معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط

عکس جلد کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط
قیمت:
70200 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط

کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط نوشته تیک نات هان، راهکارها و روش‌های طلایی به شما جهت ایجاد و بهبود روابط‌تان ارائه می‌کند تا گفتگوی بهتری با اطرافیان خود داشته باشید.

تیک نات هان (Thich Nhat Hanh)، در کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط (The art of communicating) با بکارگیری تجربه بالایی که با زوجین، همکاران و در درگیری‌های بین‌المللی داشته است، عناصر گره‌گشا و سازنده‌ی روابط سالم و آگاهانه را برای شما بیان می‌کند. هم‌چنین او مسائل و موضوعات مهم و پیش پا افتاده‌ای را در برقراری ارتباط با هم‌نوع به شما می‌آموزد.

ارتباط برقرار کردن با دیگران یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان و بشر است و در صورت عدم ایجاد رابطه پیامدهای دلخراش و ناخوشایندی به همراه خواهد داشت. در زمان‌های قدیم زندگی مردم از پیچیدگی‌های کمتری برخوردار بود، نظام‌های سازمانی کمتری وجود داشت و اشخاص در رابطه‌های خود نقش‌های ساده و مشخصی داشتند. اما امروزه زندگی انسان‌ها پیچیده‌تر شده و نیاز به روابط بیشتری دارد و انسان‌ها باید مهارت‌های ایجاد ارتباط را بیاموزند.

تنها ماندن دردناک است و تنهایی یکی از قدیمی‌ترین و شایع‌ترین دغدغه‌های انسان‌ها در طول تاریخ به حساب می‌آید. خداوند انسان‌ها را موجودی اجتماعی خلق کرده است تا در هنگام تنهایی در خود احساس خلا کنند و سپس به سمت ارتباط برقرار کردن روی بیاورند.

ارتباط برقرار کردن بسیار پیچیده است و تاثیر به سزایی در رفتار، احساسات، خلق‌وخو و زندگی شخصی و اجتماعی افراد می‌گذارد. این موضوع از قدیم مورد توجه اندیشمندان و دانشمندان حوزه‌ی روانشناسی بوده است و مباحث روانشناسی بسیاری در این‌باره نوشته شده.

برای ارتباط برقرار کردن با دیگران باید اصول و قواعد خاصی را رعایت کرد. گفتارهای محبت‌آمیز، راست‌گویی و گفتن حقیقت و مهرورزی پایه و اساس ارتباطی موفق و ماندگار را تشکیل می‌دهند. اما گاهی برخی اختلاف‌ها و مشکلات موجب از هم پاشیدگی ارتباطات می‌شود و آن را برای شما پیچیده می‌کند، ذهن شما را درگیر می‌کند و یا شما را عصبانی می‌کند. نات هان در این اثر به شما کمک می‌کند تا مجددا به درون خود بنگرید و با تغییر افکار خود شرایط را بهبود بخشید.

تیک نات هان نویسنده‌ای درخشان، شاعری پرآوازه و پژوهشگری برتر است که در سال 1926 در ویتنام چشم به جهان گشود. او راهبی بودایی و یکی از فعالان صلح است، او به اغلب کشورهای دنیا سفر کرده و سخنرانی بین‌المللی در زمینه‌‌ی مختلفی از قبیل صلح و فعالیت‌های صلح‌آمیز، جلوگیری از خشونت علیه حیوانات و... به حساب می‌آید. او مخالف مصرف فرآورده‌های دامی و استفاده ابزاری از حیوانات و انجام آزمایش بر روی آن‌هاست. او در برهه‌ای از زندگی خود دچار خونریزی مغزی شد و پس از ماه‌ها درمان توانست بهبودی خود را به دست بیاورد، اما او نمی‌تواند صحبت کند. او سال‌ها از کشور خود به فرانسه تبعید شده بود، اما پس از چندین سال توانست اجازه‌ی ورود بگیرد و به کشور خود بازگردد.

جوایز و افتخارات تیچ نات هان:

- کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل در سال 1967
- جایزه شجاعت و وجدان در سال 1991
- دریافت دکترای افتخار از دانشگاه هنگ‌کنگ در سال 2017

هم‌چنین او سوژه‌های فیلم‌ها، رمان‌ها و مستندات بسیاری بوده است و تاثیر به سزایی در افکار و عقاید عموم مردم گذاشته است. او در حال حاضر بیش از 100 کتاب به نگارش درآورده و بیش از 70 عنوان این کتاب‌ها به زبان‌ها مختلفی ترجمه شده است. برخی آثار او که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند عبارت‌اند از: معجزه توجه آگاهی، آرامش حقیقی، خرد تسلط بر خشم و شادمانی.

در قسمتی از کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط می‌شنویم:

«برخی افراد به راحتی به دیگران اعتماد نمی‌کنند. برای چنین افرادی, تصور درد دل کردن با جامعه‌ای بزرگ‌تر دشوار است. ما باید کمی احتیاط کنیم یا حتی بسیار ظنین باشیم. دیگران می‌گویند ما را دوست دارند و درک می‌کنند. ما باید بتوانیم راه‌هایی برای کمک به شخصی بیابیم که گنجایش دریافت محبت و درک را ندارد. گاهی عشق واقعی وجود دارد. تفاهم واقعی وجود دارد، لیکن شخص به عشق و تفاهم اعتقاد ندارد؛ و به همین دلیل است که هیچ‌وقت نتوانسته آن را دریافت کند. آن شخص مثل روحی گرسنه است. در آیین بودا، «روح گرسنه» کسی است که معده‌ای بزرگ و خالی دارد و بسیار گرسنه است ولی گلویش بسیار کوچک است. حتی با وجود مقدار زیادی غذا آن شخص نمی‌تواند آن را قورت دهد. او نمی‌تواند چیزی جذب کند. پس اگر مقدار زیادی تفاهم و عشق هم عرضه شود. آن شخص نمی نواند آن را دررخود جا دهد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
غذای ضروری
20 دقیقه
برقراری ارتباط با خود
29 دقیقه
بازگردید
23 دقیقه
کلیدهای برقراری ارتباط با دیگران
35 دقیقه
گفتار محبت‌آمیز
15 دقیقه
شش ورد برای گفتار محبت‌آمیز
26 دقیقه
ورد چهارم
22 دقیقه
وقتی که مشکلات پیش می‌آیند
23 دقیقه
آشتی دادن در خانواده‌ها
18 دقیقه
ارتباط آگاهانه در محل کار
14 دقیقه
ایجاد جامعه در جهان
12 دقیقه
ارتباط ما استمرار ماست
18 دقیقه
تمرین‌هایی برای روابط محبت‌آمیز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر برقراری ارتباط
نویسنده
مترجممهین خالصی
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
70200 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط

محمد حسین ادیبی
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
در تمام عمرم کمتر کتابی را دیدم که قبل از هر چیز به ارتباط سالم با خود پرداخته باشد درک اولویت ارتباط سالم با خود در واقع ایجاد سکوی پرواز از صفر تا بینهایت است باید به تمامی کسانی که متوجه این اولویت شده‌اند چه نویسندگان و چه خوانندگان کتابها تبریک و آفرین بگویم همیشه معتقد بودم چشمه اول خود را را سیراب کرده بعد اطرافش و سپس دوردست‌ها را سیراب می‌سازد ارتباط با خود در حقیقت سیراب کردن وجود خود از داشته هایش خود است یعنی اگر یک انسان معتقد است می‌تواند برای دیگران منافعی داشته باشد باید دید اول برای خودش چقدر منفعت داشته است و دوم برای اطرافیان خود چقدر مفید بوده. می‌توانم جرات کنم و بگویم ارتباط سالم با خود در حقیقت بزرگترین مدیریت و تمرکز بر تواناییهای درونیست که از عهده هر کس بر نمی‌آید مگر اینکه به ارزش واقعی ارتباط با خود پی برده باشد. قبل از هر چیز با خودتان در ارتباط باشید.
رامین آقامحمدی
۱۴۰۰/۱/۱۲
سلام به همه
قسمت آپدیت در آخر کامنت بخون هر کی گوش کرده اگه نظرم درسته لایک اگه نه دیسلایک.
مشکل دانلود دارم فایل اول دانلود نمیشه (با استفاده از منو حساب کاربری گزینه راهنمایی و پستیبانی اوکی شد)
صدای گوینده واقعا عالیه اینجوری بگم که جوری مطالب رو بیان میکنند گویا خودشون نویسنده هستند که رو
جاهایی نیاز هست کمی صداشون بلند میکنن و جاهایی که لازم هست با آرامش و لحن بسیار آرام و دلنشین مطالب رو بیان می‌کنند و مطالب احساسی رو با لحنی بیان میکنند که یه جوری احساسی بودن موضوع رو متوجه بشی
بعدا آپدیت میکنم کامنتم رو و تجربم رو میگم
آپدیت:
کل کتاب رو گوش کردم اطلاعات اطراف ما و اطلاعات اینترنت به عنوان غذا میدونه و میگه بهتره کنترل کنیم چ اطلاعاتی دریافت میکنیم و میگه با خودت ارتباط بر قرار کن به نفس کشیدن خودت دقت کن و روی نفس کشیدن تمرکز کن مثل آموزش یوگاست اصلا خوشم نیومد واسه ادمای نسل ما نیست یا حداقل من اینجوری حس میکنم مثلا تو یه قسمت میخواد به شوهر یه خانم بگه به خانومت توجه کن میگه «گل شما به آبیاری نیاز داره» اونا میرن یه دور با ماشین میزنن و شاد و خندون برمیگردن و یا مثلا هی میگه از «دم و بازدم خود آگاه باشید» همه چی اوکی میشه یا مثلا وقتی زیاد با کامپیوتر کار میکنی الارام بزار بعد سه تا نفس بکش به دم بازدم حتما توجه کن یه لبخند بزن به کارت ادامه بده و... من از این مدل کتاب‌ها خوشم نمیاد
کل حرفش فک کنم اینه با خودت ارتباط برقرار کنی با دیگران هم میتونی دم و بازدم هم یادت نره
Mikaeel Salahi
۱۴۰۲/۲/۱
در یک کلام کتاب مفید، جالب و خوبیه و به همه‌ی جزئیات یک رابطه خوب و مناسب توجه کرده و همه‌ی اطلاعاتی که برای برقراری یک رابطه موثر مورد نیاز هست رو در تحلیلش مد نظر قرار داده.. فقط یک کم بیش از اندازه به احساسات و نقش اون در رابطه پرداخته و به طریقی روابط رو با پارامتر احساس آنالیز کرده که به نظرم بار علمی کتاب رو کمتر کرده.. به هر حال این کتاب رو به کسانی که همیشه به یک ارتباط موثر و قوی فکر می‌کنند پیشنهاد میکنم.
با تشکر از کتابراه
fateme zzz
۱۳۹۹/۱۰/۱۴
این کتاب خیلی خوبه. من واقعا ازش لذت بردم. از همه‌ی اشخاصی که تلاش کردن تا این کتاب آماده بشه و همین طور از کتابراه که اینو در اختیار ما گذاشت ممنونم. به هر کسی که آرامش رو توی روابطش می‌خواد این کتاب رو توصیه می‌کنم. به آرامش رسیدن توی روابط کار واقعا سختیه و نیاز به تلاش همیشگی داره و توصیه‌های این کتاب کمک می‌کنه که این تلاش مقداری آسان تر بشه.
فاطمه جهانگیر
۱۳۹۹/۹/۱۱
کتاب خوبی نبود! ٣بخش اول حدود ٦٠ دقیقه تمام حرفش این بود که به خودشناسی و فکرکردن روزانه در درون خودتون بپردازید. میگه با خودت ارتباط برقرار کن تا بتونی با بقیه ارتباط برقرار کنی. این موضوع رو بیش از حد تکرار میکنه و با مثالهایی نه چندان مرتبط و جالب تلاش داره این موضوع رو اثبات کنه. کتابهایی خیلی خیلی تاثیرگذارتری منباب این مساله هست که خوندم 👎🏻👎🏻👎🏻
Zahra Babaee
۱۴۰۰/۱/۲۲
گوینده صدای گرم و خوبی داشت کتاب بیشتر حالت خودشناسی داشت و محتوای کتاب خیلی به عنوانش نمیخورد و درسته که برای برقراری ارتباط بهتر انسان باید اول با خودش ارتباط خوبی داشته باشی و اینم باید در نظر بگیریم که کسی ک این کتاب رو خریداری میکنه قبلا خودشناسی کرده و حالا برای ارتباط بهتر با دیگران انتخابش میکنه نه خودشناسی
لطیف حنضلی
۱۴۰۱/۹/۷
ارتباطات خیلی مهم است، من با ارتباط برقرار کردن میتوانم به جای یک فکر ۲ و ۳ فکر داشته باشم و تاثیرپذیری فراوان دارد، من ارتباطات ضعیفی دارم و درون گرا هستم، اما سعی بر ارتباطات و ارتباط سازی با برون گراها دارم، کافیه اعتماد کنم به خودم و دیگران و ارتباط برقرار کنم، برای همگی این کتاب مفید است چه برون گراها و چه درون گراها
Masoud Bolouri
۱۳۹۹/۹/۱۰
سلام بر کتابراه. از اینکه کتابهای خوب و مفید را رایگان عرضه می‌کنید سپاسگزاریم. این کار ارزشمند شما لطف بزرگی است در حق کسانی که به کتاب مانند یک کالای مصرفی نگاه می‌کنند، درحالیکه یک کتاب خوب میتواند مسیر زندگی ما را به سمت خوشبختی و موفقیت تغییر دهد. ممنون از خدمات فرهنگی مفیدتان.
کیمیا علیزاده
۱۳۹۹/۹/۶
واقعا صدای گوینده آرامش میده و سخن رو خوب آدم میرسونه
سمیه فرمانی
۱۳۹۹/۴/۷
با سلام! برای شروع خوب بود، خلاصه و مفید بود.
برای عزیزانی که دنبال نکات کوتاه و سرفصلی هستند مفیده
صوت هم آرامش بخش بود بنظرم به موضوع کل کتاب میخورد
رضا شعبانی
۱۳۹۹/۹/۶
سلام. خیلی عالی. در این همه کشمکش دنیای بیرون، چقدر عالیست که به خانه امان که همون دنیای درون است برگردیم. خیلی متشکرم از کتابراه و عزیزانی که به فکر آگاهی جامعه هستند. دست مریضاد
HolaEF
۱۳۹۹/۹/۶
ممنون کتابراه برای هدایای ارزندت... عالیه این کتاب💜
سمیه ژیانی
۱۳۹۸/۱۱/۸
در کل خوبه
نویسنده توجه به نکات ساده و پیش پا افتاده رو مهم دونسته
Majid Oroky
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
خودشناسی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های این کتابه، درک خویشتن و استفاده از قدرت درونی برای آرامش بیشتر.
درک این موضوع که وجود ما برای اطرافیانمون مهمه و تلاش‌هایی که برای زندگی بهتر ما انجام میدن و دیده نمیشه،
همه‌اش با شنیدن این کتاب امکان پذیر میشه.
Hasan Hosseini Hosseini
۱۳۹۹/۱۰/۴
واقعاً عالی بود و بسیار مثبت واقع شد برای من واقعا لذت بردم از شنیدن این کتاب و از نویسنده این اثر ممنونم که آنقدر با دقت و با ظرافت حرف‌های بسیار کار بوردی رو به کار برده تا بتوانیم با خواندن کتاب یک زندگی مثبتی داشته باشیم
مشاهده همه نظرات 270

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط

برای دریافت کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.