معرفی و دانلود کتاب صوتی مزه شناس

عکس جلد کتاب صوتی مزه شناس
قیمت:
46800 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مزه شناس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مزه شناس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مزه شناس

کتاب صوتی مزه شناس نوشته‌ی لو ونفو، یکی از آثار ماندگار و درخشان ادبیات معاصر چین به حساب می‌آید که علاوه بر این‌که شما را با آداب و رسوم و فرهنگ مردمان این کشور آشنا می‌کند، بخش اعظمی از تاریخ معاصر چین را نیز بدون هیچ‌گونه چشم‌پوشی به تصویر می‌کشد.

خلاصه‌ی کتاب صوتی مزه‌شناس:

کتاب صوتی مزه‌شناس (Foodie) حاوی چندین شخصیت متمرکز و اصلی است که هر یک از آن‌ها نشان‌دهنده‌ی افرادی هستند که در جریان حکومت صد ساله چین نقش داشته‌اند، حکومتی که گرچه نام کمونیستی را به همراه داشت اما بزرگ‌ترین سرمایه‌داران جهان را در خود جای نهاد.

جوزیه نماینده افراد سرمایه‌دار در جامعه است که دارایی‌اش هیچ حد و مرزی ندارد. او علاقه‌ی بسیار زیادی به خوردن دارد و به دلیل شکم‌پرستی‌‌اش در این مسیر مهارت بسیار زیادی دارد و به مقام والای مزه‌شناس رسیده است.

شخصیت دیگر این کتاب گائوشیاوتینگ نام دارد که نماینده‌ی قشر کارگری و ضعیف است که به خاطر خانه‌ای که جوزیه به او برای زندگی خود و خانواده‌اش داده است باید کارگری و پادوئی او را بکند. گائوشیاوتینگ مورد تحقیر قرار می‌گیرد و تمام تلاشش را برای انقلاب و سرکوب جوزیه می‌کند. پس از مدتی او مدیر رستورانی می‌شود که روزی پاتوق جوزیه بوده است و ... .

درباره‌ی کتاب صوتی مزه‌شناس:

نام این کتاب صوتی که «مزه‌شناس» نام دارد، عنوانی عجیب و جذاب است که هر شنونده‌ای را به خود جذب می‌کند، این عنوان کمی هم گوش‌نواز و خوش‌طعم است که به بیانی ساده و صریح یعنی فردی که عاشق غذا خوردن باشد.

لو وِنفو (Lu Wenfu) که صف‌های انقلاب کمونیستی چین را به چشم خود دیده، اکنون به روایت بزرگ‌ترین نقطه عطف تاریخ معاصر چین از دل و زبان مردم کوچه و خیابان می‌پردازد. این کتاب صوتی جذاب با زبانی گیرا و صادقانه به روایت انقلابی سخت مانند دیگر انقلاب‌های جهان می‌پردازد، انقلاب‌هایی که سخت‌ هستند، اما داستان‌هایی به نرمی و لطافت زندگی روزمره را با خود به همراه دارند؛ داستان ایده‌های مشترک و افکار مختلف، داستان صعود و سقوط، داستان تغییر و ثبات.

در این کتاب نظام دیالکتیکی که در آن خوردن و آشامیدن به عنوان یک ارزش و لذت به شمار می‌آید و به افراد سرمایه‌دار تعلق دارد، مورد حمله‌ی قشر کارگر جامعه‌ی چین قرار می‌گیرد و انقلاب بزرگی شکل می‌گیرد. پس از پیروزی قشر کارگر و تحول بزرگ، همان فردی که قبل از انقلاب پرخوری و شکم‌بارگی می‌کرد به عنوان مزه شناس مجدد به قدرت می‌رسد و مورد احترام قرار می‌گیرد.

هادی معیری‌نژاد نویسنده و منتقد ادبی عقیده دارد که این اثر بسیار یادآور کتاب قلعه حیوانات نوشته‌ی جورج اورول است و دربردارنده‌ی همان طنز انتقادی نامحسوس است که افرادی پای دشواری‌های ایدئولوژی را در برابر با نیازهای طبیعی انسان‌ها مانند خوردن و لذت بردن به چالش می‌کشد، با این تفاوت که این کتاب در چین به چاپ رسیده است. در حقیقت این کتاب به شرح و بررسی تحولات نظام ارزشی در چین با محوریت معنا و مفهوم خوردن می‌پردازد.

در قسمتی از کتاب صوتی مزه‌نشاس می‌شنویم:

جوزیه دهان عجیب و غریبی داشت، او می‌توانست هزار مزۀ مختلف را از هم تشخیص دهد. او همین که چیزی می‌خورد، سر تکان می‌داد، ابرو در هم می‌کشید و نظرش را اعلام می‌کرد. اما دوره و زمانه را اشتباه گرفته بود، دیگر کسی او را مدیر به حساب نمی‌آورد و کلمۀ سرمایه‌دار هم به گوش مردم خوش‌آوا نبود. پول داشتن دیگر به درد نمی‌خورد و کسی هم دیگر انعام نمی‌گرفت. کسانی به رستوران می‌رفتند که می‌خواستند غذا بخورند و اگر ایرادگیر بودند، جایی در آن نداشتند. با این حال سود و زیان کسب و کار با حقوق افراد ارتباطی نداشت. اگر قرار بود همه‌چیز به خواست جوزیه تمام شود، بایست به جایگاه نحس خدمتکارِ سرمایه‌داران تنزل پیدا می‌کردیم. جوزیه آن روزها زجر می‌کشید. با هر وعده‌ای که می‌خورد، افسرده‌تر می‌شد و معده‌اش هم بیشتر اذیت می‌شد. دیگر احساس نمی‌کرد سیر شده یا به اندازۀ کافی نوشیده. با دیدن غذا و شراب حالت تهوع به‌ش دست می‌داد. بی‌انگیزه شده بود و به هیچ وجه از چیزی لذت نمی‌برد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
خوردن و نوشیدن جاذبه‌های کوچک
35 دقیقه
جدار با من
32 دقیقه
سوتفاهم مسرت بخش
28 دقیقه
حمله‌ی خشمگینانه
28 دقیقه
پایان درد و رنج
21 دقیقه
حس چشایی آدمی
33 دقیقه
کدو تنبل
24 دقیقه
مسیرهای متفاوت سرانجام یکسان
30 دقیقه
بسیار سفر باید
24 دقیقه
رسم مهمان نوازی
51 دقیقه
آداب غذا خوردن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مزه شناس
نویسنده
مترجممرضیه بهرادفر
راویبهرام ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
46800 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مزه شناس

Mahya Miri
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب خاصی بود از این جهت که یک موضوع جدید بود شاید مطلب خیلی خاصی نداشته‌ باشه اما چون ایده جدیدی داشت من خوشم اومد
میترا ن
۱۳۹۹/۱/۲۹
کتاب خوبی بود، ارزش گوش دادن داشت..
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مزه شناس

برای دریافت کتاب صوتی مزه شناس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.