معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته)

عکس جلد کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته)
قیمت:
144500 تومان - 15.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته)

در کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) نوشتۀ دنیس ال. اسمیت و بو فرنهال به تأثیر سودمند ورزش بر بخش‌های گوناگون سیستم قبل و عروق و مکانیسم آن اشاره شده است که نشان می‌دهد ورزش منظم باعث مراقبت قلب می‌شود.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته):

پیشرفت قابل توجهی در دریافت علمی ما از عملکرد سیستم قلب و عروق در چندین دهه گذشته به وجود آمده، که تعدادی از آن‌ها به عنوان نتیجۀ علمی در تحقیقات هدفمند در درک جنبه‌های سلولی و مولکولی سیستم قلب و عروق پدید آمده است. برای درک بهتر مکانیسم عملکرد قلب و عروق، در سال‌های اخیر تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته و همواره درک ما را از چگونگی تأثیر ورزش بر سیستم قلب و عروق را افزایش داده است.

برخی از کوشش‌های تحقیقاتی اخیر منجر به درک بهتر از چگونگی اثر ورزش بر سلامت قلب شده است. بنابراین، هدف از کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (Advanced Cardiovascular Exercise Physiology) تهیه منبعی منحصر به فرد است که:

- شرح و توصیفی روشن و واضح از هر بخش در سیستم قلب و عروق را ارائه می‌دهد.
- به طور سیستماتیک تأثیر صحیح ورزش‌هایی همچون فعالیت‌های ایروبیک (هوازی و استقامتی) را به همراه آموزش فعالیت زمان‌مند (هوازی و استقامتی) بر هر بخش از سیستم قلب و عروق با جزئیات شرح می‌دهد.
- هدف دیگر آن، واضح کردن تعاملات درونی پیچیدۀ بخش‌های سیستم قلب و عروق در زمان ورزش و استراحت است.

اتکای دنیس ال. اسمیت (Denise L. Smith) و بو فرنهال (Bo Fernhall) در کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی بر آخرین تحقیقات علمی و پزشکی برای توصیف عملکرد فیزیولوژی، پاسخ‌های ورزشی و تطابق‌ها است. این کتاب شکل‌ها و تصاویری دارد که مکانیسم فیزیولوژی را به صورت واضح نشان می‌دهد. نمودارهای گرافیکی برای نقل جزئیات علمی استفاده شده است و نشان‌دهندۀ پاسخ‌های تحریکی و تطابق آن‌ها با یکدیگر است.

این کتاب به دو بخش تقسیم شده است، بخش اول برای شرح ساختار و عملکرد سیستم قلب و عروق است و بخش دوم تأثیر ورزش بر این سیستم را با جزئیات شرح می‌دهد. بخش اول بر فیزیولوژی سیستم قلب و عروق متمرکز است و توصیفی کامل را از عملکرد و ساختار هر بخش از سیستم قلب و عروق ارائه می‌دهد که عمده آن، قلب، عروق و خون است.

خواندن کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان رشتۀ پزشکی ورزشی و تربیت بدنی بسیار سودمند و کاربردی است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) می‌خوانیم:

چهار مرحله زمانی دوره قلبی هر کدام یک سوی چرخۀ بسته را به وجود آورده‌اند. پر شدن بطنی در طول پایین دیاگرام دیده می‌شود. همان‌طور که بطن چپ پر از خون می‌شود، حجم بطن به طور چشمگیری افزایش می‌یابد و فشار تغییر کمی پیدا می‌کند. در طی دورۀ انقباض ایزوولومیک، که در سمت راست دیاگرام نشان داده شده است، فشار بطنی به طور چشمگیری افزایش می‌یابد ولی حجم بدون تغییر باقی می‌ماند. در این موقعیت دوباره حجم بدون تغییر است زیرا دریچه‌ها بسته هستند. در زمان دورۀ خارج شدن خون به دلیل باز بودن دریچۀ آئورت و چون جریان به سمت خارج است حجم بطن کاهش می‌یابد. در طول دورۀ شل شدن ایزوولومیک، هم‌زمان با شل شدن بطن‌ها فشار نیز کاهش می‌یابد.

استفاده از دیاگرام حجم – فشار بطنی روش ساده‌ای برای بیان تغییرات در حجم و فشار طول دورۀ قلبی است. همچنین این دیاگرام شیوه‌ای مناسب برای بیان تغییرات در فشار و حجم بطنی ناشی از ورزش (یا دیگر اختلالات) جهت تصویرسازی کار قلب است. انرژی صرف شده توسط عضله قلبی در طول انقباض موجب تولید گرما و کار مکانیکی می‌شود. کار مکانیکی تولید شده توسط میوکارد با افزایش فشار و حجم در دستگاه دهلیزی مشخص می‌شود. میزان کار اجرا شده توسط بطن‌ها در زمان خارج شدن خون، کار ضربه‌ای نامیده می‌شود که متناسب است با تغییرات حجم و فشار و می‌تواند با اندازه‌گیری سطح داخل دیاگرام، حجم - فشار محاسبه شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: بخش‌های عمده سیستم قلب و عروق
فصل دوم: قلب به عنوان یک پمپ
فصل سوم: ماهیچه قلب
فصل چهارم: فعالیت الکترونیکی قلب
فصل پنجم: الکتروکاردیوگرام
فصل ششم: همودینامیک و گردش پیرامون
فصل هفتم: عملکرد و ساختار سیستم عروق
فصل هشتم: جلوگیری از خون‌ریزی انعقاد و تجزیه فیبرین‌ها
فصل نهم: پاسخ‌های قلبی عروقی در تمرینات شدید هوازی
فصل دهم: سازگاری قلبی عروقی با تمرینات هوازی
فصل یازدهم: پاسخ‌های قلبی عروقی به فعالیت‌های مقاومتی شدید
فصل دوازدهم: سازگاری‌های قلبی عروقی به تمرینات مقاومتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته)
نویسنده،
مترجمپروانه نظرعلی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-600-5751-85-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
144500 ت - 15.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته)

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.