معرفی و دانلود کتاب صوتی میزبان

عکس جلد کتاب صوتی میزبان
قیمت:
۱۹۰۰۰ 9500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میزبان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میزبان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی میزبان

آلبر کامو در کتاب صوتی میزبان داستان معلمی فرانسوی را روایت می‌کند که در مدرسه‌ای روستایی در الجزایر به تدریس مشغول است. یک روز که در مدرسه تنهاست، ژاندارمی فرانسوی همراه با یک مرد زندانی عرب به آنجا می‌آیند تا استراحت کنند. ژاندارم که تصمیم دارد بازگردد، زندانی را به معلم می‌سپارد و از او می‌خواهد مرد زندانی را به فرانسوی‌ها تحویل دهد. این داستان کوتاه ابزورد مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته و فیلمی موفق بر اساس آن ساخته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی میزبان

دارو، جوانی فرانسوی است که در یک مدرسه‌ی روستایی دورافتاده در الجزایر معلم است. چند روزی است که مدرسه‌ی او به خاطر کولاک و سرما تعطیل شده و او در آنجا تنهاست. یک روز عصر دارو از پشت پنجره‌ی کلاس، دو مرد را می‌بیند که به‌سختی از پستی و بلندی‌ها گذر می‌کنند و به‌سوی او می‌آیند. یکی از مردها سوار بر اسب است و دیگری پیاده در کنار اوست. وقتی آن دو به دارو می‌رسند او می‌فهمد که مرد سواره ژاندارم و دیگری یک زندانی عرب است که دست‌هایش با طناب بسته شده. دارو سعی دارد که با چای از آن‌ها پذیرایی کند. او دلش برای این زندانی ساکت می‌سوزد و از ژاندارم اجازه می‌گیرد تا طناب دست‌های او را باز کند. کمی بعد ژاندارم می‌گوید که باید سریع‌تر بازگردد، چون نیرو کم دارند و از دارو می‌خواهد زندانی عرب را تحویل بگیرد و به زندان فرانسوی‌ها تحویل دهد. معلم زیر بار نمی‌رود و می‌گوید این کار جزو وظایف او نیست. دارو از جرم این زندانی می‌پرسد و ژاندارم می‌گوید که گلوی پسرعمویش را بریده. حالا دهکده‌ی او متشنج است و باید سریع‌تر به زندان فرستاده شود. پس از کمی بحث، درنهایت معلم درخواست ژاندارم را می‌پذیرد و قبول می‌کند این زندانی را یک شب نزد خودش نگه دارد و روز بعدی به زندان تحویل دهد...

کتاب صوتی میزبان (The Guest) از مجموعه داستان دور از دیار و قلمرو داستانی کوتاه از آلبر کامو (Albert Camus) است که به رابطه‌ی عجیب یک زندانی الجزایری و معلمی فرانسوی می‌پردازد. این زندانی که به خاطر قتل بازداشت شده، به زور به معلم تحویل داده می‌شود تا مراقبش باشد. معلم در ابتدا با ترس و اضطراب کنار این عرب می‌ماند اما کم‌کم رابطه‌ی صمیمانه‌تری بینشان شکل می‌گیرد. عرب با او حرف می‌زند و از خودش می‌گوید. دارو دلش برای این زندانی می‌سوزد و به هر نحوی آرزو دارد که او فرار کند، اما این زندانی، علیرغم اینکه تمام شب فرصت دارد هرگز فرار نمی‌کند و در مدرسه می‌ماند.

آلبر کامو در کتاب صوتی میزبان، دغدغه‌های اگزیستانسیالیستی همیشگی‌اش را به مسأله‌ی تنش بین فرانسوی‌ها و اعراب (استعمارگر و مستعمره) پیوند می‌زند. عنوان کتاب هم دوپهلو انتخاب شده؛ کلمه‌ی فرانسوی «L'Hôte» هم می‌تواند میزبان ترجمه شود و هم مهمان. کنایه‌ای از اینکه در ظاهر معلم فرانسوی میزبان زندانی است اما درواقع مهمان این عرب و سرزمین اوست.

کتاب صوتی میزبان را پرویز شهدی ترجمه و انتشارات مجید آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دور از دیار و قلمرو

دور از دیار و قلمرو (L'Exil et le Royaume) عنوان مجموعه داستانی از آلبر کامو است که اولین بار در سال 1957 به چاپ رسید. این مجموعه متشکل از شش داستان کوتاه است که درون‌مایه‌ی آن‌ها وضیعت پوچ، ازخودبیگانگی و انزوای انسان است. این قصه‌ها در الجزایر می‌گذرند و مثل دیگر آثار کامو، دیدگاه‌های اگزیستانسیالیستی او را نشان می‌دهند. «زن خطاکار»، «کافر یا روحی آشفته»، «گنگ‌ها»، «میزبان»، «ژوناس یا هنرمند در حال کار» و «سنگى که رشد مى‌کند» عنوان داستان‌های این کتاب هستند.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی میزبان

در سال 2014، دیوید اولهوفن، کارگردان فرانسوی، فیلمی سینمایی از این داستان کوتاه اقتباس کرد که با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد. این فیلم «دور از مردم» نام داشت و ویگو مورتنسن در آن باز می‌کرد. این اثر در جشنواره‌ی فیلم ونیز نامزد چهار جایزه از جمله شیر طلایی شد و توانست جایزه‌ی بهترین فیلم جشنواره بخارست را به دست آورد.

کتاب صوتی میزبان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به قلم آلبر کامو و ادبیات فرانسه علاقه دارید، شنیدن این داستان کوتاه را از دست ندهید.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو در سال 1913 در الجزایر، و در خانواده‌ای اصالتاً فرانسوی، به دنیا آمد. او در دانشگاه الجزایر فلسفه خواند و پس‌ازآن به پاریس مهاجرت کرد. هم‌زمان با ورود او به این کشور، جنگ جهانی دوم هم شدت گرفت و کمی بعد فرانسه به اشغال آلمان درآمد. او به عنوان نویسنده‌ای متعهد، به عضویت جبهه‌ی مقاومت درآمد و نقش فعالی را در آن ایفا کرد. کامو سردبیری نشریه‌ی مقاومت را برعهده داشت و به همین خاطر در میان مردم به شهرت رسید. این نویسنده‌ی نامدار نه تنها نویسنده که فیلسوف هم بود و در خیلی از آثارش دیدگاه‌های اگزیستانسیالیستی‌ خود را بروز می‌داد. «بیگانه»، «طاعون»، «سوءتفاهم» و «افسانه‌ی سیزیف» از مشهورترین کتاب‌های او محسوب می‌شوند. کامو جایزه‌ی نوبل ادبیات سال 1957 را به دست آورد. او در سال 1960 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی میزبان می‌شنویم

از شدت گرما، سنگ‌ها زیر پا تبدیل به غبار می‌شدند. گوسفندها اینجا و آن جا از بی‌غذایی و بی‌آبی هزار هزار می‌مردند، بی‌آنکه کسی باخبر شود. دارو که در برابر این شوربختی‌ها زندگی راهب‌واری را در این مدرسه‌ی دورافتاده می‌گذراند، به این زندگی دشوار و همان اندک امکان‌هایی که در اختیار داشت راضی بود. احساس می‌کرد در این دیوارهای با دوغاب سفید شده، نیمکتی که رویش می‌خوابید، قفسه‌های چوب سفید، چاهش و تدارک هفتگی آب و غذا، در مقایسه با مردمان صحرانشین زندگی شاهانه‌ای را می‌گذراند. بعد، ناگهان، دور از انتظار، بدون کمترین بارانی، باریدن این برف سنگین همه را غافل‌گیر کرده بود. ساکنان منطقه بدون مردهاشان، اگرچه کاری از دستشان برنمی‌آمد، روزهای سختی را می‌گذراندند. ولی دارو، زاده‌ی آن سرزمین بود و اگر جای دیگری می‌رفت، خود را دور از دیار احساس می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی و پیشگفتار
47 دقیقه
میزبان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی میزبان
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۹۰۰۰ 9500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی میزبان

Mohammad Alipour Asl
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
رمانی کوتاه و زیبا
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی میزبان

برای دریافت کتاب صوتی میزبان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.