معرفی و دانلود کتاب کار عزت نفس

عکس جلد کتاب کار عزت نفس
قیمت:
۲۲۰۰۰ تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

برای دانلود قانونی کتاب کار عزت نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار عزت نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار عزت نفس

کتاب کار عزت نفس به قلم گلن آر. شیرالدی، برنامه‌ای ساده و مؤثر برای دوست داشتن خود، غلبه بر تردید‌های درونی، کشف ارزش حقیقی خود و توانایی اتکا بر توانمندی‌های خویشتن خویش است. این کتاب بی‌نهایت کاربردی که برای بسیاری از افراد با مشکلات جدی روحی در جهان اثربخش بوده است، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

درباره کتاب کار عزت نفس:

عزت‌نفس تنها عامل تعیین‌کننده‌ی خوشبختی نیست؛ اما بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل آن است.

کتاب کار عزت نفس (The Self-Esteem Workbook) برنامه‌ای را ارائه داده است که حداکثر سی دقیقه از وقت‌تان را در طول روز می‌گیرد و به‌مدت 124 روز همراه شما خواهد بود. آیا این کتاب، ارزش گذاشتن چنین زمانی را ندارد؟ وقتی به تأثیر شگرف عزت‌نفس بر سلامت جسم و ذهن خود، هم در کوتاه‌مدت و هم در بلند مدت می‌اندیشیم، شاید صرف چنین زمانی برای این کتاب، ارزشمند‌تر به نظر برسد.

ماهیت کتاب‌های کار به گونه‌ای است که شما به عنوان مخاطب، نقش پررنگی برای نیل به اهداف غایی کتاب دارید. تعامل شما با نویسنده باعث ایجاد حس بهتر و در نهایت اثرگذاری بیشتر آن می‌شود.

برنامه‌ی پیش‌روی شما، بخش عمده‌ا‌ی از دوره‌ی آموزشی «استرس و ذهن سالم» است که گلن آر شیرالدی (Glenn R. Schiraldi) در دانشگاه مریلند تدریس می‌کرده است. این دوره براساس آمار، به کاهش علائم افسردگی، اضطراب و خشم در افراد 18 تا 68 سال کمک کرده. هرچند اصول و مهارت‌های این کتاب افراد بزرگسال را مورد مطالعه قرار می‌دهد، اما از آن برای بهبود عزت‌نفس نوجوانان و با اندکی ساده‌تر کردن زبان کتاب، برای تقویت عزت‌نفس کودکان نیز بهره می‌برند.

نکوداشت‌های کتاب کار عزت نفس:

- کتاب بسیار خوبی است که از آن در همایش‌های عزت‌نفس بهره می‌بریم. این کتاب یکی از اولین و بهترین منابع راهنمای عزت‌نفس است و با زبانی ساده، اطلاعات عمیقی به خواننده می‌دهد. (جکلین میلر، عضو کارگروه عزت‌نفس و فرماندار مریلند)

- گلن شیرالدی برنامه‌ی کاربردی مفیدی طراحی کرده است که مشاوران می‌توانند از تمرین‌های آن استفاده کنند. این کتاب اطلاعات مفیدی به مشاوران حوزه‌ی سلامت روان می‌دهد؛ مطالب جدید و به‌روزی دارد و بسیار منظم تألیف شده است. (توماس دابلیو. کلاسون، مدیر اجرایی و عضو جامعه‌ی ملی مشاوران)

- در ابتدا برای کمک به دیگران این کتاب را خواندم؛ اما از این‌که به خود من نیز کمک شایانی کرد، بسیار متعجب شدم. همه‌ی ما نیاز داریم که عزت‌نفس خود را تقویت کنیم. بارها این کتاب را به دیگران هدیه داده‌ام. (تریسی ‌ای. شوپاک، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و مدیریت امور قراردادها)

- حتی افراد موفق نیز با افکار مخربی که عزت‌نفس را از کار می‌اندازد، دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در هر صفحه‌ی این کتاب، دستِ‌کم یک نکته روی من، زندگی‌ام و افرادی که در زندگی حرفه‌ای‌ام با آن‌ها سروکار دارم، تأثیر گذاشته است.

با گلن آر شیرالدی بیشتر آشنا شویم:

دکتر گلن شیرالدی سال‌های زیادی را در دانشکده پنتاگون و هیئت علمی دانشگاه مریلند مشغول به کار بوده و در همین ارتباط جایزه‌ی تدریس برجسته را نیز از دانشکده‌ی سلامت و عملکرد انسانی این دانشگاه کسب نموده است. وی کتاب‌ها و مقالات متعددی با موضوع سلامت جسم و روان انسان تالیف نموده است. از عناوین تالیف شده توسط دکتر شیرالدی می‌توان به این نمونه‌ها اشاره کرد:

- کتاب مرجع اختلال استرس پس از سانحه: راهنمای التیام، بهبودی و رشد.
- غلبه بر اضطراب،نگرانی، و خستگی عصبی:راهنمای آرامش بیشتر
- امید و یاری درمان افسردگی: راهنمای کاربردی
- حقایق آرامش بخش: راهنمای آرام سازی و کاهش استرس
- رویکردهای مدیریت استرس
- کتاب مرجع مدیریت خشم: راه‌های زیستن آرام و همراه با آسودگی

قلم توانای دکتر شیرالدی را منابع پژوهشی و پرطرفدار متعددی از جمله واشنگتن پست،نشریه ارتقاء سلامت آمریکا، نشریه سلامت ذهن/جسم، و خبرنامه انجمن بین‌المللی کنترل استرس و فشار روحی شناخته و تحسین کرده‌اند.

دکتر شیرالدی از سال 1980 میلادی در دانشگاه مریلند مشغول به فعالیت بوده و دوره‌های آموزشی فراوانی با محوریت ذهن/جسم برای بزرگسالان در هر سن و سالی برگزار کرده است. دوره‌ی آموزشی "استرس و ذهن سالم" که مبنای تالیف این کتاب نیز بوده ثابت کرده که در کنار افزایش میزان عزت‌نفس، به کاهش علائم افسردگی، اضطراب، و خصومت کمک شایانی می‌کند. پژوهش‌های وی در مرکز دانشگاه بیشتر شامل شخصیت و استرس، به ویژه عزت‌نفس، افسردگی، اضطراب، تاب آوری، و استرس پس از سانحه می‌باشد. وی در پنتاگون دوره‌های آموزشی پیش نمونه‌ای در خصوص مدیریت استرس شامل مدیریت خشم/خصومت، آرام سازی پیش‌رونده، و مهارت‌های گفتگو برای وزارت ارتش آمریکا طراحی و اجرا نموده است.

دکتر شیرالدی با هیئت مدیره انجمن افسردگی و سایر اختلالات احساسی مرتبط، دانشکده‌ی روانپزشکی تخصصی دانشگاه جانی‌هاپکینز، و هیئت تحریریه نشریه بین‌المللی سلامت ضروری روان همکاری داشته است. وی همچنین فارغ‌التحصیل آکادمی نظامی ایالات متحده "وست پوینت" بوده و از دانشگاه برایام یانگ و مریلند نیز دو مدرک کارشناسی اخذ نموده است.

جملات برگزیده کتاب کار عزت نفس:

- میل به تعالی انسانیت هم برای خود و هم برای دیگران چیزی‌است که در هر زبان آن را عشق می‌نامیم. عشق یعنی بهترین‌ها را برای معشوق خود طلب کنیم. (جان برت)

- اگر نقطه ضعفی دارید، سعی کنید برآن غلبه کنید: اگر موفق نشدید، دوباره تلاش کنید، و اگر دوباره شکست خوردید، بازهم تلاش کنید، زیرا خداوند در حق فرزندانش مهربان است نوعی از مهربانی که بسی از مهرورزی ما به دیگران بیشتر است. (جی. گوردون کیمبال)

- حتی اگر هیچ توفیقی نداشتی، سعی کن در حق کسی که انتظارش را ندارد محبتی کنی. حس خوبی که بدست خواهی آورد تو را شگفت زده خواهد کرد. (جورج برنز)

- اگر از این قانون پیروی کنی… افسردگی خفیفت در طول چهارده روز درمان خواهد شد هراز گاهی بیاندیش که برای ایجاد لذت در زندگی دیگران چه می‌توانی بکنی…این‌گونه حس مفید و ارزنده بودن خواهی کرد. (آلفرد ادلر)

- هیچ انسانی نباید از مرگ هراس داشته باشد هراس واقعی این است که بی‌آنکه بزرگترین نیروی خود یعنی قوه اختیار برای فدا کردن زندگیش برای دیگران را بشناسد بمیرد. (آلبرت شوییتزر)

- ما همه هنرمندیم و در حال پرورش استعدادهای‌مان. (لارا بنت)

در بخشی از کتاب کار عزت نفس می‌خوانیم:

پژوهش‌های پاتریشیا لینوایل، استاد روانشناسی دانشگاه ییل در سال 1987، نشان می‌دهد که نگاه فرد به خود هرچه پیچیده‌تر باشد، عزت‌نفس وی در برابر استرس انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. برای مثال، کسی که خودش را چیزی بیشتر از یک بازیکن تنیس نمی‌داند، با باخت در مسابقه‌ی تنیس احساس پوچی می‌کند. اما در مقابل کسی که با کسب تجربه در طول عمرش، خود را «ترکیبی از خصوصیات متعدد که به روش‌های مختلفی ابراز می‌شوند» می‌داند، کمتر دچار حس پوچی می‌شود.

هر فرد مانند بذری از ارزشمندی نامحدود است که خصوصیات متعددی در دل خود دارد و فقط باید شکوفا شود. این خصوصیات به روش‌های مختلفی ابراز می‌شوند. برای مثال، برخی استعدادهای خلاقانه‌ی خود را در هنر نشان می‌دهند. عده‌ی دیگری در حل مشکل وبقا چنین می کنند و دیگران نیز استعدادهای خلاقانه‌شان را با کمک به دیگران و ابراز دلسوزی نمایان می‌کنند. ممکن است استعدادهای خلاقانه در حال حاضر تا حدی نهفته مانده باشند. اما با این‌حال، هر یک از ما میزانی از استعدادهای خلاقانه را از دوران جنینی همراه خود داریم. همچنین ما میزان مشخصی از تمام صفات ارزنده را از ابتدا درون خود داریم. یک جانی هم در برخی مواقع «صداقت» دارد. رئیس یک باند تبهکار نیز ممکن است در مواقعی در ارتباطات و مهارت‌های سازمانی خود خلاقیت داشته باشد (هرچند اگر این شخص عزت‌نفس بالایی داشته باشد، این مهارت‌ها را در راستای اهداف سازنده، و نه مخرب، استفاده می‌کند).

هر فردی ممکن است در هر مرحله از تکامل با یک تابلوی پرتره مقایسه شود. در برخی یک و کاملاً تقویت شده است و به‌نحو چشمگیری بازتاب دارد. در دیگران، حوزه‌های دیگری رشد کرده و الگوی خاص و جالبی را شکل داده‌ است. اگر با این دید هنرمندانه به هر پرتره نگاه ‌کنیم، از دیدن این الگوها و احتمالات منحصر به فرد لذت می‌بریم.

فهرست مطالب کتاب

با پیشگفتاری از دکتر متیو مک‌کی و پاتریک فنینگ
مقدمه
عامل اول: بخش یکم-درک مفهوم عزت‌نفس
فصل 1: چرا عزت‌نفس؟
فصل 2: آماده شدن: آمادگی جسمانی
فصل 3: عزت‌نفس و راه‌های تقویت آن
بخش دوم: عامل دوم
فصل 4: اصول ابتدایی ارزشمندی انسانی
فصل 5: شناسایی و جایگزینی افکار خودتخریب‌گر
فصل 6: پذیرش واقعیت: «اگرچه ... با این‌حال ...»
فصل 7: توجه به ارزش درونی
فصل 8: عادت تفکر تایید کننده‌ی خود
فصل 9: مروری بر ارزشمندی انسانی بی‌قید و شرط
عامل دوم: تجربه‌ی عشق بی‌قید و شرط
فصل 10: اصول ابتدایی عشق بی‌قید و شرط
فصل 11: یافتن، عشق ورزیدن، و التیام خود درون
فصل 12: زبان عشق
فصل 13: نظر مطلوب دیگران
فصل 14: شناسایی و پذیرش ویژگی‌های مثبت
فصل 15: پرورش حس قدردانی از بدن
فصل 16: تقویت و استحکام حس قدردانی از بدن
فصل 17: اظهار دوست داشتن و قدردانی از خود
فصل 18: مراقبه "چشمان عشق"
فصل 19: دوست داشتن تصویر در آیینه
فصل 20: مروری بر مفهوم عشق بی‌قید و شرط
عامل سوم: جنبه‌ی پویای عشق:رشد‌کردن
فصل 21: اصول ابتدایی رشد کردن
فصل 22: بپذیرید که بی‌نقص نیستید
فصل 23: فقط محض تفریح
فصل 24: شخصیت خود را ارزیابی کنید
فصل 25: لذت را تجربه کنید
فصل 26: آماده‌ی موانع باشید
فصل 27: مروری بر مفهوم رشد کردن
کلام آخر
جمع بندی
ضمیمه
ضمیمه یک: نمونه کمک کردن به انسان دردمند
ضمیمه دو: بخشیدن خود
ضمیمه سه: لمس گذشته با عشق
مطالعات بیشتر
بیوگرافی
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار عزت نفس
نویسنده
مترجممهدیه ورشادیان
ناشر چاپی موسسه انتشاراتی فلسفه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات۲۷۲
زبانفارسی
شابک978-622-95436-4-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار عزت نفس

مهدی کریمی
۱۴۰۰/۸/۳۰
با این کتاب از پایه عزت نفس خود را تقویت کنید
Morteza Moein
۱۴۰۰/۷/۲۷
کتاب فوق العاده که مجبور می‌کنه کتاب الکی نخونی
مشاهده همه نظرات ۲

راهنمای مطالعه کتاب کار عزت نفس

برای دریافت کتاب کار عزت نفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.