دانلود کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی: چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی: چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی: چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم

در کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی: چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم نوشته اس جی اسکات، با ایده‌های بسیاری آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کنند در زندگی روزانه‌تان بر تنبلی غلبه کنید.

کتاب‌های بسیاری در این باره نوشته شده است که تنها فهرست ساده‌ای از راهنمایی‌هایشان را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما در کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی (23anti procrastination habits) می‌آموزید که هر استراتژی ضد تنبلی چرا و چگونه کار می‌کند، کدام باورهای محدود کننده را از میان می‌برد و چطور می‌توانید آن را بلافاصله پس از خواندن در زندگی‌تان به کار گیرید. به طور خلاصه، در این کتاب با ریشه‌های تنبلی و به تعویق انداختن کارها و چگونگی غلبه بر آن‌ها آشنا می‌شوید.

این اتفاق برای همه‌ی آدم‌ها می‌افتد: پروژه‌ای پیش رو دارید که واقعا مهم است و شما باید بر کامل کردن آن تمرکز کنید. اما شما انواع و اقسام بهانه‌ها را می‌آورید تا شروع کردنش را به تعویق بیندازید، مثلا قبل از شروع آن باید به فلان شخص تلفن بزنید، هنوز کارهای اداری لازم برای آن را انجام نداده‌اید و یا هنوز نمی‌دانید از کجا شروع کنید. فرقی نمی‌کند چه دلیلی برای این کارمان بیاوریم، مواقعی پیش می‌آید که در آن‌ها شروع کارمان را به تعویق می‌اندازیم.

از این گذشته، به تعویق انداختن کارها اثری فزاینده نیز دارد. حتی وقتی که بالاخره موفق می‌شوید کاری را به انجام برسانید، چند کار دیگر سر راه‌تان سبز می‌شوند تا جای آن را بگیرند. فرقی نمی‌کند که چقدر سخت‌کوش باشید، به نظر می‌رسد چرخه‌ی کارهایی که باید انجام شوند پایان‌ناپذیر است.

حقیقت آن است که همه‌ی ما در زندگی تنبلی را تجربه کرده‌ایم. برای اغلب ما این اتفاق گاه به گاه می‌افتد اما آدم‌هایی هم وجود دارند که عادت به تعویق انداختن کارها، توانایی داشتن یک زندگی شادمان و موفق را از آن‌ها گرفته است. این کتاب برای این دسته از آدم‌ها نوشته شده است: هر کسی که در انجام دادن مرتب و منظم پروژه‌هایش همیشه با مشکل روبه‌رو است.

غلبه بر تنبلی آن‌قدرها هم سخت نیست. شما تنها باید عادت‌های مردمان موفق را در زندگی روزمره‌ی خود به کار گیرید. این مردمان هم محدودیت‌ها و ترس‌هایی همانند شما دارند، اما توانسته‌اند به کار موفق خود ادامه دهند زیرا به خود آموخته‌اند که چگونه باید بر تنبلی غلبه کنند.

اس جی اسکات (S. J. Scott) نویسنده‌ی وبلاگ مشهور «عادت‌های مفید برای زندگی شما» است. هدف این سایت آن است که به شما نشان دهد چگونه تبدیل کردن کارهایی برای کمک کردن به خودتان به عادت می‌تواند زندگی شما را بهتر کند. او در این سایت به جای موعظه و اندرزهای تکراری، استراتژی‌های ساده‌ای را به شما معرفی می‌کند که می‌توانند در هر زندگی پر مشغله‌ای به کار گرفته شوند. او بر اساس تجربه‌ی شخصی‌اش می‌داند که بهترین راه برای ایجاد یک تغییر دائمی، بنا کردن یک عادت مفید در یک زمان مشخص است.

اما این کتاب سرگذشت اسکات نیست و هدف از نگارشش این بوده است که شما را در غلبه بر تنبلی‌تان یاری دهد. مطالب این کتاب شامل هر آنچه در این چند سال در مورد چگونگی پرورش عادت‌های محکم و همیشگی به انجام رساندن به موقع کارها آموخته‌‌های او است. البته این اثر میل ذاتی شما را برای به تعویق انداختن کارهایتان از میان نمی‌برد، اما به شما یاد می‌دهد تا بدانید این میل چیست، از کجا می‌آید و چگونه می‌توان بر آن چیره شد.

مطالب این کتاب در چهارچوب خاصی به شما ارائه می‌شود. نخست، به سراغ پدیده‌های روانشناسی نهفته در پس تنبلی می‌رود. سپس به هفت بهانه‌ای که مردم برای به تعویق انداختن کارها می‌آورند می‌پردازد و بعد 23 عادت برای غلبه بر این مانع روانی را معرفی می‌کند و چگونگی به کار گرفتن آن‌ها در زندگی را به شما می‌آموزد.

از دستورالعمل‌های ساده‌ی این کتاب به آسانی می‌توانید استفاده کنید تا دیگر تنبلی شما را فلج نکند. شما در کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی نقشه‌ی قدم به قدمی را برای نتیجه گرفتن از این دستورات کشف خواهید کرد.

در بخشی از کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی می‌خوانید:

بهانه‌ای که از میان می‌رود: «حالش را ندارم.»
من از زیادی تعداد آدم‌هایی که کارهایی را می‌کنند که به واقع از انجام‌شان متنفرند شگفت‌ زده‌ام. البته همه‌ی ما در زندگی کارهای ناخوشایندی داریم که باید انجام‌شان بدهیم، اما در همین حال افتادن به تله‌ی انجام کارهایی که برای ما ناخوشایندند و تنها برای رضایت خاطر دیگران انجام‌شان می‌دهیم نیز آسان است.

در این کتاب درباره‌ی این که چرا نباید بگذاریم بهانه‌های گوناگون مانع از آغاز کارهای ما بشوند سخن گفتیم، اما گاهی عذری موجه پشت بهانه‌ای که برای انجام ندادن کارمان می‌آوریم نهفته است. اگر شما واقعا نمی‌خواهید کاری را انجام دهید، شاید وقت آن رسیده باشد که دست از دغدغه‌ی انجام آن هم بردارید.

اجرای این عادت
سخت‌ترین بخش یادگیری چگونگی «نه» گفتن به دیگران مدیریت واکنش آن‌ها در زمانی که در می‌یابند اولویت‌های شما با آن‌ها متفاوت است می‌باشد. در این‌جا به یک پروسه‌ی ساده‌ی چهار مرحله‌ای برای انجام این کار اشاره می‌کنیم:

نخست، شما باید فعالیت‌های لازم‌الاجرا را بشناسید. این‌ها همان فعالیت‌هایی هستند که انجام‌شان بخشی از یک بزرگسال نرمال و متعادل بودن است. اگر بخواهید به چنین فعالیت‌هایی هم «نه» بگویید، در زندگی به جایی نمی‌رسید. همه‌ی ما کارهایی داریم که باید انجام شوند، پس شما هم باید بپذیرید که هر چقدر هم از این کارها بدتان بیاید باز هم مجبورید آن‌ها را انجام دهید.

تنها نصیحت من در این باره آن است که هر کدام از این فعالیت‌ها را به یک هدف بلند مدت ارتباط دهید. برای مثال، حتی اگر از شستن ظرف‌ها متنفرید، به یاد داشته باشید که چگونه انجام این کار در دراز مدت وضعیت ازدواج شما را هماهنگ و سازگار می‌کند.

سپس، لازم است شما درخواست‌هایی که با اولویت‌هایتان در تعارض است را به دقت تحلیل کنید. طی برنامه‌ی مرور هفتگی‌تان، فعالیت‌های مهمی که حتما باید انجام شوند را مشخص کنید و اگر درخواست انجام کاری از شما شد که با نتایج مورد نظرتان مطابقت نداشت، شهامت آن را داشته باشید که به این درخواست «نه» بگویید.

فهرست مطالب

پیشگفتار: آیا شما هم تنبلید؟
عادت تنبلی (یا به تعویق انداختن کارها) چیست
هفت بهانه برای به تعویق انداختن کارها
نخستین عادت ضد تنبلی: از قانون 80/20 برای تصمیم‌گیری استفاده کنید
دومین عادت ضد تنبلی: اهداف د. س. د. م. ز
سومین عادت ضد تنبلی: ایده‌هایتان را ثبت کنید
چهارمین عادت ضد تنبلی: سیستم 43 پرونده
پنجمین عادت ضد تنبلی: فهرست پروژه‌ها
ششمین عادت ضد تنبلی: فهرست بازبینی
هفتمین عادت ضد تنبلی: کارهای همانند را در یک گروه قرار دهید
هشتمین عادت ضد تنبلی: انجام یک به یک پروژه‌ها
نهمین عادت ضد تنبلی: برنامه‌ی مرور هفتگی
دهمین عادت ضد تنبلی: برنامه‌ی مرور ماهانه
یازدهمین عادت ضد تنبلی: به فعالیت‌های کم‌ارزش «نه» بگویید
دوازدهمین عادت ضد تنبلی: پیشرفت و موفقیت‌های خود را پیگیری کنید
سیزدهمین عادت ضد تنبلی: روزتان را با م. ت. ف آغاز کنید
چهاردهمین عادت ضد تنبلی: اولویت‌بندی با روش «ابجده»
پانزدهمین عادت ضد تنبلی: ایجاد حس فوریت
شانزدهمین عادت ضد تنبلی: در دید عموم باشید
هفدهمین عادت ضد تنبلی: از کوچک‌ترین‌ها شروع کنید
هجدهمین عادت ضد تنبلی: به خودتان جایزه بدهید
نوزدهمین عادت ضد تنبلی: ایجاد مهارت‌های مبتنی بر پروژه
بیستمین عادت ضد تنبلی: انگیزه‌های غیرمستقیم پیدا کنید
بیست و یکمین عادت ضد تنبلی: تکنیک تجسم و تصور
بیست و دومین عادت ضد تنبلی: صبوری کنید
بیست و سومین عادت ضد تنبلی: چالش سی‌ روزه
نتیجه‌گیری: چگونه از همین امروز دست به کار شویم

 ۱۵۶ صفحه، ۳۳۸ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-6895-48-2 

چاپ ۱۳۹۴: ۸۵۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۴۳۰۰ ت - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی: چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم

برای دانلود کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی: چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  23 راه برای غلبه بر تنبلی: چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم
هدی مدیا دوستی همیشه همراه
۱۳۹۷/۱۰/۴
خوشحالم که بلاخره این کتاب به صورت متن به کتابراه اضافه شد‌. کتاب خوب و کاربردی هست
سید رضا موسوی
۱۳۹۸/۶/۲۵
عالی بود به نظرم ارزش استفاده کردن داره آره
Parsa Mnt
۱۳۹۸/۵/۱۹
من این کتابو خوندم و به نظرم یکی از بهترین کتاباییه که تو اینجور زمینه ها نوشته شده و به شما کمک میکنه که به زندگیتون نظم بیشتری بدین
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۱۰)