معرفی و دانلود کتاب صوتی گورستان پراگ

عکس جلد کتاب صوتی گورستان پراگ
قیمت:
۱۰۱,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورستان پراگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورستان پراگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گورستان پراگ

کتاب صوتی گورستان پراگ نوشتهٔ اومبرتو اکو داستان کاپیتان سیمونه سیمونینی را روایت می‌کند که در لحظه‌ای بحرانی از فرط اضطراب و نگرانی دچار فراموشی موقت شده و با نوشتن جزئیات خاطراتش سعی دارد تا گذشته‌اش و به خصوص واقعه‌ای که موجب پریشانی او شده را به یاد آورد. این کتاب تاریخی جزو آثار پرفروش بین‌المللی به شمار می‌آید و در سال 2012 نامزد جایزه بهترین رمان خارجی شد.

درباره کتاب صوتی گورستان پراگ:

قرن نوزدهم مملو از اتفاقات اسرارآمیز و ناگوار بود؛ «ماجرای دریفوس» یکی از آن‌ها است که از آن به رسواکننده‌ترین پروندهٔ قضایی یاد می‌شود. طی این ماجرا «آلفرد دریفوس» که یک افسر یهودی در ارتش فرانسه بود، به اتهام خیانت در دادگاه محکوم و برای همیشه از ارتش برکنار شد. علاوه بر این دسیسه‌چینی‌های متعددی توسط سازمان‌های مخفی کشور‌های اروپایی صورت می‌گرفت.

فرقه‌های ماسونی نیز در آن زمان سر برآوردند و ماجراهایی در آن زمان اتفاق افتاد که اگر به شکل مستند ضبط نمی‌شدند، شاید حالا باور کردنشان بسیار دشوار بود. کتاب گورستان پراگ (The Prague Cemetery) درمورد یکی از این وقایع هولناک است و داستان فردی را روایت می‌کند که جزو تبهکاران است و تمام اسناد رسمی را جعل می‌نمود و گاهی اوقات هم برای گروه‌های مخفی خبرچینی می‌کرد. اومبرتو اکو این اثر که ششمین رمان او به شمار می‌آید را در سال 2010 منتشر کرد.

«سیمونه سیمونینی»، شخصیت اصلی این کتاب درواقع فردی خیالی است؛ اما از شخصیت‌های واقعی آن زمان الهام گرفته شده و تنها نامش ساخته ذهن نویسنده می‌باشد. اما وقایعی که در داستان روی می‌دهند همگی در دنیای واقعی اتفاق افتاده‌اند. همهٔ اعمالی که سیمونه سیمونینی در این داستان انجام می‌دهد، دیگران در آن زمان واقعا انجام داده بودند.

با شنیدن این داستان به سفری شگفت‌انگیز و ماجراجویانه به حوادث مرگباری که در جهان افتاده است می‌روید. نوع روایت کتاب به شکل یادداشت‌های روزانه و ثبت خاطرات است و در قالب این خاطرات به موضوعات پیچیده سیاسی در قرن نوزدهم می‌پردازد. ازجمله موضوعاتی که در این کتاب به آن‌ها اشاره می‌شود می‌توان به توصیف سازمان‌های مخفی اروپایی، فراماسونری‌ها و توطئه‌گران یسوعی اشاره کرد.

شخصیت اصلی کتاب صوتی گورستان پراگ در تلاش است تا قبل از اینکه همه چیز را از یاد ببرد، خاطرات خود را یادداشت کند. او در کل زندگی خود با انجام کارهای خلاف و جعل به اهدافی که در سر داشت دست یافت. سیمونینی در این داستان دچار نوعی توهم توطئه است و مدام در جستجوی فرصت‌هایی است که در این رابطه مدرک جمع کند. اما همیشه پیدا کردن این مدارک آسان نیست و او برای راحتی کار آن‌ها را جعل می‌کند. این کار او ساخته ذهن نویسنده نیست و در طول تاریخ و در سراسر جهان عدهٔ زیادی مشغول به این کار هستند. وی به اقتضای شغلش به جاهایی وارد می‌شود که پر از این توطئه‌ها هستند و تجربه‌هایی که در این راه کسب می‌کند به افزایش مهارتش در جعل کمک زیادی می‌کند.

رمان گورستان پراگ را تاحد زیادی می‌توان کتابی تاریخی به شمار آورد که به روایت برخی از شرورانه‌ترین کارهای نوع بشر پرداخته است. واقعیت‌های ناخوشایند تاریخ معاصر که اومبرتو اکو در این داستان به توصیف آن‌ها پرداخته به قدری عجیب و غیرقابل باورند که او برای توضیح آن‌ها نیاز به ابزاری قوی همچون داستان دارد.

قهرمان این داستان اگرچه فردی بدبین است؛ اما از همهٔ احساسات انسانی تهی نیست و به شدت از یهودیان تنفر دارد. بخش عمده‌ای از رمان شامل برگزاری جلسات مخفیانه‌ای می‌شود که در آن افراد به یکدیگر دروغ می‌گویند، باج می‌گیرند، معاملات پنهانی انجام می‌دهند و گاه با ناسزاگویی علیه یک گروه منفور (معمولا یهودیان) به پایان می‌رسد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی گورستان پراگ:

- جدیدترین کتاب اکو تریلری است که در چهل کشور مختلف به فروش رسید و به یک اثر درخشان تبدیل شد. (Library Journal - نشریه تجاری آمریکایی برای کتابداران)

- اکو بار دیگر نشان می‌دهد که او صدایی است که توجه ما را به خود جلب می‌کند. (سان فرانسیسکو کرونیکل - بزرگترین روزنامه شمال کالیفرنیا)

- این رمان نویس از طریق حقایق بسیار عجیبی یک داستان شگفت‌انگیز خلق کرده است. اکو بخاطر زنده ساختن این وقایع عجیب و غریب بیش از حد کار درخشانی کرده است. (نیویورک تایمز - روزنامه معتبر و مشهور آمریکایی)

- من این کتاب را بسیار جذاب می‌دانم، شاید بهترین اثری که اکو در سال‌های اخیر نوشته است باشد. (هافینگتن پست - شرکت روزنامه‌نگاری آمریکایی)

- یک تریلر خوب اجرا شده. بسیار تحریک آمیز و تعلیق آمیز. (یواس‌ای تودی - روزنامه سراسری آمریکایی)

- یک داستان رازآلود گیج کننده، چندلایه و جالب توجه. (Kirkus Reviews - مجله نقد و بررسی کتاب آمریکای)

کتاب صوتی گورستان پراگ به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های تاریخی و ادبیات داستانی ایتالیا علاقه دارید، شنیدن این کتاب برای شما جذاب خواهد بود.

اومبرتو اکو را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، نشانه‌شناس، فیلسوف و منتقد ادبی در سال 1932 در ایتالیا متولد شد. او بعد از دریافت مدرک دکترا از دانشگاه تورینو در دانشگاه‌های مختلفی همچون میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد. اومبرتو اکو (Umberto Eco) تابه‌امروز چند رمان پرفروش، مقالات علمی مختلف، متون دانشگاهی و کتاب‌های کودک تألیف کرده است.

از جمله آثار وی می‌توان به «شماره صفر»، «ایمان یا بی‌ایمانی»، «اعترافات رمان‌نویس جوان» و «استعاره: مبنای تفکر و ابزار زیبایی‌آفرینی» اشاره کرد. این نویسنده برجسته در نهایت در سال 2016 و در 84 سالگی در میلان ایتالیا از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی گورستان پراگ می‌شنویم:

آن مکان متروک مناسب به‌نظر می‌رسید و این فقط به‌خاطر عدم‌ تجانسش نبود. براساس چه تدبیری یسوعیان تصمیم گرفته بودند در مکانی جمع شوند که برای یهودیان مقدس بود؟ و بر این مکانی که از یاد همگان رفته بود و شاید در دسترس‌شان هم نبود چه کنترلی داشتند؟ همه‌ پرسش‌هایی بی‌پاسخ که بر اعتبار داستان می‌افزود؛ چون من عقیده داشتم بیانکو، وقتی تمام داده‌ها کاملاً محتمل و توضیح‌ دادنی باشد، جداً متقاعد خواهد شد قصه قلابی است.

در مقام خواننده‌ی وفادار دوما، از توصیف آن شب و آن اجتماع تیره و ترسناک، با آن گورستان که به‌ زحمت با نور هلال پریده‌رنگ ماهی مرده‌وار روشن شده بود و یسوعیان در رداهای سیاه بلندشان که دور نیم‌دایره‌ای جمع شده بودند، طوری که از بالا به‌ نظر می‌رسید زمین پر از سوسک است، لذت خاصی می‌بردم‌ یا دوباره همان‌جا، از توصیف نگاه شیطانی پدر بکس وقتی از طرح‌های بدخواهانه‌ی این دشمنان بشریت حرف می‌زد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
فصل اول: ‌رهگذری در آن صبح خاکستری / فصل دوم: من کی‌ام؟
41 دقیقه
فصل دوم / بخش دو
43 دقیقه
فصل سوم: شه‌مانی
47 دقیقه
فصل چهارم: در دوران پدربزرگم
45 دقیقه
فصل چهارم / بخش دو
33 دقیقه
فصل پنجم: سیمونینوی کاربونارو
42 دقیقه
فصل ششم: در خدمت پلیس مخفی
30 دقیقه
فصل هفتم: با هزار تن
34 دقیقه
فصل هفتم / بخش دو
22 دقیقه
فصل هشتم: هرکول
25 دقیقه
فصل هشتم / بخش دو
23 دقیقه
فصل نهم: پاریس / فصل دهم: دالا پیکولای سردرگم
25 دقیقه
فصل یازدهم: ژولی
31 دقیقه
فصل یازدهم / بخش دو
24 دقیقه
فصل دوازدهم: شبی در پراگ
32 دقیقه
فصل دوازدهم / بخش دو
29 دقیقه
فصل سیزدهم: دالا پیکولا می‌گوید که او دالا پیکولا نیست / فصل چهاردهم: بیاریتز
21 دقیقه
فصل چهاردهم / بخش دو
12 دقیقه
فصل پانزدهم: زندگی دوباره دالا پیکولا / فصل شانزدهم: بولان
28 دقیقه
فصل هفدهم: روزهای کمون
34 دقیقه
فصل هفدهم / بخش دو
29 دقیقه
فصل هجدهم: پروتکل‌ها
29 دقیقه
فصل نوزدهم: عثمان بِی / فصل بیستم: روس‌ها؟
43 دقیقه
فصل بیست و یکم: تاکسیل
33 دقیقه
فصل بیست و دوم: شیطان در قرن نوزدهم
37 دقیقه
فصل بیست و دوم / بخش دو
39 دقیقه
فصل بیست و سوم: دوازده سال پربار
38 دقیقه
فصل بیست و سوم / بخش دو
38 دقیقه
فصل بیست و سوم / بخش سه
38 دقیقه
فصل بیست و چهارم: مراسم عشای ‌ربانی شبانه
26 دقیقه
فصل بیست و پنجم: سروسامان دادن به کارها
23 دقیقه
فصل بیست و ششم: راه‌حل نهایی
28 دقیقه
فصل بیست و ششم / بخش دو
33 دقیقه
فصل بیست و هفتم: دفتر خاطرات ناتمام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گورستان پراگ
نویسنده
مترجمفریبا ارجمند
راویبهرام ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گورستان پراگ

حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نثری نسبتاً سنگین و در عین حال جذاب (دو آیتم که معمولا همدیگر رو نفی میکنن) وقتی نوشته سنگین و ثقیل باشه معمولا جذاب نیست و خواننده صرفا برای افزایش معلومات ان کتاب رو مطالعه میکنه و اگر اثر جذاب و پر کششی باشه معمولا نمیشه این کار رو با استفاده از واژه‌های سخت انجام داد ولی نویسنده با مهارت هر در تونسته دو‌ کار رو‌ کنار هم و به خوبی انجام بده و این کاری هست که از عهده هر نویسنده‌ای بر نمیاد مگر این که نویسنده یک تاریخدان با سواد و ‌در عین حال نویسنده‌ای توانمند باشه یعنی یک نثر سنگین که بازگو کننده بخشی از تاریخ هست رو‌ با جذابیت و کشش زیاد مخلوط کنه (که معمولا قرار دادن یک مسئله جنائی، عشقی، راز آلود‌ و یا چنین مسائلی هستن که نوشته رو‌ جذاب تر و ولع خواننده برای مطالعه رو‌ بیشتر میکنه) و اثری خواندنی (یا شنیدنی) رو‌ ایجاد کنه، که در نهایت با اجرای بسیار زیبای آقای ابراهیمی که انتظاری جز این هم از ایشان نمیرفت، این کتاب رو‌ به یک اثر زیبا تبدیل کرد، ولی من به شخصه از کتاب «آنک نام گل» این نویسنده بیشتر لذت بردم.
ازاده پورکریمی
۱۴۰۱/۶/۲۳
نثری روان و شیوا با داستانی قوی و تکان دهنده.. حقایق تاریخی بی نظیر و متحیر کننده در اعماق داستانی جذاب..
از خواندن آن پشیمان نمی‌شوید ولی فکر کنم برای درک کامل وقایع داستان باید چند بار آن را عمیق بخوانید.
گورستان پراگ سندی زنده و گویا از اغاز ایجاد تنفر و فجایع بعدی جنگ و نابودی انسانهای بی و
گناه می‌باشد. وقایع حقایقی عجیب و باور نکردنی که چگونه تنها کینه و نفرت می‌تواند اتش جنگ جهانی را در تمام دنیا شعله ور نماید و میلیون‌ها نفر انسان‌های بی گناه را قربانی این کینه و نفرت سازد.
زندگی عجیب و پر فراز و نشیب سیمونه سیمونینی که تحت تاثیر پدربزرگ یهودی ستیز و متعصب خود دچار توهم توطئه یهودیان شده و کلیه مشکلات دنیا را بر گردن یهودیان می‌اندازد..
خیال پردازیها و توهمات سیمونه او را گمراه کرده و نیز علاقه او به پوشیدن خرقه کشیشی، استعداد تقلید دستخط دیگران، وحشت او از زنان و علاقه زیاد او به نوشیدن و خوردن از وی شخصیت عجیبی می‌سازد.. داستانی غیر قابل پیش بینی..
نرگس هدایتی فرد
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
رمانی که یک نویسنده - تاریخ‌دان بنویسد بنظرم خیلی جذابتر از تاریخ محض است
من رمان را دوست داشتم اگرچه نیاز به تمرکز زیادی دارد و در عین حال برای خواننده مبتدی شاید خواندنش سخت باشد.
راوی خیلی خوب بود و کتاب را جذابتر کرده بود. ممنون از کتاب راه و راوی خوب داستان
Mehdi Tehrani
۱۴۰۰/۱۱/۴
فرم شروع تا پایان کتاب با یک لحن هیجانی که واقعا هیجانی هم نداشت هسته کننده بود و بسیار باعث عدم تمرکز بر روی رمان میشد ساختار مناسبی نداشت و فرم خوانش استاد بهرامی برای اولین بار بود که دیدم دافعه داشت
امیر مسگرانی
۱۴۰۲/۷/۴
واقعا هرچی جلوتر رفتم بلکه یکم جذاب‌تر بشه دیدم اصلا هیچ چیز جذابی نداره جدا کتاب چرت و بی محتوایی بود هر چند راوی تلاش میکنه کتاب و جذاب روایت کنه اما چیز خواندنی و شنیدنی‌ای ازش در نمیاد
Bbj Jbj
۱۴۰۱/۴/۳
با اینکه کناب قطعا شنیدنی و عمیق و پرجاذبه هست متاسفانه با صدای راوی اصلا نتوانستم ارتباط برقرار کنم و از خیر گوش دادن کتاب کذشتم. اما نسخه متنی را پیشنهاد می‌کنم.
سینایی سینایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
شاید داستانش به گیرایی "آنک نام گل" نباشد، اما اطلاعات بسیار زیاد سیاسی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی به خواننده می‌دهد.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۱/۳/۲۶
قبل از خرید در اینترنت درباره کتاب کنکاش نمودم نقد های بسیار خوبی را مشاهده کردم قریب به یقین کتاب صوتی خوبی در رنج خوب و عالی باید باشد
رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۲
از نظر من که جالب نبود. یک یا دو فصلش را گوش کردم و بعد که دیدم داستان برام جذابیت ندارد رهاش کردم.
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۰/۱۰/۶
به دلیل نا مناسب بودن صدای گوینده کتاب را ادامه ندادم
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گورستان پراگ

برای دریافت کتاب صوتی گورستان پراگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.