معرفی و دانلود نمایش صوتی اتاق ورونیکا

عکس جلد نمایش صوتی اتاق ورونیکا
قیمت:
101400 تومان - 10.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی اتاق ورونیکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی اتاق ورونیکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی اتاق ورونیکا

جنایت یا جنون؟ نمایش صوتی اتاق ورونیکا نمایشنامه‌ای سرشار از تعلیق و هیجان است که آیرا لوین آن را درباره‌ی رازِ مخوفِ دختری به‌نام ورونیکا نوشته است. رازی که در طول نمایشنامه رفته‌رفته فاش می‌شود و مخاطب را حیرت‌زده می‌کند. لازم به ذکر است که اثر حاضر، ذیل مجموعه نمایشنامه‌های آمریکایی نشر بیدگل به انتشار می‌رسد.

درباره‌ی نمایش صوتی اتاق ورونیکا

همه‌چیز در نمایشنامه‌ی اتاق ورونیکا (Veronica's room: A melodrama) از شبی شروع می‌شود که زوج جوانی به‌نام‌های سوزان و لاری به‌صورت اتفاقی پیرمرد و پیرزن غریبه‌ای را در یک رستوران ملاقات می‌کنند. پیرمرد و پیرزن از دختر جوان درخواست عجیبی می‌کنند. آن‌ها از دختر می‌خواهند به خانه‌شان برود و برای مدتی کوتاه، نقش دخترشان «ورونیکا» را بازی کند. چرا که «سیسی»، خواهر ورونیکا، بعد از مرگ او دچار جنون شده است. ورونیکا مُرده یا کشته شده؟ خطّ‌وربط جنون سیسی با مرگ ورونیکا چیست؟ آیرا لوین (Ira Levin) این سؤال‌ها را در پرده‌ای از تعلیق و ابهام و هیجان پاسخ می‌دهد.

لاری ابتدا با قبول این درخواست از سوی سوزان مخالفت می‌کند. اما سوزان در نهایت حرف خودش را به کرسی می‌نشاند. او می‌خواهد نقش ورونیکا را بازآفرینی کند و این برایش شبیه به یک بازی به نظر می‌رسد. غافل از آن که این بازی هولناک تمام زندگی او را دستخوش تغییر می‌کند.

لوین این نمایشنامه را با استفاده از تکنیک زمان‌پریشی نوشته است. به این معنا که بخش اول این کتاب صوتی در سال 1935 رخ می‌دهد؛ در حالی که قسمت دوم چندین سال قبل از آن روایت می‌شود. اما نویسنده به چه منظوری از این حربه‌ی زمان‌پریشانه استفاده کرده است؟ در این رفت و برگشت زمانی به‌تدریج نوری به‌روی معماها و پرسش‌هایی که ذهن ما را از ابتدای نمایشنامه به خود درگیر کرده‌اند می‌تابد و ما رفته‌رفته با حقایق هولناک و جنایت‌آلود شخصیت‌های نمایشنامه روبه‌رو می‌شویم. زن جوان، مرد جوان، پیرزن و پیرمرد شخصیت‌های اصلی این نمایشنامه هستند. اما نام کسان دیگری نیز در این میان آورده می‌شود؛ نام‌هایی که کلیدهای جدیدی برای کشف حقیقت به ما می‌دهند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های بیدگل

هدف اصلی این مجموعه معرفی جهان‌های گوناگون نمایشی است؛ جهان‌هایی که به دلیل سیاست‌های فرهنگی خاص هیچ‌وقت گشوده نشدند و مردم چیزی از آن‌ها تا به حال نشنیده‌اند. آثار این مجموعه به دلیل اینکه بتواند موضوعات مختلفی را پوشش دهد به بخش‌هایی از جمله آمریکای لاتین، کلاسیک‌ها، کلاسیک‌های مدرن، تک‌پرده‌ای‌ها، چشم‌انداز شرق، بعد از هزاره، نمایشنامه‌های ایرانی، نمایشنامه‌های آمریکایی و اروپایی تقسیم شده‌اند.

نکوداشت‌های نمایش صوتی اتاق ورونیکا

- اثری تکان‌دهنده و پرداخت شده. (داگلاس وات)

- تریلری شسته رُفته و خوش‌ساخت. (مایکل فِین گُلد)

- خود را برای انجماد قلب، خرد شدن اعصاب و فلج شدن ذهن آماده کنید؛ اتاق ورونیکا ملودرامی‌ست هولناک که سیخ شدن موهای پشت گردنتان را تضمین می‌کند. (ویلیام رِیدی)

نمایش صوتی اتاق ورونیکا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار ژانر جنایی و معمایی هستید، با شنیدن نمایش صوتی اتاق ورونیکا هیجان‌زده خواهید شد.

آیرا لوین را بیشتر بشناسیم

آیرا لوین، نویسنده‌ و نمایشنامه‌نویس آمریکایی، در سال 1929 چشم به جهان گشود. بسیاری از آثار او به روی صحنه و پشت دوربین سینما رفته‌ است. آیرا لوین با نوشتن نخستین رمانش با عنوان بوسه‌ای قبل از مرگ، توانست جایزه‌ی بهترین رمان ادگار را از آن خود کند. این رمان دو بار و با فاصله‌ی 35 سال منبع اقتباس دو فیلم سینمایی با همین نام شده است. لوین با نگارش نمایشنامه‌ی تله‌ی مرگ، دومین جایزه‌ی ادگار خود را هم کسب کرد. اما شناخته‌شده‌ترین اثر او رمان «بچه رزمری»‌ست که رومن پولانسکی، کارگردان مطرح فرانسوی، با اقتباس از آن جوایز مهمی از جمله اسکار و گلدن‌گلوب را از آن خود کرده است.

در بخشی از نمایش صوتی اتاق ورونیکا می‌شنویم

- آمپول نزن! بهم آمپول نزن! نه! نه! نه! نه! باشه! باشه! باشه! قبوله من ورونیکا هستم. من ورونیکا هستم. من ورونیکام! من ورونیکام! من ورونیکام! من ورونیکام! من ورونیکام! آروم می‌شم؛ آمپول لازم نیست. جداً می‌گم. من ورونیکام. من حالم خوبه. دیگه نقش بازی نمی‌کنم. تو راست می‌گفتی مادر، من فقط داشتم نقش بازی می‌کردم. دیگه تمومش می‌کنم. دیگه هرگز این کار رو نمی‌کنم. دیگه سعی می‌کنم با صدای عادی خودم صحبت کنم. ولی من الان صدام گرفته و احتمالاً شبیه صدای همیشگیم نیست. من حالم خوبه. دیگه آروم می‌شم. همون‌جوری که شما گفتین پدر، آروم و بی‌صدا می‌رم می‌خوابم. من متأسفم که انقدر دردسر درست کردم. من حسودیم شد چون کنراد توجه همه رو به خودش جلب کرده بود. منظورم به‌خاطر تبشه. من متأسفم. من حالم خوبه. دیگه شما می‌تونین تنهام بذارین. لباس‌هام رو درمی‌آرم و می‌رم می‌خوابم.

- پس حالا یادت اومد واسه چی اینجا نگه‌ات داشتیم؟

- آره. آره. یادم اومد! اصلاً یادم نرفته بود. فقط داشتم تظاهر می‌کردم.

- ما واسه چی اینجا نگه‌ات داشته‌ایم؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
بخش اول
33 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
40 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی اتاق ورونیکا
نویسنده
مترجمشهرام زرگر
راویبهناز بستاندوست، رضا عمرانی، تایماز رضوانی، نوتاش نیک نژاد، پروین دشتی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
101400 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی اتاق ورونیکا

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۱۱/۸
آیرا لوین نامی است که تداعی گر رمان و فیلم بچه رزماری است و حال شاهد اثر هیجان انگیز و غیر قابل پیش‌بینی در قالب نمایشنامه از همین نویسنده هستیم. از این اثر نمایش ایرانی بسیار جذابی هم اجرا شده که تماشایش را به علاقمندان توصیه میکنم. داستان بسیار موجز و با ضرب اهنگ تند پیش می‌رود و لحظه به لحظه به فاجعه انتهایی نزدیک تر می‌شود در عین حال شاهد داستان نویسنده نمایشنامه هم هستیم که آن هم در نوع خود جذاب است. تم ترس و توطئه گویی به امضای کارهای لوین بدل شده‌اند همان گونه که در بچه رزماری و زنان محله استپورد شاهد آن هستیم. و اما روایات و صداها، اجرای این کار بی‌نظیر بود و البته از جناب عمرانی و همکارانش به جز این انتظار نمی‌رفت.
فقط دقت کنید به آه و ناله‌ها و زاری‌های زن در انتهای داستان.
با سپاس از کتابراه
نرگس کاکایی
۱۴۰۱/۷/۱۳
داستان بسیار غیر قابل پیش بینی و بود و کشش خوبی داشت و فضای پر رمز و راز حال و هوای قصه مخاطب رو ترغیب میکرد به ادامه دادن، شخصا این سبک داستان‌های تلخ و خشن رو نمی‌پسندم ولی برای کسانیکه این ژانر رو میپسندن انتخاب مناسبیه، پایان بندی داستان کمی برای من گنگ بود ولی باز هم حتی با حذف صحنه آخر، داستان کاملی محسوب میشد
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
فوق العاده عالی بود من که از شنیدنش لذت بردم مگه میشه استاد گرانقدر جناب عمرانی خودشون کارگردان و گوینده باشن و کتاب خوبی درنیاد هرگز این‌ طور نیست و نمایش صوتی با تیم حرفه‌ای فقط میتونم بگم لذت بردم و مشتاق شنیدن کتاب دیگری با صدای جناب عمرانی هستم
پگاه امامی
۱۴۰۱/۶/۸
چقدر زیبا و حرفه‌ای اجرا شده بود و البته داستانی که تا دقایق پایانی قابل پیشبینی نبود که این هم بر جذابیت کار می‌افزود. جای نمایشنامه‌های صوتی با این کیفیت واقعا خالیست چون هر چقدر هم شنیدن کتاب لذتبخش باشد اما فضاسازی‌های این‌چنین و اجراهایی انقدر حرفه‌ای به راستی دگر چیز است…
محمد رضا رزاقی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
خواندنش ارزشمند است با صوت گذاری عالی، بخوانید یا بشنوید زمان کتاب هم کوتاه هست هر چند صوتیش را پیشنهاد می‌کنم هم‌ دوبلورهای قوی هم صداهای صحنه عالی، انگار داری نمایش را می‌بینی و شما را تا آخرین لحظه در جایتان میخکوب می‌کند.
Sepide
۱۴۰۲/۹/۲۲
نمایشنامه خیلی جالبی بود. لایه‌های ذهن و ناخودآگاه بیمارگونه شخصیت‌ها به خوبی چندین مسئله روانشناسی رو منعکس میکنه. ریتم داستان خوبه و فراز و فرود‌های جذابی داره. گویندگی و استفاده درست از موسیقی هم تاثیر نمایش رو چندین برابر کرده.
مسعود طهرانی
۱۴۰۲/۱/۲۳
خیلیییی بدم اومد از ژانرش انرژی به شدت منفی‌ای بهم داد و عصبیم کرد اما طبق معمول کار گروه ماه آوا فوق العاده بود عاشق همتونم فقط به عشق شماکتاب رو خریدم مرسی هستین🥰⚘️🙏
Alireza Dehqan
۱۴۰۱/۶/۲۹
فوق العاده جذاب و شنیدنی، واقعا لذت بردم از این نمایشنامه صوتی گویندگی کتاب کاملا حرفه‌ای هست ممنون از انتشارات ماه آوا بابت تهیه این اثر ارزشمند
marjan eslami
۱۴۰۱/۶/۶
هیجان داستان کاملا بالاست و خیلی جذاب روایت میشه، من خوشم اومد. مخصوصا پایان داستان
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۶/۵
گوینده‌ها عالی‌ بودن داستان اوایلش برام جالب بود ولی پایانش یه جوری بود قابل حدس نبود ولی بهم نچسبید
parnian narani
۱۴۰۲/۵/۱۵
خیلی جالب بود. خوب اجرا شد و صداها شیرین. واقعا غیرقابل پیشبینی و شوکه کننده. پیشنهاد میکنم
Monir Naghikhani
۱۴۰۱/۷/۵
خیلی خیلی عالی بود، اجرا فوق العاده بود ولی ایکاش طولانی تر بود سپاس فراوان از همگی
Aynaz Q
۱۴۰۱/۵/۲۸
چه سناریوی عجیب و جالبی بود🤌
ممنونم از ماه آوا واسه این نمایش صوتی بینظیر😍
Melika Mansoorian
۱۴۰۲/۸/۲۰
وای خیلی جنون آمیز بود چه پایانی داشت اجراها چقدر معرکه بود
پريا رضايي
۱۴۰۲/۶/۲۴
آخرش جالب بود یکم تم ترسناک و هولناک داشت سرگرم کننده بود
ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه نمایش صوتی اتاق ورونیکا

برای دریافت نمایش صوتی اتاق ورونیکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.