معرفی و دانلود کتاب کوک ساز رابطه: 25 عادت آگاهانه برای زوجین، برای افزایش صمیمیت و ایجاد پیوندی عمیق‌تر

عکس جلد کتاب کوک ساز رابطه: 25 عادت آگاهانه برای زوجین، برای افزایش صمیمیت و ایجاد پیوندی عمیق‌تر
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوک ساز رابطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوک ساز رابطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوک ساز رابطه: 25 عادت آگاهانه برای زوجین، برای افزایش صمیمیت و ایجاد پیوندی عمیق‌تر

بری داونپورت و اس جی اسکات در کتاب کوک ساز رابطه بیست‌وپنج تکنیک کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با به‌کاربستن آن‌ها می‌توانید رابطه‌ی «آگاهانه»تر و سالم‌تری داشته باشید؛ نوعی از رابطه که نویسندگان به شکل کامل به توضیح آن می‌پردازند. با مطالعه‌ی اثر حاضر می‌توانید صمیمیت را در رابطه‌ی خود از نو بیابید و به سوی بهروزی قدم بردارید. گفتنی است که این اثر یکی از عناوین پرفروش آمازون است.

درباره‌ی کتاب کوک‌ ساز رابطه

تابه‌حال چندبار برای‌تان پیش آمده که با خودتان فکر کنید: «خدای من، عشق واقعاً پیچیده است. چرا تسلیم نمی‌شوم و همه‌چیز را رها نمی‌کنم؟»

ما حدس می‌زنیم این جملات را بارها و بارها با خودتان تکرار کرده‌ باشید. حقیقت این است که عشق دشوار و در اغلب موارد پیچیده می‌نماید. زمانی را که به‌ تازگی عاشق شده بودید در نظر بیاورید؛ احتمالاً احساس می‌کردید در مرکز جهان قرار دارید و دنیا، دست‌کم به صورت موقت، به جای امنی برای‌تان تبدیل شده است. حالا که مدتی گذشته و از تب‌وتاب اولیه‌ی عشق کمی فاصله گرفته‌اید، احتمالاً کمتر چنین احساسی داشته باشید. خاصیت عشق این است که هم‌زمان ما را ناکام و کامیاب می‌سازد. احساساتی مثبت درونمان به وجود می‌آورد، اما طولی نمی‌کشد که غم، اضطراب و شکنندگی را هم به ما هدیه می‌دهد. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ بری داونپورت (Barrie Davenport) و اس جی اسکات (S. J. Scott)، نویسندگان کتاب کوک‌ ساز رابطه (Mindful Relationship Habits) به شما پاسخ می‌گویند.

عشق شما را وادار به انجام کارهایی می‌کند که تا پیش از این در ذهن‌تان هم نمی‌گنجیده. عشق همان نیرویی است که باعث می‌شود برای کم کردن پنج کیلو وزن اضافه‌مان انگیزه بگیریم؛ آپارتمانمان را تمیز و مرتب کنیم تا معشوق‌مان گمان نکند شلخته‌ایم؛ این عشق است که باعث می‌شود لباس‌زیرهای تمیزتری بپوشیم و سیگار را ترک کنیم (یا حتی سیگاری شویم!) در نهایت اینکه عشق چنان قدرتی دارد که می‌تواند ما را به بهترین نسخه از خودمان بدل سازد. اما چه می‌شود که بعد از وصال، صمیمیت‌مان در رابطه به‌یک‌باره از بین می‌رود؟ آیا می‌توان به عشق اعتماد کرد یا عشق صرفاً فریب تن برای بقای نسل آدمی‌ست؟

معرفی و دانلود کتاب کوک ساز رابطه

بری داونپورت و اس جی اسکات کتاب کوک‌ ساز رابطه را برای زوج‌هایی به نگارش درآورده‌اند که احساس می‌کنند مدتی است از صمیمیت اوایل رابطه‌شان فاصله گرفته‌اند. کتاب حاضر بیست‌وپنج تکنیک کاربردی را در بر می‌گیرد. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند از مشاجرات پرهیز کنید، با عشق، همدلی و آگاهی بیشتری یکدیگر را درک نمایید و حضور مؤثرتری کنار هم داشته باشید.

نویسندگان کتاب کوک ساز رابطه به شما وعده می‌دهند که اگر ظرف چند ماه نکات گفته‌شده در کتاب را روی رابطه‌ی خود پیاده کنید، طولی نمی‌کشد که در آن تغییری اساسی را شاهد خواهید بود. با خواندن کتاب حاضر صمیمیت میان شما و شریک عاطفی‌تان افزایش پیدا می‌کند و در نهایت یاد می‌گیرید چگونه با یکدیگر ارتباط مؤثر برقرار کنید. بری داونپورت و اس جی اسکات شما را تشویق می‌کنند به رابطه‌ی عاطفی خود به چشم گران‌بهاترین چیزی که دارید نگاه کنید. در پایان، راهکارهای آن دو باعث می‌شود رابطه‌ای قوی‌تر، صمیمی‌تر و شادتر را تجربه کنید.

دور از ذهن نیست اگر نتوانید فوراً همه‌ی راهکارهای ذکرشده در این کتاب را در زندگی عاطفی خود پیاده کنید. هیچ جای نگرانی ندارد. با آرامش کامل به مطالعه‌ی کتاب بپردازید و هر عادتی را که در کتاب از آن سخن به میان آمده و به رابطه‌ی فعلی شما نیز مربوط می‌شود، یادداشت کنید. سپس به مرور یک عادت را انتخاب کنید، چهار تا شش هفته به آن فرصت دهید تا اثرش را روی زندگی‌تان بگذارد. نویسندگان کتاب پیشنهاد می‌کنند هنگام مطالعه‌ی این اثر دفترچه‌یادداشتی را همراه خود داشته باشید تا در آن احساسات، افکار و پیشرفت‌های خود را ثبت کنید.

کتاب کوک ساز رابطه بیش از وقت دیگر زمانی مؤثر واقع می‌شود که شما و شریک زندگی‌تان هر دو باهم به مطالعه‌ی آن بپردازید. اگر هم شما و هم همسرتان خود را به کتاب متعهد کنید، ثمرات آن بی‌نهایت خواهد بود. همچنین هنگام خواندن کتاب کوک ساز رابطه با یکدیگر حرف بزنید و با هم تصمیم بگیرید به عنوان یک تیم روی یک رابطه‌ی آگاهانه کار کنید. ناگفته پیداست که عدم همکاری طرف مقابل می‌تواند بر اشتیاق طرفی که خواهان رشد است اثر فراوانی بگذارد.

کتاب حاضر از بیست‌وپنج فصل با عنوان «عادت ارتباطی آگاهانه» تشکیل شده است. نویسندگانِ کتاب کوک ساز رابطه پس از مقدمه‌ای نسبتاً‌ کوتاه، از شش علت شکست روابط نام می‌برند. سپس در فصل‌های بعدی به شما توصیه می‌کنند رابطه‌ی خود را در اولویت قرار دهید، هوش هیجانی را بیاموزید، چشم‌انداز رابطه‌ی خود را بسازید، با یکدیگر با احترام و با مهربانی برخورد کنید، پذیرش شریک زندگی‌تان را یاد بگیرید، با او تماس فیزیکی داشته باشید و او را عزیز بدارید. آن‌ها همچنین به شما یاد می‌دهند روراستی‌ را تمرین کنید، روزانه در تعامل باشید، آیین و سنن مشترک خلق کنید، کارشناس شریک زندگی خود شوید و در نهایت، پذیرای زبان عشق همدیگر باشید.

معرفی و دانلود کتاب کوک ساز رابطه

گفتنی‌ست بخش زیادی از کتاب کوک ساز رابطه به آگاهی اختصاص یافته است. وقتی رابطه‌ای آگاهانه با پارتنر خود داشته باشید، در تمام اقدامات خود نیز آگاهانه عمل می‌کنید. به عبارت روشن‌تر، به جای آن‌که صرفاً به نیازهای دروتی خودتان واکنش نشان دهید، شریک‌تان را نیز در نظر می‌گیرید و بیشتر و آگاهانه‌تر با او به تعامل می‌پردازید.

کتاب کوک‌ ساز رابطه نوشته‌ی بری داونپورت و اس جی اسکات را سهیلا کولیوند به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات شبنا عهده‌دار انتشار آن بوده است.

کتاب کوک‌ ساز رابطه برای چه کسانی مناسب است؟

در وهله‌ی نخست کتاب کوک‌ ساز رابطه به همه‌ی افرادی توصیه می‌شود که در یک رابطه‌ی عاطفی به سر می‌برند. اگر احساس می‌کنید صمیمیت گذشته در رابطه‌تان کم‌رنگ شده و جای آن را مشاجره و چالش فرا گرفته،‌ شفای درد شما در مطالعه‌ی این کتاب است.

در بخشی از کتاب کوک ساز رابطه: 25 عادت آگاهانه برای زوجین، برای افزایش صمیمیت و ایجاد پیوندی عمیق‌تر می‌خوانیم

مراحل عملی برای پیاده‌سازی چشم‌اندازتان را تعیین کنید. هنگامی که چشم‌انداز مشترک خود را کامل کردید، هرکدام از جوانب را دوباره بررسی کرده و برای پیاده‌سازی چشم‌انداز خود، درمورد کارهایی که لازم است شخصاً و به‌عنوان یک زوج انجام دهید گفت‌وگو کنید. این مراحل عملی ممکن است عادات جدیدی باشند که می‌خواهید بلافاصله روی آن‌ها کار کنید یا ممکن است اهدافی برای آینده باشند، مانند ساختن یک خانۀ جدید یا سفرهای دونفرۀ بیشتر. مراحل عملی خود را برای هریک از جوانب یادداشت کنید. برخی از مراحل عملی شما ممکن است در عادات ذکرشده‌ در این کتاب پوشش داده شده باشند، بنابراین مطمئن شوید که همۀ عادات ذکرشده را برای کسب ایده‌ و راهکارهایی برای پرورش آن عادات در چشم‌انداز خود مرور کرده‌اید.

مراحل عملی خود را در اولویت قرار دهید. دربارۀ اهداف چشم‌انداز و مراحل عملی‌ای که می‌خواهید بلافاصله به آن‌ها بپردازید گفت‌وگو کنید. با نوشتن پنج اولویت اصلی فردی خود شروع کنید. سپس ببینید شما و شریک زندگی‌تان اولویت‌های مشترکی در لیست خود دارید یا خیر. امیدوارم حداقل یک اولویت مشترک وجود داشته باشد و اگر چنین باشد بهترین گزینه برای شروع تلاشتان محسوب می‌شود. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد برای انتخاب گزینۀ اول قرعه‌کشی یا مذاکره کنید. اگر هدف شما نیاز به ایجاد عادتی جدید یا تغییر رفتاری دارد از دستورالعمل‌های عادات ما در اوایل کتاب استفاده کنید تا به شما کمک شود برای موفقیت خود برنامه‌ریزی کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شش علت شکست روابط
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 1: با برگزاری جلسات، رابطۀ خود را در اولویت قرار دهید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 2: هوش هیجانی را بیاموزید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 3: چشم‌انداز رابطۀ خود را بسازید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 4: بااحترام و بامهربانی برخورد کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 5: پذیرش شریک زندگی خود را تمرین کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 6: شریک زندگی‌تان را عزیز بدارید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 7: تماس فیزیکی داشته باشید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 8: روزانه در ارتباط و تعامل باشید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 9: آیین و سنن مشترک خلق کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 10: روراستی را تمرین کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 11: کارشناس شریک زندگی خود شوید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 12: پذیرای زبان عشق یکدیگر باشید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 13: کدورت‌ها را سریعاً رفع کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 14: وارد گفتمان سازنده شوید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 15: گوش دادن مؤثر را تمرین کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 16: همدلی را تمرین کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 17: به‌جای «تو» از «احساس می‌کنم» استفاده کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 18: اماها را رها کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 19: بیاموزید آگاهانه حرف خود را مستقیم بزنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 20: خشم خود را به‌طور سازنده مدیریت کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 21: عذرخواهی آگاهانه را بیاموزید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 22: زندگی جنسی خود را مهیج‌تر کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 23: بازیگوشی را تمرین کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 24: از دستگاه‌های دیجیتال قطع وابستگی کنید
عادت ارتباطی آگاهانۀ شمارۀ 25: یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید
دیدگاه‌ نهایی درمورد 25 روش برای کوک‌ساز رابطه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوک ساز رابطه: 25 عادت آگاهانه برای زوجین، برای افزایش صمیمیت و ایجاد پیوندی عمیق‌تر
نویسنده،
مترجمسهیلا کولیوند
ناشر چاپیانتشارات شبنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-622-93473-7-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوک ساز رابطه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوک ساز رابطه

برای دریافت کتاب کوک ساز رابطه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.