معرفی و دانلود خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی!

عکس جلد خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی!
قیمت:
۱۶۰۰۰ تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی!

خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی! نوشته کیم وست، راهنمایی کاربردی و آموزشی برای پدر و مادرهایی است که می‌خواهند کودکان را به شیوه‌ای تربیت کنند که خوابی منظم و مناسب داشته باشند و از اختلالات و مشکلاتی که ممکن است در خواب دچار آن شوند، مصون بمانند.

درباره خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی:

اینکه کسی بتواند خودش را بخواباند، مهارتی است که باید آموخته شود. با آموزش نکاتی ساده به کودکان‌تان می‌توانید آن‌ها را در این زمینه راهنمایی کنید. آموختن این مهارت به اندازه آموختن الفبا برای کودکان دارای اهمیت است.

بانوی خواب یا کیم وست (Kim West) در کتاب شب بخیر، خوب بخوابی! (The Sleep Lady's Good Night, Sleep Tight) به شما به عنوان والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اید کمک می‌کند تا مهارت خوابیدن را به نوزاد خود آموزش دهید. او به شما توصیه می‌کند در انجام این فرایند آموزشی صبور باشید و بدانید که تسلط یافتن کودکان بر انجام یک مهارت کاری زمان‌بر است. حال فرقی ندارد که این مهارت راه‌رفتن، نگه‌داشتن قاشق و استفاده از توالت باشد یا خوابیدن در طی شب، همگی زمان‌بر هستند. با این حال خانواده‌هایی که تجربه کارکردن با کیم وست را دارند، معمولاً می‌توانند مشکل خواب کودکان‌شان را طی دو هفته حل کنند البته ناگفته نماند که برطرف کردن مشکلاتی مانند چرت روزانه و زود بیدارشدن در صبح معمولاً نیاز به زمان بیشتری دارند.

برای گرفتن نتیجه بهتر، پیشنهاد می‌شود ابتدا چند فصل ابتدایی این کتاب، به اضافه فصلی که مربوط به سن کودکتان است، مطالعه کنید. سپس کتاب را به طور کامل مطالعه کنید و بعد شروع به برنامه‌ریزی برای خواب بهتر کنید. به خاطر داشته باشید که، موفقیت شما به مداومت، پیگیری، صبر و همچنین همکاری صددرصدی افراد دیگری که برای مراقبت از کودک در کنار شما هستند، مانند همسر، پدربزرگ، مادربزرگ و یا افراد دیگری که در کنارتان زندگی می‌کنند، بستگی دارد.

اطلاعات و مشاوره‌های ارائه شده در این کتاب توسط یک متخصص اطفال بازبینی شده است، با این حال، نمی‌توانند جایگزین مشاوره‌های پزشک خانواده یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی شوند. به شما توصیه می‌شود برای تمام مواردی که کودکتان ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی یا تشخیصی داشته باشد، با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. بهتر است قبل از استفاده از هر دوره درمانی برای کودکتان، مانند آموزش خواب به کودک، با پزشک متخصص نیز صحبت کنید.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی:

- این کتاب دستورالعمل‌هایی مفید و آموزنده برای والدینی که ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند تا شب‌ها بتوانند نوزادشان را پس از گریه و زاری‌های فراوان بخوابانند، ارائه می‌دهد. (فیث هاکت، عضو هیئت علمی انجمن طب اطفال در بیمارستان جان هاپکینز)

- کیم وست راهکارهای ارزشمندی را برای کمک به والدینی که سعی دارند جهت بهبود کیفیت خواب اعضای خانواده تلاش کنند، آموزش می‌دهد. (مائورن اولرین، نویسنده کتاب روانشناسی خانواده و فرزندپروری)

خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند و می‌خواهند کودکشان خواب خوبی داشته باشد، پیشنهاد می‌شود.

با کیم وست بیشر آشنا شویم:

مراجعانش بیشتر او را با عنوان بانوی خواب می‌شناسد. کیم وست در طول دوران فعالیت حرفه‌ای‌اش بیش از ده سال را به تحقیق و بررسی خواب کودکان و مطالعه روند زندگی هزاران پدر و مادر خسته اختصاص داده است. او که یک درمان‌گر موفق در حوزه تربیت کودکان و روابط اعضای خانواده است و خودش دو دختر دارد.

جملات برگزیده خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی:

- نوزاد باید یاد بگیرد بدون کمک و وابستگی به دیگران و داشتن عادات خواب‌آور خودش به تنهایی بخوابد.

- کودکان همانقدر که به آماده شدن برای خواب نیاز دارند به تشریفات صبحگاهی نیز برای کمک به تقویت درکشان از زمان بیدار شدن و درک تفاوت آن با زمان خواب نیاز دارند.

- اگر کودک شما برخی از فعالیت‌های قبل از خواب را دوست ندارد، اول همان‌ها را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر مسواک زدن برایش جالب نیست، این کار را دقیقاً بعد از دوش گرفتن انجام دهید، نه بعد از اینکه دو تا کتاب برایش خواندید و او را در آرامش غرق کردید.

- اگر کودک بیش‌ازاندازه خسته نباشد یا برای خواب نیاز به شیرخوردن نداشته باشد، از شیرگرفتن نوزاد خیلی ساده خواهد بود، چون یک انتقال طبیعی محسوب می‌شود.

در بخشی از خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی می‌خوانیم:

یکی از سخت‌ترین کارهای من متقاعد کردن والدین بر سر این موضوع است که نوزادان سالم 6 تا 8 ماهه با منحنی رشد طبیعی نیازی به شیر خوردن در طول شب ندارند. حتی یک مادر باهوش و بافکر که این موضوع را بپذیرد نیز ممکن است همچنان ترس گرسنه ماندن نوزادش را داشته باشد، خصوصاً زمانی که کودک نیمه‌شب از خواب بیدار می‌شود. با پزشک اطفال خود مشورت کنید تا مطمئن شوید کودکتان گرسنه نمی‌ماند و شیر نخوردن در طول شب سلامت او را به خطر نمی‌اندازد. اما در بیشتر مواقع دلیل اصلی که کودک در طول شب بیدار می‌شود، این است که کودک همچنان درجستجوی سینه مادر یا شیشه شیر است تا بتواند آن را بمکد، چون تنها روشی که برای دوباره خوابیدن بلد است همان می‌باشد. اگر کودکتان چنین عادتی دارد سخت نگیرید. این عادت میان کودکان بسیار متداول است، زیرا کاملاً اثربخش است، اما زمان آن رسیده که او این عادت را ترک کند.

خانواده‌هایی را که با آن‌ها کار کرده‌ام تمام روش‌هایی که در زیر آمده‌اند، برای حذف وعده شیر شبانه در کودکانشان امتحان کرده‌اند؛ شما شیوه‌ای را انتخاب کنید که بهترین هماهنگی را با شرایط کودک شما داشته باشد. پیشنهاد من این است که از تدریجی‌ترین روش، شیوه الف، شروع کنید، اما اگر احساس می‌کنید روش‌های ب و یا ج برای شما و کودکتان مناسب‌تر هستند، می‌توانید با استفاده از آن‌ها کار را شروع کنید. در هر صورت، لطفاً ابتدا کل این فصل را مطالعه کنید، چون نکات بسیاری ذکر شده که در هر کدام از شیوه‌ها می‌توان آن‌ها را به کار گرفت.

هر کدام از شیوه‌ها را که انتخاب می‌کنید، اگر ساعت گرسنگی کودک‌تان را تنظیم کنید کار برایتان ساده‌تر خواهد شد، به طوری که کودک در طول روز کالری بیشتری دریافت کند و بنابراین در طی شب نیاز کمتری به غذا داشته باشد. نوزادان، و حتی کودکان بزرگتری را دیده‌ام، که در طی روز فقط میان‌وعده می‌خورند، به این امید که شب غذایشان را بخورند.

فهرست مطالب کتاب

گزیده‌ای از نکوداشت‌ها
مقدمه
نحوه استفاده از این کتاب کار
فصل 1: نکته‌هایی مهم پیش از آموزش خواب به فرزندتان
حقایقی مربوط به خواب که باید بدانید
چگونه برای موفقیت در آموزش شیوه‌های خواب به کودکان آماده شویم
1. موافقت پزشک کودک خود را کسب کنید.
2. خوردن و خوابیدن
3. بهترین زمان خواب را برای کودکتان پیدا کنید.
4. یک برنامه آرامش‌بخش برای زمان خواب تهیه کنید
5. در مورد استفاده از پستانک تصمیم بگیرید.
6. کودک خود را به بیدار شدن در محدوده 6 تا 7. 30 صبح عادت دهید.
7. اطمینان داشته باشید تمام کسانی که مسئول نگهداری ...
8. یک تاریخ شروع واقعی انتخاب کنید
فصل 2: میانگین خواب مناسب با توجه به سن و برنامه‌های روزانه
‌نوزادان: در ابتدا زیاد می‌خوابند
ماه اول (0 تا چهار هفتگی)
ماه دوم (5 تا 8 هفتگی)
ماه سوم (9 تا 12 هفتگی)
ماه‌های چهارم و پنجم
شیرخوردن معمولی نوزاد و شرایط عادی برای خواب
ایجاد تغییر و چالش جدید: کنار گذاشتن چرت صبحگاهی
تغییرات و چالش‌ها: بیرون آمدن از تخت
تغییرات و چالش‌ها: انتقال به یک تخت بزرگتر
رویکرد اقدام تدریجی
فصل 3: راهکارهای ‌”بانوی خواب”
موقعیت‌های پیشنهادی برای محل قرار گرفتن صندلی
فصل 4: آموزش چرت‌زدن
سه شیوه متداول برای آموزش خواب نیمروزی به کودک و رفع بی‌نظمی آن
فصل 5: چگونه شیر خوردن شبانه را در طی اجرای برنامه آموزش خواب حذف کنیم
روش الف: روش حذف تدریجی
روش ب، کنار گذاشتن در طی چهار شب
روش ج: بدون مقدمه چینی
فصل 6: پایان دادن به محل خواب مشترک
مرحله 1: در طول روز و زمان بازی
مرحله 2: چرت روزانه
مرحله 3: همخوابی در اتاق کودک
مرحله 4: شروع برنامه ‌”بانوی خواب”
فصل 7: برنامه خودتان را طراحی کنید
برنامه ما برای بریجت
برنامه ما برای زمان خواب:
فصل 8: اجرای برنامه شما: اجرای قدم به قدم برنامه ...
شب‌های اول تا سوم
شب‌های هفتم تا نهم
شب‌های دهم تا دوازدهم
شب سیزدهم به بعد
فصل 9: اجرای برنامه: اجرای قدم به قدم برنامه برای کودکی که روی تخت می‌خوابد
جلسه خانوادگی
جدول تشویقی و نمودار خواب
راهکارهای ‌”بانوی خواب” برای کودکانی که در تخت می‌خوابند
فصل 10: راه‌حل‌هایی برای مشکلات احتمالی
کودک در طی شب مدام پوشکش را خیس می‌کند. راه‌حل چیست؟
توصیه‌هایی برای خواب ایمن نوزادان
فصل 11: نمودار خواب، جدول رفتارهای خواب، و گواهی‌نامه تشویقی برای انتهای دوره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی!
نویسنده
مترجمفاطمه رضایی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات۸۹
زبانفارسی
شابک978-622-7458-79-4
موضوع کتابخلاصه کتاب سلامت، بهداشت و تغذیه، خلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک
۱۶۰۰۰ ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی!

برای دریافت خلاصه کتاب شب بخیر، خوب بخوابی! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.