هشت ـ قسمت سه
25 دقیقه
فصل نه: عادت به تفریحتان را عملی کنید
24 دقیقه
فصل نه ـ قسمت دو
22 دقیقه
فصل نه ـ قسمت سه
19 دقیقه
فصل ده: لذت‌های دشوار و راه‌های رسیدن به هدف
19 دقیقه
فصل ده ـ قسمت دو
21 دقیقه
فصل ده ـ قسمت سه
16 دقیقه
فصل یازده: تفریح به عنوان نیرویی برای تغییر
20 دقیقه
فصل یازده ـ قسمت دو
14 دقیقه
فصل یازده ـ قسمت سه
27 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
راویمهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۸۳۵۰۰ ۵۸,۴۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست

هیوا محبی
۱۴۰۳/۲/۲۹
خیلی عالی مطابل آبدیت شده و به روزی داشت و حتی رد علمی و درست خیلی کتاب‌های پر از مطالب زرد که بی خودی ترند شده‌اند بود. عالی💪
حسن قربانی
۱۴۰۳/۴/۲۹
بسیار کتاب کاربردی و مفید می‌باشد و توصیه میکنم حتما چند بار بهش گوش بدین و در زندگیتون بکار ببرین
علی مرادخانی
۱۴۰۳/۴/۲۷
من رو یاد زندگی می‌ندازه، چیزی که هر روز داریم به هم نشونش می‌دیم و حسرتش رو می‌خوریم...
Parva Namiranian
۱۴۰۳/۴/۲
چندین بار گوش دادم. کمی صدای گوینده کلفت و خشن هست ولی کتاب پر از نکات کاربردی هست. عالی بود.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست

برای دریافت کتاب صوتی تفریح یادگرفتنی‌ست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.