معرفی و دانلود کتاب کاردیو: توسعه فعالیت‌های ورزشی کاردیو صفر تا صد برای شادابی و سلامت جامعه

عکس جلد کتاب کاردیو: توسعه فعالیت‌های ورزشی کاردیو صفر تا صد برای شادابی و سلامت جامعه
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاردیو: توسعه فعالیت‌های ورزشی کاردیو صفر تا صد برای شادابی و سلامت جامعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاردیو: توسعه فعالیت‌های ورزشی کاردیو صفر تا صد برای شادابی و سلامت جامعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاردیو: توسعه فعالیت‌های ورزشی کاردیو صفر تا صد برای شادابی و سلامت جامعه

کتاب کاردیو: توسعه فعالیت‌های ورزشی کاردیو صفر تا صد برای شادابی و سلامت جامعه نوشته‌ی رسول علی بابایی، نقش ورزش کاردیو در اقتصاد و اجتماع را بررسی کرده و سپس به تعریف این ورزش، تمرینات آن و... به طور کامل و با جزییات علمی پرداخته است.

درباره‌ی کتاب کاردیو:

عبارت «Cardio» مخفف کلمه‌ «Cardiovascular» است. این عبارت عموماً برای سیستم گردش خون که شامل قلب و رگ‌های خونی بدن است، به ‌کار می‌رود. اما معمولاً کاردیو به تمرینات ورزشی‌ای اطلاق می‌شود که باعث تقویت شبکه‌ گردش خون می‌شوند. بازه زمانی این تمرینات طولانی است و باعث افزایش ضربان قلب و پمپاژ خون بیشتر در رگ‌ها شده و در نهایت مواد مغذی و اکسیژن را به همه‌‌ی سلول‌ها حمل می‌کند.

هر حرکتی می‌تواند کاردیو باشد در صورتی که تپش قلب شما را تا 50 الی 75٪ حداکثر آن افزایش دهد. امروزه نقش تاثیرگذار ورزش کاردیو بر اقتصاد، در بیشتر کشورهای توسعه یافته شناخته شده و یکی از راه‌های کسب درآمد را بر پایه این ورزش قرار داده‌اند؛ ولی در کشورهای جهان سوم هنوز به عنوان یک بازی به آن نگاه می‌کنند و اهمیت چندانی برای آن قائل نیستند. ورزش کاردیو از صنایع جدید به شمار می‌آید که در اقتصاد بین‌الملل سالیان اخیر نقشی سازنده داشته و برای سرمایه‌گذاری‌های کلان اقتصادی بیش از پیش برای هر کشوری تأثیرگذار است.

تعاریف مختلفی در سرتاسر دنیا از از ورزش کاردیو وجود دارد. برای بعضی از افراد این ورزش راهی برای فرار از استرس‌های روزمره است و برای برخی دیگر نوعی سیستم تمرینی محسوب می‌شود که به وسیله آن می‌توانند اجرای بهتری در رشته ورزشی خود داشته‌ باشند. از طرفی دیگر کاردیو ابزاری برای تشویق دانش‌آموزان به انجام فعالیت‌های فیزیکی و همینطور راهی برای ایجاد ارتباطات اجتماعی است.

به بیانی دیگر می‌توان گفت کاردیو هدفی مشخص برای هر فرد یا گروهی خاص ایجاد می‌کند؛ امروزه بسیاری از افراد هستند که قادر به فعالیت در بازار رقابت امروزی نیستند اما کاردیو زمینه‌ای ایجاد می‌کند که انگیزه این افراد بالا برود، هدف خود را پیدا کنند و در نهایت توان جسمی و زندگی ورزشی خود را تقویت کنند.

کتاب کاردیو مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای ورزشکاران و همه‌ی افرادی که می‌خواهند با ابعاد مختلف این ورزش بیشتر آشنا شوند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب کاردیو می‌خوانیم:

اهمیّت تمرینات کاردیو در این است که باید بدون استفاده از ابزارهای ورزشی مانند دستگاه‌های بدن‌سازی، هالتر، دمبل وزنه و بدون استفاده از ابزارهای دیگر رشته‌ها مانند تی آر ایکس، کش، توپ و... انجام شود. یعنی این ورزش با وزن بدن انجام می‌شود؛ زیرا هدف کلّی کاردیو، سلامت قلب و بدن برای عموم مردم است و اگر این فرض را در نظر داشته باشیم که همه مردم به امکانات و وسایل ورزشی دسترسی ندارند، باید از تمریناتی استفاده کنیم که نیاز به وسیله و امکانات خاصّی نداشته باشد؛ از طرفی ماهیّت و جنبه قلبی عروقی داشته باشد و حتماً بیس و پایه رکوردزنی در آن وجود داشته باشد. مانند حرکت اسکوات (حرکاتی که در رشته‌های ایروبیک یا پیلاتس و یوگا انجام می‌شود، بیس رکوردزنی ندارد)

تمرینات رکوردی در کاردیو اهمیّت بالایی دارند زیرا تمرین بدون رکورد زدن بعد از مدّتی ریتم ثابتی خواهد گرفت و بدن یا واکنشی رو به پیشرفت نخواهد داشت یا واکنش منفی نشان خواهد داد. بدن انسان نسبت به فشار واکنش نشان می‌دهد. اگر این فشار با تمرین اصولی و بر مبنای علم رکورد باشد در کنار تغذیه درست به مرور زمان با بالا رفتن سن نه تنها بدن فرسوده نمی‌شود، بلکه قوی‌تر و تنومندتر می‌شود. دلیل فرسودگی در افراد جامعه نداشتن تحرّک یا داشتن تحرّک در ریتم ثابت یا بیش تحرّکی می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

مختصری درباره‌ای آی سی اس
بازخوانی بیانات مقام معظّم رهبری درباره ورزش همگانی
ورزش از دیدگاه طبّ سنّتی
تعریف ورزش و لزوم آن
نقش ورزش کاردیو در اقتصاد و اجتماع
کاردیو چیست؟
چرا به تمرینات کاردیو چربی‌سوز می‌گویند؟
چرا باید تمرینات کاردیو را جدی گرفت؟
تفاوت تمرینات کاردیو با تمرینات هوازی
اشتباهات رایج درمورد ورزش کاردیو
چگونه بهترین تمرینات کاردیو را انتخاب کنید؟
خود را به سطح بالاتری ببرید.
تلاش مستمر به سوی پیشرفت
قدم به قدم با تمرینات کاردیو
میزان شدت تمرین کاردیو
انواع تمرین کاردیو
زمان انجام تمرینات کاردیو و قدرتی
دلایل انجام تمرینات هوازی بعد از تمرینات قدرتی
نکات کلیدی برای بهبود تمرینات کاردیو
آیا تمرینات کاردیو در لاغری مؤثر است؟
واکنش بدن به این تمرینات چگونه است؟
با چه شدّت تمرینات کاردیو را دنبال کنیم؟
چقدر طول می‌کشد تا تمرینات کاردیو را انجام دهید
فرکانس ورزش کاردیو
مقایسه کلّی کاردیو با دیگر ورزش‌ها
اهمیّت تمرینات رکوردی در کاردیو
اهمیّت کاردیو نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی و مقایسه تخصصی از نظر حوزه توسعه ورزش همگانی
نحوه رکورد زدن در تمرینات کاردیو به ساده‌ترین روش
اهمیّت وجود رژیم غذایی صحیح
نحوه انجام تمرینات کاردیو
دفترچه سلامتی
رقابت‌های کاردیو
کاهش خطر و آسیب
نشان دادن پیشرفت با یادداشت برداری
تفاوت تمرینات کاردیو با تمرینات آمادگی جسمانی
فرق بین کاردیو و آمادگی جسمانی از دیدگاه پزشکی
منابع
اسامی مهم‌ترین حرکات کاردیو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاردیو: توسعه فعالیت‌های ورزشی کاردیو صفر تا صد برای شادابی و سلامت جامعه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات چشمه آفرینش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-622-9764-08-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاردیو: توسعه فعالیت‌های ورزشی کاردیو صفر تا صد برای شادابی و سلامت جامعه

برای دریافت کتاب کاردیو: توسعه فعالیت‌های ورزشی کاردیو صفر تا صد برای شادابی و سلامت جامعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.