معرفی و دانلود کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم

عکس جلد کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم
قیمت:
۲۰۰۰۰ 14000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم

کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم نوشتهٔ احمد اکبرپور ماجرای مرد روستایی خسیسی را روایت می‌کند که بعد از افتادن پولش در چاه توالت از پسرش می‌خواهد که به داخل چاه برود و آن را برایش بیاورد. کتاب حاضر با زبانی طنز موضوع پدرسالاری در جامعه سنتی را بررسی کرده و همچنین توانسته برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ شود.

درباره کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم:

در بسیاری از جوامع سنتی پدر نقش مالک انحصاری کودک را بر عهده دارد و به قدری بر او مالکیت دارد که گاهی حتی در صورت به قتل رساندن او هیچ عواقبی انتظارش را نمی‌کشد. البته این تئوری ریشه در تفکرات ارسطوی یونانی داشته و توسط ملت‌ها و مذاهب زیادی نیز مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال احمد اکبر پور در داستان من نوکر بابا نیستم با دیدگاهی انتقادی به بررسی این موضوع پرداخته و در داستانش در قالب یک خانواده کوچک ایرانی به این نکتهٔ مهم اشاره می‌کند که چگونه یک قیام ساده می‌تواند موجب سرنگونی یک دیکتاتوری مستبد شود.

داستان درمورد پسری نوجوان به نام داوود است که همیشه در خانواده‌اش فرزندی آرام و حرف‌گوش‌کن بوده. این موضوع باعث شده تا برادرانش او را دست بیندازند و به او لقب «نوکر بابا» بدهند. یکی از روزها یک بسته از اسکناس‌های پدر در چاه مستراح می‌افتد و این موضوع داوود را به دردسر می‌اندازد. پدر خانواده که مردی خسیس است، از پسرانش می‌خواهد که به داخل چاه بروند. اما داوود برای فرار از انجام این کار به خانهٔ عمه‌اش پناه می‌برد.

پدر که از سرکشی فرزندانش به خشم آمده، تا زمان برداشتن اسکناس‌ها، مستراح رفتن را برای پسرانش قدغن می‌کند و تا زمانی که اسکناس‌هایش را برندارند به آن‌ها پول نمی‌دهد. اما پسرها ترجیح می‌دهند از پدرشان پول بدزدند اما داخل آن چاه نروند...

کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم در قالب داستانی طنازانه مناسبات قدرت و جایگاه آن را در دل یک جامعهٔ سنتی به تصویر می‌کشد و مرد سالاری و اقتدار مردانه در خانواده را نقد می‌کند. اینکه در یک جامعهٔ سنتی تنها راه ورود پسران به دنیای بزرگسالی اعمال قدرت و زور باشد، از نظر نویسنده امری ناپسند و نکوهیده است.

اکبر پور عقیده دارد جهل و نادانی مردم اصلی‌ترین سرمنشاء ایجاد قدرت دیکتاتورها است و در صورت ایجاد شکاف در این عقیده‌شان خشم تمام وجودشان را در برمی‌گیرد. داوود در این داستان زمانی که متوجه می‌شود پدرش او را انتخاب کرده، حس بردگی به او دست می‌دهد و احساس می‌کند رفتار و هویت انسانی‌اش زیر سوال رفته است. بعد از آن است که دگرگونی شخصیتی به سراغش می‌آید.

با شنیدن این داستان متوجه می‌شوید که بسیاری از فجایعی که بر سر نوجوانان می‌آید و آسیب‌هایی که می‌بینند، انعکاس رفتارهای غلط والدین آن‌ها به خصوص پدرانشان است. زمانی که اقتدار پدر شرایط استبداد در خانواده ایجاد می‌کند، فرزند او ممکن است احساس ضعف کند و دست به کارهای آسیب‌زننده بزند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم:

- برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ
- نامزد کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
- نامزد جایزه مهرگان ادب
- نامزد بهترین رمان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای تمامی نوجوانان و بزرگسالانی که به شنیدن داستان‌های طنز و آموزنده فارسی علاقه دارند، مناسب است.

احمد اکبرپور را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده در سال 1349 در فارس به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته روان‌شناسی در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد و هم‌زمان به ادبیات علاقه پیدا کرد. احمد اکبرپور در 33 سالگی نخستین مجموعه شعر خود را به نام «مردمان عصر پنجشنبه» به انتشار رساند. با این حال پس از مدتی دریافت که شاعر نیست و در نویسندگی استعداد بیشتری دارد.

وی اولین کتاب خود را برای مخاطب نوجوان نوشت و آن را «دنیای گوشه و کنار دفترم» نامید. چندی بعد دو داستان آن را بازنویسی کرد و در کتاب‌های جداگانه به نام‌های «امپراطور کلمات» و «رویاهای جنوبی» آن‌ها را به چاپ رساند. آثار اکبرپور تا به حال به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، چینی، کره‌ای و ترکی استانبولی ترجمه شده و در چند کشور جهان به چاپ رسیده‌اند.

جوایز و افتخارات احمد اکبرپور:

- دریافت جایزه کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کتاب «قطار آن شب»
- دیپلم افتخار IBBY در پکن برای کتاب «امپراتور کلمات»
- برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ برای کتاب «من نوکر بابا نیستم»
- نامزد کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای کتاب «من نوکر بابا نیستم» در سال 1383
- نامزد جایزه مهرگان برای کتاب من نوکر بابا نیستم در سال 1383
- نامزد بهترین رمان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کتاب «من نوکر بابا نیستم» در سال 1383

در بخشی از کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم می‌شنویم:

اگه آدم چهارتا بدو بیراه نگه و سر چند تا بچه یا پیرزن داد نکشه که دق مرگ میشه. مرتیکهٔ بی‌حیا. نون و نمک دولتو مفت و مجانی میخوره اما عوض اینکه دنبال دزد و یاغی باشه، دست تو جیباش میکنه و گوشش به دهن زنا و چندتا آدم فضوله که امروز فلانی می‌خواد بچه‌شو ادب کنه. اونوقت سوار آتلش میشه و مثل برق حاضر میشه که بله نبینم بچه‌هاتونو اذیت کنین. یا میون زنا و مردا قدم میزنه، فیس و افاده میفروشه و همینطور که کلاشو جابه‌جا میکنه میگه همهٔ ما در مقابل قانون فلانیم و بهمانیم.

یه مرد پیدا نمیشه که صاف و راست جلوش بایسته و انگشت توی چشاش کنه که مرتیکهٔ فلان فلان شده این همه سال که بچه‌های مردم ادب میشدن، خرجی زن و ده تا بچه می‌دادن، امنیه‌های بی‌خاصیت شما کجا بودن اون موقع، ها؟ مگه بابای خدابیامرز خودم که از پنج شیش سالگی از دستش خرما جمع می‌کردم رسیدگی به فصیلش به عهده خودم بود، زبونم لال ادب کردن بلد نبود؟

خدا سر شاهده خدا سر شاهده اگه آتیش قلیونش ذره‌ای دیرتر و زودتر میشه با همون چوبای تر نخ بلالمون میکرد. نور به قبرش بباره. از برکت همون توپ و تشرا بوده که تنبل و بی‌عرضه بار نیومدیم که نوکری خان هشتکان یا کدخدای ولایت خودمونو بکنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
تیتراژ
4 دقیقه
مقدمه
16 دقیقه
بخش یک
20 دقیقه
بخش دو
13 دقیقه
بخش سه
11 دقیقه
بخش چهار
12 دقیقه
بخش پنج
18 دقیقه
بخش شش
20 دقیقه
بخش هفت
8 دقیقه
بخش هشت
23 دقیقه
بخش نه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من نوکر بابا نیستم
نویسنده
راویمحمد سلیمی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۲۰۰۰۰ 14000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم

م مسعودی
۱۴۰۱/۱/۲۰
داستان فولکلور از ادبیات نه چندان دورِ معاصر
روزگاری که محبت در دلها فراوان ولی آداب و رسوم و هنجارهای نادرست جامعه اجازه ظهور بی‌تکلف و راحتِ آن را نمی‌دهد. شرم و حیا و ترس از پدر، نگرانی و حمایت همیشگی مادر، سَرَک کشیدن‌های مرسوم فامیل و اهل محل در کار یکدیگر؛ ولی در نهایت کسی پیدا می‌شود که تاب
نمی‌آورد و قد عَلَم می‌کند و جرات می‌کند حرفش را بزند، زیر بار زور نرود و پدری که مهربانی را در قالب چشم پوشی و ندیدن خطاها و به شکل غیر مستقیم ابراز می‌کند.
ازدواجی که به دلیل باورهای غلط و ملاحظات اجتماعی سال‌ها به تاخیر افتاده و.... و..... و.....
همه این‌ها با اجرای ماهرانه گوینده در پایان داستان به خوبی قابل درک است و موسیقی جنوبی سعی دارد این اتفاقات را در جامعه سنتی جنوب کشور نشان دهد ولی به نظرم در تمام اقوام ایرانی نظیرش وجود داشته و با تقدم و تاخر امروز شاهد تغییر و تجدد هستیم با آرزوی این‌که امروز از این‌طرف بام نیفتیم و اعتبار و عزت پیشکسوتان زیر سوال نرود.
با تشکر از کتابراه🙏🙏🙏🙏
نسیم افتخار
۱۴۰۱/۴/۱۴
باسلام خدمت دوستان عزیز
در مورد کتاب می‌تونم بگم موسیقی شاد و گوش نوازی داشت، درقسمتهایی از داستان رگه‌های ظریفی از طنز دیده میشد و راوی عزیز که شخصیت‌های مونث داستان روباصدای خاص و لحن کشدار بیان می‌کردن جالب و بامزه بود. ولی متاسفانه محوریت داستان حول پول افتاده درچاه بود واتفاق خاصی نیفتاد. که
پدری بی جهت عصبانی و شاکی بود و کودکانی که به دلایل نامعلومی خودشون رو نوکر بابا میدونستن. درسته کتاب رو تا آخر گوش دادم چون معتقدم هرکتابی که نوشته میشه براش زحمت و انرژی زیادی صرف شده ولی دقیقا متوجه نشدم که نویسنده بزرگوار دقیقا منظورشون چی بود و می‌خواستن چه چیزی رو به مخاطب منتقل کنن.
جسارتا این نظر شخصی بنده بود ممکنه بقیه دوستان از کتاب خوششون بیاد.
ممنون از کتابراه عزیز🌺
Zeinab Hoseini
۱۴۰۲/۵/۱۵
نقدی بر کتاب من نوکر بابا نیستم: ۱_معمولا کتاب‌هایی از نویسندگان ایرانی که برخاسته از جامعه و فرهنگ ایرانی هست واوضاع اجتماعی و فرهنگی زمان گذشته و حال رو بیان می‌کنند، به ویژه اگر در قالب رمان و طنزگونه باشه برای کودکان و نوجوانان ما مناسب تر هست تا رمان‌های خارجی که گاها با فرهنگ ما در تضاد و به قدری تخیلی و رویاپردازی شده که از درک کودکان خارج است و گاها محتوای مناسب و آموزنده‌ای هم ندارد و صرفا برای سرگرمی است. ۲_برای کسانی که طرفدار پادکست و کتاب صوتی یا رادیو هستند هم خیلی مناسبه به ویژه اینکه گویندگان داستان متفاوت هستند و این ویژگی اون رو به فیلم نزدیک تر می‌کنه. داستان صوتی را میتوان در حال انجام کار‌های مختلف آن را گوش داد و استفاده کرد. ممنونم از کتابراه عزیز
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۱/۲۸
درود
خواندن این دست کتب ، پایین آوردن سطح فکر و مطالبه گری خواننده است ، بویژه برای نوجوان امروز که نیازی نیست تا از کوتاهی هایی که در حقشان شده ، حرفی به میان آوریم.
بیان جهل و کوته فکری ، طنز نیست ، در این شکل.
با موسیقی جنوبی، لحن کتاب هم جنوبی شده؟ دریغ از یک مثل ، لغت ، یا اشاره غذایی ، ،
فقط طلوع آفتاب از فراز نخل کافی بوده؟
از راوی سپاسگزارم که کتاب را قابل شنیدن کردند. وگرنه چنانچه آن را به سه قسم تبدیل کنیم دو قسم موسیقی است؟!!!!
گویا داستان را با فشار در جای جای موسیقی جنوبی ، سمبه زده باشید.
مغز خواننده در درک داستان ، به تصویر سازی نیاز دارد تا هم ذات پنداری کند. این ضعف باید در باز نویسی تصحیح شود.
سپاس از کتابراه🍃🌟🌟🌟🌟🌟🌷🌷🌷🌷🌷🍃
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
شاید اولین گویندگی نشر سماوا بود که خوب از کار درآمده بود و تلفظ‌ها و نقش‌های متفاوت رو نسبتاً خوب اجرا کرده بود. آرمان سلطان زاده عزیز کاری کرده که به سختی می‌توانیم کارهای دیگر را پسند کنیم... اما متن کتاب: داستان پردازی و تغییر روای هر فصل خوب بود اما داستان آورده خاصی برای نوجوان ندارد و صرفا و یک داستان نسبتاً طنز شیرین بود. ‌ای کاش نویسنده که این داستان را که ریشه در واقعیت داشت، بیشتر پرورش می‌داد و نگاه مخاطب نسبت به پول رو اصلاح می‌کرد و اندکی جهت می‌داد به افکار مخاطب.... داستان را دوست داشتم، چون ساده و بی‌شیله پیله بود و دوستش نداشتم، چون خیلی خاص و درس آموز نبود...
Mim G
۱۴۰۱/۲/۲
داستان کتاب که چنگی به دل نمیزد البته برای گروه سنی نوجوان احتمالا خوب باشه من دقت به عبارت کتاب نوجوان نکردم و گوش کردم 😁😅
گوینده هم همه تلاشش رو میکنه که جای ۱۰ نفر مذکر و مونث صحبت کنه. دمش گرم یه جاهاییش خوب بود ولی در مجموع بازم چنگی به دل نمیزد. (صدای خودش که به عنوان گوینده اصلی و عادی و
صحبت میکنه صدای گرم خوبیه)
یه جاهایی هم بنده خدا بین اینکه با زبان رسمی صحبت کنه یا محاوره گیر میکنه! مخصوصا بخش چهارم که یه دیالوگ در میون محاوره و رسمی میشه...
فائزه ابراهیمی
۱۴۰۱/۸/۳۰
من زیاد از متن ارائه شده خوشم نیومد، به نظرم باید مطالب بهتر و اموزنده تری را حداقل در متن می‌گنجاند یعنی داستان در داستان می‌آورد تا داستان جذابی را رقم بزند، انچه مشهود بود پدرسالاری بود و در عین حال جایی که عمه بخاطر سوسک با سرو صدا جدا شده بود، کاملا با مردسالاری ضد نقیض بود ولی حس حمایت‌های و دوستانه مادرانه مادر، داستان را بهتر می‌کرد. در کل در رسته رمان نوجوان، به نظرم نتواند نوجوان‌های زیادی را جذب نماید.
صدای راوی را دوست داشتم.
آمین داد
۱۴۰۲/۷/۲۷
قصه برای نوجوانان بود و بعد از دانلود متوجه شدم، بهرحال گوش دادم موسیقی جنوبی پرشور و قوی، متن و موضوع یک اتفاق ساده و البته بامرکزیت پول"مهم"صدای راوی خوب و مسلط ولی صدای پیرها و بعضی بچه‌ها میتونست بهتر اجرا بشه و البته قدرت و حاکمیت پدر در لحن و صدا غلو شده بود. از لهجه و گویش جنوبی خبری نبود... و کانون خانواده با حمایت مادر مثل همیشه و چشم پوشی پدر از خطای بچه‌ها بعد از کتکها اوج محبتی بود که ابراز نشده بود. ممنون کتابراه عزیز
عزیزه رضایی
۱۴۰۱/۲/۲۲
رمانی فوقالعاده بود هم نویسندگی‌اش و هم گویندگی‌اش عالی بود واقعا لذت بردم...
داستان راجب به پسرکی به اسم داوود است که همیشه هر کاری پدرش می‌گوید انجام می‌دهد پدرش تا به حال او را کتک نزده اما او از پدرش می‌ترسد تا اینکه روزی پول باباش می‌افتد در مستراح و پدرش از او می‌خواهد به درون مستراح برود و
پول هارا بیرون آورد و داستان راجب به تلاش او برای نرفتن درون مستراح است او نمی‌خواهد اینبار به حرف پدرش گوش دهد...
Parya K
۱۴۰۱/۲/۱۳
داستان کتاب که چنگی به دل نمیزد. گوینده هم سعی داشت صدای همه‌ی نقش‌ها رو بازی کنه اما از نظرم چندان موفق نبود. داستانش هم به نظرم بدآموزی داشت و همش از کثافت کاری و مستراح و... حرف میزد. من که از داستانش خوشم نیومد اما شاید شما خوشتون اومده و اگر خوشتون اومده کتابش رو بخونید چون صدای گوینده برای همه آدما خوب نبود و شاید لذت نبرید.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۲/۱۲
پردازش نویسنده خوب بود.
سوژه نو بود! و... از دنیای ایرانی که جهانیان از این کشور در فیلم‌ها دیده‌اند و جایزه بگیر!
دنیای جنوبی در کتاب جز آهنگ جنوبی که زمخت هم بود، دیده نمیشه🤔
کشتن روح کودکی با دنیای جهل والدین؟! روایت زندگی
سپاس از گوینده که تلاش خودش را برای بهتر شدن داستان می‌کند.
داستان قشنگی بود.
محمدرضا رضوی
۱۴۰۱/۱/۱۰
سلام
در این کتاب جناب آقای اکبرپور دوست داشتنی باوجود اینکه مخصوصاً در این کتاب صوتی که از ابتدا نوای جنوبی به گوش میخورد ویژگی خاص دیگری از جنوب دیده نمی‌شود.
بله واضح است که اصلاً اثری از گویش جنوبی نیست و همه‌ی متن کتاب به زبان معیار نوشته
شده است.
از نقاط مثبت این داستان
داشتن موضوع جذابی
شوخی‌های واقعاً خنده دار
/یاعلی
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۵/۱۵
تمام تلاشمو کردم که تحمل کنم و تا فصل ۵ گوش دادم، از نظر من یه داستان کشدار بود بدون جذابیت خاص، یه سری مسائل معمولی و غیرجذاب خانوادگی از زبون یه پسر نوجوان ذکر شده. نه طنزی توش پیده میشد، نه ماجرای جذابی، نه درام بود و نه تاریخی.
گویندگیش متوسط بود و داستانش هم بنظرم هیچ کششی نداشت.
sadaf r
۱۴۰۱/۴/۲۲
کاملا طنز، من که خیلی باهاش خندیدیم
مدل تربیت در خانواده‌ها رو در گذشته بیان کرده
کاملا قابل درک، و آخر داستان باعث میشه بیشتر این کتاب تو ذهنت بمونه، ممنون ازنویسنده و گوینده... من که با گوش دادن کتاب خیلی حس و حالم خوب شد
Mostafa Arshad Ebi
۱۴۰۱/۲/۹
داستان طنز جالبی بود و البته بدآموزی هم زیاد داشت اما تمام جذابیت داستان رو راوی کتاب با مسخره بازی و ادا درآوردن از بین برد. کتاب میخونه یا نمایشنامه اجرا میکنه؟؟؟  
اصلا آقای سلیمی خوب کتاب رو نخوندن، و اینکه داستانشو دوست نداشتم
مشاهده همه نظرات 126

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم

برای دریافت کتاب صوتی من نوکر بابا نیستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.