معرفی و دانلود کتاب سه سوت جادویی

عکس جلد کتاب سه سوت جادویی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه سوت جادویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه سوت جادویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه سوت جادویی

در کتاب سه سوت جادویی، نوشته‌ی احمد اکبرپور، دست‌نوشته‌های دختر نوجوانی به نام مینا را می‌خوانیم که از زندگی‌اش می‌نویسد. از اینکه پدر و مادرش، هر دو دارند ازدواج می‌کنند و دوست سبزرنگ و دم‌درازِ خیالی‌اش، تاتا، یادش داده هر وقت از چیزی ناراحت است کافی است سه سوت انگشتی بزند تا همه‌چیز گل و بلبل شود. این کتاب، در جشنواره‌ی کتاب برتر برگزیده شده و جایزه‌ی ادبی اصفهان در بخش کودک و نوجوان را کسب کرده‌ است.

درباره‌ی کتاب سه سوت جادویی

مینا سنی ندارد. فقط یازده-دوازده سالش است، ولی پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند. هر کدام پی زندگی خودشان رفته‌اند و دارند دوباره ازدواج می‌کنند. او در مدرسه از آن بچه‌های تنها و گوشه‌گیر است. بعضی وقت‌ها غم عالم دلش را پر می‌کند و می‌رود جلوی آینه یا روی برگه‌های دفترش گریه می‌کند. ولی هیچ‌کدام از این‌ها به اندازه‌ی آشنایی با تاتا جلبکی زندگی‌اش را عوض نکرده. تاتا، دوست خیالی میناست. یک دمِ درازدارد و صورتش با کرک‌های نرم سبزرنگ پوشیده شده. این رفیق شفیق مینا در سوراخ انباری ته حیاط خانه‌ی مادربزرگ زندگی می‌کند. موجود خوشگلی نیست، ولی در مجموع بامزه است. مینا بعد از آشنایی با تاتا، یاد گرفت که دیگر غصه نخورد. آخر غصه خوردن که فایده ندارد.

معرفی و دانلود کتاب سه سوت جادویی

داستان سه سوت جادویی یک داستان معمولی نیست. از آن داستان‌ها نیست که از یک نقطه‌ی مشخص شروع می‌شوند، جایی به اوج و بعد، بر اساس علت و معلول خاصی به پایان می‌رسند؛ بلکه در داستانی که احمد اکبرپور نوشته، با نوشته‌های مینا درباره‌ی زندگی‌اش در خانه و مدرسه، گفت‌و‌گوهایش با خانواده، معلم‌ و دوست خیالی‌اش روبرو هستیم. این نوشته‌ها از ذهن خیال‌پرداز مینا بیرون می‌آیند؛ ذهن نوجوانی که به اتفاق‌های معمولی شاخ و برگ می‌دهد و ردپای دوست خیالی‌اش، تاتا، را در همه‌ی اتفاق‌ها و گفتگوها می‌بیند. کتاب سه سوت جادویی، یک مقطع از زندگی روزمره‌ی مینا را روایت می‌کند که مثل زندگی واقعی، آغاز و پایان آن تا حدی مبهم است. از آنجا که پدر و مادر مینا در حال ازدواج هستند، او بیشتر از هر موضوعی، به ازدواج فکر می‌کند و ردپای ازدواج در نوشته‌هایش و در روند داستان، از بقیه‌ی مفاهیم پررنگ‌تر است.

رمان سه سوت جادویی چند ویژگی دیگر هم دارد. اول، ترکیب خیال و واقعیت در داستان احمد اکبرپور است. ویژگی بعدی، زبان طنز داستان است. این زبان طنز، فضای داستان را شاداب می‌کند و با شوخی‌های ریز و درشت، خواننده‌ی داستان را می‌خنداند. این داستان، پر از تشبیه است که اتفاقا در بیشتر تشبیه‌ها زبان طنز و شوخی به کار رفته. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این کتاب، نزدیکی عبارت‌ها، کلمات و اصطلاحات به گفتار نوجوانان در دنیای واقعی است. کتاب سه سوت جادویی، به کوشش نشر افق به چاپ رسیده‌است.

جوایز و افتخارات کتاب سه سوت جادویی

  • سال 1388: کتاب برگزیده‌ی چهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب برتر
  • سال 1388: رتبه‌ی دوم در بخش کودک و نوجوانِ هفتمین جایزه‌ی ادبی اصفهان

کتاب سه سوت جادویی برای چه کسانی مناسب است؟

احمد اکبرپور، داستان سه سوت جادویی را برای نوجوانان نوشته است.

در بخشی از کتاب سه سوت جادویی می‌خوانیم

تاتا مثل همیشه سرحال و قبراق نبود. گفتم: «وقتی ناراحتی سه‌تا سوت بزن.» معلوم بود که از این شوخی من خوشش نیامده است. گفت: «ببین مینا، من باید برای دو سه هفته‌ای همراه خانواده‌ام به خارج از کشور بروم.» دم دراز مسخره حالا دیگر می‌خواهد مرا سر کار بگذارد. با بی‌خیالی گفتم: «ای‌ول کلاس. منظورت همین خرابه‌ی پشت سرمان است؟» ولی باز هم خوشش نیامد. گفت: «می‌گذاری حرفم را بزنم یا نه؟» دیدم قضیه جدی است. گفتم بفرما. گفت: «من شاید تا دو سه فصل این ماجراها توی سفر باشم. فقط خواستم بگویم با دیدن نامه‌ی خانم معلم احساساتی نشوی.» نزدیک بود جیغ بکشم و بدون خداحافظی بروم توی زیرزمین. گفتم: «واقعاً خانم معلم نامه نوشته است؟» سرش را به نشانه‌ی تأسف تکان داد: «صبر کن و همه‌ی نامه‌ها را بخوان. احساساتی و ابله نشو. آن‌وقت اگر خانم معلم از همه بهتر بود من هم موافقم.» و پرید توی سوراخ و گفت: «می‌بینمت البته تا دو سه هفته‌ی دیگر.» برایش دست تکان دادم و نزدیک بود دو سه قطره اشک هم بریزم که یاد حرف‌های خودش افتادم و بی‌خیال شدم. سفر خارجی. ای‌ول تاتا. معلوم است که از خانواده‌ی اصیل و باکلاسی هستی. من به تو افتخار می‌کنم. کشف‌های من هیچ‌وقت در پیتی نیست. می‌خواستم بپرسم حالا کجا می‌خواهد برود ولی فکر کردم شاید بی‌کلاسی باشد. خارج خارج است و هر آدمی که برود چهار چشم می‌شود تا چه برسد به تاتا که معلوم نیست از چه تک و طایفه‌ای است و بعید نیست وقتی برمی‌گردد دمش از ریشه افتاده باشد و چنان شال و کلاهی کرده باشد که نگو و نپرس. حتماً عینک دودی می‌زند و خارجکی بلغور می‌کند. آن‌وقت باید خر بیاوریم و...

فهرست مطالب کتاب

سوت جادویی
کارت عروسی
شعر نو
نامه‌ها
سفر خارجی
یک انشای امروزی
دو گنجشک
دوقلوها
سنگ ازدواج
توما
یک اختراع کوچک
آقای دامپزشک
عروسی تاتا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه سوت جادویی
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-964-369-922-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه سوت جادویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سه سوت جادویی

برای دریافت کتاب سه سوت جادویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.