معرفی و دانلود کتاب صوتی کنیز ملکه مصر

عکس جلد کتاب صوتی کنیز ملکه مصر
قیمت:
۱۸۸۰۰۰ ۱۳۱,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کنیز ملکه مصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کنیز ملکه مصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کنیز ملکه مصر

میکل پیرامو در کتاب صوتی کنیز ملکه مصر، داستان زندگی زنی را روایت می‌کند که همچنان پس از گذشت هزاران سال، آوازه‌ی شکوه، جلال، دانایی و زیبایی‌اش در تاریخ ماندگار است؛ کلئوپاترا ملکه‌ی مصر، همان زن افسانه‌ای است که به قدرت رسیدنش سرنوشت مصر را به کل تغییر داد.

درباره‌ی کتاب صوتی کنیز ملکه‌ی مصر

گذر از دالان‌های تودرتوی تاریخ و آنچه بر ملت‌های مختلف گذشته، اگر به زبان روایی و داستان‌گونه مزین شود می‌تواند عبرت‌آموزی و معرفت را به سرگرمی و جاذبه‌ی جهان قصه گره بزند. در این میان گفتن از تاریخ پرفراز و نشیب کشوری به شگفت‌انگیزی سرزمین اهرام و فراعنه و البته شخصیتی به گیرایی کلئوپاتر، کار تازه‌ای نیست. پیش از این هزاران نفر از نویسندگان و شاعران و فیلم‌سازان مختلف به‌ویژه در دنیای هالیوود، به این تصویر پیش چشمان بینندگان، جان بخشیده‌اند. برای همین می‌توان گفت مصر باستان و ملکه‌ی افسانه‌ایش یعنی کلئوپاتر یا همان کلئوپاترا، حالا تصویری آشنا در ذهن اغلب افراد محسوب می‌شوند و غم‌انگیز اینکه در ترکیب با جذابیت‌های هالیوودی، بخشی از اصالت خود را از دست داده و تبدیل به یک دستمایه‌ی تجاری برای کسب سود بیشتر شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کنیز ملکه مصر

میکل پیرامو (Michel Peyramaure) اما در کتاب صوتی کنیز ملکه‌ی مصر (Cleopatre reine du Nil)، روایتی بکر و تازه از زندگی این زن شگفت‌انگیز ارائه داده که می‌توان گفت تا حد زیادی به واقعیت نزدیک است. این ادعا از آنجا ناشی می‌شود که اساس این داستان، از خاطرات یکی از ندیمه‌های مخصوص کلئوپاترا شکل گرفته. این ندیمه‌ی دوراندیش که تلاشش برای روایت تاریخ، تصویری روشن و آگاهی‌بخش از زندگی گذشتگان در پیش چشم ما قرار داده، شرمیون نام دارد. شرمیون از بسیاری جهات، با ندیمه‌های دیگر عصر خود تفاوت داشت. پدر و مادرش از کارکنان دربار شاهی بودند و خود او نیز در کاخ متولد شد. هم‌زمانی تولد شرمیون و کلئوپاترا و همچنین خوی نرم و آرام شرمیون که به کلئوپاترا اجازه‌ی نزدیک شدن و دوستی با او را می‌داد، باعث شد که آن‌ها از همان کودکی با هم و در کنار هم بزرگ شوند. کلئوپاترا با هیچ‌یک از نزدیکان، چه از خدمتکاران و ندیمه‌ها و چه از بزرگان و اشراف، مثل شرمیون احساس نزدیکی و راحتی نمی‌کرد. او تا حدی به شرمیون علاقه داشت که او را مجبور کرد در کلاس‌های درس مخصوص شاهزادگان در کنارش حاضر شود و زبان‌های مختلف، جغرافیا، تاریخ و سیاست و بسیاری دیگر از دروس مهم را فرا بگیرد. همین فراگیری درس در کنار شاهزاده، از شرمیون زنی دانا و خردمند ساخت و او روایت این خاطرات را نیز مرهون همین فراگیری زبان می‌داند؛ وگرنه که در عصر او، خدمتکاران و کنیزان از نعمت آموزش و سواد محروم بودند و نمی‌توانستند چیزی بخوانند یا بنویسند. شرمیون محرم اسرار کلئوپاترا بود و این موهبت را نیز در کنار نعمت داشتن سواد قرار داد تا بخش مهمی از تاریخ مصر را آن‌گونه که واقعاً اتفاق افتاده بود بنویسد.

در کتاب صوتی کنیز ملکه‌ی مصر، با کلئوپاترا و ندیمه‌ی محبوبش شرمیون همراه می‌شویم تا داستان زندگی این زن افسانه‌ای را از زمان تولد تا هنگام مرگ پیگیری کنیم. شرمیون در ابتدای روایتش، بعد از معرفی خود و ملکه، داستان مرگ بطلمیوس دوازدهم، پدر کلئوپاترا را روایت می‌کند که نی‌زنی ماهر بود و در زندگی هیچ کاری را به اندازه‌ی نواختن نی دوست نداشت. بطلمیوس در زمان مرگ، طبق سنت مصریان دست کلئوپاترا فرزند ارشد خود را در دست برادرش گذاشت و آن‌ها را زن و شوهر اعلام کرد. در مصر باستان، به پادشاهان مقام خدایی می‌دادند و آن‌ها نیز برای اینکه خونشان در سلسله‌یشان خالص بماند و با اغیار نیامیزد، از ازدواج با دیگران سر باز می‌زدند و به ازدواج با محارم روی می‌آوردند. کلئوپاترا اما به واسطه‌ی ریشه‌ی یونانی خود و اینکه این کار در فرهنگ یونان بسیار منحوس بوده، این زناشویی را رد می‌کند و تنها به اسم، همسر برادرش می‌شود؛ کاری که خشم برادرش و درباریان را برمی‌انگیزد، اما حتی خشم پادشاه هم در برابر اراده‌ی زنی چون کلئوپاترا قرار نمی‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کنیز ملکه مصر

روابط عاشقانه‌ی کلئوپاتر از دیگر مواردی است که درست به اندازه‌ی خود او، در تاریخ شهرت دارد. او در طول زندگی‌اش روابط عاشقانه‌ی مختلفی را تجربه کرد که مهم‌ترین آن‌ها همسری ژولیوس سزار و آنتونی مارک هستند. آنتونی که در کتاب، از او با نام آنتوان اسم برده می‌شود، عشق دوران جوانی کلئوپاتر بود. سردار جوان و البته جنگ‌طلبی که از سرزمین روم به مصر آمده و به شاهزاده‌ی مصری دل بسته بود. شرمیون که در دیدارهای میان کلئوپاتر و آنتونی حضور داشت، از زمانی می‌نویسد که شاهزاده این سردار رومی را با خود همراه کرد تا شگفتی‌های بی‌مانند اسکندریه را به او نشان بدهد. این گشت‌وگذار تصویری شگفت‌انگیز از اسکندریه در آن دوران را به نمایش می‌گذارد؛ شهری که خیابان‌های پهن و آب لوله‌کشی داشت و هنر معماری در یکایک ساختمان‌هایش، چشم را نوازش می‌کرد.

اسکندریه، شهر فانوس دریایی، در کنار موزه و کتابخانه و سیرک و غیره و غیره که هرکدام آنتونی را به حیرت و تحسین وامی‌داشتند، مکان مهم دیگری هم داشت که وجودش بسیار برای این مرد جوان دور از انتظار بود. پادشاهان مصر محله‌ای را برای تفریح مسافران و اهالی برپا داشته بودند که محل اسکان می‌فروشان و زنان روسپی بود. پادشاهان مصر و حتی کلئوپاتر که خود وارث سلطنت و ملکه‌ی آینده‌ی مصر حساب می‌شد، نه تنها مزاحمتی برای چنین محله‌ای ایجاد نمی‌کردند، بلکه در ترقی آن نیز کوشش فراوان می‌کردند. زیرا معتقد بودند درآمد این محله که به تنهایی چندین برابر مالیات بود و به حساب خزانه‌ی سلطنتی می‌رفت، می‌توانست در رشد و پیشرفت مصر بسیار موثر باشد.

کلئوپاتر یکی از تأثیرگذارترین زنان تاریخ بود و داستان زندگی‌اش از زاویه‌دید شرمیون که از ریز جزئیات روابط سیاسی و عاشقانه‌ی او با خبر بود، در کتاب صوتی کنیز ملکه‌ی مصر در اختیار شما قرار گرفته. ترجمه‌ی این اثر به عهده‌‌ی ذبیح‌الله منصوری و روایت آن نیز کاری از سحر بیرانوند بوده است. نشر صوتی آوانامه با همکاری انتشارات نگاه، این کتاب را منتشر کرده.

کتاب صوتی کنیز ملکه‌ی مصر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های تاریخی، مخاطبان اصلی این کتاب محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی کنیز ملکه مصر می‌شنویم

یکی از وقایع فراموش‌نشدنی زندگی من، حضور در سیرک اسکندریه به اتفاق کلئوپاتر است.

تا آن روز من اسم سیرک اسکندریه را زیاد شنیده بودم، ولی نمایش‌های آن را ندیده بودم. به من می‌گفتند که نمایش‌های سیرک اسکندریه در جهان منحصربه‌فردند و هرکس آن سیرک را ندیده باشد، مثل این است که دنیا را ندیده و بدون تنعم از زندگی جان خواهد سپرد. روزی که برای تماشای شیرهای سیرک رفتم، مثل همیشه به اتفاق کلئوپاتر وارد سیرک شدم.

کلئوپاتر و سایر فرزندان پادشاه مصر در یک لژ بزرگ که مخصوص آنها بود، جلوس کردند و من در عقب آنها ایستادم و گاهی برای کلئوپاتر و سایر فرزندان پادشاه مصر شربت می‌آوردم.

در آغاز نمایش چشم من به مردانی بلندقامت افتاد که ارتفاع قامتشان به دو ذرع و نیم می‌رسید و کنار آنها مردانی کوتاه‌قد حرکت می‌کردند که ارتفاع قامت آنها از طول قامت یک کودک تجاوز نمی‌کرد. طوری بین قامت مردان بلند و مردان کوتاه تفاوت وجود داشت که انسان دچار بهت می‌شد. من هرگز مردانی ندیده بودم که آن اندازه بلند باشند و مردانی را مشاهده نکرده بودم که ارتفاع قامتشان بیش از ارتفاع قامت یک کودک نباشد.

من خواستم بدانم که آن مردان بلند و کوتاه از کجا آمده‌اند و شنیدم که مردان بلندقامت از سکنه‌ی جنوب مصر و منطقه‌ای موسوم به نوبه‌اند و اما مردان کوتاه‌قد جزو سکنه‌ی اراضی آن طرف سرچشمه‌ی نیل هستند و به‌ندرت بعضی از شکارچیان دلیر قدم به آنجا نهاده‌اند و می‌نهند و من شنیدم که در آنجا چند قبیله زندگی می‌کنند که همه کوتاه‌قد و سیاه‌پوست‌اند و از مردان این قبیله برای سیرک استفاده می‌کنند.

بعد از اینکه مردان بلند و کوتاه عبور کردند، تماشای دیگر شروع شد و میمون‌هایی بزرگ وارد سیرک شدند و من با حیرت دیدم که بعضی از آنها یک طبق بر سر نهاده‌اند و در آن انواع مأکولات دیده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
37 دقیقه
یک مدعی برای سلطنت مصر
81 دقیقه
گردش در بزرگ‌ترین شهر جهان
76 دقیقه
بطلمیوس «نی‌زن» و سرگرمی‌ها و گرفتاری‌های او
49 دقیقه
نمایش حیرت‌انگیز سیرک‌بازان
53 دقیقه
در مسافرخانه‌ی صور
44 دقیقه
اسکندریه در آستانه‌ی هجوم جنوبی‌ها
63 دقیقه
مدافعین اسکندریه در جنگ بر جنوبی‌ها فائق آمدند
87 دقیقه
آرسینوهه می‌خواست جای کلئوپاتر را بگیرد
43 دقیقه
کلئوپاتر فرمانده‌ی لژیون اسکندر شد
39 دقیقه
مشکل تازه و راه‌حلی که کلئوپاتر ارائه می‌دهد
56 دقیقه
چطور ولیعهد مصر ربوده شد؟
64 دقیقه
سرانجام غم‌انگیز طفل گمشده‌ی کلئوپاتر
45 دقیقه
کلئوپاتر هفتم، بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین کشتی دنیا
47 دقیقه
یک جوان موزاییک‌ساز سوری در کاخ سلطنتی
22 دقیقه
خواب عجیب ملکه‌ی مصر
49 دقیقه
نیایش در معبد دلف و راز شگفت زندگی من
46 دقیقه
بازگشت به اسکندریه و اقامت در خانه‌ی اموات
46 دقیقه
ازدواج با تیه جوان سوری
59 دقیقه
چطور رومی‌ها به اسکندریه آمدند؟
31 دقیقه
کلئوپاتر در برابر سزار، بزرگ‌ترین سردار روم
60 دقیقه
جنگ هولناک پادشاه مصر و سردار رومی
90 دقیقه
فاتح رومی و شگفتی‌های سرزمین مصر
52 دقیقه
عزیمت سزار از مصر و اصلاحات بزرگ او
33 دقیقه
زندگی ملکه‌ی مصر در روم
47 دقیقه
قتل فجیع سزار و فرار شتاب‌زده‌ی ما از روم
34 دقیقه
سزار قبل از مرگ دیکتاتور شد و مقام خدایی گرفت
66 دقیقه
قاتلین سزار و مسئله‌ی جانشینی او
41 دقیقه
یک مدعی برای سلطنت مصر
61 دقیقه
«آنتوان» زمامدار روم شد
53 دقیقه
ملاقات آنتوان و کلئوپاتر
33 دقیقه
آنتوان در مصر، وقایع تازه در روم
48 دقیقه
آنتوان و اوکتاو امپراتوری روم را تقسیم کردند
72 دقیقه
نتایج جنگ سردار رومی با ایران و نقش کلئوپاتر در نمایش پیروزی
48 دقیقه
سفر به فلسطین
38 دقیقه
جشن پیروزی بزرگ در اسکندریه!
55 دقیقه
جنگ سرنوشت در آکتیوم
49 دقیقه
کلئوپاتر در جست‌وجوی راهی برای رهایی
56 دقیقه
آخرین نبرد، پیروزی یا شکست؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کنیز ملکه مصر
نویسنده
مترجمذبیح الله منصوری
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۸۸۰۰۰ ۱۳۱,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کنیز ملکه مصر

فرشته حبیبی
۱۴۰۳/۴/۹
فوق العاده بود. با اینکه نمیدونم واقعا مطالب این کتاب همونطور که اولش میگه به جا مونده از نوشته های کنیز کلئوپاتر هست یا خیر، ولی سیر تاریخی حوادث مصر و روم و همچنین بعضی معماهایی که از مصر باستان به جا مونده، مثل نحوه ساخت اهرام یا اسرار معبد رامسس و جزئیات زندگی بزرگترین و پرآوازه ترین ملکه دنیا یعنی همون کلئوپاتر رو به زیبایی به تصویر میکشه. که نشون میده نویسنده کتاب چه تحقیقات عظیمی انجام داده و چقدر زمان و انرژی گذاشته برای این کتاب. از لحاظ زمانی کتاب مربوط به چند سده بعد از دوران حضرت یوسف هست و یه جاهایی هم اشاراتی به شهر تبس و وقایع اتفاق افتاده در اون زمان میکنه. در کل برای این که خواننده متوجه بشه که چرا کلئوپاتر اینقدر پرآوازه هست کتاب خیلی خوبیه. گویندگی هم عالی و شمرده و با ادای درست کلمات بود اما یک جاهایی به خاطر توضیحات خیلی زیاد خود کتاب و سرعت خوانش متوسط، از حوصله خارج می شد که البته به خاطر توضیحات زیاد نویسنده بود
ن رستمی
۱۴۰۳/۴/۱۷
کتاب صوتی بود که خیلی وقت بود منتظرش بودم که با گویندگی دلنشین بشنوم که اخرش محقق شدومن با صدا و لحن بیان بی نظیر خانم بیرانوند این کتاب رو شب و روز گوش دادم و لذت بردم و صد البته متن کتاب هم غنی بود از اطلاعات خوب، در کل کتاب عالی بود
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۳/۳/۳۱
این کتاب رو در نوجوانی خونده بودم و خیلی برام جذاب بود و شنیدن نسخه صوتی بعد از سالها لطفش رو بیشتر کرد و به نوعی بازیابی اطلاعاتی بود که فراموش کرده بودم اجرای خانم بیرانوند بسیار روان و دلنشین بودممنون
Atena Dehghan
۱۴۰۳/۴/۲۸
این رمان معرکه اس مخصوصا با ترجمه ذبیح الله منصوری و گویندگی سحر بیرانوند خیلی جذاب شده حتما توصیه‌اش میکنم
Sanaz Darbandi
۱۴۰۳/۴/۱۸
از شنیدن این کتاب تاریخی با گویش خانم بیرانوند کلی لذت بردم چون تاریخ را از زاویه دیگری تعریف کرد ممنون کتابراه.
هستي H
۱۴۰۳/۴/۲
توصیفات‌ای کتاب از فرهنگ و آداب مصر و روم باستان و روانی متن وزیبایی صدای خواننده این کتابو بی نظیر کرده
مریم اسدی
۱۴۰۳/۴/۲۶
با تشکر از عزیزانی که در صوتی کردن این کتاب زحمت کشیدند، کتاب عالی از تاریخ مصر
ساناز اسعدی
۱۴۰۳/۴/۱۸
روان و زیبا بود هم داستان و هم راوی عزیز، داستانهای تاریخی جذاب هستن
نازلی شهریاری
۱۴۰۳/۴/۸
خیلی خیلی عالی بود هم تاریخ بود و هم داستان
محمد رضا عابدی
۱۴۰۳/۴/۲
کتاب بسیار جالب و خواندنی است.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کنیز ملکه مصر

برای دریافت کتاب صوتی کنیز ملکه مصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.