معرفی و دانلود کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها

عکس جلد کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها

میخاییل زوشنکو یکی از برجسته‌ترین طنزپردازان ادبیات معاصر جهان است. در کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها شنونده‌ی سی و پنج داستان کوتاه و داستانک از این نویسنده‌ی فقید روس خواهید بود. ترجمه‌ی اثر حاضر به قلم آبتین گلکار صورت گرفته، و خوانش آن بر عهده‌ی آرمان سلطان زاده و آرمان خدادادی بوده است.

درباره کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها:

طنز همیشه و همواره ابزاری مهارناپذیر و و خطرناک در دست توده‌های مردم بوده است. این ابزار، خصوصاً در جوامع بسته، درهم‌تنیدگی بنیادینی با سیاست و اجتماع دارد. در فضایی بسته که امکان سخن گفتن در باب بسیاری از مسائل وجود ندارد، جوک‌ها (لطیفه‌ها)، داستانک‌های بامزه‌ و چیستان‌های مطایبه‌آمیز بستری فراهم می‌سازند که در آن انرژی مردمِ تحت خفقان، در پوشش‌های گوناگون آزاد شود. بررسی تاریخ و ادبیات اتحاد جماهیر شوروی از این منظر بسیار جالب توجه خواهد بود. مردم این سرزمین پهناور در زمان حاکمیت حزب کمونیسم (خصوصاً در دوره‌ی رهبری استالین) علاوه بر تحمل دشواری‌های اقتصادی، مجبور بودند تحت شدیدترین ممنوعیت‌های فکری، فرهنگی و سیاسی زندگی کنند؛ به نحوی که اغلب ایشان حتی امکان اعتراض مستقیم را نیز برای خود متصور نبودند. در این شرایط بود که ایشان مقاومت خود را، طی فرایندی ناخودآگاه و طبیعی، در جوک‌های گوناگونی که علیه مقامات حاکم می‌ساختند، بیان می‌نمودند. جوک‌ها اما ابزار عامه‌ی مردم بود؛ نه ادبا و روشنفکران. نخبه‌های حساسِ این گروه اخیر به جای جوک‌ ساختن، به نوشتن قصه‌های طنزآمیز مبادرت ورزیدند؛ آثاری که ضمن شیوایی و شیرینی و سرگرم‌کنندگی، مظاهر زندگی سیاسی - اجتماعی را به طور جدی به پرسش می‌گرفتند.

پس از این مقدمه‌ی کوتاه، مایلیم که کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها (Scenes from the bathhouse) را خدمتتان معرفی کنیم؛ اثری مشتمل بر 35 داستان کوتاه از میخاییل زوشنکو، نویسنده و روزنامه‌نگار شهیر اهل روسیه.

نویسنده داستان‌های موجود در این کتاب را بین سال‌های 1921 تا 1945 به رشته‌ی تحریر درآورده بوده. پس طبیعی‌ست که مجموعه‌ی پیش رو علی‌رغم تعلق داشتن به یک نویسنده‌ی واحد، به لحاظ سبکی و درونمایه‌ای اثری متنوع و رنگارنگ باشد.

زبان ساده، نگاه نافذ و تیپ‌سازی درخشان، سه ویژگی اصلی میخاییل زوشنکو در مقام یک داستان‌نویس است. این هر سه ویژگی را به خوبی در قصه‌های گردآمده در کتاب حمام‌ها و آدم‌ها تشخیص خواهید داد.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که کتاب پیش رو از اصل روسی به زبان فارسی برگردانده شده است. همچنین خوب است بدانید که گویندگی این کتاب بر عهده‌ی آرمان سلطان زاده، صداپیشه‌ی توانای کشورمان بوده است.

کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به طنزهای سیاسی بی‌شک شیفته‌ی قلم میخاییل زوشنکو خواهند شد.

با میخاییل زوشنکو بیشتر آشنا شویم:

میخاییل زوشنکو یا میخائیل زوشینکا (Mikhail Zoshchenko) نویسنده‌ و طنزپرداز اهل روسیه بود. قلم پرتوان و گزنده‌ی وی، هم در زمان خود نویسنده طرفداران بسیاری داشت، و هم امروزه بسیاری را مفتون خود می‌کند. زوشنکو به سال 1894 در پترزبورگ متولد شد و در سال 1958 در همین شهر از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها می‌شنویم:

نگاه کردم. قیافه‌اش واقعاً واقعاً آشنا بود. یادم آمد. واقعاً دوست صمیمی‌ام بود. اسمش اوتین بود. شروع کردم به یاد کردن از خاطرات لشکرکشی‌ها و کلی خوشحال شدیم. در رفتارش غروری دیدم. دست مرا گرفت و گفت: «می‌خواهی بدانی چه کار می‌کنم؟ کمیسر شده‌ام و پست خیلی خوبی در دم و دستگاه شوروی گرفته‌ام.»

جواب دادم: «خوب، اوتین عزیز من، هر کس به چیزی که لایقش هست می‌رسد. هر کس به یک شکل به کشور خدمت می‌کند. تو هم آدم بااستعدادی بودی. هنوز ماجراهای به‌یادماندنی‌ات را یادم هست. پیپین کوتاهه را هم یادم هست. خیلی از تو متشکرم.»

یک‌دفعه او هم شروع کرد به تعریف از من...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
قسمت یک
27 دقیقه
قسمت دو
20 دقیقه
قسمت سه
21 دقیقه
قسمت چهار
26 دقیقه
قسمت پنج
29 دقیقه
قسمت شش
33 دقیقه
قسمت هفت
30 دقیقه
قسمت هشت
25 دقیقه
قسمت نه
23 دقیقه
قسمت ده
8 دقیقه
قسمت یازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها
نویسنده
مترجمآبتین گلکار
راویآرمان سلطان زاده، آرمان خدادادی
ناشر چاپینشر ماهی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها

محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۷/۲۲
اگر کسی هم به آداب ملت روسیه بعداز انقلاب کمونیستی آن کشور وهم به طنز علاقه داشته باشه....!!!
مطمئنا باید ازاین نویسنده و کتابش خیلی خوشش بیاد و ازشون بطور کامل راضی بشه!!!
چون واقعا زوشنکو ((نویسنده)) اگر دقیق به نوشته هاش فکر کنید حتی از لحاظ سیاسی هم روسیه‌ای رو که دوباره بعد از کلی خسارت از
جنگ فارغ شده اما تحت رهبری فردی دیکتاتور مثل استالین هست رو خیلی کامل تشریح کرده ومطمئنا خیلی عالی از طنز بهره برده...
مثل احساس شاعرانگی نامزد دوستش که بخاطر غمگین بودن چشمهاش بود!!!....
اما درواقع غم چشمهای دختر بابت بیماریش بوده!!
حتما دوستش خواهید داشت!!؟
سهیلا اعرابی
۱۴۰۱/۹/۸
خواندن کتاب‌های روسی برایم مشکل است چون با اسامی وفرهنگ روسی آشنا نیستم. ولی بسیار علاقه دارم همانطوریکه کتابها‌ی انگلیسی زبان و فرهنگ این کشور‌ها برایم آشنااست (وحتی میتوانم بگویم ما ایرانیها همه با فرهنگ این کشورها آشنا هستیم ویا حتی تربیت آمریکایی و انگلیسی داریم) با کشور روسیه هم آشنا بشوم ممنون بابت اجرای بسیار خوب برای شروع خوب بود.
zahra ashrafpouri
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
این سبک از کتابهای طنز برای ما ایرانی‌ها اصلا ختده دار نیست و کتاب کمی حوصله بر است. اما از اجرای خوب جناب سلطان زاده نمیشه نگفت. به نظر من تنها نقطه عطف کتاب صدای ایشان بوده است
طاهره شهبازی
۱۴۰۱/۸/۱۵
اولین کتابی بود که واقعا نتونستم تا آخر گوش کنم. اصلا خنده دار نبود. تا اواسط کتاب پیش رفتم، اونم به خاطر صدای خوب آقاس سلطان زاده بود. وگرنه متن کتاب اصلا برای من جذاب نبود.
آنا دال
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
از زوشنکو خوشم نیومد، زیر سایه‌ی غول‌های ادبیات روسیه نوشتن البته کار سختیه. به نظرم یه طنز تلخ و پارودی خیلی معمولی داره. حتی بامزه هم نبود.
م.فروهر
۱۴۰۱/۵/۲۰
بسیار کتاب جالب و سرگرم کننده ایست
ممنونم ازتمام کسانی که درتهیه این اثر زحمت کشیدند
پیشنهاد میکنم شما هم این کتاب را گوش کنید حتما لذت می‌برید!
پ ش
۱۴۰۱/۱/۱۵
خیلی خوب و مفرح بود. برای من مثل یه برنامه‌ی رادیویی طنز بود که صبحها گوش میکردم و لبخند به لبم می‌آورد. ممنونم بخاطر خوندن زیبای آقای سلطان زاده.
Samira Noorishirazi
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
کتاب با محتوی طنز
اما این جالب بود که اگر نمی‌دانستم نویسنده ایرانی نیست و از من سوال می‌شد نویسنده کتاب چه ملیتی داشت، می گفتم ایرانی
زینب مهردادنیا
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
کتاب جالبی بود ارزش تایمی که کذاشتم رو داشت و لذت شنیدن صدای آرمان سلطان زاده جذابیت کتاب رو چند برابر کرده
منوچهر کار
۱۴۰۱/۵/۲
تنها کتابی که موقع خواندن قهقهه زدم باهاش. البته بنظرم اومد نسخه چاپی بخشهای اضافه تری داشت نسبت به صوتی. شاید اشتباه می‌کنم.
Afshin Akbari
۱۴۰۱/۲/۵
همانطور که خواننده قبلی گفتند این سبک کار برای فرهنگ ما زیاد جالب نیست
صدا گذاری و صدا برداری بسیار خوب بود
در کل من نپسندیدم
سعید خراسانی
۱۴۰۱/۱/۱۷
کتابی طنز با صدای آقای سلطان زاده، عالیه، من در سفر این کتاب رو گوش میکردم، اینقدر جذابیت داشت که بعضی از داستان‌ها رو دوبار گوش کردم
علی خسروشاهی
۱۴۰۱/۵/۱۸
ترجمه آبتین گلکار خیلی روان است. هنگام گوش کردن کتاب نمی‌توانی جلوی خنده ات را بگیری!
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۱/۱/۱۸
عالی😂! کتاب طنز به زبان فارسی خیلی کمه. خیلی سرگرم‌کننده و خنده‌داره.
م
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
کتاب جالبی بود، گوینده هم جذابیت خاصی به داستان‌ها میدادن با نحوه‌ی بیانشون.
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها

برای دریافت کتاب صوتی حمام‌ها و آدم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.