معرفی و دانلود کتاب صوتی نابغه تنبل: کارهای مهم را انجام دهید و امور بی‌اهمیت را رها کنید

عکس جلد کتاب صوتی نابغه تنبل: کارهای مهم را انجام دهید و امور بی‌اهمیت را رها کنید
قیمت:
44900 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نابغه تنبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نابغه تنبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نابغه تنبل: کارهای مهم را انجام دهید و امور بی‌اهمیت را رها کنید

چگونه می‌توانیم به موفقیت و سبک زندگی دلخواهمان دست پیدا کنیم و در عین حال زندگی و شخصیتمان را دستخوش تغییری بزرگ نسازیم؟ در کتاب صوتی نابغه تنبل نویسنده‌ی مشهور آمریکایی کندرا آداچی می‌کوشد تا راه‌های آزموده‌ای را برای رسیدن به این هدف در اختیار شما بگذارد. این اثر در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی نابغه تنبل

آیا تمام نوابغ طول تاریخ از پشتکاری مثال‌زدنی برخوردار بوده‌اند؟ در نگاه معمول و عرفی، تصویری که ما از نوابغ جهان در ذهن داریم، آمیخته با تلاش و تمرین و استمرار است. اما کندرا آداچی در کتاب صوتی نابغه تنبل (The Lazy Genius Way) به سراغ آن دسته از نوابغی می‌رود که برخلاف نخبگان عرفی، به‌جای تلاش و کوششْ تنبلی را پیش گرفته‌اند. اما مقصود آداچی از تنبلی دقیقاً چیست؟ او می‌گوید نابغه تنبل بودن به معنای انجام کار بیشتر یا کمتر نیست؛ بلکه درباره‌ی انجام کاری است که برای شما از اهمیتی ویژه برخوردار است.

کندرا آداچی معتقد است شما باید از زیستن در لحظه لذت ببرید. با داشتن رؤیاهای بزرگ می‌توانید همه چیز را به دست آورید و دیوار میان واقعیت موجود و رؤیای ایده‌آل را فرو بریزید. این که صبح‌ها قبل از طلوع آفتاب بلند شوید، در طول روز حواستان به میزان آبی که مصرف می‌کنید باشد، و یا با کسانی که دوستشان دارید قرار ملاقات و معاشرت بگذارید، می‌تواند در تعریف شما از یک زندگی ایده‌آل بگنجد. اما ممکن است دلخواهِ کسی باشد که در محیطی نامرتب زندگی کند یا ظاهری نیاراسته داشته باشد و یا روابط اجتماعی محدودی با دیگران برقرار کند. آیا کندرا آداچی از میان این دو گروه به یکی از آن‌ها برتری می‌دهد؟

تصور شما از یک زندگی ایده‌آل و دلخواه چیست؟ کندرا آداچی، خالق جنبش نابغه تنبل، از شما دعوت می‌کند تا مطابق تعریف خود خوب زندگی کنید. او با روشی که در کتاب صوتی نابغه تنبل ارائه می‌کند، پیشنهادی رندانه برای شما دارد: درمورد آنچه مهم است نابغه باشید و درباره‌ی آنچه اهمیت چندانی در زندگی شما ندارد تنبلی پیشه کنید. کافی است همه چیز زندگی شما از روتین صبحگاهی‌تان تا چرت عصرگاهی با سیزده اصل تنبلی کندرا آداچی مطابقت داشته باشد. «یک بار تصمیم بگیرید»، «از کارهای کوچک شروع کنید»، «به ترتیب جلو بروید» و «برای استراحت‌تان برنامه‌ریزی کنید» برخی از این اصول سیزده‌گانه‌اند.

این کتاب صوتی به شما یادآوری می‌کند که بایدهایی که دیگران در زندگی خود لحاظ می‌کنند، الزاماً برای شما نیز کارآمد نیستند. شما مجبور نیستید مطابق بایدها و نبایدهای دیگران زندگی کنید. تنها کافی است همانی باشید که هستید، بدون پیچیدگی و پوشیدگی. ترجمه‌ی ناصر امامی و علیرضا نظری انامق را از این اثر با صدای نازیما حسینی می‌شنوید. این اثر به همت مؤسسه‌ی فرهنگی کتاب‌یاران فناور و انتشارات اندیشه‌ی آگاه تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب نابغه تنبل

  • اگر به شما گفته‌اند که تنبلی هیچ فایده‌ای ندارد، این کتاب را بخوانید و بگذارید کندرا آداچی فکر و زندگی‌تان را برای همیشه تغییر دهد. (مک‌کلین اسمیت)

  • کتاب نابغه تنبل دستورالعملی است برای خلق یک زندگی خانگی سخاوتمندانه و کم‌استرس. (جنیا اسمیت و اس. دی. اسمیت)

  • همیشه وقتی پای خانه در میان بود، تنبلی می‌کردم. نتیجه‌اش چندان عجیب نبود؛ سطل‌های زباله پر بودند، لباس‌ها در ماشین‌لباس‌شویی کپک می‌زدند و همه‌چیز درهم‌وبرهم بود. اما کندرا آداچی روش بهتری را به ما نشان می‌دهد. کتاب نابغه تنبل به شما نمی‌گوید که سرآشپزی عالی شوید و قرنیزهای خانه را با مسواک تمیز کنید. کندرا راه میانه‌ای را پیش می‌گیرد. (جیمی گلدن)

کتاب صوتی نابغه تنبل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید به موفقیت دست یابید بدون آن که در زندگی خود تغییری بنیادین ایجاد کنید، شما را به شنیدن این کتاب صوتی دعوت می‌‎کنیم.

با کندرا آداچی بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر که قصد داشته معلم زبان انگلیسی شود حالا راه دیگری را در پیش گرفته و به گفته‌ی خود، نابغه‌ای تنبل است، زیرا فقط بر چیزهایی تمرکز می‌کند که مهم‌اند و سایر چیزها را رها می‌کند.

کندرا آداچی (Kendra Adachi) تا کنون دو کتاب در این زمینه نوشته است و وبسایت و پادکستی را نیز حول موضوع نابغه تنبل اداره می‌کند. این نخستین کتاب اوست که به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب صوتی نابغه تنبل می‌شنویم

اولین تصویری که به من کمک کرد تا نسبت به گام‌های کوچک نگاه متفاوتی داشته باشم از دیدگاه جاکوب ریس که یک اصلاح‌طلب اجتماعی به شمار می‌آید نشأت گرفت. او می‌گفت: «هنگامی‌که به نظر می‌رسد هیچ‌چیزی نمی‌تواند به من کمک کند، می‌روم و به سنگ‌تراشی نگاه می‌کنم که مشغول کوبیدن روی سنگ است که شاید صدبار بدون آنکه شکافی ظاهر شود روی سنگ می‌کوبد. بااین‌حال، در صد و یکمین ضربه سنگ را به دو قسمت تقسیم می‌کند. می‌دانم که شکافته شدن سنگ در نتیجه آن ضربه آخر نبود بلکه ضربات قبل تأثیرگذار بوده‌اند.»

ما به رخدادهای قبلی توجه کافی نداریم و در حقیقت، اهمیت گام‌های کوچک از همین مسئله نشأت می‌گیرد: تأثیر رخدادهای قبلی نامرئی است اما ما می‌توانیم به اثرگذاری آن‌ها اعتماد کنیم.

احتمالاً تاکنون از اطرافیان خود که سن و سال بالایی دارند این جمله را شنیده‌ باشید که: «هیچ راهی جز سخت‌کوشی وجود ندارد یا اگر کاری ارزش انجام دادن دارد پس می‌ارزد که آن را خوب انجام دهید.» تصور ما این است که اگر به خاطر کاری عرق نریزیم، به حد کافی از آن سود نخواهیم برد. این طرز تفکر را در ورزش کردن، لباس شستن و کارهای مشابه دیگر نیز داریم. فکر می‌کنیم اگر برای به دست آوردن چیزی بیش‌ازحد تلاش نکنیم ممکن است تسلیم شویم و بخواهیم به کلی انجام آن را کنار بگذاریم.

شاید یک فرد نابغه بخواهد برای پیشرفت کردن و رسیدن به اهداف خود از همان اول سخت تلاش کند، اما به یاد داشته باشید که یک نابغه تنبل همیشه با گام‌های کوچک شروع می‌کند.

اگر در قالب گام‌های کوچک و ساده به انجام کاری بپردازید، پایدارتر و استوارتر حرکت خواهید کرد. گام‌های استوار می‌توانند به حرکت ادامه دهند. به یاد داشته باشید شروع حرکت به خودی خود یک هدف است و همیشه هدف رسیدن به خط پایان نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
چگونه مانند یک نابغه تنبل فکر کنیم؟
42 دقیقه
اصل اول نابغه تنبل: یک‌بار تصمیم بگیرید
28 دقیقه
اصل دوم نابغه تنبل: با گام‌های کوچک شروع کنید
29 دقیقه
اصل سوم نابغه تنبل: پرسیدن سؤال جادویی
36 دقیقه
اصل چهارم نابغه تنبل: زندگی کردن در فصول زندگی
38 دقیقه
اصل پنجم نابغه تنبل: ایجاد روتین مناسب
36 دقیقه
اصل ششم نابغه تنبل: تنظیم قوانین خانگی
28 دقیقه
اصل هفتم نابغه تنبل: هر چیزی را سر جای خود بگذارید
42 دقیقه
اصل هشتم نابغه تنبل: با دیگران ارتباط داشته باشید
50 دقیقه
اصل نهم نابغه تنبل: دسته‌بندی کارها
33 دقیقه
اصل دهم نابغه تنبل: بررسی ضروری بودن امور
39 دقیقه
اصل یازدهم نابغه تنبل: نظم و ترتیب صحیح در انجام کارها
35 دقیقه
اصل دوازدهم نابغه تنبل: برنامه‌ریزی برای استراحت
37 دقیقه
اصل سیزدهم نابغه تنبل: با خود مهربان باشید
36 دقیقه
چگونه مانند یک نابغه تنبل زندگی کنیم؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نابغه تنبل: کارهای مهم را انجام دهید و امور بی‌اهمیت را رها کنید
نویسنده
مترجمناصر امامی، علیرضا نظری انامق
راوینازیما حسینی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
44900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نابغه تنبل

Sevda Abdi
۱۴۰۲/۱/۲۲
کتاب فوق العاده عالی و کاربردی است که دقیقا مناسب زندگی‌های پر مشغله امروزی است
به سادگی و بابیانی شیوا و روش‌هایی مفید و بی حاشیه و حتی جزعی اما فوق العاده مهم به کمک سرو سامان دادن زندگی‌های پر اضطرب امروزی می‌شتابد
کاملا اتفاقی با این کتاب آشنا شدم و در ابتدا اسم کتاب توجهمو به خود جلب کرد با

اما شنیدن نمونه کتاب متوجه شدم که این همان کتابی است که از مدتها پیش باید میخواندمش
هنوز کتابو تموم نکردم اما تا همین اواسط کتاب که پیش رفته‌ام نشانه‌های نظم و درپی آن ظهور ارامش در روزمرگی‌ها و برنامه‌های شخصی‌ام را به وضوح میبینم
واقعا خوشحالم از بابت خرید این کتاب
پیشنهاد میکنم به همه عزیزانی که تمایل دارند تا مدیریت زمان و امورات خود را بدون صرف انرژی زیاد به دست بگیرند.
از مجموعه توانمند کتابراه هم نهایت تشکر را دارم❤❤
DAYAN
۱۴۰۲/۵/۲۴
مناسب برای خانم‌های خانه دار این کتاب شروع به پرداختن در مورد مشکلات خانم‌های خانه دار و بچه دار میپردازد و راهکار‌هایی برای تمام موارد بیان شده میدهد تکرار میکنم فقط خانم ها
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتاب جالبیه
راههای موفقیت و خوب بیان میکنه
مخصوصا برای خانم‌هایی که سر کار میرن و مشکل کمبود زمان دارن.
پیشنهاد میشه
Nasrin Ghayratmand
۱۴۰۲/۷/۴
با سلام وقت بخر هم متن و نویسنده هم گوینده پادکست عالی بودن کاربردی و جالب ممنون
Atefeh Sabet
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
من خوشم اومد، خیلی ساده در عین حال کاربردی و مفید بود برام مخصوص بانوان شاغل😜
رسول
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خیلی خوب بود واقعا کتاب آموزنده مخصوصا آدم‌های پر استرس حتما مطالعه کنند
اسماعیل قاسمی
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
کتاب خوبی بود نوع نگاه متفاوتی به موفقیت داشت
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نابغه تنبل

برای دریافت کتاب صوتی نابغه تنبل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.