معرفی و دانلود کتاب صوتی ژرمینال

عکس جلد کتاب صوتی ژرمینال
قیمت:
109200 تومان - 11.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژرمینال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژرمینال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ژرمینال

داستانی خشن و واقعی از اعتصاب کارگران معدن زغال‌سنگ در شمال فرانسه در دهه 1860 میلادی... کتاب صوتی ژرمینال، یکی از مشهورترین و برجسته‌ترین رمان‌های امیل زولا است که به زیبایی تصویری رئال و تأثیرگذار از رنج انسان‌ها و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه فرانسه ارائه می‌دهد.

درباره کتاب صوتی ژرمینال

امیل زولا، از مشهورترین چهره‌های مکتب ناتورالیسم، در طول حیاتش مجموعه‌ای بیست جلدی از تاریخ طبیعی و اجتماعی کشورش فرانسه را نوشت که به مجموعه روگن ماکار مشهور است و به شرح زندگی خاندانی فرانسوی می‌پردازد. کتاب ژرمینال (Germinal) نیز به عنوان سیزدهمین مجلد این مجموعه، از بهترین آثار زولا به حساب می‌آید که بین آوریل 1884 تا ژانویه 1885 نوشته شد و سرانجام در مارس 1885 به انتشار رسید.

ژرمینال که در لغت به معنای دانه و جوانه است، نام یکی از ماه‌های بهاری تقویم جمهوری‌خواهان فرانسوی نیز هست. درواقع نویسنده با زیرکی و طبع بلندبالای خود عنوانی را برای رمان برگزیده که با سیر داستانش انطباق دارد و به تلاش، امید و عدالت‌خواهی انسان‌ها اشاره می‌کند. برای آنکه بیشتر متوجه مفهوم این اسم شوید، به شرح خلاصه این اثر می‌پردازیم:

اتین لانتیه جوانی باهوش اما بی‌سواد و با خلق‌وخویی تند و خطرناک است. او که قبلاً کارگر راه‌آهن بوده، پس از دعوایی که با مدیر خود می‌کند از آنجا اخراج می‌شود. به همین خاطر اتین مجبور می‌شود تا برای در امان ماندن از گرسنگی، بدهکاری و بیماری راهی شمال فرانسه شود تا در معدن زغال‌سنگ مونسو کار کند. البته شرایط در معدن نیز بسیار سخت و نامناسب است و بسیاری از معدنچیان از شرایط اولیه رفاهی نیز برخوردار نیستند.

امیل زولا با به تصویر کشیدن شرایط بغرنج کارگران و شخصیت‌پردازی اتین به عنوان یک ایده‌آلیست سخت‌کوش، توانسته معنای گرسنگی و نداری را به مخاطبان خود منتقل کند. البته زولا به خاطر پایبندی به مکتب ناتورالیسم، نظریات ژنتیکی و علمی خود را نیز در لابه‌لای داستان گنجانده و نگاهی تجربی به دنیا و انسان‌ها دارد.

سرانجام در ادامه داستان ژرمینال کارگران معدن تصمیم می‌گیرند تا اتین را به عنوان رهبر خود انتخاب کرده تا علیه سرمایه‌داران و روسای خود شورش کنند و حق خود را پس بگیرند. اما در ادامه اتفاقاتی رخ می‌دهد که سرنوشت این جوان پرشور و دیگر معدنچیان را دگرگون می‌سازد.

فیلم‌های اقتباس شده از کتاب صوتی ژرمینال

- فیلم سینمایی اعتصاب به کارگردانی فردینان زکا (1904)
- فیلم سینمایی ژرمینال ساخته‌ی آلبر کاپلانی (1913)
- فیلم سینمایی ژرمینال به کارگردانی ایو الیگره (1963)
- فیلم سینمایی ژرمینال ساخته‌ی کلود بری (1993)

کتاب صوتی ژرمینال به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک، مکتب ناتورالیسم و ادبیات و تاریخ فرانسه از شنیدن این رمان مشهور لذت خواهند برد.

امیل زولا را بیشتر بشناسیم

امیل زولا (Émile Zola) یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین رمان‌نویسان، روزنامه‌نگاران و نمایشنامه‌نویسان فرانسوی بود که به خاطر تعلق داشتن به مکتب ناتورالیسم (طبیعت گرایی) در ادبیات و تئاتر شهرت دارد. او در سال 1840 در فرانسه به دنیا آمد و در سال 1902 چشم از جهان فرو بست.

زولا از جمله نویسندگانی‌ست که دوبار نامزد جایزه نوبل ادبیات (در سال 1901 و 1902) شده اما پیش از آنکه بتواند این جایزه ارزشمند را از آن خود کند، به کام مرگ فرو رفت.

وی کتاب‌های مختلفی را به چاپ رسانده که هریک در سطح جهانی دیده شده‌ و به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده‌اند. اما شهرت ادبی امیل زولا بیشتر به مجموعه بیست جلدی «روگن ماکار» بازمی‌گردد که او به خوبی توانست با پژوهش‌های تاریخی خود، تصویری دقیق از جامعه فرانسه در زمان امپراطوری دوم فرانسه به تصویر بکشد. از دیگر آثار این نویسنده فرانسوی می‌توان به: «پول، شکست، ژرمینال، زمین، رویا و...» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ژرمینال می‌شنویم

ناقوس کلیسای کوچک کوی 240، ساعت یازده را نواخت. این همان نمازخانه آجرینی بود که آبژوار روزهای یکشنبه می‌آمد و مراسم نماز را برپا می‌داشت. از داخل مدرسه که آن هم بنایش آجری بود و در کنار کلیسا قرار داشت، صدای ناله‌گون من من بچه‌ها شنیده می‌شد. گرچه پنجره‌ها به دلیل سرما بسته بود. فراخنای میان بناها که به باغچه‌های پشت‌به‌هم داده تقسیم شده بود، در میان چهار ردیف بزرگ خانه‌های هم‌شکل خلوت مانده بود. این باغچه‌ها که قهر زمستان تاراجشان کرده بود، غم‌زدگی خاک آهکین خود را عرضه می‌داشتند که از واپسین کپه‌های بوته سبزی ناهموار بود و کثیف می‌نمود.

کماجدان‌های سوپ روی بار بود و از دودکش خانه‌ها دود برمی‌خاست. دورادور در طول دیوار دراز خانه‌ها، زنی ظاهر می‌شد و دری را می‌گشود و در آن ناپدید می‌گردید. آسمان خاکستری به قدری پربار از رطوبت بود که گرچه باران نمی‌‌بارید، آب قطره قطره از ناودان‌ها به درون بشکه‌های روی سنگفرش پیاده‌روها می‌چکید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
بخش اول
29 دقیقه
بخش دوم
44 دقیقه
بخش سوم
44 دقیقه
بخش چهارم
33 دقیقه
بخش پنجم
32 دقیقه
بخش ششم
32 دقیقه
بخش هفتم
34 دقیقه
بخش هشتم
39 دقیقه
بخش نهم
26 دقیقه
بخش دهم
40 دقیقه
بخش یازدهم
39 دقیقه
بخش دوازدهم
44 دقیقه
بخش سیزدهم
35 دقیقه
بخش چهاردهم
33 دقیقه
بخش پانزدهم
34 دقیقه
بخش شانزدهم
45 دقیقه
بخش هفدهم
28 دقیقه
بخش هجدهم
34 دقیقه
بخش نوزدهم
45 دقیقه
بخش بیستم
39 دقیقه
بخش بیست و یکم
42 دقیقه
بخش بیست و دوم
38 دقیقه
بخش بیست و سوم
31 دقیقه
بخش بیست و چهارم
39 دقیقه
بخش بیست و پنجم
30 دقیقه
بخش بیست و ششم
36 دقیقه
بخش بیست و هفتم
45 دقیقه
بخش بیست و هشتم
46 دقیقه
بخش بیست و نهم
39 دقیقه
بخش سی‌ام
37 دقیقه
بخش سی و یکم
29 دقیقه
بخش سی و دوم
35 دقیقه
بخش سی و سوم
42 دقیقه
بخش سی و چهارم
41 دقیقه
بخش سی و پنجم
34 دقیقه
بخش سی و ششم
49 دقیقه
بخش سی و هفتم
46 دقیقه
بخش سی و هشتم
64 دقیقه
بخش سی و نهم
38 دقیقه
بخش چهلم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ژرمینال
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات نیلوفر
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
109200 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ژرمینال

Farya Bij
۱۴۰۱/۷/۲۷
کتاب بسیار زیبایی بود. نویسنده به زیبایی هر چه تمام تر احساسات و عواطف شخصیت‌های داستان را توصیف کرده است خشم، عصبانیت ناامیدی و کشت و کشتار مردمی ستم دیده را به زیبایی توصیف کرده است. اعتصاب کارگران زحمت کش معادنی که سودش به جیب ثروتمندان میرفت و سختی‌های غیرقابل تحمل برای قشر فقیر کارگر، گرسنگی و بیماری و مرگ و میرهای فجیع و کشتار نگون بختان و ظلم بی حدِ ظالمان. گوینده جناب آقای عمرانی هم بسیار زیبا کتاب را میخوانند محتوای کتاب غمگین و مملوس است اما زیبا و پرکشش. من خیلی از قسمتهای کتاب به سختی گریستم و با تمام وجودم درد و غم این قشر زجر کشیده رادرک کردم و این نشان دهنده قدرت نویسنده در پرداختن به موضوع ظلم و فقر و استیصال است و امید و میل به زندگی چنان قوی است که ارزش مبارزه راچندین برابر میکند. با زجرهای شخصیتهای داستان زجر میکشیدم با شادیهای کوچکشون شاد میشدم و با امیدشون در تمام سختیها امیدوار شدم. در نهایت بهتون توصیه میکنم حتما گوشش بدید واقعا ارزششو داره. از کتابراه و گوینده خوب این داستان سپاسگزارم بابت تهیه و خوانش این کتاب زیبا و جذاب. سپاس فراوان
جلال آسائیان
۱۴۰۲/۶/۳
دورود فراوان به دوستان پر تلاش گروه آوانامه.
کتاب بسیار زیبای بود و چقدر زیبا آقای امیل زلا چهره زشته فقر و تنگ دستی را نشان دادند و نشان دادن که تنگ دستی انسان را چگونه به سمت فلاکت و بی بندو باری میکشاند. و از دل همین قشر زحمت که چگونه انسانهای به جود میایند که میتوانن جلوی استکبار و ظلم و ستم
ایستادگی کنن. در این کتاب چند شخصیت خیلی نامشان گفته میشد
یک. ماهو که نشانگر ملتی بی طرف که فقط میخواستن کار کنن.
زن ماهو. نشانگر ملتی که رنگ عوض میکنن. ای تی ان. ملتی آزادی خواه بود ولی مسالمت آمیز اما سورین. ملتی سوسیالیسم که فقط با کشتن و هرج مرج درست کردن میخواست راه خود را باز کند در کل کتاب بسیار زیبای بود مخصوصن با صدای گرم آقای عمرانی دوستانی که تا کنون موفق به گوش کردن این اثر زیبا نشده‌اند توصیه میکنم حتما گوش جان بسپارند.
با سپاس فراوان..
سمیرا خلیفه
۱۴۰۱/۸/۲۵
غم انگیز‌ترین و تلخ‌ترین رمانی که شنیدم، البته سمفونی مردگان هم خیلی تلخ بود ولی در ژرمینال فلاکت و بدبختی و پیوند اون با اعتراض و اعتصاب برام زجرآور تر بود. بخش‌های ابتدایی کتاب به قدری به جزئیات زندگی روزمره مردم و شخصیت‌ها پرداخته که برام حوصله سربر شده بود ولی بعد متوجه دلیل نویسنده شدم، اینکه بعد از اعتراضات و اعتصابات مردم دیگه نتونستن به زندگی قبلی خودشون برگردن و دیگه اون آدم سابق نشدن رو خیلی خوب نشون داد... کتابی که شنیدنش برام آسون نبود چون پر از اتفاقات ناگوار بود و بارها بغض و اشک، شنیدن رو برام سخت کرده بود...
mohammad amin
۱۴۰۲/۷/۱۲
رمان بسیار خوب و جالب است. شخصیت «اتی‌ین لانتی‌یه» شخصیت اصلی کتاب در محل کار قبلی خود، کارفرما را به باد کتک گرفته و ناچار می‌شود به طور کلی آن ناحیه از کشور را پشت سر بگذارد و به جایی برود که کسی او را نمی‌شناسد. در کل فضای داستان بسیار تلخ است رمان در تاریک‌ترین حالت ممکن آغاز می‌شود. از هر جمله ابتدایی کتاب ناامیدی می‌بارد و خواننده به شدت احساس می‌کند چیزی روی دلش سنگینی می‌کند. حال در این وضعیت وخیم، ما با مردی تنها هم روبه‌رو هستیم
نرگس مشایخی
۱۴۰۲/۵/۲۳
ژرمینال داستان نیست بلکه درسنامه‌ای است مفید. کتابی بسیار آموزنده با جملاتی بسیار پر معنا. مثلا: «….. حقوق کارگر از حدی کمتر نیست طوریکه کارگر بتواند زندگی کند و نیروی کار را بیافزاید تا بازار کار با کمبود عرضه کار و افزایش نرخ دستمزد روبرو نشود … و نباید از حدی بیشتر شود که …….» این کتاب را باید و با دقت گوش داد از ان آموختصدای زیبای رضا عمرانی نیز شنیدن کتاب را لذت بخش تر می‌کند. حتما همه را به شنیدن کتاب توصیه می‌کنم. کنابراه و ماه آوا، ممنون.
یاسمن کیا
۱۴۰۲/۷/۲۷
یک شاهکار فراموش نشدنی! ژرمینال کتابیه که باعث میشه افکار جدیدی تو ذهنتون جوونه بزنه، باعث میشه با خودتون فکر کنید، به اینکه راه چاره چیه؟ خشونت؟ اصلاح تدریجی؟ اینکه آیا یک روز این جنبش های کارگری، این اعتصابات، این خون های به ناحق ریخته شده به نتیجه می رسن؟ به اینکه آیا یک روز این بذرها و جوانه ها میوه خواهند داد یا نه؟ حرف در مورد این کتاب زیاده، به نظر من توصیه اینجور کتاب ها به شوخی شبیهه، یک شاهکار منتظر شماست، همین.
Monir Naghikhani
۱۴۰۲/۱/۱۷
البته که از زندگی سخت و مشقت بار معدنچیان هم فیلم دیده بودم و هم کتاب، خوانده بودم ولی باز هم تأثیر گذار بود، دلم خون شد از بی عدالتی زمانه از رنجی که یک مشت کارگر فقیر میکشن و در سختی و ادبار گذران میکنند و حاصل دسترنجشان طبق معمول به جیب از ما بهتران میرود، دنیای بدی است و من از این دنیا بدم از و میاید، اینهمه بی عدالتی در رنجم راجع به اینها زیاد فکر میکنم و متأسفانه به هیچ‌جا نمیرسم، نمیدوم برای چی اومدیم به این دنیا و... ولش کنم بهتره
علی برومند
۱۴۰۱/۸/۲۷
رمانی با شخصیت‌ها و موقعیت‌های پیچیده. شبیه به اکنون خودمان. زندگی بین بیم و امید با نانی بخور و نمیر. ترجمه وزین استار سروش حبیبی آهنگین و دلنشین است و صدا و لحن گیرای استاد عمرانی کار را تمام کرده است. جناب عمرانی کتاب را با صدایشان زندگی کرده‌اند. چیزی فراتر از خواندن. در یک جمله بگویم از راه صدای ایشان من کتاب را نخواندم، دیدم. بدون سانسور و ناب ناب. عالی بود. مرسی کتابراه
Eti Atshani
۱۴۰۱/۶/۲۵
یکی از قشنگ‌ترین کتاب‌هایی که خواندم. قلم نویسنده که جای حرف ندارد، به قدری زیبا می‌نویسد که تمام احساسات شخصیت‌ها را درک میکنی و جای آن‌ها زندگی میکنی. این کتاب دید واقع گرایانه‌ای از زندگی کارگران بعد از انقلاب صنعتی، از وضعیت زندگی سرمایه داران و همچنین مبارزات کارگران علیه آن‌ها را به تصویر می‌کشد و با اینکه تلخ است خواندنش را به همه توصیه میکنم.
راحله حسامی
۱۴۰۲/۱۲/۱
فوق العاده بود. به عنوان کسی که رمان کم نخوندم میتونم بگم بسیار جذاب بود. فراز و فرودهای بسیار زیبا. در عین احساس همزاد پنداری با کارگران گرفتار و شنیدن نتایج فرهنگی و جانی ناشی از فقر شدید، پایان بندی بسیار زیبا و ماهرانه داستان، خستگی غم ناشی از همراهی با مشکلات و مصائب داستان راقابل تحمل و امید بخش میکند
حسین بحرینی
۱۴۰۲/۷/۸
درود بر شما قلم امیل زولا که برهمه آشکارست با قدرتمند خود خواننده را وادار میکند که بی وقفه از آغاز تا پایان را مطالعه کند. البته مترجم حاذق این اثر با ظرافت هرچه تمام تر حق مطلب را ادا کرده است و گوینده توانا این کتاب را شنیدنی و جذاب تعریف می‌نماید. اگر افسرده نیستید کتاب را بشنوید و لذت ببرید.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۶/۱۲
آخر این چه زندگانی است که عده‌ای پروار برای قاطبه مردم فقیر و رنج دیده از کارگر تا معدن چی هنوز هم که در قرن بیست و یکم هستیم این بدبختی نمودی تام و تمام دارد خودمان نیز در رسانه‌ها اعتراض کارگران و بازنشستگان را می‌بینیم آخر این چه زندگی است برای طبقه سه و زحمت کش با تکه نانی بخور و نمیر
فرید طاهر
۱۴۰۲/۹/۱۰
کتاب ژرمینال واقعا به واسطه توصیفات دقیق به نحوی که واقعا شرایط سخت معدن کاران، کاری و زندگی را برای خواننده و شنونده ملموس می‌کند، ولی به نظر من آقای سروش حبیبی واقعا تونسته با ترجمه عالی خودش سهم بسزایی در معرفی کتاب وانتقال ملموسیت شرایط و وقایع داستان داشته است،
احسان امیری
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
بسیار عالی و یک شاهکار بود این کتاب.
سرگذشت انسان‌هایی که حتی وقتی حقشون رو طلب می‌کنند چیزی جز مرگ نصیبشون نمیشه...
توصیف شخصیت‌ها و فضاسازی قوی همراه با خوانش گیرای آقای عمرانی اثری شنیدنی ایجاد کرده.
با گوش کردنش غم و رنج این طبقه از جامعه به پوست و استخونت رسوخ میکنه.
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۲/۴/۳
اجرای قشنگی داشت داستان جذابی بود و برای مردمی که در حال بیداری هستند پیامش این بود که بیگدار به آب نزنید. کاری به این بزرگی نیاز به برنامه ریزی و مدیریت و نظارت از همه مهمتر بودجه دارد. قاعدتا"قشر ضعیف جامعه قدرت کمتری در ایجاد تغییر دارد.
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ژرمینال

برای دریافت کتاب صوتی ژرمینال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.